Lubelskie Forum Motoryzacyjne

MOTOSPORT - Dywagacje na temat regulaminow KJS/Mini Max

arii - Czw Cze 21, 2007 18:31

Ciekawi mnie jedna rzecz...
dlaczego podczas tego KJSu.. nie były przestrzegane przepisy Regulaminu Ramowego wraz z Uzupełniającym...
Mam tu na myśli pkt 3.2.4 który mówi o obowiązku jazdy na światłach oraz z zamkniętą szybą...
podstawa prawna... regulamin

polll6 - Czw Cze 21, 2007 20:33

arii, czepiasz sie o glupote szczerze mowiac... sedzia powinien przypomniec o swiatlach i szybie przed startem... w zaden sposob na wynik to nie wplywa
arii - Czw Cze 21, 2007 21:06

po prostu zauważyłem przeglądając fotki że kilka aut jeździło bez włączonych świateł lub z otwartą szybą

a co do wyniku.. to mogłoby wpływać.. jeżeli byłyby naliczane kary za to

Brook - Czw Cze 21, 2007 21:09

arii, ma rację... :) widocznie sędziowie nie zwracali na to uwagę, a powinni :]
patrynioo - Czw Cze 21, 2007 21:12

arii napisał/a:
po prostu zauważyłem że kilka aut jeździło bez włączonych świateł lub z otwartą szybą

a co do wyniku.. to mogłoby wpływać.. jeżeli byłyby naliczane kary za to

Dokladnie jestem tego samego zdania, a jak juz nie trzymamy sie regulaminu to jezdzijmy bez pasów i kasków. Przeciez to nie wplywa na wynik.

polll6 - Czw Cze 21, 2007 21:12

wg mnie nie macie racji... byly juz takie sytuacje... dzien dobry ja chcialem zlozyc protest ... bardzo to posuło atmosfere... walczcie na trsach ... a nie regulaminem...


zauwazcie ze w rsmp malo kto jedzie na swiatlach... o otwartej szybie nie wspomne...

arii - Czw Cze 21, 2007 21:15

poll walczę na trasie, kiedy startuję...
a jeżeli zauważyłem jakieś błędy to chyba dobrze, że sie o tym mówi... podobno człowiek uczy się na błędach

Brook - Czw Cze 21, 2007 21:19

polll, atmosfera jest spox... ale dyskusje można przeprowadzić :)

dalej jestem za przestrzeganiem regulaminu, przynajmniej powinno to prowadzić do większego porządku na trasach :P

arii - Czw Cze 21, 2007 21:22

Brook napisał/a:

dalej jestem za przestrzeganiem regulaminu, przynajmniej powinno to prowadzić do większego porządku na trasach :P


o tym właśnie mówię...
kiedy wszystko będzie zapinane na ostatni guzik to nikt nie będzie miał pretensji o złą organizację

Spawos6 - Czw Cze 21, 2007 21:24

je czepiajac sie tak wszytkiego co tylko mozna to chyba nikt by KJS nie ukonczyl zadnego.. te wszytkie wjazdy zna strefy wyjazdy ze kaskow nie mozna zdejmowac w strefie itp ? czy t oma znaczenie LICZY sie walka na trasie a nie jakeis durne przepisy ze cos ma czegos nie ma ile to razy apteczki ktos nie mial to co maja go wykluczyc z rajdu .. Ludzie pokojnie to nie zabawa o zlote kalesony
arii - Czw Cze 21, 2007 21:46

Spawos napisał/a:
Ludzie pokojnie to nie zabawa o zlote kalesony

ja to wiem i tak to traktuję...
tylko zwróciłem na to uwagę...
czy to przestępstwo??

polll6 - Czw Cze 21, 2007 21:57

spawos bardzo dobrze napisal i w pelni go popieram... to ma byc zabawa a nie walka na regulaminy... prosty przyklad.... 35 stopni ciepla szyby zamkniete i cieplo wlaczone na maxa aby nie przegrzac silnika... jedzie sobie gosc i nagle robi mu sie slabo... mdleje... bo szyby nie mozna otworzyc wg regulaminu... jest wiele dziwnych przepisow... choćby to ze na dojazdowce w samochodzie ma jezdzic kierowca i pilot...

uwazam ze dyskusja na temat regulaminu nie ma sensu my dosyc dlugo sie bawilismy w kjsy i na swiatla , szybe itp nie zwracalismy uwagi... poprostu to nie ma sensu

KLOCEK6 - Pią Cze 22, 2007 08:38

arii napisał/a:
Ciekawi mnie jedna rzecz...
dlaczego podczas tego KJSu.. nie były przestrzegane przepisy Regulaminu Ramowego wraz z Uzupełniającym...
Mam tu na myśli pkt 3.2.4 który mówi o obowiązku jazdy na światłach oraz z zamkniętą szybą...
podstawa prawna... regulamin


arii jak już taki regulaminowy jesteś w sprawie świateł to powiedz mi dlaczego nawet w twoim avatarze podczas próby na zawadówce łada ma zapalone światła przeciwmgielne ??

Tommy6 - Pią Cze 22, 2007 08:53

polll napisał/a:
spawos bardzo dobrze napisal i w pelni go popieram... to ma byc zabawa a nie walka na regulaminy... prosty przyklad.... 35 stopni ciepla szyby zamkniete i cieplo wlaczone na maxa aby nie przegrzac silnika... jedzie sobie gosc i nagle robi mu sie slabo... mdleje... bo szyby nie mozna otworzyc wg regulaminu... jest wiele dziwnych przepisow... choćby to ze na dojazdowce w samochodzie ma jezdzic kierowca i pilot...

uwazam ze dyskusja na temat regulaminu nie ma sensu my dosyc dlugo sie bawilismy w kjsy i na swiatla , szybe itp nie zwracalismy uwagi... poprostu to nie ma sensu


Polllu zabawa zabawą !! Pamiętasz Maraton 2005 w Lubartowie jak się bulwersowałeś za taryfę ?? Zapomniałeś już ?? Nie rozumiem Was jak jest coś nie po waszej myśli to już ludzi niemalże z błotem mieszacie bo to zabawa a nie rywalizacja o złote kalesony !! Zejdźcie na ziemię!! Przepisy sa po to żeby je przestrzegać. Pollu i nie gadaj głupot, że szyby nie można otworzyć. Bo jak ktoś mdleje to wiesz mi regulamin idzie wtedy w odstawkę bo się liczy życie ludzkie!! Regulaminem też się wygrywa rajd jego znajomością lub brakiem :mrgreen: I nie jest to żaden wstyd czy ujma. Ktoś kiedyś to wymyślił i trzeba tego przestrzegać. Nie ma się co bulwersować !! Tak naprawdę to zjamość regulaminów i ich przestrzeganie to podstawa - wystarczy pojechać chociaż raz poza okręg i wtedy mogą się zacząć problemy.

arii - Pią Cze 22, 2007 09:02

KLOCEK napisał/a:
arii jak już taki regulaminowy jesteś w sprawie świateł to powiedz mi dlaczego nawet w twoim avatarze podczas próby na zawadówce łada ma zapalone światła przeciwmgielne ??


bo był to mój pierwszy rajd...
brak znajomości regulaminu....
nikt mnie nie upomniał....

po za tym ładnie wygląda :rotfl:

nie jestem regulaminowy.. jedynie zwróciłem na to uwagę....

polll6 - Pią Cze 22, 2007 09:33

Tommy napisał/a:
Polllu zabawa zabawą !! Pamiętasz Maraton 2005 w Lubartowie jak się bulwersowałeś za taryfę ??


to byla inna sytuacja pewnie ze bylem[piii]bo caly rajd prowadzilem w klasie i bylem chyba wysoko w generalce a przegralem chyba o setne po taryfie, pomoglem hurkowi, i pojechalem z marszu... prezes mogl mi i hurkowi z miejsca wpisac taryfe za niestawienie sie na probie o czasie... inna sytuacja... ktorys rajd kuliga w chelmie ja bylem 2 a wygrali goscie jakims pugiem 309... mieli zle wypelniona karte drogowa tlumaczyli sie ze u nich sa inne karty.. gdybym zlozyl protest pewnie by byl rozaptrzony na moja korzysc... ale to bylo by zwykle chmastwo... nigdy nie bede sie doszukiwal sposobow aby wygrywac regulaminem... ale to tylko moje zdanie...

fairplay - Pią Cze 22, 2007 09:51

wg mnie ta dyskusja nie ma sensu,idąc tym tokiem myślowym dochodzimy do paradoksu - ilu z nas jeździ autami zgodnymi z przepisami ruchu drogowego- mówie tu o becybelach wydechu,bieżnikiem opon czy homologowaną nabą do kierownicy....należy sie zastanowić gdzie leży granica - co może byc ewidentną dyskwalifikacją a co lekkim nagięciem.Pozdrawiam :spoko:
arii - Pią Cze 22, 2007 10:03

fairplay zgadzam sie z tobą w 100%...
zastanowiła mnie jedna rzecz więc zwróciłem na to uwagę...
nie przypuszczałem że wzbudzi tak za żartą dyskusję

DeeS6 - Pią Cze 22, 2007 11:31

Bardzo dobrze ze poruszyliscie ten temat i zgadzam sie z arrim oczywiscie nie doszukuje sie dziur kto ma zamknieta szybe i kto nie ma zapalonych swiatel.

Tommy napisał/a:
wystarczy pojechać chociaż raz poza okręg i wtedy mogą się zacząć problemy.


Absolutnie sie z tym zgadzam ! I o to wlasnie chodzi pamietajmy o regulaminie bo pozniej pojedzie ktos w okreg i beda jaja , bo on w lublinie nie musial zapalac swiatel , zamykac okien, albo nie wiem co...

Uczmy sie tutaj co jest do czego i jak tego przestrzegac a przecierz to nic nie kosztuje... . Regulamin jest by go przestrzegac :spoko:

Ja oczywiscie nie mam zamieru doszukiwac sie kto jezdzi na tych swiatlach itp ale pamietajcie o tym...

Góral - Pią Cze 22, 2007 12:16

Regulaminy są potrzebne i istnieją po to żeby ich przestrzegać.

Koniecznośc zamkniętych szyb to chyba raczej wymóg rozsądku i bezpieczeństwa a nie czyjegoś "widzimisie" dlatego sędziowie powinni takich rzeczy pilnować. Światła - tutaj można długo dyskutować ale skoro istnieje obowiązek jazdy na światłach przerz cały rok to powinniśmy dawać przykład i też je zapalać (ten spadek mocy o 0,1KM chyba nie będzie aż tak istotny dla wyniku :P ). Generalnie jeśli chodzi o regulaminy to wg mnie nadają smaczku całej rywalizacji i sprawiają że to wszystko przynajmniej choć troche przypomina profesjonalne rajdy

Arii organizacja na ostatnim KJSie na prawde kulała i była nieporównywalna do tej z Niedźwiadka, Białej Podlaski czy z KJSu w Lublinie :(

alesi - Pią Cze 22, 2007 12:24

To może i ja napisze pare słów od siebie :)
Nasze lubelskie rajdowanie sporo się róźni od tego poza okręgiem. Przestrzeganie przepisów w automobilklubach warszawskich(np. polskim, mak) jest najważniejszą sprawą. Sprawdzanie głośności wydechu czy... daty ważności gaśnicy :wow: to normalka - nie pisze już o oponach z homologacją, światłach (nawet przeciwmgielnych) czy sprawdzanie silnika. Załogi same nawet pilnują czy konkurencja nie jeździ na wyczynowych oponach!! O wykluczenie załogi z rajdu naprawde nie jest trudno. No i niestety każdy kto tam się pojawi jest zmuszony do przestrzegania ich reguł.
U nas - każdy wie jak jest. Jest dużo swobodniej jeśli chodzi o formalizacje imprez. Więcej jest rajdowania, gadania i bałaganu. Ale trzeba przyznać no i co najważniejsze dla mnie - u nas super atmosfera :spoko:
Moje zdanie - przestrzeganie regulaminów nikomu nie zaszkodzi. Zasady w każdym sporcie są i nawet w amatorskim wydaniu warto ich przestrzegać.

DeeS6 - Pią Cze 22, 2007 12:32

alesi napisał/a:
To może i ja napisze pare słów od siebie :)
Nasze lubelskie rajdowanie sporo się róźni od tego poza okręgiem. Przestrzeganie przepisów w automobilklubach warszawskich(np. polskim, mak) jest najważniejszą sprawą. Sprawdzanie głośności wydechu czy... daty ważności gaśnicy :wow: to normalka - nie pisze już o oponach z homologacją, światłach (nawet przeciwmgielnych) czy sprawdzanie silnika. Załogi same nawet pilnują czy konkurencja nie jeździ na wyczynowych oponach!! O wykluczenie załogi z rajdu naprawde nie jest trudno. No i niestety każdy kto tam się pojawi jest zmuszony do przestrzegania ich reguł.
U nas - każdy wie jak jest. Jest dużo swobodniej jeśli chodzi o formalizacje imprez. Więcej jest rajdowania, gadania i bałaganu. Ale trzeba przyznać no i co najważniejsze dla mnie - u nas super atmosfera :spoko:
Moje zdanie - przestrzeganie regulaminów nikomu nie zaszkodzi. Zasady w każdym sporcie są i nawet w amatorskim wydaniu warto ich przestrzegać.


Otoz to. :spoko:

szampanek - Pią Cze 22, 2007 12:38

To i ja kilka słów.

Mówienie o tym, że to sędzia powinien przypominać o włączeniu świateł i zamknięciu szyby jest głupotą, bo podpisując zgłoszenie stwierdzasz, że jesteś zapoznany z regulaminem!
Sędzia może przypomnieć, ale nie musi, bo Ty jako zawodnik musisz to wiedziec.
Zamykać okno, nie zamykać...hmm przypuścmy, że niefortunnie przewróciłes sie na bok...przy zamkniętym oknie masz szanse, ze Ci reka nie wyleci na jezdnie i nie zmiażdzy Ci jej samochód. Przy otwartym może się tak zdarzyć, że będzie odwrotnie. Albo, ze jakis kamyczek uderzy Cię w oko i wybije itp.
Regulaminu trzeba przestrzegać, bo jak wejdziecie w wyzsze rejony rajdowania, tam znajomość regulaminu to podstawa, tam nie ma przeproś, trzeba go znać i przestrzegać!
Moze teraz wydaje się Wam głupie, że np. w strefie za cofanie zostaje się wykluczonym albo zdejmowanie kasków na mecie - w kjs moze i mało wazne, ale w MP czy II lidze chodzi o bezpieczenstwo! Jak cofniesz to moze najechać na Ciebie inny samochód, zdejmujesz kask, tracisz sekundy stojąc na mecie a za minute lub wczesniej nadjedzie kolejny samochód, który może Cię nie zauważyć. Sedzia naprawdę wtedy ma mało czasu, musi przejąć czas, wpisać i już jest następny samochód. :)
Regulamin jest dla Waszego dobra, zebyście się przyzwyczajali do prawdziwych rajdów i ćwiczyli nawyki.
pozdrawiam
Łukasz

j.m.oizo - Sob Cze 23, 2007 15:48

to ja dodam od siebie pare obserwacji z tegorocznego PPAiK

Czesto przed samym startem do proby sedzia zaglada do auta i sprawdza czy wszystko jest przymocowane (zaba , klucz do koł , apteczka , gasnica) - jesli nie to trzeba szybko poprawiac.

Zamkniecia szyb i swiateł przestrzegaja bardzo - jest to zawsze mowione na odprawie.

Skoro tego wymaga regulamin wiec trzeba tego przestrzegac.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group