Lubelskie Forum Motoryzacyjne

Chcę kupić samochód - 1,8is czy 2,0 w e30 co lepiej i mniej awaryjnie jeżdzi ??

ra_cek - Sob Kwi 15, 2006 20:29
Temat postu: 1,8is czy 2,0 w e30 co lepiej i mniej awaryjnie jeżdzi ??
Witam
W tym momencie jeżdżę BMW 318 tylko z silnikiem m10 i brakuje mi już mocy chciałbym zmienić jednostkę napędową i zastanawiam się jaki silnik sobie włożyć ?? Bo na razie bardziej chyba jestem za 1,8is słyszałem ze to nieźle przyspiesza i wcale nie jest gorsze od 2,0 ale chce jeszcze o parę komentarzy ?? a i czy ktos ma moze isa bitego do spzedania zalezy mi na silniku i zawieszeniu !!

Jaqub - Sob Kwi 15, 2006 21:15

Is to dobra relacja spalanie osiagi ale wada to 4ry cylindry... 2.0 to tylko M50 a jak juz to polecalbym 2.5... 6scio cylindrowki to wspanialy dzwiek, dobre osiagi ale spalanie zalezy od kierowcy... 18litrow to zaden wynik :D co do awaryjnosci to duzo zalezy od samego silnika jesli jest w igla stanie i jest dobrze traktowany to raczej nie ma klopotow w innym wypadku trzeba sporo inwestowac... M50tki maja b. duzo czujnikow ktore sa dosc drogie jesli cos jest nie tak to zazwyczaj wina czujnikow i komputera... rozumiem ze chcesz swap zrobic? jesli tak to szukaj silnikow w autach tak zeby mozna je bylo sprawdzic (diagnostyka komputerowa...)
ra_cek - Sob Gru 23, 2006 19:44

a jeszcze czym sie charakteryzują silniki na vanosie np 2,5 m50 vanos jakie to ma spalanie i co to wogule jest vanos ??
QSY - Sob Gru 23, 2006 19:49

vanos to zmienne fazy rozrzadu ;) spalanie 9 trasa 14-16 miasto (bardzo ekonomicznie to napisałem)
ra_cek - Sob Gru 23, 2006 19:51

a vanos 2,0 ??

[ Dodano: Sob Gru 23, 2006 7:52 pm ]
i co jest bardziej ekonomiczne czy 1,8is czy 2,0 vanos bo mocowo chyba vanos wygrywa ! nie ?

QSY - Sob Gru 23, 2006 19:54

wieksza pojemnosc = wieksze spalanie, wszystko zalerzy do czego chcesz ten samochód wykorzystywac :mrgreen: i jak bedziesz nim jedził.
ra_cek - Sob Gru 23, 2006 19:57

bede uzywał go do normalnej jazdy po miescie i na trasy nie chce monstrum co bedzie niewaidomo ile paliło tylko gdzies silniczek kolo 150 kucy !! Zeby miał już wyrzszą kulture pracy ! bo ten m10 to nie bardzo daje rade !!

[ Dodano: Sob Gru 23, 2006 7:59 pm ]
tylko ze 2,0 vanos łączy sie z kombinowanie a 1,8 od e36 powinien wejsc bez bólu potem mały chip i wydech storzek i powinno yc kolo 150 kucy tylko co lepiej zrobic !! co bardziej ekonomiczne ??

MACIOR - Sob Gru 23, 2006 20:03

Wsadz 2.0 albo 3.0 w gnojówie i będziesz miał strasznie zapierdalające auto chlejące w maxie 8l rzepaku z biedronki.
ra_cek - Sob Gru 23, 2006 20:05

dzieki za pomoc bardzo mi pomogłes !!!! widac jaki pomocni forumowicze !!
Paweel - Sob Gru 23, 2006 20:07

MACIOR napisał/a:
Wsadz 2.0 albo 3.0 w gnojówie i będziesz miał strasznie zapierdalające auto chlejące w maxie 8l rzepaku z biedronki.



lejesz do czegoś ten rzepak ?


buehehe bo ja w ksarze pompe wyjebałem :haha: :haha: :haha: i nie powiecie mi ze sie zatarła od przesmarowania :haha:

ra_cek - Sob Gru 23, 2006 20:10

a moze wrócimy do tematu !!może jest ktos kto juz robił swap silnika do e30 2,0 m50 vanos ??
QSY - Sob Gru 23, 2006 20:15

to moze ja zaczne od najwazniejszej rzeczy, zapytam ile chcesz na taki swap przeznaczyc kasy? bo moze cała nasza rozmowa poprostu jest psu w pupe :fucku:
ra_cek - Sob Gru 23, 2006 20:17

no sadze ze 2.000zł ale nie wiem prosze mnie pouczyc jak za malo to dozbieram !! silnik i skrzynie sadze ze bede miał troche taniej !!
QSY - Sob Gru 23, 2006 20:19

ekhm sadze ze bez 4-5 tysi nie ma co podchodzic do tematu...oczywiscie wszystko tak w tej kasie było by zrobione ze miało by rece i nogi a silnik nie okazał by sie zarłaczem oleju :roll:
ra_cek - Sob Gru 23, 2006 20:23

no ale liczysz tyle na robocizne prosze rozpisz !! na co te 4 lub 5 tysi ?? bo robocizne to sam chciałbym zrobić a silnik by sie poszukało a jak nie to moze znajomy by mi przyciągnął albo z kads załatwił !!
Jaqub - Sob Gru 23, 2006 22:01

kolego sympatyczny... jesli swap do e30 to m50b20 jest bezsensu... m50b25 OK bo spalanie praktycznie to samo a roznica w mocy 42KM na korzysc B25... takie swapy do e30 to praktycznie codziennosc wsrod forumowiczow beemka-klub (http://forum.beemka-klub.pl/ poczytaj sobie troche...) wsadzenie do e30 motoru m50b25 to praktycznie weekend ( o ile zbieze sie wszystkie potrzebne graty)... co do hajsu to koszt robocizny ok 1tys do 2tyspln ( w zaleznosci kto Ci robi i jak jest pazerny :mrgreen: ) a reszta to czesci... nie masz co sie oszukiwac za m50b25 musisz wybulic ok 3tys pln ew jesli kupisz taniej to i tak doprowadzenie go do stanu ok pochlonie kupe kasy... nie mozesz zapominac ze M50 to juz nowoczesne silniki i maja b. duzo czujnikow ktore nie sa tanie...

co do tego co pisal Macior to swap na m57B30 (czyli diesel 3.0 z e46 lub e39 itd) to koszta juz sa zdecydowanie wyzsze (do e36 swap tego silnika to ok 15tys pln)....

ra_cek - Sob Gru 23, 2006 22:13

witaj a nie wiesz ile to pali mniej wiecej i czy tzeba od razu skrzynie i wszystko przekładac ??
Jaqub - Sob Gru 23, 2006 22:20

nie pamietam ale chyba trzeba skrzynie, a wal i dyfer raczej na 100% do wymiany, poza tym jakies serwo od IX albo od golfa, lapy chyba od e36, chlodnica z elektrycznym wiatrakiem.. sporo tego jest... ja Ci nie napisze 100% co i jak... wejdz na BK bo tam ten temat byl wielokrotnie poruszany i jest opanowany do perfekcji... jest tam nawet e30 z M57B30 :mrgreen:
ra_cek - Nie Gru 24, 2006 14:57

no to sadze ze wyladaduje 1,8is a nie wiecie czy od m10 pasuje skrzynia do 1,8isa ?? i czy duzo jest przekładania ?? a i czy ma ktos moze takiego isa na sprzedaz sam silnik z osprzetem albo bitego w tył ????
Jaqub - Pon Gru 25, 2006 22:14

BK FORUM... :spoko:
ra_cek - Pon Gru 25, 2006 22:23

co co z tą skrzynią pasuje czy etam ?? i chłodnica ?? co wie ktos ?? pozdrawiam !! i ile mozna z takiego isa małym kosztem wyciagnąc kucy chipem i storzkiem i wydechem ??
Jaqub - Wto Gru 26, 2006 11:42

przeciez CI napisalem zebys przegladnal forum beemka-klub bo tam udzielaja sie uzytkownicy takich beemek, robili takie mody itd... tutaj nie uzyskasz odpowiedzi na swoje pytania...
maly841 - Wto Gru 26, 2006 14:41

Stary jak masz 2 tys. na silnik i robote to daj sobie spokoj. Powiem na wlasnym przykladzie do saaba kupilem silnik za 2500 a robota wszystkie plyny i doprowadzenie go do stanu kosztowalo 1500 pln .
ra_cek - Wto Gru 26, 2006 23:30

tak ale za 3 tysiace widzialem calegi bitego w tył isa wiec chyba za 1500 bym sie dogadał z silnikiem z osprzętem !! a sam bym go przełożył przeciez to nie problem jak sie ma klucze i jakies pojecie przełożyc silnik 1 do 1 przeciez wszystko jest to samo poduszki wezmae z tamtego płyny jedynie nowe i jakies paski i to wszystko !! nie ?? chyba ze skrzynie tzeba przekładac to wtedy moga wzrosnąc koszta !! ale to nic pewnego dlatego pytam !!
daniel325 - Czw Gru 28, 2006 14:23

is wcale nie jezdzi. ma niby pare koni ale to nic specjalnego przy tej masie i wiekszosci cywilnych aut bedzie cie tak czy inaczej łaykac jak dla mnie dozbieraj sobie do 2.5 tylko bez vanosa bo to gówno (moze i faina rzecz jak silnik jest nowy ale nie po 13 latach) zaczyna sie pierd... i tyle. a e30 z silnikiem 200 konnym to juz sobie naprawde dobrze radzi wstrzymaj sie poczytaj dozbieraj i dzialaj
ra_cek - Czw Gru 28, 2006 18:29

witam
ale is ma 140 kucy gdzies czytalem ze robiac głoswice (powiekszanie gniazd zaworowych i polerowanie dolotu i wylotu) plus chip , storzek i wydech miozna kolo 160 kucy miec ja nie chce wybitnej rajdówki (bo sie zabije) a ze 100 kucy na 140 potem jeszcze 20 kucy dolapac i mysle ze spox ?? czy tak łatwo nie jest prosze o opinie ile nie duzym kosztem mozna z takiego isa wyciągnąc ?? pozdrawiam

ra_cek - Pon Sty 22, 2007 18:33

czy ktos sie wypowie ile z takiego isa mozna wyciągnąc kucy ??
MMaly - Pon Sty 22, 2007 20:37

[ Dodano: Pon Sty 22, 2007 8:38 pm ]
ra_cek napisał/a:
witam
ale is ma 140 kucy gdzies czytalem ze robiac głoswice (powiekszanie gniazd zaworowych i polerowanie dolotu i wylotu) plus chip , storzek i wydech miozna kolo 160 kucy miec ja nie chce wybitnej rajdówki (bo sie zabije) a ze 100 kucy na 140 potem jeszcze 20 kucy dolapac i mysle ze spox ?? czy tak łatwo nie jest prosze o opinie ile nie duzym kosztem mozna z takiego isa wyciągnąc ?? pozdrawiam


sam osobiscie wolal bym sie zaopatrzyc w wiekszy sinik ew zamianka na inne autko i miec swiety spokoj a nie zylowanie slabszej jednostki ktora niewiadomo ile wytrzyma niewspomne juz o calym ukladnie przeniesienia napedu

Szczypior - Sro Sty 24, 2007 23:10

MMaly napisał/a:
[ Dodano: Pon Sty 22, 2007 8:38 pm ]
ra_cek napisał/a:
witam
ale is ma 140 kucy gdzies czytalem ze robiac głoswice (powiekszanie gniazd zaworowych i polerowanie dolotu i wylotu) plus chip , storzek i wydech miozna kolo 160 kucy miec ja nie chce wybitnej rajdówki (bo sie zabije) a ze 100 kucy na 140 potem jeszcze 20 kucy dolapac i mysle ze spox ?? czy tak łatwo nie jest prosze o opinie ile nie duzym kosztem mozna z takiego isa wyciągnąc ?? pozdrawiam


sam osobiscie wolal bym sie zaopatrzyc w wiekszy sinik ew zamianka na inne autko i miec swiety spokoj a nie zylowanie slabszej jednostki ktora niewiadomo ile wytrzyma niewspomne juz o calym ukladnie przeniesienia napedu


Zgadzam sie z MMałym nie ma sensu dłubać silnik bo to zazwyczaj jest bardziej kosztowne najlepiej poszukać 2.5 i bez krecenia juz jest zajefajnie i silniczek dłużej posłuży :spoko:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group