|
Lubelskie Forum Motoryzacyjne
|
|
Chcę kupić samochód - 1,8is czy 2,0 w e30 co lepiej i mniej awaryjnie jeżdzi ??
ra_cek - Sob Kwi 15, 2006 19:29 Temat postu: 1,8is czy 2,0 w e30 co lepiej i mniej awaryjnie jeżdzi ?? Witam
W tym momencie jeżdżę BMW 318 tylko z silnikiem m10 i brakuje mi już mocy chciałbym zmienić jednostkę napędową i zastanawiam się jaki silnik sobie włożyć ?? Bo na razie bardziej chyba jestem za 1,8is słyszałem ze to nieźle przyspiesza i wcale nie jest gorsze od 2,0 ale chce jeszcze o parę komentarzy ?? a i czy ktos ma moze isa bitego do spzedania zalezy mi na silniku i zawieszeniu !!
Jaqub - Sob Kwi 15, 2006 20:15
Is to dobra relacja spalanie osiagi ale wada to 4ry cylindry... 2.0 to tylko M50 a jak juz to polecalbym 2.5... 6scio cylindrowki to wspanialy dzwiek, dobre osiagi ale spalanie zalezy od kierowcy... 18litrow to zaden wynik co do awaryjnosci to duzo zalezy od samego silnika jesli jest w igla stanie i jest dobrze traktowany to raczej nie ma klopotow w innym wypadku trzeba sporo inwestowac... M50tki maja b. duzo czujnikow ktore sa dosc drogie jesli cos jest nie tak to zazwyczaj wina czujnikow i komputera... rozumiem ze chcesz swap zrobic? jesli tak to szukaj silnikow w autach tak zeby mozna je bylo sprawdzic (diagnostyka komputerowa...)
ra_cek - Sob Gru 23, 2006 19:44
a jeszcze czym sie charakteryzują silniki na vanosie np 2,5 m50 vanos jakie to ma spalanie i co to wogule jest vanos ??
QSY - Sob Gru 23, 2006 19:49
vanos to zmienne fazy rozrzadu spalanie 9 trasa 14-16 miasto (bardzo ekonomicznie to napisałem)
ra_cek - Sob Gru 23, 2006 19:51
a vanos 2,0 ??
[ Dodano: Sob Gru 23, 2006 7:52 pm ]
i co jest bardziej ekonomiczne czy 1,8is czy 2,0 vanos bo mocowo chyba vanos wygrywa ! nie ?
QSY - Sob Gru 23, 2006 19:54
wieksza pojemnosc = wieksze spalanie, wszystko zalerzy do czego chcesz ten samochód wykorzystywac i jak bedziesz nim jedził.
ra_cek - Sob Gru 23, 2006 19:57
bede uzywał go do normalnej jazdy po miescie i na trasy nie chce monstrum co bedzie niewaidomo ile paliło tylko gdzies silniczek kolo 150 kucy !! Zeby miał już wyrzszą kulture pracy ! bo ten m10 to nie bardzo daje rade !!
[ Dodano: Sob Gru 23, 2006 7:59 pm ]
tylko ze 2,0 vanos łączy sie z kombinowanie a 1,8 od e36 powinien wejsc bez bólu potem mały chip i wydech storzek i powinno yc kolo 150 kucy tylko co lepiej zrobic !! co bardziej ekonomiczne ??
MACIOR - Sob Gru 23, 2006 20:03
Wsadz 2.0 albo 3.0 w gnojówie i będziesz miał strasznie zapierdalające auto chlejące w maxie 8l rzepaku z biedronki.
ra_cek - Sob Gru 23, 2006 20:05
dzieki za pomoc bardzo mi pomogłes !!!! widac jaki pomocni forumowicze !!
Paweel - Sob Gru 23, 2006 20:07
MACIOR napisał/a: | Wsadz 2.0 albo 3.0 w gnojówie i będziesz miał strasznie zapierdalające auto chlejące w maxie 8l rzepaku z biedronki. |
lejesz do czegoś ten rzepak ?
buehehe bo ja w ksarze pompe wyjebałem i nie powiecie mi ze sie zatarła od przesmarowania
ra_cek - Sob Gru 23, 2006 20:10
a moze wrócimy do tematu !!może jest ktos kto juz robił swap silnika do e30 2,0 m50 vanos ??
QSY - Sob Gru 23, 2006 20:15
to moze ja zaczne od najwazniejszej rzeczy, zapytam ile chcesz na taki swap przeznaczyc kasy? bo moze cała nasza rozmowa poprostu jest psu w pupe
ra_cek - Sob Gru 23, 2006 20:17
no sadze ze 2.000zł ale nie wiem prosze mnie pouczyc jak za malo to dozbieram !! silnik i skrzynie sadze ze bede miał troche taniej !!
QSY - Sob Gru 23, 2006 20:19
ekhm sadze ze bez 4-5 tysi nie ma co podchodzic do tematu...oczywiscie wszystko tak w tej kasie było by zrobione ze miało by rece i nogi a silnik nie okazał by sie zarłaczem oleju
ra_cek - Sob Gru 23, 2006 20:23
no ale liczysz tyle na robocizne prosze rozpisz !! na co te 4 lub 5 tysi ?? bo robocizne to sam chciałbym zrobić a silnik by sie poszukało a jak nie to moze znajomy by mi przyciągnął albo z kads załatwił !!
Jaqub - Sob Gru 23, 2006 22:01
kolego sympatyczny... jesli swap do e30 to m50b20 jest bezsensu... m50b25 OK bo spalanie praktycznie to samo a roznica w mocy 42KM na korzysc B25... takie swapy do e30 to praktycznie codziennosc wsrod forumowiczow beemka-klub (http://forum.beemka-klub.pl/ poczytaj sobie troche...) wsadzenie do e30 motoru m50b25 to praktycznie weekend ( o ile zbieze sie wszystkie potrzebne graty)... co do hajsu to koszt robocizny ok 1tys do 2tyspln ( w zaleznosci kto Ci robi i jak jest pazerny ) a reszta to czesci... nie masz co sie oszukiwac za m50b25 musisz wybulic ok 3tys pln ew jesli kupisz taniej to i tak doprowadzenie go do stanu ok pochlonie kupe kasy... nie mozesz zapominac ze M50 to juz nowoczesne silniki i maja b. duzo czujnikow ktore nie sa tanie...
co do tego co pisal Macior to swap na m57B30 (czyli diesel 3.0 z e46 lub e39 itd) to koszta juz sa zdecydowanie wyzsze (do e36 swap tego silnika to ok 15tys pln)....
ra_cek - Sob Gru 23, 2006 22:13
witaj a nie wiesz ile to pali mniej wiecej i czy tzeba od razu skrzynie i wszystko przekładac ??
Jaqub - Sob Gru 23, 2006 22:20
nie pamietam ale chyba trzeba skrzynie, a wal i dyfer raczej na 100% do wymiany, poza tym jakies serwo od IX albo od golfa, lapy chyba od e36, chlodnica z elektrycznym wiatrakiem.. sporo tego jest... ja Ci nie napisze 100% co i jak... wejdz na BK bo tam ten temat byl wielokrotnie poruszany i jest opanowany do perfekcji... jest tam nawet e30 z M57B30
ra_cek - Nie Gru 24, 2006 14:57
no to sadze ze wyladaduje 1,8is a nie wiecie czy od m10 pasuje skrzynia do 1,8isa ?? i czy duzo jest przekładania ?? a i czy ma ktos moze takiego isa na sprzedaz sam silnik z osprzetem albo bitego w tył ????
Jaqub - Pon Gru 25, 2006 22:14
BK FORUM...
ra_cek - Pon Gru 25, 2006 22:23
co co z tą skrzynią pasuje czy etam ?? i chłodnica ?? co wie ktos ?? pozdrawiam !! i ile mozna z takiego isa małym kosztem wyciagnąc kucy chipem i storzkiem i wydechem ??
Jaqub - Wto Gru 26, 2006 11:42
przeciez CI napisalem zebys przegladnal forum beemka-klub bo tam udzielaja sie uzytkownicy takich beemek, robili takie mody itd... tutaj nie uzyskasz odpowiedzi na swoje pytania...
maly841 - Wto Gru 26, 2006 14:41
Stary jak masz 2 tys. na silnik i robote to daj sobie spokoj. Powiem na wlasnym przykladzie do saaba kupilem silnik za 2500 a robota wszystkie plyny i doprowadzenie go do stanu kosztowalo 1500 pln .
ra_cek - Wto Gru 26, 2006 23:30
tak ale za 3 tysiace widzialem calegi bitego w tył isa wiec chyba za 1500 bym sie dogadał z silnikiem z osprzętem !! a sam bym go przełożył przeciez to nie problem jak sie ma klucze i jakies pojecie przełożyc silnik 1 do 1 przeciez wszystko jest to samo poduszki wezmae z tamtego płyny jedynie nowe i jakies paski i to wszystko !! nie ?? chyba ze skrzynie tzeba przekładac to wtedy moga wzrosnąc koszta !! ale to nic pewnego dlatego pytam !!
daniel325 - Czw Gru 28, 2006 14:23
is wcale nie jezdzi. ma niby pare koni ale to nic specjalnego przy tej masie i wiekszosci cywilnych aut bedzie cie tak czy inaczej łaykac jak dla mnie dozbieraj sobie do 2.5 tylko bez vanosa bo to gówno (moze i faina rzecz jak silnik jest nowy ale nie po 13 latach) zaczyna sie pierd... i tyle. a e30 z silnikiem 200 konnym to juz sobie naprawde dobrze radzi wstrzymaj sie poczytaj dozbieraj i dzialaj
ra_cek - Czw Gru 28, 2006 18:29
witam
ale is ma 140 kucy gdzies czytalem ze robiac głoswice (powiekszanie gniazd zaworowych i polerowanie dolotu i wylotu) plus chip , storzek i wydech miozna kolo 160 kucy miec ja nie chce wybitnej rajdówki (bo sie zabije) a ze 100 kucy na 140 potem jeszcze 20 kucy dolapac i mysle ze spox ?? czy tak łatwo nie jest prosze o opinie ile nie duzym kosztem mozna z takiego isa wyciągnąc ?? pozdrawiam
ra_cek - Pon Sty 22, 2007 18:33
czy ktos sie wypowie ile z takiego isa mozna wyciągnąc kucy ??
MMaly - Pon Sty 22, 2007 20:37
[ Dodano: Pon Sty 22, 2007 8:38 pm ]
ra_cek napisał/a: | witam
ale is ma 140 kucy gdzies czytalem ze robiac głoswice (powiekszanie gniazd zaworowych i polerowanie dolotu i wylotu) plus chip , storzek i wydech miozna kolo 160 kucy miec ja nie chce wybitnej rajdówki (bo sie zabije) a ze 100 kucy na 140 potem jeszcze 20 kucy dolapac i mysle ze spox ?? czy tak łatwo nie jest prosze o opinie ile nie duzym kosztem mozna z takiego isa wyciągnąc ?? pozdrawiam |
sam osobiscie wolal bym sie zaopatrzyc w wiekszy sinik ew zamianka na inne autko i miec swiety spokoj a nie zylowanie slabszej jednostki ktora niewiadomo ile wytrzyma niewspomne juz o calym ukladnie przeniesienia napedu
Szczypior - Sro Sty 24, 2007 23:10
MMaly napisał/a: | [ Dodano: Pon Sty 22, 2007 8:38 pm ]
ra_cek napisał/a: | witam
ale is ma 140 kucy gdzies czytalem ze robiac głoswice (powiekszanie gniazd zaworowych i polerowanie dolotu i wylotu) plus chip , storzek i wydech miozna kolo 160 kucy miec ja nie chce wybitnej rajdówki (bo sie zabije) a ze 100 kucy na 140 potem jeszcze 20 kucy dolapac i mysle ze spox ?? czy tak łatwo nie jest prosze o opinie ile nie duzym kosztem mozna z takiego isa wyciągnąc ?? pozdrawiam |
sam osobiscie wolal bym sie zaopatrzyc w wiekszy sinik ew zamianka na inne autko i miec swiety spokoj a nie zylowanie slabszej jednostki ktora niewiadomo ile wytrzyma niewspomne juz o calym ukladnie przeniesienia napedu |
Zgadzam sie z MMałym nie ma sensu dłubać silnik bo to zazwyczaj jest bardziej kosztowne najlepiej poszukać 2.5 i bez krecenia juz jest zajefajnie i silniczek dłużej posłuży
|
|