Lubelskie Forum Motoryzacyjne

MOTOSPORT - FIAT PANDA KIT CAR

HaGie - Sro Lut 06, 2008 12:31
Temat postu: FIAT PANDA KIT CAR
Kod:
 Już w maju na trasach rajdowych pojawi się całkowicie nowy samochód rajdowy Fiat Panda gr. A.

 Puchar rajdowy, w którym szanse dla wszystkich są jednakowe a o wyniku decydują jedynie umiejętności, jest pomysłem niemożliwym do zrealizowania. Dzieje się tak, ponieważ w rajdach samochodowych o wyniku decyduje tysiące czynników, w dużej mierze niezależnych od kierowców. Dlatego głównym celem, jaki przyświecał pomysłowi Pandacup było maksymalne ograniczenie głównego problemu, mogącego wypaczać przebieg rywalizacji - różnic między pojazdami, biorącymi udział w zawodach.

Przygotowanie identycznych samochodów pozwala wyrównać szanse zawodników i wyłonić najlepszego kierowcę sezonu na podstawie jego umiejętności. Drugim założeniem, tkwiącym u podstaw idei Pandacup jest przekazanie zawodnikom samochodów rajdowych w pełnym tego słowa znaczeniu, a nie zwykłych aut doposażonych w klatki bezpieczeństwa, gaśnice czy zapinki na maskach. Fiat Panda jest najmniejszym autem, które może startować w specyfikacji KIT CAR (gr. A). W takiej wersji stanowi przykład wyczynowej rajdówki, z sześciobiegową, kłową skrzynią biegów i profesjonalną blokadą mechanizmu różnicowego (szpera), wzmocnionymi przegubami i półosiami napędowymi, wentylowanymi tarczami hamulcowymi o średnicy 285 mm z przodu i 240 mm z tyłu, hydraulicznym hamulcem ręcznym. Jeszcze jeden atut to zawieszenie, w którym tuleje metalowo – gumowe (silentblocki) zastąpiono przegubami typu „uniball” a przednie wahacze znacznie lżejszymi, rurowymi konstrukcjami, typowymi dla prawdziwych aut rajdowych. Silnikiem o mocy 140 KM zarządza jednostka sterująca programowalna w 100 % (mapy wtrysku paliwa i zapłonu) z wewnętrzną pamięcią umożliwiającą rejestrowanie parametrów pracy silnika na odcinkach specjalnych oraz ich późniejszą analizę.

Styl prowadzenia samochodu gr. A oraz technika jazdy takim autem zdecydowanie różni się od samochodu gr. N i daje zawodnikowi znacznie lepsze perspektywy. Ważne jest, by jak najwcześniej zaczynać jazdę samochodem A-grupowym, przygotowując się do prowadzenia w przyszłości najszybszych aut rajdowych, gwarantujących najlepsze wyniki. Pandacup daje waśnie taką możliwość, a dodatkowo niezwykłą frajdę z jazdy, charakterystyczną jedynie dla tego typu samochodów rajdowych. Ktoś kto kiedykolwiek w życiu stał na kostce w Walimiu i słyszał zjeżdżającą z przełęczy „ośkę” gr. A, przeżył z pewnością ten swoisty dreszcz emocji i wie, o co chodzi. Dźwięku zjeżdżających z góry Kit Car’ów, określanych często przydomkiem Maxi, po prostu nie można zapomnieć.

Bazą do budowy samochodu jest seryjna Panda z ośmiozaworowym silnikiem 1.2. Nadwozie samochodu zostało oczyszczone do gołej blachy i dodatkowo obspawane w newralgicznych punktach. Na tym etapie we wnętrzu została zamontowana klatka bezpieczeństwa sięgająca aż do punktów mocowania zawieszenia.

Dane techniczne

Dane techniczne                 Fiat Panda 1.2         Fiat PandaCup
prędkość maksymalna            155 km/h                         156 km/h
przyśpieszenie                14,0 s                         ok 7,0 s
zużycie paliwa                7,0/4,6/5,5                         ok 16
silnik                                benzynowy                         benzynowy
pojemność skokowa                1242 cm3                         1368 cm3
moc maksymalna                60KM/5500                         140KM/7700
max moment obrotowy           102 Nm/2500                         152 Nm/5000
skrzynia biegów                ręczna 5-biegowa         ręczna kłowa 6-biegowa
hamulce (mm)          tarcz. 240/bębnowe    tarczowe 285/240


Fiat Panda w specyfikacji KIT CAR

    * 1368 cm3, 140 KM
    * 930 kg
    * 6-biegowa (kłowa) skrzynia biegów
    * mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym
    * chłodnica oleju
    * hamulce tarczowe wentylowane przednie 285 mm
    * hamulce tarczowe tylne 240 mm
    * hydrauliczny hamulec ręczny
    * przekładnia kierownicza o krótszym przełożeniu
    * sportowe zawieszenie z przegubami typu UNIBALL

kalendarz startów

5 eliminacji RSMP oraz jedna PZM
   
Rajd Elmot    9-10 maja
Rajd Subaru    4-6 lipca
Rajd Rzeszowski    8-10 sierpnia
Rajd Karkonowski    29-30 sieprnia
Rajd Wisły    5-6 września
Rajd Dolnośląski    10-11 października













wiecej na www.pandacup.pl

siwy - Sro Lut 06, 2008 13:28

ta panda to raczej wzbudza we mnie lekki usmiech ;) w ogole panda... a rajdy panda ;) to juz w ogole :mrgreen:
Misiek_lbn - Sro Lut 06, 2008 13:44

a mi się podoba :D :D 8)
jak dla mnie super wygląda, mieć takie coś w wersji 100HP i z takim wyglądem, nie pogardziłbym :spoko:

crOOchy - Sro Lut 06, 2008 13:53

no Vesti wyścig zbrojeń czas zacząć :fucku:
marcinos - Sro Lut 06, 2008 15:50

Misiek_lbn napisał/a:
jak dla mnie super wygląda, mieć takie coś w wersji 100HP i z takim wyglądem, nie pogardziłbym


fajna zabawka, tez bym taką nie pogardził :mrgreen:

turek003 - Sro Lut 06, 2008 17:11

fajna zabawka :spoko: polatał bym taką :mrgreen:
Stacho_16V - Sro Lut 06, 2008 17:22

vesti ma konkurencje ;) chociaż juz widziałem u niego klatke z tyłu :D
KIT GTO - Sro Lut 06, 2008 21:16

samochodzik bardzo ładny :) nieźle zeszli z czasem i parę kucy wykuli :spoko:
MarcinLbn - Sro Lut 06, 2008 21:54

sliczna pandziocha :mrgreen: no i osiagi calkiem calkiem :spoko:
sebas126p - Sro Lut 06, 2008 22:36

I nawet całkiem łądnie wygląda. A to tez wyczyn bo wkońcu panda do najzgrabniejszych aut
nie należy. :spoko:

KIT GTO - Sro Lut 06, 2008 22:40

sebas126p, jak nie jak tak widzę że kolega Vesti, powinien Ci zrobić mały wykład :)
sebas126p - Sro Lut 06, 2008 22:53

No chyba nie chcesz mi w mówić, że w serii panda jest zgrabna? Proporcje niczym matiz niczego dobrego nie wróżą. ;) pzdr.
KIT GTO - Czw Lut 07, 2008 00:00

matizowi do niej daleko :) a wersję sporting to widział ?
sebas126p - Czw Lut 07, 2008 10:48

No widziałem( na zdjeciu) 100 konną wersje.:P ...ale ja mówie o serii czyli tej zwykłej za 26 tys:) Ale nie ma co się spierać...ważne ze bedzie dobrze jeździła. wkońcu 140KM w takim małym popierdułku zrobi swoje:)...pzdr.
kris - Pią Lut 08, 2008 09:33

ona nie musi być ładna..... tak jak ignis s1600 ( który wygląda jak kiosk) , z grześkiem grzybem za kielnią, wymiatał enki... :spoko:
siwy - Pią Lut 08, 2008 17:01

to fakt i musze przyznac Krisowi racje :mrgreen:
Vesti - Nie Mar 02, 2008 11:05

Taka słuzbówke mieć.. :D
Nie wysiadałbym z auta..

Prowadziłem 100HP.. miodzio..
Kubełka nawet trzymają, autko się zbiera.. naprawde nieźle..
Jednak pozywżej 170 takim pudełkiem bez klatki lekki strach.. bo chroni cie mały silniczek i troche plastiku po bokach :D

Panda KIT :D tym pewnie uwierzyłbym że potrafi wszystko :D
140 KM, ide poczochrac bobra :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group