MACIOR6 - Wto Lis 18, 2008 16:49 Temat postu: Regulamin KJS na rok 2009Od jakiegoś czasu chodzą słuchy, że od przyszłego roku auta startujące w KJS nie mogą posiadać klatek, hydrauliki czy innych udogodnień, mają poprostu jeździć seryjne auta bez modyfikacji. Ktoś może wie coś więcej i czy ten idiotyczny zapis będzie przestrzegany na imprezach (minimaxy) z naszego okręgu???polll6 - Wto Lis 18, 2008 22:16 zajebisty jest ten zapis... bo kjsy to zrobil sie wyscig zbrojen... z autami z pzm... jeszcze około 2002/3 roku byla masa seryjnych samochodow i liczyla sie zabawa... poprostu dla aut z klatkami brakuje 3 ligi... gdzie by sie latalo z utraconymi homo itd... a w mini maxach powinno latac wszystko d_ARC - Sro Lis 19, 2008 00:24 Ciekawe jak sformułowany jest ten zapis. Sama klatka ma wpływ na bezpieczeństwo, a osiągi raczej obniża - większa waga auta więc co zyskasz na wybebeszeniu środka pójdzie na klatkę i wyjdzie na to samo.
Jak wzmocniłem nadwozie, poprawiłem heble, odchudziłem auto i swapowałem motor to teraz mam to wszystko wyrzucać i szukać serii!? Albo kolejne idiotyczne zapisy na wzór konieczności demontazu butli LPG. Głupota, strata kasy i czasu.
Przede wszystkim przepisy powinny być przemyślane, w miarę stałe i podawane do wiadomości z dużym wyprzedzeniem. Może zamiast podziału na klasy po prostu podział wg mocy i lub seria/auta podrasowane wzorem imprez wyższej rangi. W końcu taki KJS ma za cel do nich przygotować. Lub 3-liga z prawdziwego zdarzenia na przystępnych warunkach (nie dla nabijania kabzy PZM) i w KJS klasa gość. Inaczej pojedziesz parę kajtków seryjnym SC, a w II lidze wsiądziesz w przerobione auto i wydachujesz na pierwszym zakręcie. Zresztą już widzę szczegółowe BK przed MM i załogi czekające w rzadku z homologacją w ręku? Bez jaj, gdzie tu miejsce na zabawę.
Zgodzę się co do wyścigu zbrojeń, choć swego czasu na ogólnopolskich forach toczyły sie intensywne dyskusje na ten temat. Sam jeździłem kilkunastoletnim 70-konnym autem na serii zawieszeniu łysych oponach i rozwaloną skrzynią. Był fun a i czasem na 1. dyszkę na torze dało się załapać. Ale te czasy już nie wrócą. Już slicków zakazali a i tak wynik robi się na R888. Czyli skończy się jak z ograniczaniem biurokracji - każda próba i tak da efekt odwrotny. Lub znajdzie się luka pozwalająca obejść przepisy. Sam ciekaw jestem efektu MACIOR6 - Sro Lis 19, 2008 18:03 Poll teraz 80% ludzi będzie kupowało Imprezy GT do klepania w KJS i gdzie tu wyrównywanie szans???? Zrobić klasy auta seryjne i dłubane plus dodatkowo podział na RWD, FWD, AWD.Mati - Sro Lis 19, 2008 20:04 MACIOR, zgadzam się mądrze mówisz;D trzeba Ci polac;Dpolll6 - Sro Lis 19, 2008 21:02
d_ARC napisał/a:
Bez jaj, gdzie tu miejsce na zabawę.
dokladnie chodzi o zabawe... spoko ktos wklada klatke do auta do kjsow... czuje sie bezpieczniej... fajnie... klatka usztywnia bude... wiadomo auto z klatka seryjnego zawiasu raczej nie bedzie mialo... zawias zrobiony a to zrobi sie tez i silnik... tak wlasnie powstaje wyscig zbrojen... a kjs to konkursowa jazda samochodem.
fajnie jakby byl podzial na auta seryjne i nieseryjne ale to jest nie wkonalne bo czesc ludzi nie da sie zakwalifikowac nigdzie
MACIOR napisał/a:
teraz 80% ludzi będzie kupowało Imprezy GT
z czego 5 % bedzie umialo wykorzystac to auto a reszte beda klepac przecietne oski
ja jestem za zabawa i nauka i oczekuje frajdy sciganie ma byc tanie tak jak bywalo dawniej... ale to tylko moje zdanie
tomek cecot to gosc ktory kiedys w pzm napie.......ł rwd i szukał w tym frajdy, wychodzilo mu to zawaliscie... posluchajcie co mowi dzis...
wiec gdyby zrobic porzadek w rajdach pzm... to i w kjsach bylo by latwiej seryjnymi autami bolgi6 - Sro Lis 19, 2008 21:47 ......01.2001/2002/2003/08.2004; auto: daewoo matiz 0.8cm3 52Km; opona lato:debica vivo, opona zima dębica frigo directional. kto dzis odwazył by sie przejezdzic 4lata w minimaxach seryjnym matizem. <lol>Spawos6 - Sro Lis 19, 2008 21:55 99% czesci co sie zmieni wplywa na bezpieczenstwo opony /zawias/ klatka tarcze klocki / itp to wszytko wplywa na bezpieczenstwo /
narazie nic nie wiadomo wiec nie ma co gdybac bedzie egulamin bedzie mozna gdybac i skladac pisma jakies hehe
oj dawniej kazdy zaczynal wiec nie bylo tego wkladu co teraz kazd yco teraz zaczyna zazwyczaj zaczyna seria
pollu sej to tez seria nie byla jak mowisz
kazdy powoli zmieniena cos dojdzie sie do granicy mozliwosci auta i chce sie wiecce wiece moim zdaniem nie mozna sie cofac trzeba isc do przodu a seria tez mozna powalczyc nawet jakos sensownie ostatnio co yarisem 1,3 startowalem to 0,5s za polle bylem gdzie jechal na R88 w s16 i bylem chyba 23 nie pamietam dokladnie totalna seria gdzie to wogle sie drogi nie trzyma
bolek w zimie w sniegu ja sie nawet zamienie lanosem na takeigo matiza z dobrymi oponami( frigo2 ) jak dla mnie prezes - Sro Lis 19, 2008 22:18 Temat postu: Re: Regulamin KJS na rok 2009
MACIOR napisał/a:
Od jakiegoś czasu chodzą słuchy, że od przyszłego roku auta startujące w KJS nie mogą posiadać klatek, hydrauliki czy innych udogodnień, mają poprostu jeździć seryjne auta bez modyfikacji. Ktoś może wie coś więcej i czy ten idiotyczny zapis będzie przestrzegany na imprezach (minimaxy) z naszego okręgu???
Ja słyszałem, że mają też nie mieć kół i szyb, a oprócz prawa jazdy trzeba będzie posiadać skończony kurs na zrywanie czereśni na wysokościach!KLOCEK6 - Sro Lis 19, 2008 22:33
d_ARC napisał/a:
Sama klatka ma wpływ na bezpieczeństwo
tak tak i jeszcze raz tak ,ale tylko pod jednym warunkiem ! musi być to klatka wykonana dobrze i zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi zasadami (nie mylić z regulaminami , załącznikami itp.)
do zrobienia klatki nie wystarczy parę rurek i spawarka , niektórzy myślą że jak obspawają się rurkami to mają "rajdófkę" i mogą walić w co popadnie i nic im nie będzie , a trzeba sobie powiedzieć jasno, źle wykonana klatka może narobić więcej złego niż dobrego. W rajdach na badaniu trzeba przedstawić papiery na klatkę , w kjs-ach nikt tego nie sprawdza więc nikt nie będzie robił klatki do malucha w ireco za 4 tyś.
Wiele fajnych konstrukcji już widziałem, rurki ze starego trzepaka, spawy takie że od kopniaka by popękały i wiele innych ciekawych wynalazków domorosłych tunerów.
Co do reszty przepisów to proponuję podejść też trochę od du.y strony i popatrzeć na bezpieczeństwo , bo jeden podejdzie do tematu profi i z głową a inny będzie chciał mieć to prawie tak samo ale za x razy mniej kasy, a są rzeczy jak hamulce czy zawias przy których głupie modyfikacje mogą skończyć się tragedią.polll6 - Sro Lis 19, 2008 22:43 klatka klatka a nikt nie pisze ze pasowalo by zaczac od jakiegos kasku wmiare dobrego...KLOCEK6 - Sro Lis 19, 2008 23:04
polll napisał/a:
klatka klatka a nikt nie pisze ze pasowalo by zaczac od jakiegos kasku wmiare dobrego...
co do kasków to widziałem już budowlane, rowerowe czy tak zwane "orzeszki" tak że w tej dziedzinie też są artyści :]d_ARC - Czw Lis 20, 2008 00:40
polll napisał/a:
fajnie jakby byl podzial na auta seryjne i nieseryjne ale to jest nie wkonalne bo czesc ludzi nie da sie zakwalifikowac nigdzie
Polllu da się, tylko trzeba pomysleć jak. Chyba lepiej niż cześć ludzi wykluczyć. Swoją drogą większą część, bo jakoś nie kojarzę seryjnego auta robiącego wynik w klasach bądź generalce (najbliżej serii jest Mario). Wiadomo wszystkim nie dogodzisz, więc mnożenie klas przy 10-15 załogach w KJS też nie ma sensu. Ale jakiś kompromis uzgodnić trzeba aby dać szansę i seryjnym N-kom i tym którym o serii przypomina już tylko znaczek na masce.
Klocek z wykonaniem klatki masz rację. Nie mówię o szaleńcach z migomatem, ale dziś do wielu aut tanio kupisz dedykowaną używkę. Ja tak zrobiłem. Inaczej byłbym potencjalnym samobójcą przy konstrukcji, wytrzymałości, mocy, wadze i wieku mojej 205-ki. Zresztą rajdówkę buduję dla siebie - spełnienie marzeń z dzieciństwa. Poza tym lubię dłubać w garażu więc zbieram info, robię większość sam, drutowania nie będzie. Jak regulamin mnie wykluczy to pojeżdżę jako pilot i też będzie OK. A swoim bolidem od czasu do czasu dla frajdy jak będzie coś ciekawego w naszej części Polandii
prezes napisał/a:
Ja słyszałem, że mają też nie mieć kół i szyb, a oprócz prawa jazdy trzeba będzie posiadać skończony kurs na zrywanie czereśni na wysokościach!
Prezes wymiękłem po tym tekście <rotfl> Ty przypadkiem nie bawiłeś się ostanio z dwójka randych z POmorza od 'bialego proszku, brązowego proszku i suszu roślinnego' fairplay - Sob Lis 29, 2008 12:42 a moim zdaniem to gdybanie o gruszcze i pietruszce,a jak sobie szanowni koledzy wyobrażają ten podział na seryjne i nie seryjne,bo np jeśli załoze klocki ebc to już nie seryjne?????a co z silnikiem ??na bk będą mi głowice zdejmować???ja uważam ze to nie ma sensu i taki podział wg mnie nie przejdzie....tommi - Nie Lis 30, 2008 18:20 To są na razie projekty i prawdopodobnie na tym się zakończy- jak zwykle.
np. żeby zlikwidować PAPIKa a zmniejszyć wymagania co do aut w III lidze.
np. żeby nie dopuszczać aut ze slickami (nawet z E) a także R888
np. żeby auta nie posiadające hom. rajdowej (CRX) musiały pozostać seryjne (np bez klatki)
....ble ble...
Mam tylko nadzieję, żę ludzie z zamontowanymi klatkami i innym wyposażeniem zwiększającym bezpieczeństwo, przez dziwne przepisy nie zostaną na lodzie.
..a prawdopodobnie i tak skończy się na podniesieniu wpisowego <tak>j.m.oizo - Nie Lis 30, 2008 19:17 W 2009 roku PPAiK bedzie.
A co do zabraniania slicków - Toyo R888 nie jest Slickiem. Nie moga jej zabronic stosowac bo to jest normalna opona drogowa - chyba ze PZM stworzy liste opon ktorych nie mozna uzywac.fairplay - Pon Gru 01, 2008 20:33
j.m.oizo napisał/a:
W 2009 roku PPAiK bedzie.
A co do zabraniania slicków - Toyo R888 nie jest Slickiem. Nie moga jej zabronic stosowac bo to jest normalna opona drogowa - chyba ze PZM stworzy liste opon ktorych nie mozna uzywac.
oizo nie kracz bo i tak sie stanie;)j.m.oizo - Wto Gru 02, 2008 18:32 a pozniej przyjdzie Kononowicz i nie bedzie nic zez6 - Wto Gru 02, 2008 19:38 niebedzie R888 to bedzie inna opona która sobie swietnie poradzi.r - Wto Gru 16, 2008 23:12 pamiętajmy, że taki kjs to tylko konkursowa jazda s.., kiedyś zaczynało się od teorii, później robiło kopertę, czy wyobrażacie sobie lancera ze skończoną homologacją, który robi korekte, bo najechał na linie? a może "prawy średni zacisk dohamowanie do parkowania prostopadłego"? prawda jest taka, że ktoś sobie przpomniał o tym, że może coś pozmieniać w przepisach dotyczących kjs, no i pewnie będzie standard, utrudnić i nie dać żadnej alternatywy.
poczekamy, zobaczymy.
co do pierwszego postu, z niehomologowaną hydrauliką nie przejdziesz BK, chociażby w warszawie, czy innych imprezach do R2.
pozdrawiam.tommi - Wto Gru 23, 2008 01:00
j.m.oizo napisał/a:
W 2009 roku PPAiK bedzie.
czy nadal jesteś tego pewny?
czy obecny brak regulaminu na PPAIK to nie przypadek?j.m.oizo - Sro Gru 24, 2008 14:54 Regulamin juz jest - tylko ze niezatwierdzony i przez to nie moze byc pokazany
Natomiast kalendarz juz jest, znowu jest 14 rund.
1. 1 marca Rally „Gryf” Auto Klub Szczecin
2. 22.marca Automobilklub Koszaliński
3. 18/19kwietnia Rajd Magnolia Auto Klub Szczecin
4. 2 / 3maja Automobilklub Opolski
5. 16 / 17maja Rajd Podlaski Automobilklub Podlaski
6. 30/31maja Rajd Toruński Automobilklub Toruński
7. 13/14czerwiec Automobilklub Dolny Śląsk
8. 4 / 5lipca Rajd Bachusa Klub Motorowy "Auto-Klub Zielona Góra
9. 18 / 19lipca Rajd Suwalski Automobilklub Suwalski
10. 8/ 9 sierpnia Rajd Tomaszowski Automobilklub Tomaszowski
11. 28 / 29sierpnia Rajd Toruński Automobilklub Toruński - Brodnica
12. 12września 3 Rajd Olsztyński Olsztyński Klub Rajdowy
13. 26 / 27września Rajd Włocławski Automobilklub Włocławski
14. 17 / 18października Automobilklub KrólewskiMati - Sro Gru 24, 2008 19:18 najblizej nas to tylko AK Królewski robi.. a reszta daleko niestetyjunior001 - Sro Gru 24, 2008 19:41 ale ten terminarz dotyczy PPAiK ?? a co z pucharem strefy wschodniej??j.m.oizo - Czw Gru 25, 2008 09:47
Mati napisał/a:
najblizej nas to tylko AK Królewski robi.. a reszta daleko niestety
Tomaszów Mazowiecki tez blisko - a w tamtym roku byla tam najlepsza runda
W regulaminie jest drobna nieścisłość .
Wynika z regulaminu ze auto musi posiadac klatke bezpieczeństwa :)spider666 - Sro Sty 07, 2009 15:23 http://www.pzm.pl/userfiles/file/sport_samochodowy/rajdy/regulaminy_2009/KJS_2009.pdf
[ Dodano: 2009-01-07, 15:33 ]
Cytat:
Minimum 6 prób zręcznościowych gdzie każda próba musi być poprzedzona
punktem PKC. Maksymalna długość próby nie może przekroczyć 1 km.
to nie bedzie mozna wydluzac odcinkow przez polaczenie ich np. proba 3-4 ?
[ Dodano: 2009-01-07, 15:48 ]
Czy to ze w "KARTA BADANIA KONTROLNEGO" jest rubryka
Cytat:
Klatka bezpieczeństwa
+ otuliny
oznacza ze dopuszczone beda tylko auta z klatka ?? <szok>
[ Dodano: 2009-01-07, 15:54 ]
no i zostawili ten punkt kretyni:
Cytat:
g) Samochody zasilane gazem muszą mieć wymontowany zbiornik gazu lub zawór
bezpieczeństwa z butli gazu, natomiast w komorze silnika w sposób widoczny
musi być odłączone doprowadzenie gazu do silnika.
fairplay - Czw Sty 08, 2009 00:25 Spider twoje cytaty pierwszy i ostatni już były załączone w regulaminie na 2008 rok, i jak sam pamiętasz przepisy z instalacjami to raczej były przestrzegane natomiast z odcinkami bywało różnie a co do klatek to musze to koniecznie doczytac...j.m.oizo - Czw Sty 08, 2009 07:46 Jesli ktos ma klatke wstawiona to musi miec otuliny , jesli ktos nie ma klatki to nie musi miec otulin - Oba takie auta bede do KJS dopuszczonespider666 - Czw Sty 08, 2009 08:32
fairplay napisał/a:
Spider twoje cytaty pierwszy i ostatni już były załączone w regulaminie na 2008 rok, i jak sam pamiętasz przepisy z instalacjami to raczej były przestrzegane natomiast z odcinkami bywało różnie a co do klatek to musze to koniecznie doczytac...
pierwszy cytat zostalo w regulaminie na 2008 rok dostawione slowo
Kod:
musi
,
co zmienia postac przepisu
co do ostatniego cytatu do tylko potwierdzam ze mozgi PZMlotom nie rozmarzly
i dalej podtrzymuja te goopoty - to istotny punkt dla zainteresowanych wiec przytoczylemmikae - Czw Sty 08, 2009 12:33 Spider słowo musi dotyczy PKC a Twoje pytanie dotyczyło wydłużania odcinków i na to ci fairplay odpowiedziałspider666 - Pią Sty 09, 2009 10:46 ale skoro przed kazdym ma byc pkc, to jak to zrobic, w polowie dlugiego odcinka liczonego jako 8-9 mam sie zatrzymac na punkt kontroli czasu?d_ARC - Pią Sty 09, 2009 17:46 Haha, sam jestem ciekaw jak automobilkluby obejdą ten zapis
Poza tym takie PKCe cholernie upierdliwe są. Na pucharze strefy w Rzeszowie była taka konstrukcja imprezy i nerwówka była. I tuż po starcie 5min do PKC, załoga jeszcze rozluźniona, zakręcony itinerer więc jedna uliczka za daleko i nagle spóźnienie - wkurw wielki bo już przed 1. próbą dla kilku ekip było po zawodach pilachgt6 - Sro Sty 28, 2009 14:06
regulamin PPAiK napisał/a:
Startujące samochody będą podzielone na klasy w zależności od pojemności silnika, jak następuje:
K1 do 903 cm3 włącznie,
K2 powyżej 903 cm3 i do 1400 cm3 włącznie,
K3 powyżej 1400 cm3 i do 1600 cm3 włącznie,
K4 powyżej 1600 cm3 i do 2000 cm3 włącznie,
K5 powyżej 2000 cm3
K6 pojazdy z napędem na 4 koła bez względu na pojemność silnika
Grupa „Gość” (zawodnicy z licencją stopnia „R”, „R1” oraz „R2”)
Pojazdy klasy „K6” nie będą klasyfikowane w generalnej klasyfikacji poszczególnych rund oraz w generalnej klasyfikacji rocznej.
polll6 - Sro Sty 28, 2009 15:14 jednym ten zapis sie spodoba innym nie