Lubelskie Forum Motoryzacyjne

Park Techniczno - Serwisowy - gigantyczne spalanie

daniell - Pon Gru 10, 2007 19:19
Temat postu: gigantyczne spalanie
nie wiem co mam juz powymieniać w aucie chodzi o calibre 2.0 8V niedawno zalozylem gaz,na gazie zrobiłem ok 2tys km,auto pali jak głupie po miescie wychodzi mi ok 18-19L LPG,jak smigam na benzynie to niezaleznie od stylu jazdy wychodzi mi ok 12L,moze to coś ma wspołnego z tym bo czasmi mi sie CHECK ENGINE zapala na 5-10sek i gasnie,srubka od gazu juz jest podkrecona na maxa,osiągi w normie,jak ktoś coś wie to niech mi napisze coż jej dolega.
QSY - Pon Gru 10, 2007 19:21

czy gaz był regulowany po przejechaniu około 1000 km?

:roll:

adas1987 - Pon Gru 10, 2007 19:34

daniell napisał/a:
srubka od gazu juz jest podkrecona na maxa

to może przykręć

QSY - Pon Gru 10, 2007 19:36

Adas chodzi chyba o to ze ona juz jest wkrecona na maksa i dalej zre tyle gazu ze kolega nie wyrabia :mrgreen:
daniell - Pon Gru 10, 2007 19:58

tak jak myslałem Qsy,ze coś sie odezwiesz:)gaz zakladałem tam gdzie mi polecileś,firma O.K no wlasnie gaz nie byl regulowany po przejechaniu 1tys kma na gazie zrobilem juz wiecej,co,jak i gdzie trzeba wyregulować??dam rade sam czy lepiej podjechać do ASO LPG??
Jaqub - Pon Gru 10, 2007 20:28

sprawdz czy masz plyn w chlodnicy... bo mozesz miec niedogrzany parownik... a druga sprawa ze lpg bedzie Ci zzerac duzo wiecej zwlaszcza po miescie... jak dla mnie wynik 18-19l nie jest jakims zapierajacym dech w piersiach...
jak smigalem ostatnio (jak bylo zimno) po miescie tylko na benzynie (98) i robilem ok 4-5 km a pozniej stygl do zera i znow mniej wiecej podobnie to na 32l benzyny zrobilem ok 170-180km a jazda mega emerycka bez przekraczania 3tys obr... za to w trasie srednio 100-120km/h plynna jazda za 80pln gazu (ok 38l) robilem 360km...

daniell - Pon Gru 10, 2007 21:05

Jaqub niedziwiło by mnie to gdybym mial pod maską 2.0turbo 2.5 to oki rozumiem ze kazde auto musi swoje wypić ale ja mam tylko zwykły 8 zaworowy silnik,przy zakładaniu gazu wszystko powymienialem ,płyny,paski,filtry,swiece itp,znajomy ma tez 2.0 8V to mu 13L spala a padka ze az bałem sie wsiąść do niej
Stacho_16V - Pon Gru 10, 2007 21:10

Obliczajac moje Clio pali na mieście przy spokojnej jeździe 16-17 litrów paliwa..
Jest wiele opcji dlaczego Ci samochód tyle pali zaczynając od tego iż:
-Silnik nie łapie szybko temperatury bo jest dość chłodno na dworze więc spalanie też nie będzie małe jeżeli silnik łapie powoli temperature to moze też coś być z termostatem,możesz spróbować troche wiejskiej metody lecz skutecznej zakryj chłodnice jakąs tekturą wtedy silnik będzie łapał szybciej temperature
-Może być to wina Sondy Lambda sprawdz ją wszystko zobaczysz czy jest ok czy nie po wskaźnikach na mierniku
-Może to być wina zapchanego/przepalonego katalizatora jeżeli takowego posiadasz

Jaqub - Pon Gru 10, 2007 21:12

wlasnie w tym rzecz... ze jak skrecisz doplyw lpg to bedzie palic mniej ale nie bedzie wogle jechac...
chlopie w zimie przy kacie smart 0.6T bierze ok 10l pb 98 :spoko:
polec w jakas trase ze stala V w okolicach 100km/h i zobaczysz iel pobiera :spoko:

Stacho_16V - Pon Gru 10, 2007 21:15

Jaqub napisał/a:
chlopie w zimie przy kacie smart 0.6T bierze ok 10l pb 98 :spoko:

Czy oby napewno ?
Nigdy przenigdy nie udało mi się takiego wyniku zrobić w smarcie jak jeździłem po mieście przy "większym gazie" ;)
no ale polak potrafi :soczek:

Jaqub - Pon Gru 10, 2007 21:25

zapewniam CIe ze smart 0.6T benzyna przy palowaniu od swiatel do swiatel i jazda z Vmax w zimie lekko lyka 10l pb98... latem ciut mniej... a przy spokojnej jezdzie od 5l w gore... mam juz dwa lata takie malenstwo w domu (w budzie Cabrio F2)
mistszu - Pon Gru 10, 2007 21:28

Ja miałem Omegę A i Calibrę oba 2.0 8v i średnie spalanie gazu przy takiej pogodzie jak teraz mamy wynosiło ok 17l, a CHECK ENGINE u mnie też się zapalało i w zakładzie gdzie zakładałem gaz do Omegi powiedzieli mi, że to od instalacji gazowej podpiętej do komputera silnika.
Jaqub - Pon Gru 10, 2007 21:31

mistszu napisał/a:
i w zakładzie gdzie zakładałem gaz do Omegi powiedzieli mi, że to od instalacji gazowej podpiętej do komputera silnika.


jakies chvjowe emulatory czy jak?

Stacho_16V - Pon Gru 10, 2007 21:38

Jaqub napisał/a:
zapewniam CIe ze smart 0.6T benzyna przy palowaniu od swiatel do swiatel i jazda z Vmax w zimie lekko lyka 10l pb98... latem ciut mniej... a przy spokojnej jezdzie od 5l w gore... mam juz dwa lata takie malenstwo w domu (w budzie Cabrio F2)

Mi tam smart jak jeźdze przy spokojnej pali 3 litry 3,5 przy pizdunku 5,5 może kojarzysz smarta takiego czarnego obklejonego w barwach LCM Sokół są na nim motory ponaklejane

Jaqub - Pon Gru 10, 2007 21:50

ale TY masz chyba CDI a nie pb... a to zupelnie inna bajka... 3 litry w benzynie nawet na trasie nie da sie uzyskac :spoko:
agrabsabi - Pon Gru 10, 2007 21:56

daniell napisał/a:
nie wiem co mam juz powymieniać w aucie chodzi o calibre 2.0 8V niedawno zalozylem gaz,na gazie zrobiłem ok 2tys km,auto pali jak głupie po miescie wychodzi mi ok 18-19L LPG,jak smigam na benzynie to niezaleznie od stylu jazdy wychodzi mi ok 12L,moze to coś ma wspołnego z tym bo czasmi mi sie CHECK ENGINE zapala na 5-10sek i gasnie,srubka od gazu juz jest podkrecona na maxa,osiągi w normie,jak ktoś coś wie to niech mi napisze coż jej dolega.

a to moje doświadczenia ze spalaniem lpg :spoko:

cali 8V 17l/100, cali 16V 16/100, astra gsi 16V 17l/100, audi cabrio 2.3 18l/100

to są średnie wyniki a nie maxi :roll: więc o co Ci chodzi kolego :roll:

ty naprawdę wierzysz w te bzdury że na gazie się oszczędza :/

no pewnie wierzysz bo Ci fałszywi koledzy nawciskali że im to 10-12 itp pali :haha:

dla mnie takie teksty to bzdura :mad: nie wierzę nikomu, wierzę we własne doświadczenia :spoko:

Stacho_16V - Pon Gru 10, 2007 22:23

Jaqub napisał/a:
ale TY masz chyba CDI a nie pb... a to zupelnie inna bajka... 3 litry w benzynie nawet na trasie nie da sie uzyskac :spoko:

nie nie ja mam 0.6 Turbo :) BENZYNA :)
no ja ci mówie jadac nad jezioro Smart spalił mi 3,5 litra prędkość taka średnia to 75-80 km/h :)
może masz coś nie tak w co wątpie :)

Jaqub - Pon Gru 10, 2007 23:37

Stacho_16V napisał/a:
no ja ci mówie jadac nad jezioro Smart spalił mi 3,5 litra prędkość taka średnia to 75-80 km/h


z taka predkoscia to sie smartem parkuje :haha:
a tak serio to jesli leciales na nadbiegu (6tka) to rzeczywiscie realnejest 3.5 w takich warunkach... ja tam nigdy nie probowalem az tak oszczedzac :mrgreen:

QSY - Pon Gru 10, 2007 23:45

Panowie czy to jest temat o spalaniu smarta? :mad:
_Rafi_ - Pon Gru 10, 2007 23:52

Powiem tak.Calibra 2.0 16v paliła mi w mieście 15l benzyny gdzie BMW 2,5 l pali mi 12,5lbenzyny.
Nie wierz w bajki kolegów juak inni już pisali tylko licz się ze szczerymi faktami.


P.s. Jak ja jestem szczęśliwy ,że nie bałem się mitu BMW ze to smok,bo to czym większy silnik tym bardziej oszczędne.

Spawos - Wto Gru 11, 2007 00:04

mi lanos 10-11 pali w miescie przy normalej jezdzie ::) benzynki... wiec 13L gazu trzeba liczyc chyba ... ? ze bedzie palic .. ta calibra
_Rafi_ - Wto Gru 11, 2007 00:09

Spawos napisał/a:
mi lanos 10-11 pali w miescie przy normalej jezdzie ::) benzynki... wiec 13L gazu trzeba liczyc chyba ... ? ze bedzie palic .. ta calibra


13 gazu to mi Mazda 323 pliła 1,3 i escort 1,4 po mieście.No chyba ze na dotyk gazu ktoś jeździ.Nie uwierze nigdy że po mieście 2.0 silnik spali 13 gazu.Wychodzi na to że na benzynie Calibra pali 10l :haha:

Jaqub - Wto Gru 11, 2007 00:09

QSY napisał/a:
Panowie czy to jest temat o spalaniu smarta?


juz skonczylismy OT :>

_Rafi_ napisał/a:
Nie wierz w bajki kolegów juak inni już pisali tylko licz się ze szczerymi faktami.


_Rafi_ napisał/a:
P.s. Jak ja jestem szczęśliwy ,że nie bałem się mitu BMW ze to smok,bo to czym większy silnik tym bardziej oszczędne.


ale tez sa granice :mrgreen: i jest jeszcze jedna wazna kwestia... im starszy motor tym pali wiecej...

Daniell pamietaj ze jezdzac na lpg nawet jak spalasz 17l lpg to koszt 100km masz ok 37,40plna na benzynie przy 12l masz ok 50pln :spoko:

corey - Wto Gru 11, 2007 00:19

apropo spalania to jest bardzo ciekawy temat, wg. mnie najwieksi filozofowie nie odgadna od czego to zalezy

samo miasto odcinki 4-5km i dlugie postoje- czyli najwieksze spalanie z mozliwych

moje samochody na lpg palily tak;

astra ii 1.6 8v - druga gen. zakladanana na smoluchowskiego - okolo 13-15l

corolla e9 1.6 16v - druga gen. zakladana na leczynskiej u piekarza - 12-14l

civic vgen d15 - druga gen.zakladana na leczynskiej u piekarza - 11-15l

i uwaga kurka cud ;

celica 86r. 2.0 16v 150km kupiona od pawla-m z forum - pierwsza gen na srubke zakladana w auto mik w lecznej - nigdy nie bylem na zadnej regulacji , dwa razy krecilem srubka na wyczucie bo kumple mi zarty robili

miasto 10-13l - 13l to zima , na trasie 8,5 przy spokojnej jezdzie , za granica przy 140-160km/h przy pelnym zaladunku 9 -max 10l

normalnie cud nie samochod, mam swiadkow , sam bym nie uwierzyl sobie

co do bmw to moje m50b25 na trasie spokojowo 8l wezmie, ale w miescie do dramat do kwadratu , silnik sie strasznie wolno rozgrzewa - a w czasie tego rozgrzewania to chyba z 50l wpierdziela jak nie lepiej - auto dobre na trasy ale zabojcze na krotkie dystanse

Kamil - Wto Gru 11, 2007 00:23

moja Calibra 8v N/A paliła około 17L gazu...po założeniu turbo 25i w góre :rotfl:
a i co ważniejsze....czy katowałem czy spokojnie jeździłem to i tak cali paliła tyle samo... i don't know why... :|
aha w lecie spalanie spadało do ok15l/100km :spoko:

_Rafi_ - Wto Gru 11, 2007 00:36

Kamil napisał/a:
moja Calibra 8v N/A paliła około 17L gazu...po założeniu turbo 25i w góre :rotfl:
a i co ważniejsze....czy katowałem czy spokojnie jeździłem to i tak cali paliła tyle samo... i don't know why... :|
aha w lecie spalanie spadało do ok15l/100km :spoko:


Pamietam twoja czerwona Calibrę.

A co do BMW corey to własnie cud polega na silniku zdrowym nie M50 tylko M52.Spalanie duzo mniejsze.

cymbur01 - Wto Gru 11, 2007 15:16

kuwa mac :wow: ale wam te auta pala :wow: ja mam 2,8 jezdze do szkoly pracy marketow silnik ledwo nabiera 90 stopni a juz go gasze, ciagle praktycznie do 2800 obr na kazdym biegu oprocz 1(2000) i wyszlo mi 16.5/100 a sprawdzilem to w zeszlym tygodniu wiec pogoda(zimno) pozatym mam odcieta rurke z cieplym powietrzem...
..mama mowila synu niekupuj DOHC :mrgreen: :haha:

Konrad - Wto Gru 11, 2007 17:10

mi omgega 2,5V6 po miescie pali 12-13 litrów przy jeździe tak do ok 3tys
Trasa 8... (pb 95)
Gazu nie ma i nie bedzie

Jak miałem vectre to LPG na 100 paliła po mieście 11-12 litrów (1.8 OHC) :mrgreen: Trudne do uwierzenia ale prawdziwe :spoko:

_Rafi_ - Wto Gru 11, 2007 17:33

Konrad napisał/a:
mi omgega 2,5V6 po miescie pali 12-13 litrów przy jeździe tak do ok 3tys
Trasa 8... (pb 95)
Gazu nie ma i nie bedzie

Jak miałem vectre to LPG na 100 paliła po mieście 11-12 litrów (1.8 OHC) :mrgreen: Trudne do uwierzenia ale prawdziwe :spoko:


Czemu piszecie o jeździe b. oszczędnej do 2.800-3000 obrotów.To po co reszta tego obrotomierza :> .Jak ma sie silnik 2,5l to normalne że co jakis czas nawet w mieście dociska się ten gaz ,żeby auto żyło w swoim naturalnym środowisku :D

Jaqub - Wto Gru 11, 2007 18:18

_Rafi_ napisał/a:
Czemu piszecie o jeździe b. oszczędnej do 2.800-3000 obrotów.To po co reszta tego obrotomierza .


Rafi nie kazdy tak sra pieniedzmi ze przeglada M5 i wybrzydza co by tu nie kupil :spoko:

_Rafi_ - Wto Gru 11, 2007 18:35

Jaqub napisał/a:
_Rafi_ napisał/a:
Czemu piszecie o jeździe b. oszczędnej do 2.800-3000 obrotów.To po co reszta tego obrotomierza .


Rafi nie kazdy tak sra pieniedzmi ze przeglada M5 i wybrzydza co by tu nie kupil :spoko:


Jestes uszczypliwy.Normalnie strzelam focha... :haha: :haha: :haha:

TTomek - Czw Gru 20, 2007 00:46

skoro wszyscy się wypłakują:

mi xantia jara 16-17/100 PB i w życiu jej nie zagazuje ...why?...bo ma nalatane 100 tys na jednych świecach i przewodach i bezawaryjnie ...czego nikt nigdy nie zobaczy na gazie....

A jeżeli najdzie mnie na gazowanie to tylko wtryskiem gazowym najlepszej generacji a nie szitem mikserkiem i registerkiem , gdyż na tym to tylko poldek o duzy fiat mogły latać.

I do póki , ludzie tego nie zrozumieją , do puty będą powstawały takie durne tematy....

Paweel - Czw Gru 20, 2007 10:43

spytaj Pawła_M ... ile mu bmka pali :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Jaqub - Czw Gru 20, 2007 13:50

TTomek napisał/a:
mi xantia jara 16-17/100 PB i w życiu jej nie zagazuje ...why?...


no OK ale Twoja cytryna to pobiera na kazde 100km 1 l oleju :haha:

daniell - Czw Gru 20, 2007 20:07

teraz jak tak sobie pomysle to szkoda ze to tylko 2.0,jak załozylem gaz to sie teraz troche musze pobujać zeby mi sie zwrócił,a w lecie autko do żydka pojdzie,Pb czy katowałem ją czy nie to mi wychodzilo 12L wiec po co jezdzić jak emeryt??to samo miałem w e30 tylko ze 1.6m40 z ok 17-19L po miescie po wymianie termostatu spalanie spadło do ok 13.tak czy siak to ostatnie auto z LPG,nastepne bedzie bmw e39...
corey - Czw Gru 20, 2007 20:31

TTomek napisał/a:
skoro wszyscy się wypłakują:

mi xantia jara 16-17/100 PB i w życiu jej nie zagazuje ...why?...bo ma nalatane 100 tys na jednych świecach i przewodach i bezawaryjnie ...czego nikt nigdy nie zobaczy na gazie....

A jeżeli najdzie mnie na gazowanie to tylko wtryskiem gazowym najlepszej generacji a nie szitem mikserkiem i registerkiem , gdyż na tym to tylko poldek o duzy fiat mogły latać.

I do póki , ludzie tego nie zrozumieją , do puty będą powstawały takie durne tematy....


wszystko spoko tylko moja celina ma fabryczne przewody wn - czytaj 1986rok, swiece zmieniam co 10 tysiecy ale to chyba tylko dla wlasnego samopoczucia, na mikserze miala 139km by ecumaster,

jednym slowem nie generalizuj ;) a swiece to bys mogl zmienic bo to duzy przebieg nawet jesli sa platynowe

TTomek - Pią Gru 21, 2007 00:15

Jaqub napisał/a:
no OK ale Twoja cytryna to pobiera na kazde 100km 1 l oleju :haha:


chyba pomyliłeś autka... cytryna pobiera od maxa do min czyli ok 1,5 l oliwy na ok. 30tys km (niestety ale nie mam czasu na częstsze wymiany , gdyz jest to auto szewca :( :( )

corey napisał/a:
jednym slowem nie generalizuj ;)


nie generalizuję , ja te pudła naprawiam i nie spotkałem jeszcze "gazika" z przebiegiem wiekszym niz ok 40 tys ze zjechanymi doszczetnie swiecami...

corey napisał/a:
swiece to bys mogl zmienic bo to duzy przebieg nawet jesli sa platynowe


nie widze takiej potrzeby conajmniej z kilku powodów:
uno: silnik pracuje bardzo równo , bez wypadających zapłonów.
duo: mróz czy zlewa , wklepuje kod...i maks dwa obroty , silnik robi , na zimno , na ciepło , równo bez drgawek.
tre (nie wiem jak to napisać) : nie ma czasu , nawet nie wiem czy tam platyna siedzi i jaką ma aktualnie szczelinę
wszystkie te zachowania silnika są niezależne czy jest sucho , czy mokro , czy przejadę na maksa przez kałużę ...

nadal uważasz , że gdybym miał nawet najwypaśniejszą gazownię to rano wychodziłbym tak jak teraz bez zadnych kompleksów rano, niezależnie od mrozu i nie naśmiewałbym się z wyższości francuza nad zagazowanym "gebelsem"... gdybym rano nie widział miotających się sąsiadów i nie odbierał masy telefonów rano , gdy pogoda mało sprzyjająca :> :> :>

Jaqub - Pią Gru 21, 2007 00:57

TTomek napisał/a:
Jaqub napisał/a:
no OK ale Twoja cytryna to pobiera na kazde 100km 1 l oleju


chyba pomyliłeś autka... cytryna pobiera od maxa do min czyli ok 1,5 l oliwy na ok. 30tys km (niestety ale nie mam czasu na częstsze wymiany , gdyz jest to auto szewca )


zartowalem :spoko:
TTomek napisał/a:
nadal uważasz , że gdybym miał nawet najwypaśniejszą gazownię to rano wychodziłbym tak jak teraz bez zadnych kompleksów rano, niezależnie od mrozu i nie naśmiewałbym się z wyższości francuza nad zagazowanym "gebelsem"...


ja tam nie narzekam... mam akumulator od diesla (95Ah i max prad rozruchowy jaki tylko mogl byc) i nawet jakby nie chcial zapalic to zapali... a jak nie to dojade na rozruszniku :mrgreen:

corey - Pią Gru 21, 2007 01:40

TTomek napisał/a:
Jaqub napisał/a:
no OK ale Twoja cytryna to pobiera na kazde 100km 1 l oleju :haha:


chyba pomyliłeś autka... cytryna pobiera od maxa do min czyli ok 1,5 l oliwy na ok. 30tys km (niestety ale nie mam czasu na częstsze wymiany , gdyz jest to auto szewca :( :( )

corey napisał/a:
jednym slowem nie generalizuj ;)


nie generalizuję , ja te pudła naprawiam i nie spotkałem jeszcze "gazika" z przebiegiem wiekszym niz ok 40 tys ze zjechanymi doszczetnie swiecami...

corey napisał/a:
swiece to bys mogl zmienic bo to duzy przebieg nawet jesli sa platynowe


nie widze takiej potrzeby conajmniej z kilku powodów:
uno: silnik pracuje bardzo równo , bez wypadających zapłonów.
duo: mróz czy zlewa , wklepuje kod...i maks dwa obroty , silnik robi , na zimno , na ciepło , równo bez drgawek.
tre (nie wiem jak to napisać) : nie ma czasu , nawet nie wiem czy tam platyna siedzi i jaką ma aktualnie szczelinę
wszystkie te zachowania silnika są niezależne czy jest sucho , czy mokro , czy przejadę na maksa przez kałużę ...

nadal uważasz , że gdybym miał nawet najwypaśniejszą gazownię to rano wychodziłbym tak jak teraz bez zadnych kompleksów rano, niezależnie od mrozu i nie naśmiewałbym się z wyższości francuza nad zagazowanym "gebelsem"... gdybym rano nie widział miotających się sąsiadów i nie odbierał masy telefonów rano , gdy pogoda mało sprzyjająca :> :> :>


ja jezdze starym trupem, 22 letnim w styczniu ,pizdnalem nim 50 tysiecy km na gazie - zawsze zapalam na lpg , w zimie tez, i nigdy nie odmowil mi samochod posluszenstwa w zimie nie sa to moze wtedy 2 obroty walu ale mysle ze okolo 5-6 i zawsze opdali,w lecie to jak na guzik

moge na niego postawic swojego titka ze podejde i zawsze zaskoczy

a gaz mam na srubke

nie wiem jak w xanti ale u mnie ten gaz zdaje egzamin w 101 procentach,zreszta w poprzedniej corolli mialem ta sama sytuacje3

a generalnie to nie masz czym sie chwalic jesli chodzi o utrzymanie swojego samochodu :oops: :mrgreen: ;) chyba go nie lubisz

TTomek - Pią Gru 21, 2007 22:40

corey napisał/a:
a generalnie to nie masz czym sie chwalic jesli chodzi o utrzymanie swojego samochodu :oops: :mrgreen: ;) chyba go nie lubisz


oczywiście , jeżeli przyszedł by klient i mo coś takiego o eksploatacji powiedział to dostałby kopa i tyle by było, natomiast ja uwielbiam ta markę oraz swój samochodzik...właśnie za to , że jest tak wyrozumiały.

strzeliło mu 228tys i zachowuje się lepiej niż nowe auto po 30 tyś :D :D :D , dlatego teraz biorę drugie ze szwajcarii takie samo na graty i bedzie jezdziła kolejne 10 lat bezawaryjnie...teraz pokaż mi zadowolonego kierowce , który kupił sobie w tym roku nowego gebelsa i za 5 lat bedzie równie szczęśliwy i zadowolony ze swojego "sztywnowozu" :rotfl: :rotfl: :rotfl: .

nawet merc jest składany z gratów robionych w chinach....

Ja w tego francuza (marka wyśmiewana przez wszystkich za niesolidność i liche zawieszenie) wsadziłem przez ponad 80 tyś tylko 600 zeta (nie licząc oleju i wlanej benzyny) ... a teraz pokaż mi "ukochane" przez wszystkich nowe TDI , CDI , TDCi , i FSI , które przy 80 tys od nowości będzie tansze w obsłudze....

Cytat:
ja jezdze starym trupem, 22 letnim w styczniu ,pizdnalem nim 50 tysiecy km na gazie - zawsze zapalam na lpg , w zimie tez, i nigdy nie odmowil mi samochod posluszenstwa w zimie nie sa to moze wtedy 2 obroty walu ale mysle ze okolo 5-6 i zawsze opdali,w lecie to jak na guzik


bo to stary trup jest i jemu nic nie zaszkodzi...mój stary poldek i pasek też był niezniszczalny na gazie (i paliły 10-12 gazu) ale nie miał pneumatycznych foteli i hydrozawiechy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

daniel - Sob Gru 22, 2007 13:18

Jakieś drogie macie te auta w eksploatacji :mrgreen:
Mi pali po mieście w zimie 13l/100 Pb 95
ma 4x4, 200KM, kręci się do 8500, a świece wymieniam co 100tys km :fucku:

bodek - Sob Gru 22, 2007 13:52

mi pali 13-14/100km w miescie pb98

ale zeby clio palilo min. 16 litrow w miescie :o

marcinos - Sob Gru 22, 2007 14:02

vectra 1,8 KAT 94r. jarała mi 14-16 LPG

astra 1,6 16V 115 km jara w mieście 9-12 Pb 98 a czasami i więcej :mrgreen:
astra (papirus) 1,4 16v 90 km jara w miescie 8-10 Pb 95.

maly841 - Sob Gru 22, 2007 14:02

Mi saab palił 15 litrów a cosa ok 12 , a co do awaryjnosci samochodow to sie nie wypowiem po ostatnim jak mi w primerze b12 na obwodnicy garwolina korba bokiem wyszla (przy przebiegu 114 tys)
3kman - Sob Gru 22, 2007 14:38

czy zima czy lato carina pali zawsze tyle samo ;P
13/14 na 100 niezależnie od stylu jazdy ...
silnik 3sge 2gen.

Pawel_M - Nie Gru 23, 2007 10:31

Paweel napisał/a:
spytaj Pawła_M ... ile mu bmka pali :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Mi pali 25l gazu po mieście przy normalnej jeździe i nie narzekam :mrgreen:

Vesti - Nie Gru 23, 2007 22:43
Temat postu: Re: gigantyczne spalanie
daniell napisał/a:
nie wiem co mam juz powymieniać w aucie chodzi o calibre 2.0 8V niedawno zalozylem gaz,na gazie zrobiłem ok 2tys km,auto pali jak głupie po miescie wychodzi mi ok 18-19L LPG,jak smigam na benzynie to niezaleznie od stylu jazdy wychodzi mi ok 12L,moze to coś ma wspołnego z tym bo czasmi mi sie CHECK ENGINE zapala na 5-10sek i gasnie,srubka od gazu juz jest podkrecona na maxa,osiągi w normie,jak ktoś coś wie to niech mi napisze coż jej dolega.

Dobrze ustawiony gaz ( mixer ) powinien zużywac ok 30% więcej paliwa w stosunku do benzyny.
W twoim wypadku jest to ok 15,6 -16 w porywach do 17 litrów gazu.
Liczby 18-19 tez dla mnie są zbyt duże a nie jestem posiadaczem tego auta.

daniell napisał/a:
znajomy ma tez 2.0 8V to mu 13L spala a padka ze az bałem sie wsiąść do niej

Ta liczba jest znowu za mała, wyglada na to, że twój kolega przykręcił gaz, zubożył mieszanke co w jego przypadku prawdopodobnie wypali zawory :/ a może przeżyje.

Reguluj tam gdzie zakładałeś gaz.

Jaqub - Nie Gru 23, 2007 23:54

Vesti napisał/a:
Ta liczba jest znowu za mała, wyglada na to, że twój kolega przykręcił gaz, zubożył mieszanke co w jego przypadku prawdopodobnie wypali zawory a może przeżyje.


remont glowicy szybko zweryfikuje oszczednosci :spoko:

MACIOR - Nie Gru 23, 2007 23:59

Zróbcie coś z tymi samochodami bo chyba są popsute :mrgreen: Mi 16letnie Audi 2.8 quattro jarało 9-11l przy nomalnej jeździe, Merc wysysa od 13 w góre ale motor troszkę większy, a gaz jest do Calibr i kuchenek :rotfl:
_Rafi_ - Nie Gru 23, 2007 23:59

A jak mi 528iA sekwencja pali 16-17 gazu po mieście to oki??
malcu - Pon Gru 24, 2007 00:57

mi tam pali po miescie ok 15L elpidzi
Vesti - Pon Gru 24, 2007 17:28

Prosze bardzo, rozwieję wszelkie watpliwości.

Gaz LPG jest produktem ubocznym przy rafinacji ropy naftowej (m.in. przy wytwarzaniu benzyny i oleju napędowgo). Obecnie nie ma żadnej normy zarówno dotyczącej składu gazu LPG jak i jego czystości. Gaz LPG dostępny w Polsce jest bardzo zasiarczony i zanieczyszczony co dodatkowo powoduje zwiększone zużycie silnika i jego osprzętu
Gaz LPG dostępny w Polsce jest bardzo zasiarczony i zanieczyszczony co powoduje zwiększoną awaryjność instalacji sekwencyjnego wtrysku gazu zarówno IV generacji - wtrysk gazu w fazie lotnej (awarie wtryskiwaczy, zapychanie się reduktora) jak i V generacji - wtrysk w fazie ciekłej (nie polecanej na gaz LPG sprzedawany w Polsce)
-znacznie większa toksyczność spalin dla nowoczesnych silników (z EOBD) zasilanych gazem w porównaniu z zasilaniem benzyną
-zwiększone zużycie gazu w porównaniu z benzyną o nawet 30% przy dobrze wyregulowanej instalacji gazowej ze względu na mniejszą wartość energetyczną/kaloryczność gazu
-przy takiej regulacji instalacji LPG że silnik spala tyle samo gazu co benzyny pewnym jest że mieszanka gazowa jest mocno zubożona co wpływa na znaczne zwiekszenie temperatury spalania co skutkuje uszkodzeniami m.in. : uszczelki pod głowicą, gniazd zaworowych, tłoków
-zmniejszona moc silnika na LPG o około 10% szczególnie dająca się odczuć na wyższych obrotach przy dynamicznym przyśpieszaniu (nie dotyczy instalacji wtrysku gazu IV i V generacji)
-zmniejszona moc silnika na benzynie o około 10% ze względu na zwężkę w układzie dolotowym (dotyczy instalacji mieszalnikowych)
-możliwość przegrzewania się silnika (np: w czasie upałów lub postoju w miejskich korkach) lub podczas jazdy z dużym obciążeniem silnika (np: w górach, przy holowaniu przyczepy)
-możliwość detonacji w kolektorze dolotowym (nie dotyczy instalacji wtrysku gazu IV i V generacji)
-ograniczona możliwość zastosowania w silnikach z turbosprężarką gdyż turbosprężarka będzie ulegać przegrzewaniu ze względu na wiekszą temperaturę spalin niż przy zasilaniu benzyną
-ograniczona możliwość zastosowania w silnikach z mechanicznie sterowanym wtryskiem paliwa
-W nowoczesnych silnikach z EOBD przy instalacjach wtryskowych gazu możliwoć falowania jałowych obrotów ze względu na spóźnione i nieprecyzyjne wtryskiwanie gazu związane z informacjami podawanymi przez sondy Lambda
-Tańsza jazda związana z niższą ceną gazu ale ze względu na koszty montażu instalacji gazowej "odpracowuje się" po 20 tyś. km a w przypadku instalacji wtrysku gazu po 40 tyś. km
-Należy prowadzić rozruch zimnego silnika na benzynie oraz rozgrzać silnik do temperatury 70° C nim przełączymy na gaz ze względu na trwałość silnika i zużycie gazu
-Przy eksploatacji na krótkich dystansach (do 3 km) na których silnik nie osiąga temperatury 70° C przy stosowaniu gazu jego zużycie rośnie do ponad 200% ze względu na podawanie gazu do silnika w fazie ciekłej gdyż parownik/reduktor wymaga temperatury powyżej 70° C w celu odparowania gazu do fazy lotnej oraz powoduje zamarzanie parownika i przyśpieszone zuzycie membrany(nie dotyczy instalacji wtrysku gazy w fazie płynnej V generacji)
-co rok obowiązkowe dodatkowe badania diagnostyczne na Stacji Kontroli Pojazdów
-co 15 tyś. km lub co rok wymagana regulacja instalacji gazowej ze względu na niską stabilność nastawów (rozstrajają się nawet wtryskowe)
-co 15 tyś. km lub co rok wymagana wymiana świec zapłonowych i przewodów wysokiego napięcia
-co 45 tyś. km lub co 3 lata reduktor wymaga czyszczenia ze względu na zaniaczyszczenia w gazie LPG
-co 45 tyś. km lub co 3 lata reduktor wymaga wymiany membrany
-czas użytkowania butli na gaz do 10 lat ze względu na dozór techniczny
-instalacji gazowej raz zamontowanej nie można zamontować w innym samochodzie co uniemożliwia odsprzedaż
-wszelkie akcesoria i materiały eksploatacyjne przeznaczone do silników zasilanych gazem (oleje, świece zapłonowe) nie dają żadnych korzystnych efektów
-przy eksploatacji na gazie należy szczególnie w warunkach jesienno-zimowych posiadać zbiornik paliwa napełniony co najmniej do połowy z względu na skraplanie się pary wodnej
-nie można dopuszczać do całkowitego opróżnienia zbiornika paliwa ze względu na możliwość zatarcia pompy paliwa
-raz na rok należy wymienić lub zużyć benzynę w zbiorniku paliwa
-zbiornik paliwa w którym jest zawsze mała ilość paliwa znacznie szybciej koroduje od wewnątrz co przyczynia się do przedostawania się zanieczyszczeń korozyjnych do paliwa które powodują awarie pampy paliwa oraz awarie wtryskiwaczy (zjawisko nasila się gdy jest mała rotacja paliwa)
-mniejsze bezpieczeństwo zarówno podczas postoju, jazdy jak i wypadku związane z ewentualnym ulatnianiem się gazu
-może być wyczuwalny zapach gazu zarówno na zewnątrz samochodu jak i wewnątrz
-butla na gaz zajmuje przestrzeń bagażową lub przestrzeń na koło zapasowe
-butla na gaz wraz z gazem może ważyć nawet 100 kg co przyczynia się do szybszego zużuwania się tylnego zawieszenie a szczególnie amortyzatorów oraz szybszego zużywania się hamulców
-butla na gaz wraz z gazem może ważyć nawet 100 kg co powoduje zmniejszenie ładowności samochodu o 100 kg
-butla na gaz wraz z gazem może ważyć nawet 100 kg przez co zmienia się rozkład masy na poszczególne osie co ma nie mały wpływ na dynamiczne zachowanie sie samochodu (zjawiska : podsterowności, nadsterowności, stateczności)
-samochodami zasilanymi gazem nie można wjeżdżać do podziemnych parkingów i podziemnych garaży
-samochodami zasilanymi gazem nie można szybko pokonywać zakrętów ze względu na poprzeczne siły bezwładności - odśrodkową, które działają na membranę reduktora co powoduje niestabilne zachowanie się silnika inne przy zakrętach w prawo a inne przy zakrętach w lewo
-w niektórych krajach europejskich (np.: Austria) nie ma możliwości zatankowania gazu LPG do samochodu
-w róznych krajach europejskich są stosowane różne standardy końcówek do tankowania gazu LPG

Tradycyjne instalacje gazowe (I, II i III generacji) zalecane są dla starszych samochodów (powyżej 8 lat) o dużych zużyciach paliwa dla osób robiących średnie przebiegi (powyżej 15 tyś. km rocznie)

Nowoczesne instalacje wtrysku gazu (IV i V generacji) zalecane są dla nowoczesnych samochodów o dużych zużyciach paliwa dla osób robiących średnie przebiegi (powyżej 30 tyś. km rocznie)

Biorąc pod uwagę same koszty paliwa, koszt przejazdu samochodem z silnikiem zasilanym gazem LPG i silnikiem Diesla jest podobny, i jest niższy o 42% od samochodu z silnikiem zasilanym benzyną.

Biorąc pod uwagę sumaryczne koszty (zakupu, eksploatacji i paliwa) używając gazu LPG lub oleju napędowego w silnikach Diesla możemy uzyskać obniżkę kosztów o 25% w porównaniu z zasilaniem benzyną.

Żródło -> WOJDAS MOTOR SPORT

Jaqub - Pon Gru 24, 2007 21:41

wiekszosc faktow troche przejaskrawiona :spoko:
Vesti - Wto Gru 25, 2007 00:08

Jaqub napisał/a:
wiekszosc faktow troche przejaskrawiona :spoko:

Raczej nie..
To że do większości nikt się nie kwapi to inna sprawa.

Stacho_16V - Wto Gru 25, 2007 01:17

Oj ludzie ludzie...
Ja zalałem do Clio 15 litrów paliwa i po samym miejscie zrobiłem na tym paliwie 164 kilometry...
Nie zawsze trzeba być pierwszym na światłach :)

Jaqub - Wto Gru 25, 2007 01:50

Stacho_16V napisał/a:
Ja zalałem do Clio 15 litrów paliwa i po samym miejscie zrobiłem na tym paliwie 164 kilometry...
Nie zawsze trzeba być pierwszym na światłach


mi po zalaniu 15litrow nawet ŻYT na zegarach nie gasnie :haha:

MACIOR - Wto Gru 25, 2007 11:21

Jaqub napisał/a:
Stacho_16V napisał/a:
Ja zalałem do Clio 15 litrów paliwa i po samym miejscie zrobiłem na tym paliwie 164 kilometry...
Nie zawsze trzeba być pierwszym na światłach


mi po zalaniu 15litrow nawet ŻYT na zegarach nie gasnie :haha:



Mi po 20 :mrgreen:

QSY - Wto Gru 25, 2007 13:21

Mi 200sx pali od 10 do 13 Litrów, na trasie wyszło mi jakies 9.5 litra ale nie jechałem szybciej niz 110km/h. W kadecie c20xe spalało 10-11 litrów wachy, jak miałem w nim jeszcze 1.6 to paliło mi to 5.5 litra na trasie przy 130-140 km/h w miescie raczej nie przekraczało 8 litrów ;)
TTomek - Wto Gru 25, 2007 21:20

Vesti napisał/a:
Prosze bardzo, rozwieję wszelkie watpliwości.

...





3/4 tego tekstu to bzdury , no może lekko ponad połowa ,

uważam tak pomimo tego , że nie jestem zwolennikiem gazu , jednak... (coś w nim jest)....

Jaqub - Wto Gru 25, 2007 22:12

TTomek napisał/a:
jednak... (coś w nim jest)....


alternatywa dla PB... choc osobiscie wolalbym lac bioetanol do auta...

skoro ja pije to czemu mialbym zalowac autu? :spoko:

z tym ze u NAS jakby byl bioetanol to DWIKOZY by splajtowaly :haha:

Vesti - Pią Gru 28, 2007 01:01

TTomek napisał/a:
uważam tak pomimo tego , że nie jestem zwolennikiem gazu , jednak... (coś w nim jest)....

Tak śmierdzi.. szczególnie stojąc w korku za polonezem lub jakąs taxówką.
TTomek napisał/a:

3/4 tego tekstu to bzdury , no może lekko ponad połowa ,

Możesz dokładniej okreslic co jest dla ciebie bzdurą?
Z chęcią będę bogatszy o informacje poparte faktami a wiem że to i to idzie u ciebie w parze..
( pamietając moją honde i twoja pomoc a zaznaczam była pomocna.. )

Konrad - Pią Gru 28, 2007 11:30

Vesti napisał/a:
TTomek napisał/a:
uważam tak pomimo tego , że nie jestem zwolennikiem gazu , jednak... (coś w nim jest)....

Tak śmierdzi.. szczególnie stojąc w korku za polonezem lub jakąs taxówką.


I jak chcesz załozyć sobie do auta (np sekwencje) to jest to kompletnie nie opłacalne :|

Do omegi założenie gazu 3000-3500
Cena gazu 2.30 (?) :oops:
pb 95 4.00
Spalanie pb 12l/100km (miasto)
Spalanie LPG ok16-17l/100km (miasto)

Więc gdzie tu oszczedność?
Nie liczac jeszcze zabijania mocy w motorze :roll:

bez_imienny - Pią Gru 28, 2007 11:37

Vesti chocby

argumenty:
1. o wadze instalacji --->100 kg, lekka przesada
2. zmiana zachowania sie samochodu na drodze --> jak wezmiesz pasazerow i bagarze tez sie zmieni
3. inne koncowki do tankowania--> idziesz na stacje prosisz i daja inna problemu nie widze
4. co do parkinkog i garazy--> to bardzo czysto hipotetycznie
5. pokonywanie szybko zakretow--> to juz sobie sam odpowiedz;-)
6. odsprzedasz instalacji gazowej--> jak przyciemnisz szyby to foli tez nie sprzedasz, argument lekko mowiac z dupki
7. 3/4 argumentow dotyczy sie najtanszych instalacji, a z tym jest podobnie jak z wszystkimi rzeczami typowo najtanszymi.
8. znam malo osob ktore jezdza z pelnym bakiem benzyny maja gaz wiec, zużywanie sie hamulcow i zawieszenia w wiekszym stopniu, jest tak duze jak zużycie sie podkreconego komputera;] zamiast 58 lat dzialania zostanie 38.;]

pozdrawiam

Stacho_16V - Pią Gru 28, 2007 11:55

Konrad napisał/a:
I jak chcesz załozyć sobie do auta (np sekwencje) to jest to kompletnie nie opłacalne :|

Do omegi założenie gazu 3000-3500
Cena gazu 2.30 (?) :oops:
pb 95 4.00
Spalanie pb 12l/100km (miasto)
Spalanie LPG ok16-17l/100km (miasto)

Więc gdzie tu oszczedność?
Nie liczac jeszcze zabijania mocy w motorze :roll:


Z tym się zgadzam co napisał Konrad
dobry gaz kosztuje !
12l BP 95 = 48zł
17l GAZ'u = 39,10zł
8zł różnicy a koszty remontu silnika przy użytkowaniu GAZ'u ? bezcenne

mpirat - Pią Gru 28, 2007 12:59

gdzie masz po 4 zł pb 95?

[ Dodano: Pią Gru 28, 2007 13:02 ]
jakby sie nie oplacalo to by ludzie nie jezdzili a czemu policzyles 17 l a nie 16... ps znajomy jezdzi na gazie 406 , autko ma teraz 260 kkm i remontu silnika brak:)

Misiek_lbn - Pią Gru 28, 2007 13:03

mpirat napisał/a:
gdzie masz po 4 zł pb 95?

na neste blisko tej kwoty jest

bez_imienny - Pią Gru 28, 2007 13:04

4.09 2 dzien swiat neste
mpirat - Pią Gru 28, 2007 13:07

chyba po 4,09zł a 98 taka tankuje ost byla po 4,15..... a nigdy nie lukalem na ceny gazu...dzis bede na miescie po pracy to zobacze po ile jest gazik:) na statoilu i jet....tamtedy bede jechal.
Paweel - Pią Gru 28, 2007 13:29

Stacho_16V napisał/a:
Konrad napisał/a:
I jak chcesz załozyć sobie do auta (np sekwencje) to jest to kompletnie nie opłacalne :|

Do omegi założenie gazu 3000-3500
Cena gazu 2.30 (?) :oops:
pb 95 4.00
Spalanie pb 12l/100km (miasto)
Spalanie LPG ok16-17l/100km (miasto)

Więc gdzie tu oszczedność?
Nie liczac jeszcze zabijania mocy w motorze :roll:


Z tym się zgadzam co napisał Konrad
dobry gaz kosztuje !
12l BP 95 = 48zł
17l GAZ'u = 39,10zł
8zł różnicy a koszty remontu silnika przy użytkowaniu GAZ'u ? bezcenne



bueheh
ekspert ... dziwnym trafem nie masz racji
a ta matematyka jest "lekko" naciągana
przy tym samym stylu jazdy nie spali 5 litrów więcej to po pierwsze
po drugie jak kupisz instalke wtrysk to tym bardziej nie spali + 5 litrów




nie wiem jak jeździcie ale mi sprint pali 13 litrów lpg 2.3 16V 140 koni
a znajomego Omega 3.0MV spalała w okolicy 13 litrów lpg oczywiście przy spokojnej jeździe


ps. ten avantar jest delikatnie mówiąć wulgarny i powinieneś go usunąć

Stacho_16V - Pią Gru 28, 2007 13:33

3,95 BP 95 na Kerfurze :]
4,05 PB 95 na Tesco
4,07 PB 95 Leclerek
4,06 PB 95 Jet
4,04 BP 95 Statoil na JP II ale tylko w nocy tj: po 00:00 :)

corey - Pią Gru 28, 2007 13:47

najprostsza srubkowa instalacja

za 40zl na nopb 100km
za 40zl na lpg 150km

dla mnie sie oplaca, jak ktos ma chajs na benzynke to spoko tez chcialbym na niej jezdzic

ale niech nie pierdoli ze to nie ma sensu pod wzgledem ekonomicznym bo takie teorie wyglaszaja tylko ludzie ktorzy gazu niemaja i chyba chca sie utwierdzic w przekonaniu ze tak jest ekonomiczniej

misiek - Pią Gru 28, 2007 13:50

Mi skorpiak 2 litry motor tez kolo 11-12 max 13 lpg w miescie, nie wiecej. Tylko po paru ladnych latach latania na lpg juz na waszce nie chcial :) nastepny wlasciciel mowil ze wtryski zajebane, trzeba bylo czyscic/wymieniac.
Vesti - Pią Gru 28, 2007 18:53

Generalizujac moje skopiowane wypracowanie ma juz swój staż wiekowy i łatwo to wyłapać miedzy wierszami..
Są opinie z którymi nawet ja sie nie zgodzę..
Jednak wracając do Calibry nadal twierdze że duzo pali, pytanie jaką masz zwężke i jak to jest wyregulowane.

Co to gazu..
Miałem scenica w sekwencji i tez byłem zadowolony.
Lublin-Okęcie-Lublin to podróż 120-160km/h na jednym zbiorniku 28-30l.. z rezerwa na miasto Lublin ok 50-60km.

Moje doswiadczenie z mikserem to jedno zdanie.
Honda i gaz NIE ! ( szczególnie D15B2 i mikser to nieprzespane noce i dni )

daniell - Pią Gru 28, 2007 21:48

ja już mam odpowiedz na swoje pytanie,metodą prób i błędów,wymieniłem termostat ''dobry''na nowy. temp.jaka była taka jest ale spalanie mi spadło do 13-14l LPG w mieście,może teraz po ok 5km mi temp łapie wcześniej po ok 8km mi łapało,czyli ja sobie tak tłumacze ze to była chyba wina termostatu!!i z takim wynikiem sie juz moge zgodzić niby to tylko 5l LPG ale przy większych przebiegach jest różnica w portfelu.gaz mam zwykły II generacji a śrubka odkręcona teraz na prawie max.
14x2.15zł=30zł gaz
12x4.05=48zł Pb na 100km
ja teraz tu widze oszczedność na gazie licząc ze za gaz dałem 1250zł zwróci mi sie po ok 7-8tys km
Dla mnie jedynym plusem jest to ze jazda na gazie jest tania,jak by mnie było stać na paliwko to niezakładał bym LPG,tez niejestem juz zwolennikiem gazu ale sytuacja finansowa czasami zmusza do tak desperackich kroków,na diesla jeszcze nienazbierałem ale cały czas odkładam :spoko:

corey - Pią Gru 28, 2007 22:18

mialem civica jajko z d15b2 -zagazowalem go u piekarza na leczynskie, zrobilem 23 tys. km bez totalnie 1 problemu , bardzo malo na trasie palil , mam kontakt z nowym wlascicielem i do dzisiaj nic sie nie dzieje a bylo to ze 3 lata temu jak zakladalem gaz

takze vesti mysle ze wszystko zalezy od stanu samochodu i montazu oraz dobrze dobranej instalki - trzeba bylo tam stosowac unikalny emulator do 2 -punktowego wtrysku

wilku - Pią Gru 28, 2007 22:22

Vesti napisał/a:
Honda i gaz NIE ! ( szczególnie D15B2 i mikser to nieprzespane noce i dni )


i nowy silnik , u mnie niestety gaz wypalił 2 tłoki i jeszcze troche zniszczen narobił .
Moze inni maja obre wspomnienia z gazem ale jak dla mnie gaz tylko do kuchenki , i raczej nic i nikt nie przekona mnie ze tak nie jest :)


Pozdrawiam :)

TTomek - Pią Gru 28, 2007 22:54

corey napisał/a:
mialem civica jajko z d15b2 -zagazowalem go u piekarza na leczynskie, zrobilem 23 tys. km bez totalnie 1 problemu , bardzo malo na trasie palil , mam kontakt z nowym wlascicielem i do dzisiaj nic sie nie dzieje a bylo to ze 3 lata temu jak zakladalem gaz

takze vesti mysle ze wszystko zalezy od stanu samochodu i montazu oraz dobrze dobranej instalki - trzeba bylo tam stosowac unikalny emulator do 2 -punktowego wtrysku


sądzę , że masz wielkiego farta i powinieneś grać w lotka :spoko:

jak kilka lat temu pożyczyłem od brejdaka żelazko na D15B2 , z super zrobioną w jednym z lepszych zakładów na lbnie i jednocześnie "małopalącą" tegoż paliwa do kuchenek , to przy dość agresywnym połykaniu kilometrów , w Radomiu zorientowałem się , że wypada jeden cylinder , po nie przerwanej 500 km przejażdżce okazało się , że na jednym cylindrze wyjarało
ćwiartkę zaworu :| :| :|

możesz sobie na mieście upalać ile wlezie...spróbuj wyjechać tym w agresywną trasę... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Cytat:
nie wiem jak jeździcie ale mi sprint pali 13 litrów lpg 2.3 16V 140 koni

stary silnik merca jest nie do zarąbania na gazie , szczególnie kiedy instalka jest założona z głową i to porównanie ma się nijak do silnika Hondy.


bez_imienny najlepiej odpisał na to co mógłbym Ci Vesti odpisać + kilka jeszcze innych argumentów za NIE , ale nie chce mi się zbytnio rozpisywać ...po części samolubnie...gdyż nikt tak dobrze nie płaci jak klient , który przekonał się o wpływie ch_ujo_wej instalki gazowej i zapłaci sporo aby "zrobić mu benzynę jak należy i wybawić go
raz na zawsze z tego zbawiennego sposobu oszczędzania :spoko: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

oczywiście jestem zwolennikiem gazu, ale...nie najtańszych instalacji , nie do wszystkich silników i zależy w których "montowniach" zakladanych ....
poza tym to paliwo bardzo ekologiczne i choć nie lubię ekologów to w tym jednym ich popieram ...(bo mam jeszcze więcej roboty :mrgreen: :mrgreen: ) bez urazy , of course ,
:haha: :haha: :haha:

Paweel - Pią Gru 28, 2007 22:57

a ciul mnie obchodzo hondy



wątek jest o oplu ... więc cytuje podobnie traktorowy silnik


Hunda może i dobra jest ale nie dla mnie ... podobnie jak VW i BMW ... :)
omijam szerokim łukiem
wole żabki :D

TTomek - Pią Gru 28, 2007 23:09

Pawełku, mogę Ci robić tygodniowe statystyki "uradowanych" klientów posiadających Vectry i Omegi na Ecotecu z najtańszymi instalkami i chodzącymi jak stary Ursus (taki traktor , dla mniej wtajemniczonych) , którzy po kilkunastu tys km już sobie policzyli ile kosztowały ich przepływki , wtryskiwacze , pompy paliwa oraz co dla mnie najbardziej rajcujące : przywracanie w kompie odpowiednich adaptacji :mrgreen: .

wszystkie 16V , czy to Opel , VAG czy PSA blado wychodzą w tym zestawieniu...

Paweel - Sob Gru 29, 2007 07:59

TTomek napisał/a:
Pawełku, mogę Ci robić tygodniowe statystyki "uradowanych" klientów posiadających Vectry i Omegi na Ecotecu z najtańszymi instalkami i chodzącymi jak stary Ursus (taki traktor , dla mniej wtajemniczonych) , którzy po kilkunastu tys km już sobie policzyli ile kosztowały ich przepływki , wtryskiwacze , pompy paliwa oraz co dla mnie najbardziej rajcujące : przywracanie w kompie odpowiednich adaptacji :mrgreen: .

wszystkie 16V , czy to Opel , VAG czy PSA blado wychodzą w tym zestawieniu...



bardziej mnie interesują statystyki zawałów moich autek ... :S ;)



w sumie sprinter to jedyne auto na lpg które mam ... do astry 1.4 ECOTEC nie zakładałem ze zwyczajnego lenistwa ... a jak teraz podliczyłem kilometry zrobione to sekwencja za 3000zł zwróciłaby sie dwa razy ... i łatwiej autko by było sprzedać
bo tylko jeden na 10 cieszy sie że auto nie jeździło na lpg ... a reszta cieszy sie że nie musi samemu zakładać instalacji


ta sama sytuacja z Thalią która kupiłem mamie ... tez sekwencja wróciłaby dwa razy ...

Drift_King - Sob Gru 29, 2007 09:48

Civic D15B2 trasa ~ 6 ltr miasto ~10ltr
Civic D16Z9 trasa ~ 5,5-7 miasto 10-11 ltr w obu PB oczywiśćie
Sierra DoHc miasto 12-14 Pb
Nie wiem po jakim mieście jezdza Ci którym Ford 2,0 czy Opel 2.0 spala 13 ltr LPG :haha:
chyba nie po lublinie.
C20NE w omedze(w porównaniu do Cali jest powiedzmy 10% strata na napędzie i troszkę inna masa) w zimie w mieście(korki) jest w stanie spalić 15-20 ltr LPG i mniej palić nie będzie!
to samo tyczy się DOhc Efi forda,bajki że pali 12 gazu w mieście mozna sobie wsadzić w buty...tak samo jak te,że 1.9 Tdi w mieście(lublin) spala 5-5,5 hehe
miałem zdrowe i paliło 7-7,5-fakt stoję codziennie rano na krasnickiej w korku i jak wracam to to samo.

podsumowując:

Nie ma co się dziwić Cali ze pali 15ltr LPG w miejskim ruchu i nie radzę "zakręcać" jej jakoś hardcorowo bo niedługo będzie do naprawy głowica.

A tak pozatym,to nie jest temat o tym czy warto/nie warto zakładać LPG

p.s.TTomek,może ta hondka zabardzo "skręcona"była ;)

misiek - Sob Gru 29, 2007 09:57

Drift_King napisał/a:
Nie wiem po jakim mieście jezdza Ci którym Ford 2,0 czy Opel 2.0 spala 13 ltr LPG :haha:

Drift_King napisał/a:
o samo tyczy się DOhc Efi forda,bajki że pali 12 gazu w mieście mozna sobie wsadzić w buty...tak samo jak te,że 1.9 Tdi w mieście(lublin) spala 5-5,5 hehe

A ja Ci mowie ze pali bo jezdzilem, i nie mow mi ze nie po lublinie bo samochod byl narzedziem w pracy i jezdzilem tylko po miescie. To ze w trasie ponizej 10l siorpal tez bajka?

Drift_King - Sob Gru 29, 2007 10:15

misiek napisał/a:
Drift_King napisał/a:
Nie wiem po jakim mieście jezdza Ci którym Ford 2,0 czy Opel 2.0 spala 13 ltr LPG :haha:

Drift_King napisał/a:
o samo tyczy się DOhc Efi forda,bajki że pali 12 gazu w mieście mozna sobie wsadzić w buty...tak samo jak te,że 1.9 Tdi w mieście(lublin) spala 5-5,5 hehe

A ja Ci mowie ze pali bo jezdzilem, i nie mow mi ze nie po lublinie bo samochod byl narzedziem w pracy i jezdzilem tylko po miescie. To ze w trasie ponizej 10l siorpal tez bajka?


w trasę jestem w stanie uwierzyć jak najbardziej,miasto hmmm,no nie będe się kłócił skoro miałes jeździłeś,uwierz mi nie pisałbym gdybym nie miał i gdybym nie jeździł przy czym zaznaczam,że jeździłem w pełni sprawnym egzemplarzem sierki,którą sam zwlekłem od szwaba i zagazowałem.O kłopotach jakie towarzyszyły eksploatacji od momentu zamontowania LPG nie będę tu pisał,bo tekst tej długości spowolni pracę forum ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group