Lubelskie Forum Motoryzacyjne

Lubelskie Klasyki >> NOCĄ w CZWARTKI << - Jak wypolerować aluminium? (felgi, dekle itd)

siwy - Pią Lut 23, 2007 17:13
Temat postu: Jak wypolerować aluminium? (felgi, dekle itd)
Do wykonania polerki będą nam potrzebne następujące rzeczy:
-Środek do usuwania powłok lakierniczych, (16-20zł)
-Pędzel (do nakładania w/w środka), (2-3zł)
-Papiery wodne 320, 600, 800, 1200, 1500 i 2000 a nawet jeszcze 2500 (max 40zł)
-Pasta polerska (najlepiej automax max-4zł lub autosol max-20zł),
-Wiertarka (nań nałożymy filc) (wiertarka nie może być taka za 20zł z marketu bo się spali i nie wytrzyma)
-filc, kółko polerskie lub/i szmaty z froty lub filcu do polerowania ręcznego, (kółko plus pare filców do 30zł)
-dostęp do życiodajnej wody,

łączny koszt około 100zł, czas pracy 6-7h, czasami mniej, czasami więcej, zależy od elementów. nie należy się spieszyć i pracę wykonywać sumiennie :spoko:


ETAP 1. "MYCIE I PRZYGOTOWANIA"

Elementy do polerowania muszą być czyste. Myjemy wodą z mydłem.

Pierwsze to należy usunąć farbę z felg. Do tego celu używamy "Scansol", "bemixsol", "Paint Remover" czy inne...


Scansol nakładamy w 3-4mm warstwach za pomocą pędzla. Po około 1 min lakier zaczyna "mięknąc" i można go łatwo usunąć.
W Przypadku sprayu pryskamy na powierzchnię przedmiotu, z którego usuwa się powłokę z odległości 25 – 30 cm. Po około 10 – 30 minutach usunąć spęczniałe powłoki.
Operację czasami powtórzyć nawet 3-4 razy w przypadku mocnych lakierów.
Spęczniałe powłoki najszybciej i najłatwiej usunąć bierzącą wodą pod ciśnieniem, tam gdzie nie odejdzie można wspomagać się dosłownie wszystkim - za pomocą giętkiej szpachelki (gumowej wycieraczki), szczotki, wycieraczki (gąbki), rozpuszczalnika etc.


ETAP 2. "SZLIFOWANIE"

Następnym etapem jest szlifowanie wodnym papierem ściernym. 320,600,800,1200,1500,2000, 2500... najlepiej szlifować ręcznie, jest wtedy najlepszy efekt!

Zaczynamy od najgrubszego (320 lub 600) i szlifujemy, zależnie od rodzaju powierzchni, na pokrywach gdzie są mikro nierówności z odlewu po starej farbie, podczas szlifowania mogą nam się pojawiać kropki nieusuniętego lakieru - nie ma rady, walczymy dalej... Zależnie od materiału do polerowania (np pokrywa ma dużo rowków, startujemy od grubszego papieru np 320), przy felgach raczej odrazu można zacząć od 600, chyba że ma dużo tzw "porów"
Gdy już mamy gotową powierzchnię, która już zaczyna świecić, bierzemy papier o mniejszej ziarnistości (600 lub 800), następnie 1200, 1500 i finalnie 2000, po nim można również poszlifować 2500, to polerowanie będzie szybsze i lepsze :)
( Oczywiście należy pamiętać o wodzie dla papieru wodnego, myciu papieru, a najlepiej węża z bierzącą wodą gdzie sobie dany element będziemy płukać i nasz papier też - inaczej będzie miał właściwości jak zwykły papier ścierny, a na to szkoda czasu bo pracy i tak jest dużo )
Po zakończeniu etapu myjemy elementy polerowane z pyłu, bardzo delikatnie



ETAP 3. "POLEROWANIE"

Przystępujemy do polerowania. Do tego celu używamy pasty Automax lub autosol, pasta tempo kiepsko poleruje aluminim, powiedziałbym, że wogóle się do tego nie nadaje!

Zależnie od kupionego środka postępujemy zgodnie z instrukcją (należy nałożyć preparat i stosowny czas odczekać). W tym czasie możemy nałożyć filc na wiertarkę lub włożyć szmatkę w dłoń ;)
Pamiętajmy o możliwości kupna filca w postaci małego walca lub stożka(zależnie od materiału jaki będziemy polerować, musimy dotrzeć też w różne zakamarki) i polerujemy.


efekty będą widoczne szybko i ucieszą każdego fana swojego pojazdu.



PRZED:

PO:



Po tym etapie można użyć również kostki do polerowania srebra! Kosta do srebra jest twarda i potrzebuje wyższej temperatury, która powstanie z tarcia, więc po prostu nakładami ją bezpośrednio na krążek z filcem (podczas polerowania filc się nagrzewa i na rozgrzanym filcu pasta się rozpuści). Efekt jest po prostu przekozacki.



W Przypadku ubytków aluminium, należy się udać do spawacza aluminium z naszym elementem lub do miejsca gdzie naprawiają felgi, żeby nadlali, a później po wykonaniu powyższych czynności cieszymy się jak dzieci z pięknego odrestaurowanego elementu :)


Jak dbać o wypolerowane aluminium?

Należy myć myć i jeszcze raz myć mydłem z wodą. I co jakiś czas delikatna polerka elementu. Niestety, żeby ładnie wyglądało trzeba oto dbać! samo się nie wypielęgnuje.
MACIOR napisał/a:
Wypolerowane felgi po myciu wodą z mydłem konserwować woskiem samochodowym. Polerowana powłoka dłużej wytrzymuje warunki atmosferyczne i nie matowieje po tygodniu czy dwu.
Gdy jednak uprzemy się na polakierowanie elementu, to najlepsze jest lakierowanie proszkowe. W Przypadku bloków silnika czy pokrywy zaworów czy innych elementów które się nagrzewają należy pamiętać o farbie termicznej. Jednak po lakierowaniu efekt jest mizerny, aluminium matowieje, więc pozostanie dbanie i pielęgnowanie! Wyczytałem na forum vw, że "Konieczne jest odtłuszczanie kwaśne (np. preparatem Alfideox 76/Alfisid 16) a następnie pomalowanie felg lakierem lotniczym-jest bardzo wytrzymały ma mikropęknięcia co w rezultacie nie daje odprysków."


niektóre zdjęcia pochodzą z forum internetowego forum.vwgolf.pl na którym to użytkownicy chwalili się swoimi felgami

tagi: polerowanie aluminium srebro jak polerować pasta szlifowanie filc

KOSA - Pią Lut 23, 2007 17:24

bardzo przydatne info :spoko: , ja na lato planuje taka operacje tylko ciekawe jak będzie z tym dbaniem :/ , jeżeli ktoś ma doświadczenie z ekspolaotacją takich świecidełek to piszcie
Rysiek - Nie Lut 25, 2007 19:51

noo to w tym tyg wypoleruje sobie pokrywe zaworow :spoko: :spoko: bardzo dobry temat
KLOCEK - Nie Lut 25, 2007 21:06

ja sobie w wakacje wypolerowałem pokrywę zaworów





w sumie zdjęcia tego nie oddają ale w rzeczywistości było lustereczko :mrgreen:
na wiosnę będę musiał przepolerować bo delikatnie po zimie zmatowało

do polerowania używałem papierów 300,600,1000,1500 a potem szlifierka stołowa z taką szmacianą tarczą (która ma chyba ze 30lat) na którą nakłada się "twardą" pastę do polerowania i jazda
w sumie polerowanie papierami to jakieś 4 godziny a potem 20min szlifierką i mamy lusterko

w razie co oferuję pomoc w wypolerowaniu np pokrywy czy innych gratów

MACIOR - Nie Lut 25, 2007 21:25

Wypolerowane felgi po myciu wodą z mydłem konserwować woskiem samochodowym. Polerowana powłoka dłużej wytrzymuje warunki atmosferyczne i nie matowieje po tygodniu czy dwu.
siwy - Pon Lut 26, 2007 22:17

MACIOR napisał/a:
Wypolerowane felgi po myciu wodą z mydłem konserwować woskiem samochodowym. Polerowana powłoka dłużej wytrzymuje warunki atmosferyczne i nie matowieje po tygodniu czy dwu.
:spoko: dopisane
DAMI - Nie Mar 04, 2007 23:50

Witam.Mam pytanie. Gdzie moge kupic filc do polerowania? Chodzi mi konkretnie o krążek lub jakiś walec filcowy do wiertarki. Mam zaczęte i wstępnie wypolerowane dwie felgi ale niestety krażek który miałem rozleciał sie ze wzgledu na to że poleruje nim juz drugi komplet felg. Idzie wiosna a ja zostałem z zimówkami na stalówkach wiec prosze o info :D
siwy - Pon Mar 05, 2007 00:13

chociazby na allegro... kazdy sklep budowlano techniczny ;)
ZuZkA - Sro Mar 07, 2007 19:36

kupowalam kiedys w OBI
MACIOR - Sro Mar 07, 2007 19:41

Kto w Lublinie poleruje felgi i jake ceny za komplet 15" Trafiła mi się fajna felga tylko jakiś buras spieprzył renowacje :(
siwy - Czw Mar 08, 2007 15:51

MACIOR napisał/a:
Kto w Lublinie poleruje felgi i jake ceny za komplet 15" Trafiła mi się fajna felga tylko jakiś buras spieprzył renowacje :(
pytaj w sklepy / zaklady...
DAMI - Pią Mar 09, 2007 22:49

Już mam walce polerskie z filcu wiec zabieram sie za prace :D wszystko kupilem w skladnicy technicznej na ul.Bernardyńskiej na przeciwko browarów perła
maly841 - Sob Mar 10, 2007 20:32

powodzenia zajmuje to troche pracy , ale efekty bardzo ciesza .
orion_blue - Pon Gru 03, 2007 12:08

Witam !

co prawda temat już dawno nie żyje....ale odgrzebałem go i mam pewne pytanie :-)

da się doprowadzić w miarę do ładu takie cuś :




??

Pozdrawiam !

marcinos - Pon Gru 03, 2007 12:19

o kuzwa co to ma być :wow:


nie wiem czy się da, moim zdaniem malo prawdopodobne żeby ktoś to oczyścił :mrgreen:

sprobuj to jakimś kra-cherem przelecieć :mrgreen:



siakas szczotka druciana i jedziesz :mrgreen: jesteś raczej skazany sam na siebie :mrgreen:

orion_blue - Pon Gru 03, 2007 12:55

Jest to tzw mechanizm różnicowy popularniej zwany dyfrem czyli dyferencjałem :)

element przeniesienia napędu na tylną oś.

własnie nie wiem jak, ale chciałbym to doprowadzić do w miarę normalnego stanu :D

bo pomalowane chromowym spray'em wygląda....głupio :)

crOOchy - Pon Gru 03, 2007 18:23

to dyfer od bejcy, mam taki sam w garażu, tylko ze moj nie cieknie :x

na początku to by sie trzeba było za uszczelnienie wzasc, no i tak szczerze mówica to nie opłaca sie polerowac elementów które maja najwiecej kontaktu z syfem z naszych ulic, no ale to nie moja sprawa ;)

powodzenia :)

orion_blue - Pon Gru 03, 2007 18:40

crOOchy napisał/a:
to dyfer od bejcy, mam taki sam w garażu, tylko ze moj nie cieknie :x

na początku to by sie trzeba było za uszczelnienie wzasc, no i tak szczerze mówica to nie opłaca sie polerowac elementów które maja najwiecej kontaktu z syfem z naszych ulic, no ale to nie moja sprawa ;)

powodzenia :)



tak sobie poprostu lezy :> ? może sie chce sprzedać :D ?

to będzie dosyć widoczny element w pewnym nowatroskim pojezdzie xD


[tzn mam zamiar sie za to zabrać :> ]

crOOchy - Pon Gru 03, 2007 18:43

może chciac sie sprzedac, ale to na priv, albo na gg do mnie uderz
doktor200 - Pon Gru 03, 2007 19:21

jak nimacie co robic to moege podrzucic komus drzwi od uaza to mi pospawa, bo mi polecial dol :D
kolczyk_lbn - Pon Gru 03, 2007 22:41

spróbuj umyć to w nafcie, może coś to da, ale śą też różne środki działające z wodą w wysokiej tempraturze, trzeba wtedy zanurzyć element w wodzie z takim środkiem , zostawić na noc, a pozniej tylko przepłukać czystą wodą, no i oczywiście osuszyć.
doktor200 - Wto Gru 04, 2007 00:01

po wypolerowaniu ostrym nalepiej psiknac lakierem bezbarwnym zeby niesniedzialy i jest ok
maly841 - Wto Gru 04, 2007 00:47

Umyc takie cos to najmniejszy problem wypolerowac to kwestia czasu , nagorsze pozniej utrzymanie tego w przyzwoitym stanie .
Jaqub - Wto Gru 04, 2007 01:03

do mycia dyfrow najlepszy jest plyn do mycia silnikow + KARCHER...
psiukasz plynem... zostawiasz na chwile.... plukasz karcherem i tak do skutku... sprawdzona metoda :spoko:
dyfra nie ma sensu polerowac... a jesli to szpera to powinien miec namalowany S na obudowie i wybita tabliczke z przelozeniem przed ktorym tez bedzie S...

bury91 - Sob Lut 21, 2009 12:17

Mam pytanie. Otóż znalazłem ten filmik w internecie jak koleś szlifuje i poleruje częśc silnika dremelem. Wychodzi lusterko. Chciałbym zamowic to urzadzenie ale niewiem skąd mam wziąśc te końcówki których uzywa. Wiem tylko że na końcu używa filcu i pasty polerskiej. Ale przed tym używa końcówek którymi szlifuje i usuwa rysy.
Link:http://www.polierbock.de/c/12-poliervideos/ To jest piaty filmik od góry. Tam na dole pisze jakich końcówek trzba uzyć. Tylko na allegro nigdzie niema. Licze na waszą pomoc.

:]

[ Dodano: Sob Lut 21, 2009 12:38 ]
Najpierw jest biały pozniej czerwony i niebeiski. Niewiecie gdzie można takie końcówki zamowic??

MACIOR - Sob Lut 21, 2009 13:13

Masa akcesori do Dremela jest w OBI, na allegro też trochę tego jest.
jerry84 - Sob Lut 21, 2009 22:03

Któregoś dnia jak przejeżdzałem przez Kunickiego to rzucił mi się w oczy sklep z artykułami polerskimi. Adresu nie znam, ale jest dokładnie na przeciwko grill baru "rumsztyk", może tam znajdziesz to, czego szukasz.
bury91 - Sob Lut 21, 2009 23:27

http://cgi.ebay.de/6-tlg-...%3A1|240%3A1318


To są dokładnie te końcówki. Moze wiecie czy z niemieckiego ebaya moge zamowic zeby przyszło do polski?? Niby pisze Europa ale pewny nie jestem.

slaw86 - Nie Lut 22, 2009 22:21

najpierw poszukaj w lbn po co pchać sie w koszty przesyłki. ale wybór należy do ciebie a zamówić możesz zasady jak na allegro tylko wpłata bardzie skomplikowana SWIF i IBAN banku sprzedawcy potrzebny.
bury91 - Pon Lut 23, 2009 01:12

Tylko właśnie niewiem czy w polsce takie cos dostane. Szukałem na allegro jeszcze musze popatrzec w obi i leroy merlin moze tam maja jakies czesci z niemczech albo cos. Musza byc te koncówki w trzech kolorach.
clubrevers - Wto Lut 02, 2010 11:16

a jak usunac lakier z ramienia felgi bo próbowałem i ciezko go zdjac, scansol tylko troche zmiekcza lakier a nie usuwa go?
wsebo1 - Wto Lut 02, 2010 18:16

piaskowanie
maly841 - Sro Lut 03, 2010 00:11

Poszukaj troche jest opisane na forum.
Lukas23 - Pią Lut 05, 2010 07:22

W sklepach z lakierami do samochodów można kupić specjalne środki w sprayu do usuwania lakieru. Ja czegoś takiego używałem i muszę powiedzieć, że działa. Ja taki preparat znalazłem w mieszalni Max-Meyer.
bossman - Pią Lut 12, 2010 14:38

clubrevers napisał/a:
a jak usunac lakier z ramienia felgi bo próbowałem i ciezko go zdjac, scansol tylko troche zmiekcza lakier a nie usuwa go


Cytat:
piaskowanie


brawo!!!! Po piaskowaniu naprawde reelacyjnie sie poleruje. :spoko: :mad:

Ja uzywalem bemixola. Scansol tak samo dobry, ale może sie znim piesciles za bardzo, trzeba nalozyc gruba warstwe a nie leciutko przesmarowac.

Małkers - Pią Lut 12, 2010 21:59

Polerowałem zwykłą pastą K2 Ultra Cut polerką trochę pracy i efekt jest ;)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group