FAQ » Szukaj » Użytkownicy » Grupy » Rejestracja » Profil » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości » Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Dolot & wydech
Autor Wiadomość
Wasyl6 
drifter


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 286
Wysłany: Pią Mar 13, 2009 10:23   Dolot & wydech

Wydech jest zrobiony przez poprzedniego właściciela:
kolektor 4-2-1 (seryjny, z tego co słyszałem, niezbyt udany), ruuuuuuura i końcowy malutki przelot

A "dolot" to "seria", tyle, że inwencja poprzedniego właściciela była niezbyt trafna i w standardowej puszce filtra wyciął wielką dziurę, praktycznie uchlastał cały spód puszki.

Więc chcę zrobić porządny dolot ze stożkiem i odizolowaniem od ciepła, a także usprawnić układ wydechowy, coś w środku chyba by się przydało wstawić...

A pytania mam trzy:
1. Jak obliczyć dolot? Podany wcześniej w excelu nie działa :/
2. Skąd wziąć dane do obliczeń takie jak np. aw - kąt otwarcia zaworu wydechowego (°o.w.k.)?
3. Skąd wziąć materiał na power rurę?

btw. Kupiłem już stożek K&N 70mm wejście - dobry?


Pozdrawiam! :)
 
 
 
Spawos6 
prawdziwy tuner


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lut 2007
Posty: 518
Wysłany: Pią Mar 13, 2009 16:17   

ja bym raczej wybral wkladke zamiast stozka odizolowal troche i dolot zimnego powietrzea zrobil i nic wiecej nie robil :) ,

a jak chcesz startowac to wolal bym to wydac na dobre opony :) jakies toyo T1r albo jakies/ makgumy /yokohamy w tej cenie albo zawias dobry wieksze tarcze jakies :)

bo wydasz sporo kasy (z 300zl cos kolo tego dolot wydech itp a za to masz prawie 2 dobre opony )a wiecej zyskasz jak sie nauczysz dobrego toru jazdy czy nawet opoznisz chamowanie o ta 1s ... tora jest jak wiemy bardzo cenna :)

z mojego doswiadczenia powiem ze za moc na samym koncu sie zabieraj :)
ja bym tak robil
1 prawidlowy toru jazdy
2 opanowanie swojego auta w 90% aby umiec wykozystac to co sie ma :)
3 dobre opony
4 jakies modyfikacje zawiasu /hamulce/ moc :)

bo autko z tego co czytalem robisz troche pod rally spriny itp ?:)
_________________
www.gawra.turystyka.pl Miejsce na twoj wypoczynek :)
Ostatnio zmieniony przez Spawos6 Pią Mar 13, 2009 16:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wasyl6 
drifter


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 286
Wysłany: Pią Mar 13, 2009 22:41   

Cytat:
ja bym tak robil
1 prawidlowy toru jazdy
2 opanowanie swojego auta w 90% aby umiec wykozystac to co sie ma :)
3 dobre opony
4 jakies modyfikacje zawiasu /hamulce/ moc :)

bo autko z tego co czytalem robisz troche pod rally spriny itp ?:)


Autko chcę bardzo pod rally sprinty i kjs :)
Ale tak w punktach opowiem mniej więcej jak to wygląda:
1. To na pewno, bo jak narazie, to cały tor przejeżdżam albo próbując się nie ślizgać, albo bokami (tak jak w dzień kobiet - śnieg :D ), muszę nad tym popracować, konkretnie nad umiejętnością oceniania jak brać konkretne rodzaje zakrętów, a to długa męczarnia bez nauczyciela :D
2. Powoli ogarniam Kadzia jeżeli chodzi o jego fizykę, świeży zakup, ale także długa droga :)
3. Czekam, aż przyjdą do mnie alufelgi, na które planuję założyć oponę kumho ecsta spt 195/45 r15 - na przód i toyo t1r 195/50 na tył, dobre rozwiązanie?
A jeszcze wyjaśnie czemu takie oponki a nie inne - mam właśnie takie do kupienia w okazyjnej cenie :)
4. Zawias/hamulce/moc - w czerwcu mi się kończy przegląd, będę chciał przed nim zrobić kompletną blacharkę w Kadziu, wtedy zacznę modzenie z w/w :)


A dolot tylko dlatego, że poprzedni właściciel nadrutował obecny do tego stopnia, że jak na niego patrze, to mi się serce kraje :/ Po prostu boję się o silnik, który jest w naprawdę dobrej formie. Poza tym skuszony byłem niską (tak mi się wydaje) ceną stożka - za jeden z większych wymiarowo stożek k&n zapłaciłem 160zł, nowy :)

Wydech też chciałbym poprawić, ze względu na możliwy zły wpływ na silnik - to nie turbo, więc pełny przelot nie jest zbyt zdrowy, chciałbym dołożyć środkowy przelot + zwężkę venturiego przed środkowym, ale to dopiero w czerwcu, jak się zajmę remontem :)

Więc w sprawach bieżących, to ten dolot, bo oponki już niebawem będą, boję się o zasyfione powietrze z obecnego dolotu, więc imo koniecznie muszę się tym zająć...

Już pare rzeczy wiem:
- nie muszę zmieniać przepływomierza na rurowy, da się dorobić/kupić przejściówkę na przepływkę klapową
- średnica rury - 70mm
Nie wiem:
- jaki materiał zwłaszcza z uwagi na to, że to będzie prawdopodobnie rozwiązanie na 3-4 miesiące, myślałem nad zwykłą "kibel-rurą" owiniętą taśmą termoochronną, tylko nie wiem gdzie ją dostać, w obi nie ma, sprawdzałem :D
- Jak poprowadzić dolot zimnego powietrza, myślałem nad nacięciami z błotniku a'la mercedes sprinter :D , bo z przodu miejsca nie ma zbyt dużo na poprowadzenie rury z okolic zderzaka...


Ale wiem, że najpierw umiejętności, a dopiero potem moc, kieruję się tym i będę kierował, chcę po prostu sprawić silnikowi dobrze i po prostu, samemu coś podłubać :) Nie zapominając o prawdopodobnej zmianie dźwięku przy stożku, bo na wielką moc nie liczę :) [/quote]
 
 
 
wójo6 
znawca


Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 66
Wysłany: Sob Mar 14, 2009 17:11   

po1. jakie to jest gsi ?? jezeli 8v to nie laduj w to kasy bo itak za wiele nie osiagniesz tylko rób swapa na 16v, bo to najtansza i najpewniejsza opcja (najtansza w stosunku do osiagnietych rezultatów).

po 2. najpierw zainwestuj w dobre amorki i opony bo na tych elementach zyskasz najwiecej w kjs, mm i innych pojezdzqwkach.

po3. jak szykujesz samochód tylko na tego typu imrezy to wywal z niego wszystko co sie da a odczujesz to tak jak bys dolozyl 15km do obecnej mocy.

po4. jezeli tym samochodem na jestes w poblizu miejsc na podlum w naszym okregu to cwicz swoje umiejetnosci bo wykorzystujesz niewiele z potencjalu jaki ma to auto, i nadmiar mocy bedzie ci tylko przeszkadzal.

Co do stozka to musi byc odpowiednio dobrany do silnika a nie oby jak najwiekszy bo dolot dziala podobnie jak wydech w silniku na, jak zabardzo odetkasz to wiecej popsujesz. Co do opon to moim zdaniem njalepiej zalóz 4 opony w jednakowym rozmiarze.

Mialem gsi i troche nim wyjezdzilem, ale dalej jestem swiadomy, ze nie potrafilem wykorzystac tego samochodu nawet w 60% a czasami udalo sie zajac miejsce na podium :) .
To co napisalem wyzej to moje wlasne doswiadczenia z podobnym samochodem.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Sonic created by spleen for stylerbb.net modified by UnholyTeam