Jako że nasz kochany kraj jest 100 lat za murzynami, więc niektórzy może nie mieli okazji obejrzeć serii reklam promujących rozsądek za kierownicą... POLECAM...
1. numer 1
2. numer 2
3. numer 3
4. numer 4
5. numer 5
Na razie obejrzałam jedynkę... i przerwa... już nie będę prowadzić po alkoholu!! Zostałam wystarczająco ostrzeżona (co nie znaczy, że do tej pory jeździłam po spożyciu NIE...bo nie mam prawka )
Misiek_lbn, tragiczne sa te reklamy. Ciekaw jestem, jaki wywieraja na Was wpływ? Z punktu widzenia psychologii reklamy, ta jest skuteczna w momencie, gdy doprowadzi no do zmiany przekonań. Skuteczna reklama proszku to ta, w wyniku której ten proszek trafi do twojej łazienki - tak ogólnie.
Te reklamy wyżej natomiast to typ tzw. reklamy społecznej. Przeprowadzano wiele badań na temat reklamy i stwierdzono m.in., ze reklamy społeczne sa zasadniczo... nieskuteczne. Stad moje pytanie: czy w/w reklamy spowodowały lub spowoduja zmiane waszych zachowań na drodze?
pozdrawiam
_________________ - www.banymotorsport.pl -
profesjonalne przygotowanie samochodów do sportu
tak... ale po kilky dniach sie zapomina, dlatego ich akcja w TV jest świetnym pomysłem...
na mnie działają... nie chcę stać się którąkolwiek z postaci z którejś reklamy...
Do mnie w sumie przemowily i jakos dziwnie mi sie ogladalo je, natomiast w tej chwili czuje sie tak jak bym ich nigdy nie widzial czyli zapominam o tym. Ale bede mial to na uwadze bo daja do myslenia...
Teraz już na poważnie:
Mnie te reklamy przerażają... Są straszne, ale niestety tak się dzieje naprawdę.
Mam nadzieję, że na mnie podziałają! Chociaż kto wie czy ja tego co widziałam za kilka dni nie zapomnę...
Niestety dzisiejsze społeczeństwo potrzebuje takich "mocnych" argumentów, bo reklamy z manekinami nikogo nie ruszą. Taki teraz mamy świat... żeby kogoś przestraszyć/nastraszyć konsekwencjami już nie wystarczą "sztuczne" scenki i kilka kropel krwi - niestety takie coś mamy na co dzień. Społeczeństwo staje się coraz bardziej odporne na takie rzeczy i środki wyrazu muszą być coraz bardziej "wyraziste..."
Widzicie i wlasnie w tym jest caly szkopuł związany z tego typu przekazem. Te scenki wstrząsają, jesteśmy oburzeni, czy poruszeni, ciagle jest jednak pytanie, czy bedac na imprezie, po meczu albo z dziewczyną RZECZYWISCIE zrobisz inaczej niz bohaterowie powyzszych spotów. Abstrahując od naszych doświadczeń, to dla psychologów spore wyzwanie. Okazuje się bowiem, że z dużo większą skutecznością spotkał się film "eksperyment", nie wiem, czy widzieliscie, opisze w skrócie:
- przeprawodzono test: zaproszono chyba z 5 osób, wsadzono do samochodów i poproszono, by pojeżdzili po specjalnie przygotowanym torze. Potem pozwolono im czestowac sie okreslono iloscia alkoholu, po czym znow wsadzono za kierownice. Oczywiscie kazdy etap tego eksperymentu starannie nagrywano. Zmierzono tez, o ile dobrze pamietam, dokladne dawki przyjetego alkoholu. Naturalnie, wiadomo jaki był efekt. Kazda z przejechanych prób wczesniej bez zadnego problemu [choc nie byli to nawet entuzjasci rajdów ] skopcili i to dokumentnie. Chyba zreszta potraficie sobie to wyobrazić.
I teraz tak. Niby ja, dla przykladu, doskonale wiedzialem jaki jest efekt picia alkoholu, jakie pojawiaja sie deficity poznawcze w zakresie uwagi, koncentracji, refleksu. Musze jednak przyznac, ze kiedy od poczatku to konca to obejrzałem, zrozumialem to duzo lepiej. A co wazniejsze - pamietam do dzis, a było to ponad rok temu.
Konkluzja: ten sposób reklamy okazał się w moim przyadku duzo bardziej skuteczny. Dlaczego? Przekaz emocjonalny, jak bez watpienia sa spoty powyzej, nie jest tak dobrze zapamietywany jak przekaz racjonalny - to dane empiryczne z obszaru badań psychologii percepcji. A poza tym: czasem wydobycie czegos z podswiadomosci do swiadomosci jest wystarczajace, by wywierac realny wpływ na zmiane postaw i zachowan.
Jak Wam sie wydaje?
ps. przepraszam za literówki
_________________ - www.banymotorsport.pl -
profesjonalne przygotowanie samochodów do sportu
Przekaz emocjonalny, jak bez watpienia sa spoty powyzej, nie jest tak dobrze zapamietywany jak przekaz racjonalny
Zgadzam się... ten pierwszy może i działa... ale chwilowo... jak już pisałam wcześniej-póki pamiętam i jestem w szoku po tym co zobaczyłam (bo nie ukrywam, że jestem) to przemawiają do mnie te reklamy. Napisałam, że mam nadzieję, że nie zapomnę, ale z drugiej strony widziałam już kilka szokujących rzeczy w życiu, o których miałam nie zapomnieć... i co?? i pewnie połowy już nie pamiętam.
Filmu nie widziałam..., ale coś podobnego było kiedyś w "Pogromcach mitów"... Coś mi tak świta...
Jeszcze jeden filmik zniechęcający do jazdy na podwójnym gazie - tzn tego typu jak pisał abarthi - który ma przekaz emocjonalny.
http://www.joemonster.org.../piles-nie-jedz
Abarthi, jak sam słusznie zauważyłeś psycholodzy reklamy łamią sobie głowy, a to dlatego że każdy z nas jest inny, do każdego przemawiają inne bodźce. Ktoś może odpowiedzieć na racjonalny argument, że jego to nie dotyczy bo "ma mocną głowę" a 2 piwa tylko zwiększą jego koncentrację... a jak zobaczy, że swoją "mocną" głową może zmiażdżyć twarz swojej dziewczyny, to być może, podkreślam być może się zastanowi.
Do mnie osobiście przemówiło, gdy w rodzinnej miejscowości 2 na.... jak szpadle kolesi wbiło się maluchem pod naczepę TIRa 100 metrów od własnego domu. A w szczenięcych latach też różne pomysły chodziły człowiekowi po głowie
Racja d_ARC. Ogólnie rzecz biorąc największym problemem jest to, ze tak cholernie trudno jest doprowadzić do zmiany postaw, zwłaszcza ludzi dorosłych. Niektórzy twierdza, że to w ogóle nie możliwe
_________________ - www.banymotorsport.pl -
profesjonalne przygotowanie samochodów do sportu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach