ja pamietam ze jak kupowalismy honde w '97 to dealer polecal MOTULa a w honde wlewalismy CASTROLA RS... chyba formula bylo wszystko OKa!
Jak kupilem moja 3jke to od razu musialem zmienic olej i mechanik do ktorego wstawilem auto wlal TEXACO chyba 10-W40 (polsyntetyk) i po 7,5tys km swiecila mi sie juz czerwona kontrolka od oleju (5 zielonych, zolta i czerwona), pozniej kupilem w hurtowni castrola magnateca tez 10-W40 i po przejechaniu 12tys km palila sie jeszcze jedna zielona kontrolka... sposob jazdy absolutnie ten sam w takich samych warunkach, sporo po miescie czesto w krotkie trasy, czasem dalej... Nie wiem dokladnie na jakiej podstawie sie wyswietlaja te kontrolki w bmw ale na 100% nie po przebiegu... Wiec musi byc jakas roznica (chyba w jakosci oleju)???
i po 7,5tys km swiecila mi sie juz czerwona kontrolka od oleju (5 zielonych, zolta i czerwona)
bez jaj ... te kontrolki oznaczały tylko i wyłacznie to ze ktoś nie skasował Ci inspekcji przy wymianie oleju...
beemwe nie jest az tak "mondre" coby rozróżniać jakość oleju...
Lejemy często Texaco Havoline, gdyż jest to dość ciekawa alternatywa dla olejów innych "drogich" marek , nie ustępujący im w niczym , jest to tzw wersja econo czyli o niebo lepsze od najtańszych i niewiele gorsze od najdroższych.
Co do Motula... jakość sama w sobie, za czym niestety idzie cena , ale jedyne ekonomiczne uzasadnienie ma dla silników naprawde wysilonych lub dość ciężkiej stopy "kierownika"... w pozostałych przypadkach jest jak z Dosią...:skoro nie widać różnicy to po co przepłacać
[ Dodano: Sob Kwi 09, 2005 11:34 pm ]
Jaqub napisał/a:
Nie wiem dokladnie na jakiej podstawie sie wyswietlaja te kontrolki w bmw ale na 100% nie po przebiegu... Wiec musi byc jakas roznica (chyba w jakosci oleju)???
na milion % zapalają sie po przejechaniu ustalonego przebiegu... w przeciwnym wypadku należy skontrolować stan akumulatorków podtrzymujących pamieć we wskażnikach.
MYLISZ SIE.... Inspekcja byla skasowana... a kontrolki nie pala sie po przebiegu... jak z nimi dokladnie jest to nie wiem... ale na 100% nie przebieg! bo 1sza wymiana i 7.5tys km czerwona a pozniej kolejna wymiana po ponad 12tys km i jeszcze jedna zielona teraz to po jakis 7tys byl wymieniony bo remont silnika ale palily sie jeszcze 3 lub 2 zielone wczesniej... nie wiem czy lepkosc oleju... czystosc czy co... ale na 100% nie PRZEBIEG!!! tu sie moge zalozyc...
Auto: E90 330i
Skąd: Woj. Lubelskie
Dołączył: 03 Maj 2004 Posty: 636
Wysłany: Pon Kwi 11, 2005 22:38
TTomek napisał/a:
na milion % zapalają sie po przejechaniu ustalonego przebiegu... w przeciwnym wypadku należy skontrolować stan akumulatorków podtrzymujących pamieć we wskażnikach.
u mnie nie zalezy od przebiegu, raczej od stylu jazdy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach