FAQ » Szukaj » Użytkownicy » Grupy » Rejestracja » Profil » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości » Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: johny
Czw Lip 18, 2013 17:58
Skoda 120 RAPID - Bokiem wez mnie?
Autor Wiadomość
siwy 
speed demon


Auto: znalazlem na otomoto ;)
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 03 Maj 2004
Posty: 3578
Wysłany: Wto Lut 08, 2005 01:10   

Wojdat napisał/a:
a i zapomnialem mialem dopisac
120 to sedan
130 , 135, 136 to rapidy


Po wprowadzeniu do produkcji seryjnej w 1977r. nowego typoszeregu modeli 105,120 dyrekcja fabryki w Mlada Bolslaw podjęła decyzję o kontynuacji produkcji modeli dwudrzwiowych na platformie tych modeli. Miały one godnie kontynuować chlubną historię modeli 1000 MBX ,powstających na platformie modeli typoszeregu 100,110( kto jeszcze o nich pamięta) oraz 110R powstających na platformie modeli 100,110.


chodzilo Ci zapewne o Garde, ktore byly na bazie Rapidow (takie stuningowane Rapidy) produkcja od wrzesnia 81.

zeby nie bylo ze jestem taki madry -> http://www.msstudio.com.pl/~mirek/modelerap.html
_________________
Ostatnio zmieniony przez siwy Wto Lut 08, 2005 01:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bodek 
Dyrektor


Auto: maty
Skąd: Lublin
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 26 Wrz 2004
Posty: 5018
Wysłany: Wto Lut 08, 2005 01:11   

Wojdat napisał/a:
a i zapomnialem mialem dopisac
120 to sedan
130 , 135, 136 to rapidy


uu cos Ci sie pomylilo bo 130 bylo w sedanie tez ;) takie bogatsze wersje obrotomierz i tak samo bylo jeszcze 125LX i LUX jakies takie one mialy oznaczenia. A rapid to byl tylko w jednej wersji silnikowej z tego co pamietam :roll:
 
 
Wojdat 
Widać, że się stara


Auto: Ford Capri
Skąd: Czuby
Dołączył: 03 Lut 2005
Posty: 43
Wysłany: Wto Lut 08, 2005 01:40   

tak tak co do 130 to byl model sedana tzw wypas ok przyznam racje

ale co do rapida to byl w 3 wresjach silnikowych

pierwsza grande/cupe w zaleznosci od kraju zwane roznie
od 81 roku silnik 1174 cc i tak do 84 roku

nastepnie juz 130 Rapid oficjalnie i tylko Rapid
silnik 1289 cc

model 135 i 136 wprowadzono jenoczesnie a roznily sie tylko poprawionym silnikiem


a co do wstawienia innego silnika do Rapida to mysle ze troche klopotliwe
lecz jak ktos sie upsze to i nie mam problemu zapakowac ale i krzynie trza by zmieniac
bo moze nie wytrzymac przeniesienia wiekszej sily , po prostu sie wysypie
zreszta jaki silnik podpiac pod oryginalna krzynke???
hmmm sam nie mam pojecia

mimo wszystko zycze powodzenia
 
 
 
MACIOR 
speed demon
aaaapsik!!!


Auto: jeździ :)
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 05 Lip 2004
Posty: 3969
Wysłany: Wto Lut 08, 2005 08:44   

Ja się ciągle upuieram przy wschodniej motoryzacji, przykładowo poszycie drzwi 12zł nowe w sklepie, błotnik przedi 18zł dostępność blach nawet w zadupiastym Lublinie od ręki, zresztą mam sentyment do łady, miałem jedną, skakałem, katowałem, zakopywałem po progi w błocie, a bydle dalej jeździło.
_________________
 
 
 
ntr 
Widać, że się stara
Driftoholik


Auto: '87 ElCamino / '95 328i
Skąd: Czechów
Dołączył: 18 Lip 2004
Posty: 27
Wysłany: Wto Lut 08, 2005 13:51   

Moje pierwsze własne autko to była skoda 105S z 83r.

Generalnie zimą autko dawało dużo frajdy. Latem to raczej mała moc frustrowała, ale jak się dobrze wahlowało wajchą to dało rade przejechać z punktu A do punktu B.
Trakcji na przodzie to auto NIE POSIADA, bez wspomnianego worka kartofli/cementu/kamieni w bagazniku przednim (jest też tylni, o którym mało osob wie ;) ). Sam się o tym przekonałem mało nie ścinając paru znaków gdy zwiedzałem pobocze w wyniku podsterowności, a raczej braku jakiejkolwiek przyczepności na przodzie (gumy miałem NOWE, całosezonowe Dębice Navigatory - kto jeździł, wie, że te gumy są świetne!)
Na lodzie i śniegu z dociążonym przodem elegancko wchodzi w poślizg - wystarczy z wahadła, w 1.0 strzał ze sprzegła i tak dużo nie daje.
Pozatym do jazdy wyczynowej trzeba przerobić mocowanie pedału gazu, który jest w podłodze i nie da się stosować "heel & toe", no ale kto by się tym ścigał?
No i generalnie jest największy minus tych aut - UKRĘCAJĄCE SIĘ PÓŁOSIE!! Moje auto już 2razy miało złamaną półoś (kolejni właściciele). Na szczęscie oba wypadki były przy małych prędkościach. Natomiast urwanie koła, zerwanie linek hamulcowych i szorowanie podwoziem samo w sobie, raczej nie jest ciekawym przeżyciem. Jest to WADA KONSTRUKCYJNA - nic się z tym nie da zrobić. Między 2urwaniami się połosi nie było nawet 20tyś przebiegu. Co w pełni sądze dyskwalifikuje to auto z jakichkolwiek sportów motorowych - no chyba, że wymienic cały napęd, ale po co?
Problemów w obsłudze/naprawie nie ma. Przy pomocy paru prostych narzędzi można auto zaleczyć gdzieś na trasie (chyba podobnie jak malucha - nie wiem, nie miałem).

Generalnie, jak ktoś nie ma kasy, a chce mieć coś do rozwalenia gdzieś na zadupnych drogach - to polecam, części nieprzyzwoicie tanie, a używane to za darmo - komplet drzwi (4) z pełnym uzbrojeniem, bez rdzy, w idealnym stanie to koszt 100-120zł, części mechaniczne nowe w sklepie na Skłodowskiej, również w zastraszająco śmiesznych cenach ;)
Natomiast jak ktoś może dołożyc troche zł więcej - to polecam tak uczynić. Teraz jest tyle fajnych aut na rynku w niskich cenach, że naprawdę jest w czym wybierać!
_________________
"Spalić gumę to nie grzech, ale jak grzech przyjemne"
 
 
siwy 
speed demon


Auto: znalazlem na otomoto ;)
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 03 Maj 2004
Posty: 3578
Wysłany: Sro Lut 09, 2005 14:45   

aha, czyli skoda odpada...

Maciek a o jakiej ladzie konkretniej mowisz, jakas bylejaka czy moze jest cos na oku ?
_________________
 
 
KLOCEK 
streetracer
KLOCEK RALLY TEAM


Auto: BMW e39 523i
Skąd: Choiny
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Wrz 2004
Posty: 918
Wysłany: Sro Lut 09, 2005 16:21   

wg mnie Łada też była by lepsza i do dryfta się nadaje :zlo:
a części to faktycznie nie ma tańszych niż do łady
_________________
http://img17.imageshack.u...tytuughtiiu.jpg
 
 
 
MACIOR 
speed demon
aaaapsik!!!


Auto: jeździ :)
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 05 Lip 2004
Posty: 3969
Wysłany: Sro Lut 09, 2005 16:24   

Kfaku zbudowanie sobie takiej od podstaw, myśle że w 10-15tyś spokojnie się zamkniesz z robotą silnika, szperą i peirdołami. Z drugiej strony można jakąś katowaną po KJS na rajdy.hoga.pl kupić. No i buda łady wytrzymalsza od fiata.
_________________
 
 
 
Rysiek 
speed demon
Prawie jak STIG


Auto: służbowe
Skąd: Czuby
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 26 Lis 2004
Posty: 4326
Wysłany: Sro Lut 09, 2005 16:52   

kupuj poldka dobry woz :fucku:
_________________
POKRYCIA DACHOWE - Wszystko do dachu 794-998-001
 
 
 
lexy 
Specjalista
Prochip Nałęczów


Auto: astra
Skąd: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Maj 2004
Posty: 189
Wysłany: Sro Lut 09, 2005 17:37   

najlepszy to byłby kredens z jakimś 2-litrowym motorem :spoko: ,i szperą :mrgreen:
_________________
hamownia obciążeniowa -strojony chiptuning- strojenie silników do sportu -elektronika http://www.facebook.com/www.prochip.piotr.ozga
 
 
 
TTomek 
streetracer


Auto: T.C.T;A5Tred;UnoT;A8 AKG
Skąd: Dominów
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Cze 2004
Posty: 777
Wysłany: Sro Lut 09, 2005 18:45   

a ja na swoją skodzinę kiedyś miałem plan : wszystko wymierzone , trochę roboty i Killer :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Pasi cały napęd , skrzynia , po lekkich przeróbkach uda sie go wsadzić :
2,0 Boxer z VW transportera chłodzony cieczą (120KM) lub 1600 z VW garbusa chlodzony powietrzem .

120KM w tej budzie po rzuceniu worka cementu na przód robiło by rozpierduche z tak lekką budą, zawiecha po usztywnieniu i wstawieniu szerokich kapci zachowuje sie bardzo dobrze (przetestowane , lepi sie ładnie).
Powstaje wtedy niski , szeroki bolid za niewielkie pieniążki.
Mi niestety nie starczyło pieniążków na realizacje planu , gdyż kiedy miałem taką skodę to silniki od VW były dość drogie jeszcze.
Ale po drobnych modyfikacjach silnika i tak ładnie smigała, a nawrotka na Narutowicza o 180st. nie stwarzała żadnego problemu...tylko fakt te półoski fabryczne...brrr...
 
 
 
siwy 
speed demon


Auto: znalazlem na otomoto ;)
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 03 Maj 2004
Posty: 3578
Wysłany: Sro Lut 09, 2005 19:23   

Tomek, jak masz jeszcze patent na poloski i jakis ogolny zeby to sie nie rozpadalo co 200km to jutro melduje sie ze skoda na szancowej 4 :)
_________________
 
 
TTomek 
streetracer


Auto: T.C.T;A5Tred;UnoT;A8 AKG
Skąd: Dominów
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Cze 2004
Posty: 777
Wysłany: Sro Lut 09, 2005 19:25   

półoski razem ze skrzynią idą z VW, tylko lekko zawiechę tylną trzeba przerobić :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
 
Pawel_M 
drifter


Auto: Pomoc Drogowa
Skąd: Węglin
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Sty 2005
Posty: 337
Wysłany: Sro Lut 09, 2005 19:33   

Oj panowe troche wyobraźni ;) ze wszystkiego można zrobić coś fajnego, i taka skodzianka może fajnie zapitalać :mrgreen:
 
 
 
siwy 
speed demon


Auto: znalazlem na otomoto ;)
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 03 Maj 2004
Posty: 3578
Wysłany: Sro Lut 09, 2005 19:52   

Pawel_M napisał/a:
Oj panowe troche wyobraźni ;) ze wszystkiego można zrobić coś fajnego, i taka skodzianka może fajnie zapitalać :mrgreen:


:idea: :idea: :idea: :idea:
Naprawde? Stary otworzyles mi nowy kierunek myslenia - TUNING WOW :spoko:
nie wiem czy dobrze zrozumiales temat, czy przeczytales tylko ostatnie posty, tu chodzi oto zeby zrobic fajna zabawke PONIZEJ 5tys zl (fiacior z GT)
za jak najmniejsza kaske :)



TTomciu, dobra, ale jak bym ja chcial cos wsadzac, to cos nieduzo litrazowego co jednoczesnie daje fajnego kopa :) + szpera na dyfer
wiesz co, zdzwonimy sie wieczorkiem :|

PS. Tomek bez worka kartofli jeszcze fajniej sie jezdzi :spoko:
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Sonic created by spleen for stylerbb.net modified by UnholyTeam