Auto: z3 w częściach
Skąd: Świdnik Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Maj 2005 Posty: 1002
Wysłany: Czw Lut 08, 2007 14:04
KOSA napisał/a:
Daniel325 nie wiem kto Ci doradził wsadzić strumiennice , toż to może ci zabijać moc jak się patrzy...., wywal najpierw strumiennice i wstaw w jej miejsce tłumik przelotowy, poza tym takie mierzenie czasu na ulicy jest mało miarodajne... mając wykres z hamowni dopiero można coś powiedzieć
To mail być tłumik testowy wiec taki jest (żeby cos przetestowac trzeba sprawdzic wszystkie mozliwosci strumienica zarówno wykonanie jak i doradztwo EL-TEC) tak jak pisalem miale słuzyc jako tłumik ,co do testowania na ulicy masz racje jednak jeżeli wrunki sa podobne czyli jest sucho g-tech wychwyci ruznice (jeżeli oczywiście taka jest)jezeli nadal dostaje od kolegi identyczne baty to tez wiem ze nic sie nie zmienilo hamownia jest oczywiście niepor. lepszym rozwiązaniem ale .... tak czy siak będzie dalszy ciąg tych testów tym razem będzie za kolektorem X PYPE dwa tłumiki przelotowe i końcowy średnica nadal 54mm
Auto: VW Amarok
Skąd: Polska Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Cze 2004 Posty: 560
Wysłany: Czw Lut 08, 2007 16:11
widze panowie ze wiekszosc tylko pisze o procentach i koniach i niutkach... Za 550zl efekt bedzie tak na prawde zaden ! Układ wydechowy jak okreslil jeden ze starszych polskich "mechanikow" zaczyna sie na zaworach wydechowych a konczy na koncowce ostatniego tlumika.. Tak wiec modyfikacja od konca kolektora do ostatniego tlumika raczej nic nie pomoze.. mysle ze nawet popsuje.. jak sie bawic w modyfikacje to tylko komplet.. nie wiem czy mam racje (tutaj specjalisci mnie poprawia ewentualnie) ale modyfikacja ukl. wydechowego powinna isc w parze w modyfikacja ukl. dolotowego.. Na Twoim miejscu jezeli decydowalbym sie na "dlubanie" autka to tylko na zasadzie oddania auta do zakladu gdzie zrobia ci wszystko na raz.. Obaj macie auta typowo rajdowe.. szukajcie wydechu i dolotu od rajdowki.. wg mnie najlepsze rozwiazanie
Auto: s6 i pierdoloty
Skąd: Woj. Lubelskie Pomógł: 14 razy Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 592
Wysłany: Czw Lut 08, 2007 16:43
Daniel325: na pewno strumiennica nie zadziała jak tłumik.... jej działanie może być pozytywne ale bardzo trudno w to utrafić bez odpowiednich obliczeń
nie wiem natomiast jak będzie działał ten X-pipe bo nie mam żadnego doświadczenia w tym temacie, ale w necie czytałem wiele sprzecznych opini, oby u Ciebie dał przyrost
jeszcze pytanie: a czy w ostatnim tłumiki masz wsadzony silencer??
Cytat:
Za 550zl efekt bedzie tak na prawde zaden
a skąd wiesz?? czasami za 2 zł można mieć przyrost 5km....
Cytat:
Układ wydechowy jak okreslil jeden ze starszych polskich "mechanikow" zaczyna sie na zaworach wydechowych a konczy na koncowce ostatniego tlumika.. Tak wiec modyfikacja od konca kolektora do ostatniego tlumika raczej nic nie pomoze.. mysle ze nawet popsuje.. jak sie bawic w modyfikacje to tylko komplet.. nie wiem czy mam racje (tutaj specjalisci mnie poprawia ewentualnie) ale modyfikacja ukl. wydechowego powinna isc w parze w modyfikacja ukl. dolotowego.. Na Twoim miejscu jezeli decydowalbym sie na "dlubanie" autka to tylko na zasadzie oddania auta do zakladu gdzie zrobia ci wszystko na raz..
jeżeli ma się kase to można od razu zrobić wszystko ale nie widze powodu dlaczego nie można by robic modyfikacji stopniowo.... jasne jest że wydech zaczyna się od zaworu, ale to nie znaczy że trzeba wszystko poprawiać...., na przykład samo wycięcie katalizatora może dać spory przyrost (w sr20 ok 5km), tak samo inne modyfikacje przeprowadzone prawidłowo dadzą pozytywny efekt....
Cytat:
Obaj macie auta typowo rajdowe.. szukajcie wydechu i dolotu od rajdowki.. wg mnie najlepsze rozwiazanie
zuważ tylko że auta rajdowe mają juz przeprowadzone inne modyfikacje i pod nie mają obliczony dolot wydech a to nie koniecznie będzie korzystne
Auto: s6 i pierdoloty
Skąd: Woj. Lubelskie Pomógł: 14 razy Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 592
Wysłany: Czw Lut 08, 2007 17:41
daniel napisał/a:
Bez strojenia, i tak to nie wiele da
no ale zawsze można cos urwać.... na pewno w N/A nie można się spodziwać przyrostów nie wiadomo jakich
w sumie teraz świnka to nie jest duży wydatek bo ze strojeniem mozna się zamknąć w 800zł a i samą świnką można podciągnąć pare KM i NM
Auto: znalazlem na otomoto ;)
Skąd: Śródmieście Pomógł: 24 razy Dołączył: 03 Maj 2004 Posty: 3578
Wysłany: Czw Lut 08, 2007 17:42
ale pieprzenie od rzeczy w tym temacie nastepuje.
udowodnione zostalo naukowo że:
zmieniajac poszczegolne elementy wydechu strumiennica jest ok a nawet bardzo fajna wstawiajac ja w miejsce katalizatora. ALE wstawiajac RURKE tej samej srednicy uzyskujemy JESZCZE LEPSZY PRZYROST. Tlumikow nie montujemy zadnych bo sa za ciezkie a do jazdy na codzien przelotowe, najwazniejszy w wyciszaniu jest tlumik tylny. Wydech caly tej samej srednicy od kolektora wydechowego do konca.
co do kolektorow wydechowych to warto zaaplikowac cos sprawdzonego, rekomendowanego, tak jak napisal Mico czesc uzywana przez rajdowcow. wystarczy sie wysilic w anglojezycznych sklepach i poszperac.
co do dolotow. rowniez nalezy najpierw zerknac w oferte czegos dedykowanego, a allegro to ja odradzam, bo porzadnych rzeczy nikt tam nie sprzedaje po 10 sztuk
przykladowo stozek APEXI kosztuje jakies 200 funtow, ale JAKI TO FILTR!! KN przy tym to sito nie filt.
sa rozne doloty, zawsze mozna sie tym pobawic, ale jak sie nie ma o tym pojecia, to lepiej samemu nie pchac lap bo mozna narobic sobie biedy nieodpowiednim montazem (nie chce mi sie wymieniac z czym sie juz spotkalem).
Dopiero wtedy gdy nie znajdziemy nic profi to mozemy sobie pozwolic na dorabianie czego kolwiek i oddawanie do firm ktore nam cos zrobia od podstaw i bezwzglednie im zaufac.
I tak jak Mico powiedzial dolot zaczyna sie od poczatku rury doprowadzajacej powietrze do gniazd zaworowych dolotowych, a wydech od wydechowych do ostatniego mm ukladu wydechowego.
to sa proste zasady.
i nie pisz mi tu o jakichs X pipeach bo to chwyty marketingowe bzdury takie jak te strumiennice wszystkie. PROSTA RURA, jak najmniej spawow, dobrze gięta odpowiednia srednica i pozamiatane.
Podobne reguly tycza sie ukladu dolotowego, ale tutaj gra rowniez role dlugosc dolotu.
ale ze to temat o wydechach a nie o strojeniu i dolotach to nie bedziemy pisac dalej.
EDIT:
chcialem tu dopisać bo pominalem istotna rzecz przy opisywaniu kolektora, wazne jest tez jaki on jest czy 4-2-1 czy 4-1 i ogolnie jego ksztalt.
Auto: s6 i pierdoloty
Skąd: Woj. Lubelskie Pomógł: 14 razy Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 592
Wysłany: Czw Lut 08, 2007 17:47
siwy ale pieprzysz....
skoro nie wiesz jaką role spełnia tłumik przelotowy w N/A i wogóle w silnikach spalinowych to nie pisz takich bzdur, że najlepszym rozwiązaniem jest prosta rura bez tłumików....
za 800zł swinia i strojenie ?? To chyba Rysio z tym Kamilem w garazu będzie stroił
Nie, taki jeden pijak z Krakowa.
Co do tego waszego wydechu to Corsa GSI zioma rekina ma 2 sondy, czyli wydech robiony na pałe przez jakichś spawaczy z miasta stołecznego mija się z celem. Wywalenie kata też piiiii ciężka sprawa, pozatym nowe ople mają strasznie pokurwioną elektornikę która może zdupić auto nawet jak założymy stożek i zmieniony dolot (zmniejszona pojemność układu). Jak koniecznie chcesz ten dolot kup sobie wkładkę filtra K&N, chcesz buczenie zamontuj sobie jakiś końcowy. Do modyfikacji tego auta bez grubego portfela niepodchodź bo napotkasz same problemy. Jak masz wsadzić w to auto 3-4tysie za 10-15km to sobie odpuść, zostaw sobie to auto do wożenia pupy. Za zaoszczędzoną kase poszukaj sobie drugiego auta do dłubania, przynajmniej jak coś powalony to niebędziesz płakał, że nie masz czym przemieszczać tyłka z punku A do B i szkał mechaniora który zrobi auto szybko i tanio. Na koniec mówienie, że dolot da 10-15% a wydech tyle samo to ja jutro jade do tej firmy, jak dadzą mi na piśmie, że deklarowane przez nich wartości ulegną poprawie to git, jak na rolkach wyjdzie coś mniej to zawijam wydech i swoje pieniądze.
Auto: audi 80 quattro
Skąd: Lublin Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Maj 2005 Posty: 737
Wysłany: Czw Lut 08, 2007 19:46
widze ze tu koledzy za grosze mocy dodaja ja mam taka monete z Bosni i Hercegowiny i na niej jest napisane 5 i pod piatka pisze KM i woze ja w samochodzie normalnie lepsze to niz turbo
widze ze tu koledzy za grosze mocy dodaja ja mam taka monete z Bosni i Hercegowiny i na niej jest napisane 5 i pod piatka pisze KM i woze ja w samochodzie normalnie lepsze to niz turbo
... a ja mam naklejki Powered By Techmax, normalnie +10km na koło
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach