FAQ » Szukaj » Użytkownicy » Grupy » Rejestracja » Profil » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości » Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Gdy samochód się buja...
Autor Wiadomość
bodek 
Dyrektor


Auto: maty
Skąd: Lublin
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 26 Wrz 2004
Posty: 5018
Wysłany: Pią Lut 05, 2010 14:33   Gdy samochód się buja...

Sprawne amortyzatory to gwarant naszego bezpieczeństwa na drodze. Niestety zużywają się one niezauważalnie i wraz z przebiegiem zmniejsza się ich skuteczność. Są jednak charakterystyczne oznaki, które powinny wzbudzić naszą czujność.
Amortyzatory, jak sama ich nazwa wskazuje, służą do amortyzowania nierówności drgań wywoływanych w czasie jazdy. Jednak element ten nie jest wieczny i wymaga starannej kontroli. Nie od dziś wiadomo bowiem, że amortyzatory zużywają się bardzo dyskretnie. Pogorszenie ich pracy nie następuję z dnia na dzień, ale stopniowo, przez co z czasem przyzwyczajamy się do pogarszającej się trakcji.

Jest kilka różnych objawów, które pomogą nam rozpoznać, że z zawieszeniem dzieje się coś niedobrego. Pierwsza rzecz to charakterystyczne wypadanie samochodu na zakręcie. Podczas pokonywania łuku nadwozie samochodu zaczyna się wychylać i coraz trudniej utrzymać zadany tor. W zależności od rodzaju napędu, pogłębia się zjawisko nad- lub podsterowności.

W momencie hamowania nasze podejrzenie powinno wzbudzić wyczuwalne "nurkowanie". Gorszy problem może nastąpić, kiedy na drodze występują mocne nierówności na których koła odrywają się od jezdni. Gdy są całkowicie w powietrzu system ABS minimalizuje siłę hamowania, a długość manewru niebezpiecznie się wydłuża. Gdy mamy mocno zużyte amortyzatory podczas mocnego hamowania wyczujemy także drgania na kolumnie kierowniczej. Każdy przejazd podczas pokonywania poprzecznej nierówności będzie pokazywał, że zawieszenie jest bardzo miękkie. Istnieje niebezpieczeństwo, że uszkodzimy jakiś element płyty podłogowej podczas szybkiej jazdy. Szczególnie narażona może być miska olejowa, której uszkodzenie wyklucza dalszą jazdę.

Zużyte amortyzatory mocno skracają żywotność ogumienia poprzez nierównomierne ścieranie bieżnika. Jest to tzw. ząbkowanie. Tak uszkodzone opony mają coraz gorszą przyczepność, szczególnie gdy spadnie deszcz lub śnieg. Poza tym to kolejne koszty jakie generuje uszkodzony amortyzator.

Aby wszystko było pod kontrolą powinniśmy kontrolować co 20-30 tysięcy kilometrów stan naszego zawieszenia. Wystarczy szybka wizyta na stacji diagnostycznej żeby specjalista zobaczył jak wyglądają nasze amortyzatory. Zanim jednak pojedziemy do warsztatu warto jest podjechać na stację benzynową i sprawdzić ciśnienie w ogumieniu, bowiem jego nieprawidłowa wartość może zaburzyć badanie.

Przy podniesieniu samochodu mechanik będzie mógł sprawdzić czy nasze amortyzatory nadają się do wymiany. Gdy tłoczysko amortyzatora jest mocno zaolejone to znak by zastanowić się poważnie nad wymianą. W czasie kontroli zawieszenia mechanik sprawdzi też w jakim stanie są odbojniki i osłony amortyzatora. Naprawa tych elementów będzie z pewnością dużo tańsza niż wymiana amortyzatora. Przy konieczności wymiany amortyzatora należy pamiętać, że robi się to parami.

źródło: mojeauto.pl
_________________
AUTOMATY...
 
 
DriftIsPassion 
prawdziwy tuner
doDupyZtymRękawem..


Auto: Reno
Skąd: Świdnik
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 625
Wysłany: Pią Lut 05, 2010 14:53   

ciekawy artykuł, chodź może wydawać sie to oczywiste ;)
_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.
 
 
Boczek 
drifter
What the fuck? o.O


Auto: Coupe
Skąd: Okolice Lublina
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 229
Wysłany: Sob Lut 06, 2010 16:58   

Może nie dla każdego. Wiele osób jeździ, bo.. jeździ, ale o zużywaniu się części eksploatacyjnych nie ma większego pojęcia.

Trafiony artykuł wg mnie :spoko:
_________________
Miłego Dnia..
 
 
 
Jaqub 
speed demon
8000K power zenon


Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 10 Sty 2005
Posty: 3256
Wysłany: Sob Lut 06, 2010 18:00   

mi diagnosta wczoraj powiedzial ze w mroz to nawet byle jakie amory wychodza dobrze na tescie... wiec nie ma co teraz sobie zawracac tylka...
_________________
Gabinet Neurologiczny Lublin:
http://www.zumi.pl/115163...blin,firma.html
 
 
crOOchy 
the fastest furious


Auto: Jeep WJ Limited 2.7 CRD
Skąd: Czuby
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 2208
Wysłany: Pon Lut 08, 2010 17:29   

dokładnie przy takiej temp to nawet moje pokazały 75% sprawności :fucku:
_________________
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Sonic created by spleen for stylerbb.net modified by UnholyTeam