Pozwole sobie zapytaj jak a temacie - kontekst poniżej (mój post z forum A4)
Cytat:
Hej,
AHU TDI 90KM -
kupiłem w 2005 -
1) po 10 tys padła mi skrzynia DUK (synchro 5) - a wcześniej i tak ktoś wymieniał oryginalną skrzynię chyba z CPC na DUK
2) zmieniłem na używkę DUK - pojeździłem rok około 10 tys - padł synchro 5 (pękł na pół) - naprawiłem
3) po 1,5 roku znów w DUK padł synchro 3 biegu - pękł na pół (mimo że przy drugiej naprawie były wszystkie sprawdzone i było ok wizualnie) - nie miałem siły naprawiać i ...
4) kupiłem GFL (konstrukcyjnie inna od DUK - chodzi mi o mechanikę w środku) po przebiegu 98tys z roku 2004/5 - wyglądała jak nowa - wytrzymała 2 lata - około 15 tys - nie wiem co jest ale pd paru dni jedynka nie zawsze wchodzi - drążek ma opór i nie daje się przesunąć (jak wrzucę wsteczny na sek a potem jedynkę to jest oki) - po oleju widzę że padł synchro - pewnie 1 biegu... ( mosiężne opiłki w oleju).
Pytania do specjalistów:
1) Czemu mi tak te skrzynie nawalają - co je tak psuje bo nie chce mi się wierzyć że to czysty przypadek i trafiłem na zużyte modele (szczególnie numer 4). wallbash
Sprzęgło wydaje sie być oki - przed awariami biegi wchodziły płynnie i bez zacięć...
2) czy naprawić GFL czy dać sobie spokój ? Koszt synchronizatora a ASO to niecałe 70zł - jeśli to on - a nie przesuwka lub koło - w oleju były mosiężne opiłki co mi mówi że jednak synchro sie rozleciał
Jedynka nie zgrzyta ale czasem nie chce wejść - ale jak wrzucę na sekundę wsteczny to prawie zawsze wchodzi...
3) o jakim kodzie skrzynię kupić żeby cieszyć sie bezawaryjną jazdą ? Chodzi mi o tą które skrzynie są najmniej awaryjne ... Ja nie POLECAM DUK narazie
Pomocy!!
Może ktoś ma używkę do sprzedania ..??
Proszę o miejsce gdzie w miarę sensownie podejdą do problemu bo chciałem to naprawić finalnie
Cytat:
No dobra to co robię źle - jak można jeździć źle ??
Biegi zmieniam przy max 3 tys, nigdy zgrzytów nie było więc oświećcie mnie???
Sprzęgło raczej sprawne .... noż @#$%^&.
Panowie podajcie mi jakiś trop - jedyne elementy współpracujące których nie wymieniałem ze skrzyniami to:
1)sprzęgło - zostawało
2)docisk - też
3)półosie - były sprawdzane łacznie z rozbiórką - stan ok
4)wysprzęglik -
5) mechanizm włączania biegów (lewarek itp ..)
6) silnik -
Poduszki pod skrzynią nówka sztuka...
Według mnie podejrzane moga być 1,2 ew 3 lub 5 .. co wy na to ?
Olej: Castrol Syntetyk według katalogu -> tylko nie pamiętam dokładnie jaki (coś ze 120zł za 2,2 L) a raz zalałem ORYGINAŁ Z ASO a i tak walnęła. wallbash
Pytanie: naprawiać GFL (ta skrzynia jest konstrukcyjnie innej budowy jak te poprzednie) czy kupic kolejną używkę ??
Aha WAŻNE: mam w wozie standardowe wibracje (drżenie nadwozia) od 1800-2100 obrotów na 4 ew 5 biegu jak ma ciężko.... temat analizowałem ale nic nie znalazłem - mechanicy mówię że to nie od skrzyni.. choć moze to jest powiązane... Drgania były i są mimo wymian skrzyni . .więc chyba in wierzę - według mnie to od sprzęgła ew wtryski
W tej chwili wygląda że synchro 1 poszedł .... mam skrzynie od Passata z roku 2004/5 typ GFL p oprzebiegu 100tys.
Dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony przez marecki_78 Wto Sty 17, 2012 22:10, w całości zmieniany 1 raz
Auto: Audi A4 Avant
Skąd: Czuby Pomógł: 4 razy Dołączył: 10 Sty 2005 Posty: 150
Wysłany: Pią Lut 03, 2012 20:45
Daj sobie spokój z naprawami, może masz coś z wysprzęglikiem, albo sprzęgłem , że rozpiernicza ci skrzynki, ja kupiłęm od AFN i narazie jest OK, u mnie padł synchronizator 3 biegu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach