54 Rajd Wisły, 9 runda RSP PZM przeszedł do historii. Nasza załoga szczęśliwie osiągnęła metę zlokalizowaną na Placu Hoffa w Wiśle, choć nie obyło się bez przygód. Zapraszamy do przeczytania naszej relacji z rajdu.
Trasa Rajdu Wisły przebiega w malowniczym terenie Beskidu Śląskiego. Ten rajdowy klasyk, będący niegdyś rundą Mistrzostw Polski słynie z trudnych odcinków specjalnych. Nawierzchnia jest wybitnie nierówna, jest bardzo wiele podbić, które sprawiają, że auto skacze po drodze jak piłka.
Czwartek to dzień zapoznania z trasą. Na niebie ołowiane chmury, ale nie pada. Liczymy, że w dniu zawodów będzie sucho. Szczerze mówiąc mamy na razie dość rajdów rozgrywanych w deszczu.
Wszystko wygląda na to, że kluczowym odcinkiem rajdu będzie OS 2, 5, 8 Cisownica. Odcinek najdłuższy, obfitujący w wiele zdradliwych miejsc gdzie szybko można pożegnać się z zawodami. Samo zapoznanie przebiegło bez przygód i problemów. Oprócz policji na trasie organizator ustawił kilka fotoradarów. Kilka załóg niestety poniosło konsekwencje w postaci 1000 zł kary za przekroczenie prędkości, my na szczęście nie.
Piątek przywitał nas słoneczną pogodą. Po badaniu kontrolnym auta, po godzinie 17 udajemy się na uroczysty start zlokalizowany na Placu Hoffa w samym centrum Wisły. Jest bardzo wielu kibiców, okazała rampa startowa - generalnie start z wielką pompą. Zaraz po starcie udajemy się na superoes. Niespełna trzykilometrowa trasa mająca początek w Wiśle wytyczona z myślą o kibicach, których ilość była naprawdę bardzo duża. Na szczęście organizator skrócił trasę odcinka o 500 m, które przypominało w zasadzie rajd przeprawowy.
Sobota rano - oczywiście leje, to już chyba standard. Wyruszamy na pierwszą pętle. Na trasie mokro, dużo "syfu", które deszcz zmienił w błoto. Generalnie ślisko i niebezpiecznie. Jedziemy spokojnie nie ryzykując. Naszym priorytetem w dalszym ciągu jest osiąganie mety, zbieranie doświadczenia - to przecież dopiero czwarty rajd Ewy, a więc czas nauki.
Na szczęście przestaje padać i pozostałe pętle jedziemy już po suchym. Generalnie podróżujemy bez przygód...niestety nie do końca. W naszej klasie znów wystartowała damska załoga, z którą prowadzimy mini zawody. Przed ostatnim oesem prowadziliśmy z dziewczynami 8 sekund i przewagę tą chcieliśmy utrzymać. Ruszyliśmy więc ostro z zamiarem szybkiej i czystej jazdy. Niestety już na początku prawie dziewięciokilometrowego odcinka łapiemy kapcia. Powietrze schodzi powoli i na początku można jechać w miarę szybko, natomiast ostatnie cztery kilometry jedziemy na feldze, toczymy się wręcz do mety odcinka. Tracimy ponad dwie minuty. Zmieniamy koło za metą odcinka i jedziemy na ostatnią strefę serwisową. Rajd kończymy na szóstym miejscu w klasie inkasując kolejne punkty, a przede wszystkim zdobywając bardzo cenne doświadczenie. Kolejny rajd na mecie, czyli plan wykonany.
Przed nami wymiana silnika w rajdówce. Generalnie możemy mówić o dużym szczęściu - dwa ostatnie rajdy jechaliśmy z duszą na ramieniu. Silnik w każdej chwili mógł zakończyć żywot. Nowy silnik już jest zakupiony, mamy nadzieję, że auto w końcu będzie w pełni sprawne. Braki mocy najbardziej były odczuwalne przy podjazdach, samochód w ogóle się nie rozpędzał. Niestety wymiana silnika wiąże się z dużym wydatkiem. W związku z tym dalsze starty stoją pod znakiem zapytania. Zrobimy wszystko co w naszej mocy by zebrać wymagany budżet.
Mamy nadzieję, że weźmiemy udział w kolejnej rundzie Pucharu PZM, 17 Rajdzie Dolnośląskim, na który już teraz gorąco zapraszamy. Rajd odbędzie się w terminie 5 - 6 październik. Honorowy stary w piątek 5 października w Kłodzku ul. Daszyńskiego - Plac Franciszkański o godz. 16:30. W sobotę odbędzie się dziewięć odcinków specjalnych, w tym takie klasyki jak Spalona i Międzylesie. Więcej informacji na temat rajdu znajdziecie Państwo na oficjalnej stronie www.rajd.dolnoslaski.pl lub poprzez kontakt z nami. Trzymajcie kciuki za nasz start, postaramy się pojawić w Kotlinie Kłodzkiej! Do zobaczenia na trasie!
Nasze starty są możliwe dzięki przychylności takich firm jak Vet - Agro producent preparatu FIPRex, PKO Bank Polski, Mikomax Salon Firmowy w Lublinie, którym bardzo gorąco dziękujemy!!! Podziękowania składamy także firmie Intropak, , Piotr Masicz Sport Serwis oraz Okręgowemu Zespołowi Działalności Gospodarczej PZM W Lublinie.
Ewa Niezabitowska i Michał Bojar
Umieszczono za zgoda Michała <tak>
P.S. I ja tam z Klockiem bylem i melanże zaliczyłem
Dzięki za trzymanie kciuków, pomogło! Poniżej relacja z 17 Rajdu Dolnośląskiego:
Witamy wszystkich,
W sobotę zakończył się 17 Rajd Dolnośląski, stanowiący 10 rundę RSP PZM. Po raz piąty z rzędu nasza załoga kończy rajd zdobywając cenne doświadczenie i punkty. Poniżej kilka słów na temat imprezy.
17 edycja Rajdu Dolnośląskiego to powrót po pięcioletniej przerwie. Odcinki rozgrywane na trasach Gór Bystrzyckich są bardzo malownicze. Szybkie i dość szerokie trasy sprawiły wiele frajdy, ale także zmusiły to maksymalnej koncentracji. Klasyki polskich rajdów takie jak Spalona czy Międzylesie okazały się naprawdę wymagające. Miejscami śliskie asfalty obfitowały w zalegające liście, które opadły z drzew. Do tego doszła jeszcze poranna mgła, która ograniczała widoczność. Dodajmy jeszcze, że mimo iż nie padało to pierwsza pętla była po mokrym w wyniku bardzo gęstej mgły i nisko zalegających chmur. Generalnie - szybko i ślisko.
W piątek odbył się start honorowy na Starym Mieście w Kłodzku, było dużo kibiców, wszystko ładnie zorganizowane - plus dla organizatora.
Dni poprzedzające rajd upłynęły w strugach deszczu, spodziewaliśmy się zatem kolejnego rajdu po mokrym, na szczęście było inaczej. Na drugiej pętli odcinki w zasadzie wyschły. Partie mocno zalesione pozostały nadal mokre. Sporym utrudnieniem było także błoto wyniesione na cięciach zakrętów. Szczególnie przy dużych szybkościach miejsca te były wybitnie niebezpieczne.
Tak jak pisaliśmy, nasza rajdówka otrzymała przed Rajdem Dolnośląskim nowy, a przede wszystkim sprawny silnik. Zmiana ta była bardzo odczuwalna. Samochód nie słabł na podjazdach, generalnie nowa jednostka napędowa spisuje się o wiele lepiej. Powyższa zmiana wpłynęła korzystnie na osiągane przez nas wyniki. Czasy uzyskane na poszczególnych odcinkach napawają optymizmem. Straty do czołówki klasy są sporo mniejsze. Dodać trzeba także o pewnych postępach poczynionych przez kierowcę.
Ewa jechała sporo szybciej i agresywniej, dużo później hamowała, nie odpuszczała na szybkich partiach - takie jest spostrzeżenie pilota. Widać dotychczasowa nauka nie poszła w las. Rajd przejechaliśmy w zasadzie bez przygód nie biorąc pod uwagę jednego obrotu i kilku problemów z dohamowaniem. Metę osiągamy na czwartym miejscu w klasie tocząc wspaniały pojedynek z zaprzyjaźnioną załogą Paweł Skrzywan/Grzesiek Dachowski, który wygrywamy przewagą 1,4 sekundy - to w zasadzie jeden uślizg samochodu. Gratulujemy także innej, zaprzyjaźnionej załodze Maciek Cywiński/Krzysiek Janik wygrania klasy N0.
Start w kolejnym rajdzie to bardzo duży znak zapytania, niestety ale na ten moment nie posiadamy zapiętego budżetu na kolejne zawody. Zrobimy wszystko by wystartować, ostatni rajd pokazał, że uczyniliśmy krok naprzód, naturalnie więc chcemy uczyć się dalej i nie marnować żadnej szansy.
Kolejną eliminacją jest Rajd Śnieżki. Impreza odbędzie się 19 - 20 października. Start honorowy rajdu odbędzie się w piątek, 19 października 2007 r. o godzinie 20.00 na rampie startowej przy. Ratuszu na Placu Ratuszowym w Jeleniej Górze. W sobotę odbędzie się dziewięć odcinków specjalnych.Więcej informacji na temat rajdu znajdziecie Państwo na oficjalnej stronie http://www.rajdsniezki.h2o.pl/ lub poprzez kontakt z nami. Trzymajcie kciuki za nasz start, postaramy się pojawić na trasie! Do zobaczenia na trasie!
Nasze starty są możliwe dzięki przychylności takich firm jak Vet - Agro producent preparatu FIPRex, Mikomax Salon Firmowy w Lublinie, Bank Polski, którym bardzo gorąco dziękujemy!!! Podziękowania składamy także firmie Intropak, , Piotr Masicz Sport Serwis oraz Okręgowemu Zespołowi Działalności Gospodarczej PZM W Lublinie.
---------------------------------------------------------Ewa Niezabitowska i Michał Bojar-------
Ostatnio zmieniony przez Michau Sro Paź 10, 2007 23:14, w całości zmieniany 5 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach