[ Dodano: 2011-01-18, 14:56 ]
Na temat RS'ów nie ma już wątpliwości:
Kod:
2.7 Dopuszcza się organizację imprez ogólnodostępnych opartych na regulaminie ramowym KJS (mini max, super OS, rally sprint) bez konieczności zachowania trasy okrężnej i punktów PKC z jednoczesnym zachowaniem standardów bezpieczeństwa KJS.
Natomiast jest jeszcze nowość:
Kod:
7.1 Do udziału w KJS dopuszcza się samochody osobowe ... ze sztywnym zamkniętym dachem,...
8.12 [...] Zaleca się sprawdzenie działania katalizatora (czystość spalin).
Doprecyzowanie interpretacji:
Kod:
11.7 Za nieprawidłowe pokonanie próby - TARYFA
Taryfa – „T” - jest to 150% czasu najszybszego przejazdu kierowcy w klasie na danej próbie. Powyższą zasadę stosuje się w przypadku przejazdu próby przez zainteresowanego w czasie gorszym niż 150% czasu zwycięzcy w klasie oraz dla Uczestników którzy próbę pomylą lub jej nie ukończą. Zasada ta obowiązuje na wszystkich próbach zręcznościowych (place, parkingi, słupki, przeszkody). Podczas prób zgodnych z punktem 2.3 niniejszego regulaminu, pozbawionych elementów jazdy zręcznościowej i zakończonych Metą Lotną, zasada „Taryfy” ma zastosowanie wyłącznie dla Uczestników którzy jej nie ukończą.
Mam pytanie odnośnie jednego punktu regulaminu (a właściwie chcę się upewnić, że dobrze rozumuję bo jest raczej przejrzysty):
"W skład obowiązkowego wyposażenia samochodów wchodzą... dodatkowe punkty świetlne - zgodnie z Ustawą „Prawo o Ruchu Drogowym”. Czyli żeby brać udział w KJS' ach trzeba zamontować dodatkowe halogeny, nawet jeżeli samochód seryjnie ich nie ma? Jeżeli tak to czy montaż halogenów w przednim zderzaku Saxo rozwiązuje sprawę (mam wersję z zaślepkami). Czy wiąże się to z koniecznością "zatwierdzenia" takiej przeróbki na stacji kontroli pojazdów?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Auto: Ford Fiesta
Skąd: Lublin
Dołączył: 20 Mar 2009 Posty: 148
Wysłany: Pią Wrz 16, 2011 14:47
Raczej trzeba to interpretować tak, że jeśli masz halogeny to muszą być sprawne. Samochód, który jest dopuszczony do KJS-u musi być dopuszczony do ruchu drogowego. Na przeglądzie rejestracyjnym też jest taka zasada - jeśli masz dodatkowe światła to muszą działać. Jeśli ich nie masz (np. halogeny), to nic się nie dzieje. Podobnie jest ze światłem cofania - nie jest ono obowiązkowe ale jeśli jest to musi działać (teraz rzadko się zdarza żeby samochód nie miał świateł cofania ponieważ producenci integrują je w tylnym reflektorze, ale np. fiat 126p miał dodatkową lampę)
Jeśli się mylę proszę mnie poprawić, bo pisałem to z głowy bez wczytywania się w regulamin
Mi to właśnie też niezbyt pasowało bo niby do czego takie dodatkowe światła w przypadku KJS miały by być potrzebne.. Ale wolałem spytać. Także dzięki za odpowiedź!
Auto: Ford Fiesta
Skąd: Lublin
Dołączył: 20 Mar 2009 Posty: 148
Wysłany: Pią Wrz 16, 2011 19:49
Dodatkowe światła czasem się przydają, późną jesienią i wczesną wiosną KJS-y kończą się już po zachodzie słońca, a jak się chce szybko jechać to trzeba dużo widzieć ale to już jest indywidualna sprawa każdej załogi
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach