FAQ » Szukaj » Użytkownicy » Grupy » Rejestracja » Profil » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości » Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Rozpórka
Autor Wiadomość
Chad_MC 
Nowiciusz ;>

Auto: Mazda
Skąd: Polska
Dołączył: 10 Sie 2012
Posty: 2
Wysłany: Pią Sie 10, 2012 21:05   Rozpórka

Witam, chciałbym się poradzić, zapytać, poznać waszą opinię, czy warto założyć rozpórkę przednią na seryjne zawieszenie?
 
 
ukanio 
drifter


Auto: Megane Coupe F7R
Skąd: Nałkowskich
Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 246
Wysłany: Sob Sie 11, 2012 07:49   

To zależy co chcesz z tym autem robić.
 
 
Chad_MC 
Nowiciusz ;>

Auto: Mazda
Skąd: Polska
Dołączył: 10 Sie 2012
Posty: 2
Wysłany: Sob Sie 11, 2012 13:19   

Głównie na ulicę, ale od czasu do czasu jakiś rallysprint lub KJS chciałbym pojechać.
 
 
ukanio 
drifter


Auto: Megane Coupe F7R
Skąd: Nałkowskich
Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 246
Wysłany: Sob Sie 11, 2012 14:21   

To jak na ulicę to raczej za wiele Ci nie da. Bardziej jako bajer gdy otworzysz maskę żeby pokazać kolegom. Jak chcesz mieć dobrą przyczepność to zacznij od zmiany zawiasu na jakiś bardziej utwardzony i obniżony.Dopiero do tego zawiasu dodaj rozpórkę i wtedy będziesz miał elegancko. :P

U mnie zawias zrobił ogromną różnicę. Czasy na torze poprawiły się o 3-4 sekundy.
 
 
KTR 
drifter
eserdwadzieścia


Auto: P10GT
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 428
Wysłany: Sob Sie 11, 2012 16:09   

nawiazując do pytania z pierwszego postu, moim zdaniem warto ja założyć nawet do seryjnego zawiasu :) bo różnice napewno odczujesz, no i tak jak pisze ukanio warto też zainwestować w zawias :spoko:
 
 
 
ukanio 
drifter


Auto: Megane Coupe F7R
Skąd: Nałkowskich
Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 246
Wysłany: Sob Sie 11, 2012 23:44   

Chad_MC, najlepiej zacznij od zmiany zawiasu na sportowy (kit lub gwint). To Ci obniży i utwardzi zawieszenie. Na seryjnym nawet jak założysz rozpórkę to:
Po 1. Środek cięzkości nadal pozostanie wysoko
Po 2. Seryjne amory i sprężyny pozwolą na większe wychylenie auta w zakrętach
Po 3. Pewnie seryjny zawias w Twoim aucie nie jest nowy i stracił część skuteczności co również będzie miało wpływ na zachowanie auta w zakrętach.

Rada ode mnie.
Jak będziesz chciał założyć sportowy zawias to nie baw się w jakąś większą glebę jeśli jeździsz autem na codzień. Polskie drogi nie tolerują mocno obniżonych aut.
Ja w Corsie miałem gwint i obniżenie auta -50mm. Dwa razy zerwałem korek spustu oleju po uderzeniu w wystające studzienki. Poza tym każdy wyjazd na wieś wiązał się ze stresem, bo czasem koleiny na polskich drogach są tak głębokie, że jadąc autem słyszałem jak podwozie ociera o asfalt.
Ostatnio zmieniony przez ukanio Sob Sie 11, 2012 23:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
siwy 
speed demon


Auto: znalazlem na otomoto ;)
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 03 Maj 2004
Posty: 3578
Wysłany: Nie Sie 26, 2012 21:41   

ukanio, proszę, nie chrzań.

sama rozpórka nie poprawi Ci charakterystyki auta diametralnie.
Warto rozważyć konkretniejsze modyfikacje, zacząć od odpowiedzi w co idziemy - poliuretany? czy często wymieniane tuleje zawieszenia?), dobry kompleksowy gwint?
, może tych rozpórek nawet trochę więcej, ale na tak zadane pytanie ja odpowiedziałbym: TAK WARTO założyć rozpórkę nawet do serii.
_________________
 
 
mikae 
prawdziwy tuner
ten zły


Auto: czarny mietek
Skąd: Lublin
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 553
Wysłany: Sro Sie 29, 2012 19:25   

Należało by zacząć od tego jaką rolę pełni rozpórka na kielichy - ma na celu zwiększenie sztywności auta - a dokładniej budy. Zawieszenie od dołu mamy połączone wahaczami, stabilizatorami, drążkami kierowniczymi - a od góry "powietrzem", podsumowując - jak już Siwy wyżej napisał: ma sens montowanie rozpórki do auta seryjnego.
_________________
jeśli wszystko jest pod kontrolą to znaczy, że jedziesz za wolno

___________________________________

"Zbuduj swoją stronę www w 30 minut!"

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
 
ukanio 
drifter


Auto: Megane Coupe F7R
Skąd: Nałkowskich
Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 246
Wysłany: Sro Sie 29, 2012 23:45   

siwy, nie chrzanię!
Piszę z moich doświadczeń.

Corsa - gwint, bez rozpórki - na torze i równej nawierzchni rewelacja. Znakomita przyczepność. Brak wrażenia, że auto się za chwilę przewróci w zakręcie. Szybkość w zakrętach wzrosła o 50%.

Megane - rozpórka, zawias seria - jak dla mnie żadna lub prawie niezauważalna różnica w porównaniu z autem bez rozpórki.

Podsumowując. Bezpieczniej i pewniej się czułem wchodząc w zakręt Corsą na gwincie niż Megane z rozpórką. ;)
 
 
guziolek 
Specjalista


Auto: bora
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 100
Wysłany: Czw Sie 30, 2012 17:47   

ukanio, teraz napisałeś prawdę :) Różnica była, tyle że dla budy,a ty jej nie wyczuwałeś.
To tak jak wsadzenie samego fmica, bez dłubania w reszcie motoru w sumie na odczucia wpływa na tyle znikomo że można nie poczuć , (jedni mówią, że im lepiej się zbiera, drudzy że nie widzą różnicy), ale dla silnika różnica jest niepodważalna.
_________________

 
 
KTR 
drifter
eserdwadzieścia


Auto: P10GT
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 428
Wysłany: Czw Sie 30, 2012 23:32   

ukanio to jak Ci sie chce zrób mały spr na serii zawiasie :D zdejmij rozpóre i polataj trochę bez a pózniej załóż :)
 
 
 
ukanio 
drifter


Auto: Megane Coupe F7R
Skąd: Nałkowskich
Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 246
Wysłany: Czw Sie 30, 2012 23:44   

KTR, chyba juz napisałem, że jeździłem autem bez rozpórki i z rozpórką i nie widzę różnicy.
Może jest tak jak napisał guziolek, że dla kierowcy różnicy nie ma, a dla budy jest.
Więc jeśli chłopak chce poczuć różnicę w prowadzeniu auta to niech zacznie od zmiany zawiasu.
 
 
KTR 
drifter
eserdwadzieścia


Auto: P10GT
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 428
Wysłany: Pią Sie 31, 2012 17:37   

ukanio napisał/a:
siwy, nie chrzanię!
Podsumowując. Bezpieczniej i pewniej się czułem wchodząc w zakręt Corsą na gwincie niż Megane z rozpórką. ;)

ale w 2 różnych autach, a tutaj byłby przyklad auta z seryjnym zawiasem jeżdżącego z i bez rozpórki.
 
 
 
siwy 
speed demon


Auto: znalazlem na otomoto ;)
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 03 Maj 2004
Posty: 3578
Wysłany: Pią Sie 31, 2012 20:15   

ukanio napisał/a:
ezpieczniej i pewniej się czułem wchodząc w zakręt Corsą na gwincie niż Megane z rozpórką. ;)
przecież to oczywiste ?!?!! porównaj Corse(EDIT: JAKIEKOLWIEK AUTO, ALE TO SAMO) Z i BEZ rozpórki, bo oto chodzi w tym temacie ?
ukanio napisał/a:
Więc jeśli chłopak chce poczuć różnicę w prowadzeniu auta to niech zacznie od zmiany zawiasu.
tutaj chrzanisz tylko trochę, jak chce na prawdę poczuć różnicę, to trzeba by wszystko wymieniać i wyda 5-10k zł.
Krócej: rozpórka to jeden z najbardziej uniwersalnych modyfikacji, które na szybko przychodzą mi do głowy, bo bez znaczenia czy będziesz miał gwint czy nie,czy wymienisz cambery, wrzucisz regulowane wahacze, założysz stabilizatory dolne etc. to rozpórka i tak się nada.
_________________
Ostatnio zmieniony przez siwy Sob Wrz 01, 2012 12:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ukanio 
drifter


Auto: Megane Coupe F7R
Skąd: Nałkowskich
Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 246
Wysłany: Sob Wrz 01, 2012 11:56   

siwy, ale po co mam porównywać Corsę, skoro porównywałem Megane z rozpórką i bez rozpórki? :P
No chyba, że chodzi Ci o porównanie gwintu bez rozpórki z gwintem + rozpórka, ale w tym temacie mowa o założeniu rozpórki do seryjnego zawiasu.

Wiadomo, że rozpórka zawsze się przyda i pewnie warto założyć, ale jeśli chłopakowi zależy na mocno zauważalnej poprawie zachowania się auta to uważam, że powinien zacząć od wymiany innych elementów.
Ostatnio zmieniony przez ukanio Sob Wrz 01, 2012 11:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Sonic created by spleen for stylerbb.net modified by UnholyTeam