Auto: A6C5Q,Taunus3,Taunus1
Skąd: LSM
Dołączył: 28 Mar 2006 Posty: 20
Wysłany: Wto Mar 28, 2006 23:25 Jak określić wiek silnika ...
Sprowadzono mi samochodzik BMW e-36
zaufalem komuś i trafilo sie to co sie trafilo.
Poddalem go zabiegom upiększającym i
doprowadziłem do stanu bardzo dobrego.
Wymiana amorków, tarcz, klocków, sprężyn,
sworzni, foteli i oczywiscie filtrów, oleju
oraz rozrządu. Niestety jak sie okazalo
po pewnym czasie że auto ma przekladany silnik
i zamiast 116 tyś przebiegu ma sporo wiecej.
Skończył się silnik a jego remont sie nie opłaca.
Na rynku jest wiele ofert i ostatnio znalazłem
silnik jak u mnie ( 1,6 z rozrządem na pasek
podobno przyjechał w samochodzie rozbitym i
rozebranym na części o roku produkcji 97.
Przebieg to podobno 50. 000 km ...
... chciałbym go kupić ale nie zamierzam znowu
komuś ufać i chciałbym określić jego rocznik
oraz ewentualnie stan. Koszt tego silnika to 1800 zl
Mam nadzieje że podpowiecie mi co i jak bo na dzień
dzisiejszy mam odremontowane auto bez silnika
a niechce sie w kolejne gówno władować.
elo z mojej wiedzy od 93 roku zaczeli niemcy robic ten silnik na lancuchu a nie na pasku spytaj sie jakie ma oznaczenie silnik:)jak m43 to na lancuchu a m40 na pasku wiec duzo starszy niz ci ktos opowiada a nielepiej juz sie pobawic i wstawic jakis mocniejszy motor???pozdro
_________________ BMW jest jak kobieta czasem robi fochy;)i od czasu do czasu musi dostac po piz cenzura:)
Auto: 2.0 TFSI
Skąd: Czechów Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Maj 2004 Posty: 1082
Wysłany: Czw Mar 30, 2006 14:53
Z tego co wiem w 97 roku jak kolega mowi BMW mialo lancuszek a nie pasek to raz
2. nigdy nie popelniaj bledu i nie kupuj wymontowanego silnika z auta nie ma to jak sie przejechac posluchac i wogle. Z ktorego roku jest twoje auto? Najtanszym i najprostrzym sposobem jest taki sam silnik co masz bo inny silnik to juz sa inne koszty mocniejszy silnik = z wymiana hamulcow i takie tam jak zawiecha i inne pierdulki.
Auto: Pomoc Drogowa
Skąd: Węglin Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Sty 2005 Posty: 337
Wysłany: Pią Mar 31, 2006 22:33
Z tego co piszesz wnioskuje że masz silnik 1.6 M40 coś koło 100-105Ps za cene 1800zł taki silnik zrobisz od podstaw, nie jest to drogi silnik w częściach i wszystkie występują, zrobienie całej głowicy, nowe pierścienie, szlif wału, panewki, uszczeliki, honowanie itp nie wyjdą 1800zł pod warnkiem że będziesz sam sobie składał silnik ( oczywiście szlif wału, obróbka głowicy- dobry zakład ) Jeżeli chcesz tym autem pojeździć dłużej to nie baw się w używane silniki tylko zrób swój i będziesz miał pewność że silnik jest w 100% dobry, jeżeli kupisz używany to nigdy nie będziesz miał pewności czy zaraz coś nie padnie, na Twoim miejscu rozebrałbym ten silnik i zobaczył co trzeba robić bo wątpie żeby cały silnik był uszkodzony, co do tego silnika z 97r to już dawno przestałem wierzyć w przebiegi rzędu 50tyś km 9-cio letni silnik i przebieg 50tyś km mało prawdopodobne chodź nie mówie że nie możliwe....
P.S
Chcesz tym autem długo jeździć, to zrób swój silnik i masz pewność na czym jeździsz a co do finansów to wyjdą podobne koszty
Auto: A6C5Q,Taunus3,Taunus1
Skąd: LSM
Dołączył: 28 Mar 2006 Posty: 20
Wysłany: Pon Kwi 03, 2006 13:08
Auto jest z konca 92 roku .. zlawetowalem je do BRJ
na warszawskiej zobaczymy co powiedza ...
moze jednak nie jest tak zle.
Pawel_M napisał/a:
Z tego co piszesz wnioskuje że masz silnik 1.6 M40 coś koło 100-105Ps za cene 1800zł taki silnik zrobisz od podstaw, nie jest to drogi silnik w częściach i wszystkie występują, zrobienie całej głowicy, nowe pierścienie, szlif wału, panewki, uszczeliki, honowanie itp nie wyjdą 1800zł pod warnkiem że będziesz sam sobie składał silnik ( oczywiście szlif wału, obróbka głowicy- dobry zakład ) Jeżeli chcesz tym autem pojeździć dłużej to nie baw się w używane silniki tylko zrób swój i będziesz miał pewność że silnik jest w 100% dobry, jeżeli kupisz używany to nigdy nie będziesz miał pewności czy zaraz coś nie padnie, na Twoim miejscu rozebrałbym ten silnik i zobaczył co trzeba robić bo wątpie żeby cały silnik był uszkodzony, co do tego silnika z 97r to już dawno przestałem wierzyć w przebiegi rzędu 50tyś km 9-cio letni silnik i przebieg 50tyś km mało prawdopodobne chodź nie mówie że nie możliwe....
P.S
Chcesz tym autem długo jeździć, to zrób swój silnik i masz pewność na czym jeździsz a co do finansów to wyjdą podobne koszty
Auto: A6C5Q,Taunus3,Taunus1
Skąd: LSM
Dołączył: 28 Mar 2006 Posty: 20
Wysłany: Sro Kwi 05, 2006 11:43
Z totalne rozebranie silnika zawolali 120 zl.
Niestety moj silnik nie nadaje sie do remontu ...
.. remontowac mozna zawsze ale silnik poprzez
zatarcie walka ktore nastapilo z powodu niewydolnosci
pompy olejowej dostal kolizji i odbil zawory
ze tak powiem do roboty jest calosc ...
..
Szczerze to niewiem czy 120 za taka operacje
w celu ocenienia szans na remonto to duzo kasy.
Aktualnie samochod tam stoi z gratami w bagazniku
i czeka azprzyjade i zaplace i zlawetuje w inne miejsce
albo znajde silnik i bedziemy robic dalej ....
...
Wiec moze tak ... twierdzicie ze tam jest cos nie tak ?
To moze doradzicie gdzie co i jak ?
Mam jeszcze telefon do jednego czlowieka z Krasnika
ktory zajmuje sie glownie wstawianiem silnikow ktore sam zalatwiua
i daje na to gwarancje ...
Sam juz niewiem rozbity jestem tym calym klimatem ..
Auto: Pomoc Drogowa
Skąd: Węglin Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Sty 2005 Posty: 337
Wysłany: Sro Kwi 05, 2006 12:05
Jeżeli silnik jest wyjęty i rozebrany to dużo nie wzieli za robote, jeśli silnik faktycznie jest pozacierany cały i po kolizji to poszukaj drugiego silnika ale za taki silnik M40 to więcej jak 1200-1300 zł nie dawaj bo nie jest wart, jak będziesz szukać silnika to możesz też szukać silnika M40 ale 1.8 bo cały osprzęt był taki sam jak przy 1.6 nawet komputer byl ten sam a z zewnątrz silnik nie do odrużnienia, natomiast miał więcej Ps i Nm ( 113Ps a Nm nie pamiętam )
Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście Pomógł: 30 razy Dołączył: 10 Sty 2005 Posty: 3256
Wysłany: Sro Kwi 05, 2006 22:21
Hej! Nie sugeruj sie opiniami innych... BRJ jest dobrym warsztatem... sam tam robilem moje auto... zaplacilem napewno nie malo... ale za to zawsze mialem zrobione co chcialem i jak chcialem... powiem tyle ze remont zrobilem w zeszlym roku wlasnie w swieta wielkanocne i od tamtej pory zrobilem ponad 20tys km i teraz do BRJta jezdze w zasadzie tylko na wymiany oleju itp... Watpie ze jakakolwiek firma w Lublina ew. w lubelskim (ale tu juz nie mam pewnosci) zrobila tyle silnikow BMW co oni... tam zawsze stoi kilka aut do remontu silnika wlasnie... i opowiadanie niestworzonych historii tylko swiadczy o osobach ktore je tworza... Jak ktos chce jak najtaniej i aby jeszcze troche pojezdzic to dla niego moze i BRJ bedzie kiepski...
co do Twojego auta... to primo 1800pln za silnik 1.6 to duzo za duzo... jak pisal ktos wczesniej jesli decydujesz sie na uzywany silnik to najlepiej taki ktory jeszcze siedzi w aucie i mozna go sprawdzic... co do sprawdzenia faktycznego przebiegu samego silnika to nie ma jakotakiej mozliwosci... fakt ze mozna probowac ocenic jego stan na podstawie zuzycia elementow, ale zuzycie jak sam wiesz zalezy od tego jak sie korzysta i serwisuje silnik.. jesli masz auto z silnikiem to mozesz po numerach nadwozia VIN sprawdzic czy rzeczywiscie to auto wyszlo z fabryki z tym silnikiem (VIN dekodery mozesz znalezc w necie)... W zaleznosci od tego jaka dysponujesz kasa i czego oczekujesz od auta polecalbym Ci swap na jakis wiekszy motorek, jesli nie chcesz zbyt duzo zmieniac to na 4ro cylindrowke a jesli pozwala Ci budzet to na rzedowa 6stke...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach