Auto: 120E88 328F30 550E60
Skąd: Woj. Lubelskie Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Lip 2004 Posty: 2476
Wysłany: Czw Lip 27, 2006 11:35 OSTRZEŻENIE -> dla jeżdżących na OLEJU ROŚLINNYCH
znajomy jeździł Renault 1.9 DTi (nie mylić z DCi) na OO ... około 100 tyś. km. i wszystko grało jak lala .. auto z 2003 roku
od 10 tyś. km. Renault dostało paliwo "ekologiczne " i zaczęły sie schodki ...
- na czystym powyżej 3,5 tyś. obrotów zaczęły sie samozapłony,i maks. obroty .. przy PUSZCZONYM pedale gazu
- stukanie przy przyspieszaniu z wolnych obrotów
ALE NAJLEPSZE sie stało wczoraj ...
Koleżka wsiadł w auto odpalił,zapakował bagaże do bagażnika (auto chodziło) wsiadł i ruszył ...
po przejechaniu około 2 km. zauważył że SIE ŚWIECI KONTROLKA CIŚNIENIA OLEJU !!!
... na miarce oleju cos było ... to coś miało konsystencję MASŁA ...
- po odkręceniu korka spustowego KOMPLETNIE NIC NIE ZLECIAŁO z miski ... totalny BETON
- olej zmieniony kilka tyś. km. wcześniej ...
WNIOSEK ... uważałbym na olej roślinny ...
na płukanie silnika poszło kilka litrów ropy benzyny ekstrakcyjnej i nitro ...
a mimo to pojemność układu olejowego ZMALAŁA o 1.5 litra ..
po wlaniu 3 litrów oleju jest maks na miarce
to gówno jest całkowicie odporne na nagrzewanie ... nie robi sie płynne ...
_________________ MAZDA ... i czujesz że korodujesz ...
Auto: 2.9 turbo i 2.8 Quattro
Skąd: Lublin Pomógł: 10 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 469
Wysłany: Czw Lip 27, 2006 13:27
Paweel napisał/a:
znajomy jeździł Renault 1.9 DTi (nie mylić z DCi) na OO ... około 100 tyś. km
Paweel napisał/a:
od 10 tyś. km. Renault dostało paliwo "ekologiczne " i zaczęły sie schodki ...
Paweel napisał/a:
ALE NAJLEPSZE sie stało wczoraj ...
Koleżka wsiadł w auto odpalił,zapakował bagaże do bagażnika (auto chodziło) wsiadł i ruszył ...
po przejechaniu około 2 km. zauważył że SIE ŚWIECI KONTROLKA CIŚNIENIA OLEJU !!!
... na miarce oleju cos było ... to coś miało konsystencję MASŁA ...
Paweel napisał/a:
WNIOSEK ... uważałbym na olej roślinny ...
na płukanie silnika poszło kilka litrów ropy benzyny ekstrakcyjnej i nitro ...
Prawie wszystko rozumiem takie rzeczy się zdażają
ale jednego nie rozumiem jaki związek ma układ paliwowy z układem smarowania i to gdzie ten kolega lał ten OO a później paliwo ekologiczne ??
do baku czy do silnika ?? z tego co wiem to olej może się przedostać do układu chlodzenia albo co gorsza odwrotnie (co grozi zatarciem)
ale jak paliwo ekologiczne dostało się do silnika i układu smarowania i spowodowalo zmianę konsystencji oleju smarnego tego nie kumam
Auto: Audi S6 Avant
Skąd: LSM Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Mar 2005 Posty: 498
Wysłany: Czw Lip 27, 2006 16:36
wlasciwosci oleju silnikowego zaleza w duzym stopniu od tego co lejemy do baku, od dynamiki jazdy i w jakich warunkach pracuje silnik.
Tez mnie to troche dziwi zeby az takie drastyczne spustoszenie spowodowalo tankowanie oleju roslinnego... DTI to turbo-diesel???? Moze silniki TD nie ubia ekologicznych paliw???
Auto: s6 i pierdoloty
Skąd: Woj. Lubelskie Pomógł: 14 razy Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 592
Wysłany: Czw Lip 27, 2006 16:41
mogło być nie do końca spalane i nadmiar (tak samo jak masz za bogatą mieszankę) szedł w olej, możliwe że nawet niewielka ilośc tego ekologicznego powoduje takie gęstnienie oleju....... ciekawe na jakim on oleju jeździł?? bo jak na mineralnym to tak na pewno by się nie stało.........
zawsze do oleju dostaje się troche benzyny lub ON, pierścienie nigdy nie uszczelnią cylindra idealnie
choć ten przypadek jest co najmnej "dziwny", może ktoś zyczliwy coś nasypał mu pod korek oleju?? nie mam pojęcia..........
Auto: 120E88 328F30 550E60
Skąd: Woj. Lubelskie Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Lip 2004 Posty: 2476
Wysłany: Czw Lip 27, 2006 17:05
ANGEL napisał/a:
wlasciwosci oleju silnikowego zaleza w duzym stopniu od tego co lejemy do baku, od dynamiki jazdy i w jakich warunkach pracuje silnik.
Tez mnie to troche dziwi zeby az takie drastyczne spustoszenie spowodowalo tankowanie oleju roslinnego... DTI to turbo-diesel???? Moze silniki TD nie ubia ekologicznych paliw???
DTi to "zwykły" turbo diesel z elektroniką
coś kolo 90 koni chyba ma
.... nic nie wskazuje aby COKOLWIEK innego było winne ... proponuje sprawdzić w jakiej kondycji masz olej silnikowy ... ja wiem że do mesia tego nie naleje ...
_________________ MAZDA ... i czujesz że korodujesz ...
Auto: 120E88 328F30 550E60
Skąd: Woj. Lubelskie Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Lip 2004 Posty: 2476
Wysłany: Czw Lip 27, 2006 17:06
KOSA napisał/a:
mogło być nie do końca spalane i nadmiar (tak samo jak masz za bogatą mieszankę) szedł w olej, możliwe że nawet niewielka ilośc tego ekologicznego powoduje takie gęstnienie oleju....... ciekawe na jakim on oleju jeździł?? bo jak na mineralnym to tak na pewno by się nie stało.........
zawsze do oleju dostaje się troche benzyny lub ON, pierścienie nigdy nie uszczelnią cylindra idealnie
choć ten przypadek jest co najmnej "dziwny", może ktoś zyczliwy coś nasypał mu pod korek oleju?? nie mam pojęcia..........
olej był syntetyk ... wkońcu to prawie nowa (trzy lata skończyła) Renufka
....
teraz znowu na OO i zobaczymy czy motor padnie czy jeszcze cos pojeździ ...
jakby co to zaoszczędził na nowy
_________________ MAZDA ... i czujesz że korodujesz ...
Auto: 2.9 turbo i 2.8 Quattro
Skąd: Lublin Pomógł: 10 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 469
Wysłany: Czw Lip 27, 2006 17:08
KOSA napisał/a:
zawsze do oleju dostaje się troche benzyny lub ON, pierścienie nigdy nie uszczelnią cylindra idealnie
no to jeszcze zrozumię ale żeby w takich ilościach i takie konsekwencje
Ale to jest Polska - dziki kraj kiedyś kupiłem markowy płyn do spryskiwaczy
...na pół z denaturatem zmieszany
Kolega z AFK Mroova81 znalazł fajną i ciekawą stronkę jest dużo do czytania ale warto zapoznać się z tymi opiniami
http://www.elektroda.pl/r...3236ad41c49650f
Auto: 120E88 328F30 550E60
Skąd: Woj. Lubelskie Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Lip 2004 Posty: 2476
Wysłany: Czw Lip 27, 2006 17:55
agrabsabi napisał/a:
KOSA napisał/a:
zawsze do oleju dostaje się troche benzyny lub ON, pierścienie nigdy nie uszczelnią cylindra idealnie
no to jeszcze zrozumię ale żeby w takich ilościach i takie konsekwencje
Ale to jest Polska - dziki kraj kiedyś kupiłem markowy płyn do spryskiwaczy
...na pół z denaturatem zmieszany
Kolega z AFK Mroova81 znalazł fajną i ciekawą stronkę jest dużo do czytania ale warto zapoznać się z tymi opiniami
http://www.elektroda.pl/r...3236ad41c49650f
a co powiesz na to
Cytat:
Blok przetrwał test bez rozpoznawalnych szkód. Gorzej z osprzętem. wszystkie 4 pompowtryskiwacze noszą wyraźne ślady zużycia (...). Na "własne życzenie" popsuliśmy także przepływomierz - ucierpiał na skutek rozruchów przy pomocy samostartu. Gdyby nie przedwczesna awaria turbiny, zdążylibyśmy popsuć więcej - do oleju silnikowego przedostało się sporo niespalonego oleju spożywczego, znacznie pogarszając jego właściwości smarne. przy zachowaniu zalecanych okresów międzyprzeglądowych zagrożone byłyby elementy m.in. układu korbowego*.
_________________ MAZDA ... i czujesz że korodujesz ...
Auto: 2.9 turbo i 2.8 Quattro
Skąd: Lublin Pomógł: 10 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 469
Wysłany: Czw Lip 27, 2006 18:12
Paweel napisał/a:
a co powiesz na to
Cytat:
Blok przetrwał test bez rozpoznawalnych szkód. Gorzej z osprzętem. wszystkie 4 pompowtryskiwacze noszą wyraźne ślady zużycia (...). Na "własne życzenie" popsuliśmy także przepływomierz - ucierpiał na skutek rozruchów przy pomocy samostartu. Gdyby nie przedwczesna awaria turbiny, zdążylibyśmy popsuć więcej - do oleju silnikowego przedostało się sporo niespalonego oleju spożywczego, znacznie pogarszając jego właściwości smarne. przy zachowaniu zalecanych okresów międzyprzeglądowych zagrożone byłyby elementy m.in. układu korbowego*.
Co ja powiem na to a powiem to jestem w szoku i...
...nie lejcie edit by mod gówna do baków tak jak ja z gazu zrezygnowałem
bo czasem gra nie warta świeczki
i jeszcze raz polecam wszystkim ten powyższy link do poczytania
_________________
Ostatnio zmieniony przez daniel Pią Lip 28, 2006 09:09, w całości zmieniany 1 raz
Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście Pomógł: 30 razy Dołączył: 10 Sty 2005 Posty: 3256
Wysłany: Czw Lip 27, 2006 19:28
agrabsabi napisał/a:
Paweel napisał/a:
a co powiesz na to
Cytat:
Blok przetrwał test bez rozpoznawalnych szkód. Gorzej z osprzętem. wszystkie 4 pompowtryskiwacze noszą wyraźne ślady zużycia (...). Na "własne życzenie" popsuliśmy także przepływomierz - ucierpiał na skutek rozruchów przy pomocy samostartu. Gdyby nie przedwczesna awaria turbiny, zdążylibyśmy popsuć więcej - do oleju silnikowego przedostało się sporo niespalonego oleju spożywczego, znacznie pogarszając jego właściwości smarne. przy zachowaniu zalecanych okresów międzyprzeglądowych zagrożone byłyby elementy m.in. układu korbowego*.
Co ja powiem na to a powiem to jestem w szoku i...
...nie lejcie kurka gówna do baków tak jak ja z gazu zrezygnowałem
bo czasem gra nie warta świeczki
i jeszcze raz polecam wszystkim ten powyższy link do poczytania
obecnie jezdzenie na lpg moja beemka wychodzi mnie taniej niz na pb jazda smartem matki
a co do tych akcji z olejem roslinnym to moze tez zalezy od samej jakosci tegoz oleju...
i tak mu sie udało...najczęstsza awaria jak zaczyna sie samozaplon to dziura w tłoku i wypompowywuje olej z silnika...
wszyscy myśla , że to turbo "tylko" padło a tu pupcia ...motor "szaden" ...wymiana motoru na drugi i na dobrym paliwie powtórka z rozrywki...okazuje sie ze wtryskiwacz na jednym (conajmniej) cylindrze nie robi jak należy
to skutecznie leczy włascicieli wszelkich HDI , CDI , TDI...ze złudzeń i oszczedności...dziwne , że na "zachodzie" w fordach i francuzach wtryskiwacze nie "lecą" tak szybko jak w polsce
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach