Auto: Stazza JA, MA70
Skąd: Śródmieście Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Sie 2005 Posty: 635
Wysłany: Wto Paź 10, 2006 11:55 Olej do dyfra z LSD i bez oraz do skrzyni
1.Jak już jesteśmy przy temacie oleji , to mam jeszcze pytanko odnośnie oleju do dyfra.
Rozważam propozycje Valvoline , z tym , że w ich ofercie są dwa rodzaje oleju do mojego auta: z LSD i bez. Teoretycznie wiem ,że mam LSD - jak wynika z różnych źródeł. Ale nie jestem przekonany do końca , czy przypadkiem ktoś kiedyś nie strzelił jakiejś podmianki.
Więc moje pytanie jest: czym się różni taki olej i czy jest różnica jakim olejem go zaleje (znaczy sie czy olejem do LSD czy nie). I czy jakieś skutki (złe/dobre) będą jak zastosuje nieodpowiedni olej?
A może polecacie inną firme??
2. Nadszedł czas też na skrzynie - oczywiście tez Valvoline......ale czy napewno?
Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście Pomógł: 30 razy Dołączył: 10 Sty 2005 Posty: 3256
Wysłany: Wto Paź 10, 2006 21:12
ja mam zle wspomnienia z texaco... w mojej beemce sa takie zielone, pomaranczowe i czerwone kontrolki od oleju (w silniku) i na texaco (10w-40) po 7500km skonczyly sie zielone i byla pomaranczowa... a na castrolu (10w-40) po 10tys km sa jeszcze 2 zielone (ale zmieniam juz)... co do oleji do dyfrow to castrol robi (dedykowane do bmw jakies ATF czy cos)... a co do szpery to to na dyfrze powinny byc jakies oznaczenia a tak poza tym to mozna sprawdzic po podniesieniu jednej ze stron kolo nie powinno sie krecic...
Auto: Stazza JA, MA70
Skąd: Śródmieście Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Sie 2005 Posty: 635
Wysłany: Wto Gru 12, 2006 12:25
musze odświeżyć temat
1)w tej chwili już wiem , że nie mam LSD więc olej do dyfra poszedłby ten co jest do bez LSD....ale jak to bywa takiego oleju nie moge dostać dostane tylko (narazie sprawdzałem w paru sklepach) olej przeznaczony do dyfra z LSD. Jego nazwa różni się tym, że HP GL-5 90 (bez LSD) i HP GL-5 LS 80W-90 (z LSD).
cena za jeden litr tego oleju to 28zł (w GAMERCU)
czy taka zamiana oleju jest dozwolona? nic sie chyba raczej nie stanie, nie?
2)oleje do skrzyni (na moje nieszczęście) też są dwa: GL-4 75W-85 oraz HP GL-4 80W i też nie mam zielonego pojęcia , który wybrać....... chociaż łatwiej jest dostać ten drugi czyli 80W.
cena za jeden litr to 31,50 (GAMERC)
Auto: nie istotne
Skąd: Polska
Dołączył: 22 Paź 2005 Posty: 98
Wysłany: Pią Gru 15, 2006 22:21
Dyfer jest bardzo czuły na niewłaściwy olej tak samo jak pompa wspomagania.
Tu pojawia się problem, bo każda z firm czy to Mobil czy Castrol zalecaja swój olej, a to nie jest takie obojętne. Najlepiej dowiedz się jaki idzie oryginalnie, w serwisie albo z jakiejś autodaty. I zalej taki jaki jest zalecany przez producenta.
Ostatnio zmieniony przez daniel Sob Gru 16, 2006 08:39, w całości zmieniany 1 raz
ja usebie w uazie do mostow z LSD(Patrolowskich ) leje Texaco, albo mozna tez inny gesty zalecany na duze obciazenia, normalny tez moze byc ale blokada lepiej ciagnie na gestrzym, jest taki gesty ze ciagnie sie jak miod
pzdr
Auto: Stazza JA, MA70
Skąd: Śródmieście Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Sie 2005 Posty: 635
Wysłany: Sob Gru 16, 2006 10:54
zzz83 napisał/a:
Najlepiej dowiedz się jaki idzie oryginalnie, w serwisie albo z jakiejś autodaty. I zalej taki jaki jest zalecany przez producenta.
"API GL-4 or GL-5 with a viscosity of SAE 80W or SAE 90 are recommended" - takie coś jest napisane w książce serwisowej. Tyczy się to dyfru (bez LSD) oraz przekładni manualnej. Prócz tego napisane są jeszcze zalecane modele olejów (firmy MITSUBISHI i MOPAR).
Co do Texaco to znalazłem coś takiego: Multigear 80W-90
TEXACO napisał/a:
Określenie
Multigear 80W-90 jest wielosezonowym olejem do przekładni samochodowych, zestawionym przy udziale bazowego oleju parafinowego i pakietu dodatków EP podnoszących zdolności do przenoszenia wysokich obciążeń. Spełnia wymagania jakościowe API GL-4, GL-5 oraz wymagania lepkościowe SAE 80W-90.
Zalety
Dzięki wyjątkowym własnościom użytkowym olej Multigear 80W-90 może być stosowany zarówno w manualnych skrzyniach biegów jak i przekładniach głównych co pozwala na używanie mniejszej ilości gatunków olejów.
Olej Multigear 80W-90 wykazuje bardzo dobrą wytrzymałość na obciążenia termiczne jak i wysoką odporność na utlenianie w wysokich temperaturach pracy.
Zastosowanie
Olej Multigear 80W-90 zalecany jest do stosowania w samochodowych, manualnych skrzyniach biegów wymagających olejów klasy GL-4 posiadających własności EP oraz do hipoidalnych przekładni głównych wymagających olejów klasy GL-5 o własnościach EP.
Olej Multigear 80W-90 może być używany w przekładniach, dla których zaleca się stosowanie olejów o klasach lepkości SAE 80W, 80W-90, 85W-90 oraz 90.
może to by było dobre do skrzyni i dyfra?
EDIT:
znalazłem w DAKOLU dedykowane firmy VALVOLINE:
-przekładnia manualna HP GL-4 80W (23zł za litra)
-dyfer HP GL-5 90 (23zł za litra)
czyli pewnie tam się zaopatrze w nie ,bo dużo taniej niż w Gamercu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach