FAQ » Szukaj » Użytkownicy » Grupy » Rejestracja » Profil » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości » Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Procedury przy sprowadzaniu zabytkowych aut
Autor Wiadomość
siwy 
speed demon


Auto: znalazlem na otomoto ;)
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 03 Maj 2004
Posty: 3578
Wysłany: Nie Lut 25, 2007 18:22   Procedury przy sprowadzaniu zabytkowych aut

Typowe procedury przy sprowadzaniu zabytkowych aut z zagranicy (według ustaleń obowiązujących na dzień 2001-05-29.) tekst oryginalny Tomasz Skrzeliński, modyfikacja siwy na potrzeby LKT.pl

1.Zdecydować się na ten egzemplarz samochodu, znać jego dane identyfikacyjne: numer podwozia (VIN), nr silnika, rok produkcji, ewentualny dotychczasowy numer identyfikacyjny. Dysponować kilkoma dobrymi fotografiami całej sylwetki auta i ew. starymi dokumentami.

2. Zgłosić się do Rzeczoznawców Techniki Samochodowej w Lublinie:
Adamski Tadeusz oraz Święcki Paweł
Automobilklub Lubelski
20-064 Lublin, ul. Północna 22a, tel/fax (081) 747 76 05
www.automobilklublubelski.pl
lub do innych rzeczoznawców w Polsce znających zabytkowe pojazdy i zlecić wykonanie wstępnej opinii techniczno-historycznej o tym egzemplarzu pojazdu.

3. U Lubelskiego Konserwatora Zabytków poprosić o wstępną Opinię (Promesę) na wjazd z tym autem do Polski przez przejście graniczne.

4. Na przejściu granicznym okazać Opinię Konserwatora, pobrać
„przekazówkę" do Urzędu Celnego w swoim rejonie oraz opłacić VAT (22%) od wartości auta i kosztu transportu. UWAGA: Należy żądać 2-tygodniowego terminu na stawienie się w Urzędzie Celnym, ze względu na kolejne procedury,

5. Ponownie zgłosić się do Rzeczoznawców z wnioskiem o dokonanie oględzin tego sprowadzonego pojazdu oraz dokonanie badań stanowiskowych i potwierdzenie zabytkowego charakteru auta,

6. Ponownie zgłosić się do swojego Wojewódzkiego Konserwatora
Zabytków, przedstawić protokół badań stanowiskowych i żądać wydania Zaświadczenia o zabytkowym lub kolekcjonerskim charakterze auta;

7. W terminie do 2 tygodni od wjazdu do Polski zgłosić się z autem do swojego Urzędu Celnego aby dokonać odprawy ostatecznej pojazdu.

8. Wyremontować auto w dowolnym tempie

9. Dokonać szczegółowego przeglądu technicznego i zarejestrować auto:
- a jako normalny pojazd na białych tablicach, lub
jako pojazd zabytkowy - na żółtych tablicach (po wpisaniu go na wniosek Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków do Centralnej Ewidencji lub Centralnego Rejestru Zabytków w Polsce)


Dalsze etapy opisane tutaj: http://lkt.pl/viewtopic.php?t=4179

mgr inż Tomasz Skrzeliński modyfikacja na potrzeby LKT.pl -Siwy
Kolekcjoner i rzeczoznawca pojazdów zabytkowych w Stowarzyszeniu Rzeczoznawców Techniki Samochodowej i Ruchu Drogowego Oddział Warszawa.
Konsultant Komisji ds. Pojazdów Zabytkowych przy Radzie Naczelnej "Stowarzyszenie - Rzeczoznawcy Samochodowi".
adres: ul. Kazury 2B/12, 02-795 Warszawa
tel.: 022 648 6052, 022 757 2222, 0602 3102 52
skrzelinski@poczta.onet.pl, www.skrzelinski.com
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Sonic created by spleen for stylerbb.net modified by UnholyTeam