FAQ » Szukaj » Użytkownicy » Grupy » Rejestracja » Profil » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości » Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
VW Passat 1.9 TDI 115 KM - oszczedna jazda
Autor Wiadomość
Czleniokoleszka 
Uczy sie pisac


Auto: VW Passat TDI
Skąd: Czuby
Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 14
Wysłany: Pon Maj 28, 2007 19:16   VW Passat 1.9 TDI 115 KM - oszczedna jazda

Mam pare pytan co do tego silnika. Jestem od paru dni posiadaczem passacika i jest to moj pierwszy diesel i za bardzo nie wiem jak sie nim poruszac. Slyszalem sporo opini ale polowe pewnie mozna wywalic i o nich zapomniec. Jak na razie na miescie pali mi ok 7 L a z tego co slyszlem bez problemu powinnien mi palic o litr mniej podobnie mam na trasie.
Peirwsze pytanie to jak ruszac, z gazem czy bez? dzisja dowiedzialem sie ze dieslem rusza sie na samym sprzegle ale czy to prawda?
Po drugie chialbym sie dowiedziec przy ilu tys obrotow powinno sie zmieniac biegi jak na razie robie to przy ok 2 i nie wiem czy przypadkiem nie za wczesnie...
 
 
 
bodek 
Dyrektor


Auto: maty
Skąd: Lublin
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 26 Wrz 2004
Posty: 5018
Wysłany: Pon Maj 28, 2007 22:47   

maksymalnie do 4150obr/min, 7l to bardzo dobry wynik, wedlug produceta powinien palic 6.6 wiec jest wszystko OK :mrgreen:
_________________
AUTOMATY...
 
 
Czleniokoleszka 
Uczy sie pisac


Auto: VW Passat TDI
Skąd: Czuby
Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 14
Wysłany: Wto Maj 29, 2007 07:22   

wlasnie o to chodzi ze podobno nie taki dobry, rozmawialem z wlascicielem identycznego samochodu i po miescie mu pali ok 6 a na trasie schodzi ponizej 5 z tego co pamietam 4,7-4,9 a mi na tej samej lyka 5,8-6,3. Pewnie jednym z powodow jest to ze mam ciezka noge ale proboje to zmienic ;)
 
 
 
bodek 
Dyrektor


Auto: maty
Skąd: Lublin
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 26 Wrz 2004
Posty: 5018
Wysłany: Wto Maj 29, 2007 11:01   

jak zmieniasz biegi przy 2k obr/min , to masz bardzo ciezka noge :rotfl:
_________________
AUTOMATY...
 
 
slg 
streetracer


Auto: Audi A6 3.0TDi V6 Quattro
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 857
Wysłany: Wto Maj 29, 2007 11:54   

115PD AJM , to ekonomiczny pompowtrysk , da rade pojechać nim w 5 w trasie i 6 w miescie , ale to ze strasznie pizdowatym stylem jazdy. Przy normalnej jezdzie powinien brac 6l w trasie , 7 w miescie. Czleniokoleszka , jak nie zaczniesz mu dawać troche w palnik , to niedługo będziesz wymieniał turbine...
 
 
 
QSY 
speed demon
emeryt


Auto: STI & Polonez 1500
Skąd: Dziesiąta
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Paź 2004
Posty: 3372
Wysłany: Wto Maj 29, 2007 11:59   

slg napisał/a:
Czleniokoleszka , jak nie zaczniesz mu dawać troche w palnik , to niedługo będziesz wymieniał turbine...



moze nie tyle turbine co zmienną geometrie trzeba bedzie czyscic ;)
_________________

 
 
 
Paweel 
the fastest furious
Zoom-Zoom fan ...


Auto: 120E88 328F30 550E60
Skąd: Woj. Lubelskie
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2004
Posty: 2476
Wysłany: Wto Maj 29, 2007 12:00   

slg napisał/a:
115PD AJM , to ekonomiczny pompowtrysk , da rade pojechać nim w 5 w trasie i 6 w miescie , ale to ze strasznie pizdowatym stylem jazdy. Przy normalnej jezdzie powinien brac 6l w trasie , 7 w miescie. Czleniokoleszka , jak nie zaczniesz mu dawać troche w palnik , to niedługo będziesz wymieniał turbine...


ale mniej paliwa spali ...


:mrgreen:


osłabia mnie takie "oszczędzanie" ...a później niewiadomo czemu np. układ korbowy chu..j strzelił ... a klijent przy 60 wrzuca piątke. . bo to dizel :D
_________________
MAZDA ... i czujesz że korodujesz ...
 
 
 
slg 
streetracer


Auto: Audi A6 3.0TDi V6 Quattro
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 857
Wysłany: Wto Maj 29, 2007 12:04   

QSY napisał/a:
slg napisał/a:
Czleniokoleszka , jak nie zaczniesz mu dawać troche w palnik , to niedługo będziesz wymieniał turbine...



moze nie tyle turbine co zmienną geometrie trzeba bedzie czyscic ;)


No tak , ale jak juz będzie miał brudne vnt , to bez wskaznika doładowania nie będzie wiedział kiedy przeładowuje a kiedy nie , a w pd ajm na notlauf trzeba czekać 10sek ciągłego przepompowania na 5 biegu , a tego czasu turbina może już nie przeżyć.
 
 
 
Vesti 
drag czempion
FUCKING GREAT


Auto: F7P
Skąd: Polska
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 17 Cze 2004
Posty: 1894
Wysłany: Wto Maj 29, 2007 12:57   

Czleniokoleszka napisał/a:
wlasnie o to chodzi ze podobno nie taki dobry, rozmawialem z wlascicielem identycznego samochodu i po miescie mu pali ok 6 a na trasie schodzi ponizej 5 z tego co pamietam 4,7-4,9 a mi na tej samej lyka 5,8-6,3. Pewnie jednym z powodow jest to ze mam ciezka noge ale proboje to zmienic ;)

Pewnie własciciel nie liczył tego na kalkulatorze..
Zapewne wynik wskazał komputer pokładowy który usrednia wynik, nie jest dokładny.. podaje przyblizone wartości wspomagajace (wiemy jak jechac ekonomicznie) i informatyczne ( ile możemy przejechac km takim stylem jazdy itd.. )
_________________
Lubelski Shadow, Friend KATservis.
 
 
 
Czleniokoleszka 
Uczy sie pisac


Auto: VW Passat TDI
Skąd: Czuby
Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 14
Wysłany: Wto Maj 29, 2007 18:31   

po pierwsze ja mam troche inny sielniczek AJT czy tam ATJ (nie pamietam kolejnosci literek ;) ) on byl produkowany tylko prze 3 miechy z tego co wiem, druga sprawa 2k to za wczesnie? wsumie ostatnio ktos mi powiedzil zeby wlasnie przynajmniej na 2,5 zmieniac niech sobie troszczke motor popali dla zdrowia... mowie jest to moj pierwszy diesle i na dodatke 1 mocnejszy samochod bo tak to mialem cienko 900 i uno 1.0 dlatego tez jestem przyzwyczajony nieco do cisniecia gazu... to mowicie zeby jezdzic tak jak jezdze i mi to na zdrowie wyjdzie???
 
 
 
slg 
streetracer


Auto: Audi A6 3.0TDi V6 Quattro
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 857
Wysłany: Wto Maj 29, 2007 18:53   

najlepiej jezdzic miedzy max momentem a max mocą , czyli w Twoim przypadku przedział 2200-3700obr. Co do zmieniania biegu , to coś z tego przedziału , w zależnosci od potrzeby , jednak nie polecam zmienienia biegu ponizej 3tys obr.
 
 
 
Czleniokoleszka 
Uczy sie pisac


Auto: VW Passat TDI
Skąd: Czuby
Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 14
Wysłany: Wto Maj 29, 2007 20:17   

a co z tym ruszaniem bez gazu na samym sprzegle bo to juz jest glupota jak dla mnie... oczywiscie da sie bez problemu ale to tylko powoduje wieksze zuzycie...
 
 
 
slg 
streetracer


Auto: Audi A6 3.0TDi V6 Quattro
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 857
Wysłany: Sro Maj 30, 2007 09:42   

ruszaj jak chcesz , mozna z gazem , mozna bez , w zimie przydaje sie bez...
 
 
 
Czleniokoleszka 
Uczy sie pisac


Auto: VW Passat TDI
Skąd: Czuby
Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 14
Wysłany: Czw Maj 31, 2007 10:43   

oki dzieki bardzo za wskazowki
pozdrawiam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Sonic created by spleen for stylerbb.net modified by UnholyTeam