Przeglądając alegro zauważyłem zestawy ksenonowe do samodzielnego montażu bez przerabiania lamp. Np. klik
I mam pytanie co te zestawy są warte, może ktoś z was ma coś takiego , jak zareagują panowie policjanci jak w tali zobaczą niebieskie światła i jak będzie wyglądała stacja na przeglądzie.
Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście Pomógł: 30 razy Dołączył: 10 Sty 2005 Posty: 3256
Wysłany: Pon Lis 05, 2007 23:44
te zestawy mimo tego co pisza sprzedajacy sa 100% NIELEGALNE... zeby xenon byl legal musi miec homologacje CALA LAMPA! poza tym teraz xenon musi miec samopoziomowanie i spryskiwacz... co prawda H.I.D. dobrze sie sprawdzaja w lampach z soczewkami i nawet dosc dobrze swieca to tak jak pisalem wczesniej sa NIELEGAL... poki co u Nas jeszcze bardzo sie nikt nie czepia aczkolwiek ma isc nagonka i policjanci maja zabierac dowody... a oficjalnie przegladu takie auto nie ma prawa przejsc...
Jeżeli auto fabrycznie montowane ma reflektory xenonowe, to aby przejść proces homologacji powinno być wyposażone w wysokociśnieniowe spryskiwacze lub wycieraczki, i posiadać system samopoziomowania. Dotyczy to jednak homologacji, czyli zatwierdzenia do sprzedaży nowego samochodu. W przypadku przeróbek przepisy nie mówią nic na temat specjalnych wymagań co do lamp xenonowych.
Obowiązujące “Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2003 w sprawie zakresu i sposobu kontroli technicznej pojazdów” o reflektorach mówi jedynie o ich ilości, barwie światła, rozmieszczeniu, sposobie przełączania, widocznej granicy światła-cienia, ustawieniu świateł, i sile świecenia. Nie ma tam rozróżnienia na światła zwykłe i wyładowcze, nie ma też mowy o samopoziomowaniu i oczyszczaniu. Wynika z tego, że dodatkowe systemy nie są wymagane (ale oczywiście możliwe do zainstalowania).
Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście Pomógł: 30 razy Dołączył: 10 Sty 2005 Posty: 3256
Wysłany: Wto Lis 06, 2007 12:45
wilku napisał/a:
pokaz mi dokładny przepis z tym bo juz tyle ile osób tyle opini słyszałem wiec udowodnij mi ze tak jest
MACIOR napisał/a:
Cytat:
Jeżeli auto fabrycznie montowane ma reflektory xenonowe, to aby przejść proces homologacji powinno być wyposażone w wysokociśnieniowe spryskiwacze lub wycieraczki, i posiadać system samopoziomowania. Dotyczy to jednak homologacji, czyli zatwierdzenia do sprzedaży nowego samochodu. W przypadku przeróbek przepisy nie mówią nic na temat specjalnych wymagań co do lamp xenonowych.
Obowiązujące “Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2003 w sprawie zakresu i sposobu kontroli technicznej pojazdów” o reflektorach mówi jedynie o ich ilości, barwie światła, rozmieszczeniu, sposobie przełączania, widocznej granicy światła-cienia, ustawieniu świateł, i sile świecenia. Nie ma tam rozróżnienia na światła zwykłe i wyładowcze, nie ma też mowy o samopoziomowaniu i oczyszczaniu. Wynika z tego, że dodatkowe systemy nie są wymagane (ale oczywiście możliwe do zainstalowania).
hehe... tak wlasnie pisza sprzedawcy... ale homologacje masz na cala LAMPE... wiec to ze to lampy np na h7 (halogen) wkladasz inne zrodlo swiatla (xenon) automatycznie nie zgadza sie z zalozeniami konstrukcyjnymi itd...
hella napisał/a:
Uwaga!
Jeżeli Państwa samochód nie jest wyposażony fabrycznie w urządzenie oczyszczające szkło reflektora i urządzenie poziomujące, to przy montażu zamiennym w reflektory ksenonowe (światła mijania) auto musi w nie zostać doposażone. Polecamy przeprowadzić montaż uzupełniający tylko w specjalistycznych warsztatach.
[ Dodano: Wto Lis 06, 2007 12:47 ]
Piki napisał/a:
jak 20 letni szrot przechodzi przegląd to i te H.I.D przejdą
hehe rzeglady przechodza tez auta ulepione z kilku innych, z dziurawymi progami, zuzyty amortyzatorami, bez hamulcow...
tylko co z tego?
Auto: ...
Skąd: Polska Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Maj 2004 Posty: 3215
Wysłany: Wto Lis 06, 2007 14:42
ale nadal nie dajesz konkretów , zródło hella tez moze byc niepewne poniewaz oni sprzedaja całe lampy , chce konkretny przepis w prawie w którym wyraznie pisze ze montowanie xenonu jest nielegalne , a to wszytko narazie to sa tylko opinie a nie ma suchych faktów i dowodów
_________________ "nie sztuką jest zwrócić na siebię uwagę tonami spojlerów i neonów... sztuką jest zrobić to bez nich..."
Auto: Honda Civic
Skąd: Polska Pomógł: 6 razy Dołączył: 21 Lip 2004 Posty: 1414
Wysłany: Wto Lis 06, 2007 16:45
Cytat:
Samodzielne przerabianie reflektora halogenowego na reflektor ksenonowy jest nielegalne, bo każdy reflektor otrzymuje homologację wraz ze źródłem światła (halogenowym lub ksenonowym). Jeśli źródło światła zostanie zastąpione innym cała homologacja reflektora traci ważność, a tym samym również dopuszczenie samochodu do ruchu drogowego, co wyraźnie stwierdzają przepisy każdego europejskiego Kodeksu Drogowego w rozdziałach o warunkach dopuszczenia do ruchu.
# ZESTAWY TE SĄ FABRYCZNIE PAKOWANE
# MOŻLIWOŚĆ SAMODZIELNEGO MONTAŻU BEZ PRZERABIANIA INSTALACJI (INSTRUKACJA MONTAŻU W JĘZYKU POLSKIM LUB ANGIELSKIM)
# 12 MIESIĘCZNA GWARANCJA
# ZESTAWY TE SPRZEDAWANE SĄ NIE TYLKO NA RYNKU POLSKIM ALE RÓWNIEŻ W PORTUGALII I HISZAPNII
# POSIADAJA CERTYFIKATY: CNAB, ISO, 90001, E-MARK e24
A co z żarówkami typu emitujące światło zbliżone do ksenona ? np Philips Night Vision ?
i jak misiek mi udowodni czy mam żarówkę czy instalację 0oczywiście zakładając ze będzie dobrze ukryta )
Ostatnio zmieniony przez Dzoker Wto Lis 06, 2007 19:58, w całości zmieniany 1 raz
Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście Pomógł: 30 razy Dołączył: 10 Sty 2005 Posty: 3256
Wysłany: Wto Lis 06, 2007 20:57
Dzoker napisał/a:
i jak misiek mi udowodni czy mam żarówkę czy instalację 0oczywiście zakładając ze będzie dobrze ukryta )
Misiek nic Ci nie musi udowadniac... po prostu wystawi Ci kwit w zamian za dowod... bo to czy wszystko jest OK nie on weryfikuje tylko stacja kontroli pojazdow...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach