FAQ » Szukaj » Użytkownicy » Grupy » Rejestracja » Profil » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości » Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z wbijaniem biegów na zimnym silniku
Autor Wiadomość
Drift_King 
prawdziwy tuner
dryfciarz


Auto: Subu
Skąd: Czuby
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 654
Wysłany: Sro Lis 07, 2007 17:04   Problem z wbijaniem biegów na zimnym silniku

jak w temacie od jakiegoś czasu zaobserwowałem,ze gdy motor jest zimny cięzko zmienia się biegi,zwłaszcza z 1 na 2 czuć taki wyrażny opór do pokonania.Po rozgrzaniu motoru problem znika całkowicie i biegi wskakuja płynnie i bez kłopotów.Dodam,ze auto to Honda civic z nalotem 122 kkm więc zużycie synchronizatorów nie powinno być duże,przy rozgrzanym motorze można wkładać 2ke przy dowolnych prędkośćiach i odbywa sie to bez zgrzytu,na zimnym natomiast baaaardzo cięzko.Czy to może być wina zużytego oleju w skrzyni?Pytam bo wymianka MTFa kosztuje 200zł a nie jestem pewien czy zlikwiduje problem.
 
 
QSY 
speed demon
emeryt


Auto: STI & Polonez 1500
Skąd: Dziesiąta
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Paź 2004
Posty: 3372
Wysłany: Sro Lis 07, 2007 17:19   

jezeli wszystko jest tak jak opisujesz to na 99% to wina starego przepracowanego oleju w skrzyni...ewentualnie nie własciwie dobranego(kto wie co było zalane wczesniej) ;)
_________________

 
 
 
kudlacz 
znawca


Auto: trabant 601S
Skąd: Świdnik
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 50
Wysłany: Sro Lis 07, 2007 17:21   

Podobnie jest w zimie po zalaniu skrzyni 10W40 zamiast MTFa więc pewnie przyczyną jest przepracowany olej. Mam to samo przez pierwsze kilkaset metrów po odpaleniu rano samochodu i sytuacja błyskawicznie wraca do normy.
 
 
 
Drift_King 
prawdziwy tuner
dryfciarz


Auto: Subu
Skąd: Czuby
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 654
Wysłany: Sro Lis 07, 2007 17:23   

QSY napisał/a:
jezeli wszystko jest tak jak opisujesz to na 99% to wina starego przepracowanego oleju w skrzyni...ewentualnie nie własciwie dobranego(kto wie co było zalane wczesniej) ;)


Auto do 2004r było serwisowane w ASO w niemczech,miało nowy hondowski akumulator,klocki itp więc olej też pewnie był lany w ASO.Tak jak mówię,na ciepło pracuje idealnie,problem ten występuje tylko po dłuuuugim postoju.Dziwi fakt,ze to w zasadzie tylko 2ka tak cięzko wchodzi.
 
 
KIT GTO 
speed demon


Auto: DESTRUKCJA
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Mar 2007
Posty: 3345
Wysłany: Sro Lis 07, 2007 19:20   

w większości aut tak jest, w oplu jak jest zimno też przez jakiś czas płynnie nie przechodzą, a jest nowy :) w ss tak samo jak nocuje na dworze, w busie jak jestem w pracy identycznie, a zimą jeszcze bardziej, moim zdaniem to normalne
_________________
PRZEKŁADAM LANS NAD OSIĄGI.... 19CALI :D :D :D
 
 
 
maly841 
pr0 killer

Auto: 2.0 TFSI
Skąd: Czechów
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Maj 2004
Posty: 1082
Wysłany: Sro Lis 07, 2007 19:55   

Kiedys przed wymiana oleju w corsie bylo ok , po wymianie oleju stalo sie cos takiego ze rano nie mozna bylo wyjac wstecznego hehhe . Obstawiam zly olej w skrzyni.
_________________
A4 '05 2.0 TFSI , C4 3D
 
 
 
Jaqub 
speed demon
8000K power zenon


Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 10 Sty 2005
Posty: 3256
Wysłany: Sro Lis 07, 2007 20:01   

nie zly a gesty... a w skrzyni powinien byc gesty... wiec raczej trzeba sie z tym pogodzic ew. garazowac auto...
_________________
Gabinet Neurologiczny Lublin:
http://www.zumi.pl/115163...blin,firma.html
 
 
crOOchy 
the fastest furious


Auto: Jeep WJ Limited 2.7 CRD
Skąd: Czuby
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 2208
Wysłany: Sro Lis 07, 2007 20:10   

jakies dziwne skrzynie macie :mrgreen: u mnie nawet jak tydzien stoi na mrozie to nie ma problemów z biegami 8) no ale ja mam zwykła choinke polonezowska :fucku:

Olej w skrzyni powinien byc gesty, zalej nowy i roznica powinna byc wyraznie odczuwalna
_________________
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
 
 
 
Drift_King 
prawdziwy tuner
dryfciarz


Auto: Subu
Skąd: Czuby
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 654
Wysłany: Sro Lis 07, 2007 21:42   

crOOchy napisał/a:
Olej w skrzyni powinien byc gesty, zalej nowy i roznica powinna byc wyraznie odczuwalna


Tak się akurat składa,że hondowskie skrzynie są dziwne i pracują na żadkim oleju.Jedne katalogi przewidują tylko produkt specjalny(MTF) a inne podają silnikowy 10w40 i mnw takie ten MTF ma parametry.

Użytkowałem to auto zeszłej zimy i nie przypominam sobie tego typu utrudnień.W piątek zaleję nowy.
 
 
siwy 
speed demon


Auto: znalazlem na otomoto ;)
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 03 Maj 2004
Posty: 3578
Wysłany: Sro Lis 07, 2007 22:17   

Skrzynia w Hondzie jest specyficzna, ona zanim zatrybi to musi potrwac. objaw jest calkowicie normalny. Ze wstecznym nie masz problemu na zimno? na cieplo zawsze wejdzie.
Tak samo jest z dwójką.

Chcesz wymieniaj olej. watpie zeby to Ci cos wiecej dało. Po prostu przed samym wbiciem dwojki daj skrzyni troche wiecej czasu, ulamek sek dluzej, a wszystko ladnie zatrybi.

Bo tu nie jest problem ze Ci zgrzyta tylko ze z wiekszym oporem wchodzi ale bez zbednych akustycznych objawow.


Nic specjalnego. to jest wlasnie Honda :mrgreen:

Po za tym nie patrz na katalogi tylko patrz na manuala Hondy. Honda zaleca MTF, jezeli NIE MA, a jest OGROMNA POTRZEBA wtedy nalezy zalac 10w30 lub 10w40, najlepiej bez wlasciwosci myjacych.


siwy mistrz czang kung fu dabliu ti ej napisał/a:
butelka MTF ma 946ml
zaczynamy od najważniejszego MTF czyli Manual Transmision Fluid ;)



Ten olej wymieniasz raz na 40 tyś km, cena to okolo 60-70 zł za litr.
Honda zaleca olej silnikowy 10W30/10W40 w przypadku, gdy MTF nie jest dostępny


analiza techniczna MTF'a
Titanium -0
Silver - 0
Copper - 0
Lead - 0
Tin - 0
Aluminum - 0
Nickel - 0
Iron - 0
Chromium - 0
Sodium - 0
Boron - 1
Silicon - 0
Water - 0
Soot - 0
Glycol - 0

Moly - 0
Magnesium - 11
Calcium - 2652
Barium - 0
Phosphorous - 1401
Zinc -1564
Visc@100C - 11.26
Tan mg/g - 0.30


mówią też że można zalać Texaco MTF-94. Można go kupić za ok. 35zł/litr. Ten MTF-94 jest zrobiony zgodnie ze specyfikacją MTF-7289 Hondy
MTF-94 ma takie własciwosci:
SAE Viscosity 75W-80
Density at 15°C, kg/L 0.870
Flash Point, COC, °C 185
FZG, Load Stage 11
Pour Point, °C -45
Viscosity at -40°C, cP 60,000
Viscosity at 40°C, cSt 53.2
Viscosity at 100°C, cSt 10.50
Viscosity Index 190



A do skrzyni wchodzi około 1.7 Litra.
_________________
 
 
Drift_King 
prawdziwy tuner
dryfciarz


Auto: Subu
Skąd: Czuby
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 654
Wysłany: Sro Lis 07, 2007 22:37   

Mistrzu Czang ja to wiem :spoko:

chodziło mi o to,czy taki obiaw może być spowodowany zuuużytym olejem,czy raczej jest to zużycie auta :mrgreen: no ale dzięks :)
 
 
wilku 
speed demon

Auto: ...
Skąd: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Maj 2004
Posty: 3215
Wysłany: Czw Lis 08, 2007 00:22   

ja w vti tez tak miałem ale tylko jak bylo zimno w lecie takich objawów nie było tylko zimno ale po kilku metrach mijało :) teraz tez tak mam i ciezej wchodzi na poczatku a pozniej jest juz oki :)
_________________
"nie sztuką jest zwrócić na siebię uwagę tonami spojlerów i neonów... sztuką jest zrobić to bez nich..."

www.shift-r.com




Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
KIT GTO 
speed demon


Auto: DESTRUKCJA
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Mar 2007
Posty: 3345
Wysłany: Czw Lis 08, 2007 07:49   

we wszystkich autach tak jest , to jest normalny objaw :)
_________________
PRZEKŁADAM LANS NAD OSIĄGI.... 19CALI :D :D :D
 
 
 
Konrad 
pr0 killer
zły on


Auto: ED7 VTEC swap
Skąd: Głusk
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 1045
Wysłany: Czw Lis 08, 2007 13:43   

KIT GTO napisał/a:
we wszystkich autach tak jest , to jest normalny objaw :)



Potwierdzam ;) W omedze tez tak mam :spoko:
_________________
kupie a4 2.8 quattro
 
 
 
siwy 
speed demon


Auto: znalazlem na otomoto ;)
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 03 Maj 2004
Posty: 3578
Wysłany: Czw Lis 08, 2007 14:00   

Drift_King napisał/a:
Mistrzu Czang ja to wiem :spoko:

chodziło mi o to,czy taki obiaw może być spowodowany zuuużytym olejem,czy raczej jest to zużycie auta :mrgreen: no ale dzięks
toz przeciez tez odpowiedzialem. to NORMALNE zyj z tym. bedziemy robic zakup grupowy na MTF to sie dopisz. kupisz i sobie flashki dwie, wymienisz i z głowy.




po za tym nie wiesz bo napisales ze "chyba pisza" "chyba 10w40" ;P

smaruj punkciora za powyzszy post i nie gadaj :haha:
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Sonic created by spleen for stylerbb.net modified by UnholyTeam