FAQ » Szukaj » Użytkownicy » Grupy » Rejestracja » Profil » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości » Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Prędkościomierz
Autor Wiadomość
PONURY 
drifter


Auto: Audi 100 C4 Avant
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 415
Wysłany: Czw Lis 29, 2007 14:16   Prędkościomierz

Witam. Dzisiaj jezdząc dość długo po mieście zauważyłem ze strzałka od predkościomierza mi nie wskazuje prawdziwej predkosći. Zacina sie. Dodam ze cały czas miałem właczony nadmuch na przednia szybe i grzanie ma maxa. Stukanie w szybke nie pomogło.
Co moze być nie tak ?

Obrotomierz działa bez zarzutu.
_________________

 
 
 
Flasher 
Specjalista

Auto: C4
Skąd: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 102
Wysłany: Czw Lis 29, 2007 15:51   

Zacina się w tej samej pozycji czy jak mu pasuje ?

nasepna rzecz... sprawdź czy dobrze liczy kilometry.
 
 
PONURY 
drifter


Auto: Audi 100 C4 Avant
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 415
Wysłany: Czw Lis 29, 2007 16:54   

Przycina sie tak od 20 do 60 km/h a jade ponad 80 zaniża. Przy dodawaniu gazu predkość ze wzrasta tzn strzałka sie nie podnosi.

W sumie mi licznik nie potrzebny licze latarnia. Jak nie zdarzam przeliczyć to jade za szybko. :haha:
Nie a tak poważnie to chciałbym zeby to działało. Ale sprawdzić licznik bede mógł dopiero w sobote lub w niedziele. :/
Dopiero dzisiaj zrobił sie ten problem.
_________________

 
 
 
ilo 
technical monster


Auto: TOYOTA RAV4
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 1322
Wysłany: Czw Lis 29, 2007 19:09   

ja tak kiedyś miałem w punciaku jak był większy mróz ale tam była linka nie wiem jak jest u ciebie
 
 
 
Flasher 
Specjalista

Auto: C4
Skąd: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 102
Wysłany: Czw Lis 29, 2007 22:44   

Ponury na pewno linki nie ma :)
ale faktycznie może się gdzieś ośka przycinać, nieraz też świruje kontraktron w skrzyni (dlatego pytałem jak liczy kilometry), mogą być tradycyjnie zimne luty w desce ale żeby to stwierdzić trzeba by ją wyjąć.
 
 
PONURY 
drifter


Auto: Audi 100 C4 Avant
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 415
Wysłany: Czw Lis 29, 2007 22:56   

Licznik kilometrów robi bez zastrzezen.

Czyli co zimne luty sprawdzić ? I co jeszcze ?
_________________

 
 
 
Flasher 
Specjalista

Auto: C4
Skąd: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 102
Wysłany: Czw Lis 29, 2007 23:07   

Jak wyciągniesz deskę sprawdź sobie czy ładnie ci wskazówka wraca jak palcem ją przekręcisz.... jeżeli tak to szukaj zimnych lutów (nie wiem jaką masz wersję - z pamięcią czy bez) w każdym razie dostęp powinien być łatwy z tego co pamiętam.
 
 
PONURY 
drifter


Auto: Audi 100 C4 Avant
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 415
Wysłany: Czw Lis 29, 2007 23:13   

Dzieki w miare możliwości postaram sie jak najszybciej to sprawdzić gdzie jest przyczyna. Wielkie dzieki za podpowiedzi. :piwo:
_________________

 
 
 
Klimcia 
Uczy sie pisac

Auto: b3
Skąd: Czuby
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 24 Cze 2007
Posty: 10
Wysłany: Pią Lis 30, 2007 21:49   

A jak jedziesz dajmy na to 100km/h to zaniża Ci do ok 80km/h? nie zachowuje się przypadkiem tk że podskakuje w góre i opada zakres 2-3 mm? pewnie oprócz dmuchawy jeszcze Ci grało radio, włączone światła itp. może poprostu słabe ładowanie? ja tak miałem jak mi się odpiął kabel :)
_________________
Nie bój się cieni, one świadczą o tym, że gdzieś znajduje się światło...
 
 
 
bloku 
Nowiciusz ;>
TKAudi

Auto: Audi Coupe 1,8 `85
Skąd: Polska
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 4
Wysłany: Sob Gru 01, 2007 01:55   

Ponury czy słyszysz lekkie terkotanie z okolic deski rozdzielczej? Jeśli tak to oznacza że końcówka linki (kwadrat) się wyrobił lub też gniazdo linki się wytarło. Jeśłi nie, to sprawdz wskazówkę czy sama wraca. Możliwe iż sprężyna wracająca się "skończyła" - od niskiej temeperatury sprężyna zmieniła swoją elastyczność i oszukuje.
_________________
Było:
Audi 80 B2a 1.6 DT (75KM) `85
Audi 80 B4 2.8 V6 (174KM) `94
Audi 80 B2a GTE 1,8 PV G-kat (110KM) `86
Audi 80 B2 LS 1,8 DS (90KM) `79

Jest:
Audi Coupe Typ 85 1,8 (DS 90KM)
 
 
Flasher 
Specjalista

Auto: C4
Skąd: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 102
Wysłany: Pon Gru 03, 2007 00:06   

bloku napisał/a:
Jeśli tak to oznacza że końcówka linki (kwadrat) się wyrobił lub też gniazdo linki się wytarło


W tym samochodzie nie ma linki....
 
 
bloku 
Nowiciusz ;>
TKAudi

Auto: Audi Coupe 1,8 `85
Skąd: Polska
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 4
Wysłany: Pon Gru 03, 2007 08:34   

Jest linka na potencjometrze. Jest elektroniczny potencjometr przy liczniku i jest mała kostka która odpowiada za określoną ilość obrotów wobec potencjimetru.
_________________
Było:
Audi 80 B2a 1.6 DT (75KM) `85
Audi 80 B4 2.8 V6 (174KM) `94
Audi 80 B2a GTE 1,8 PV G-kat (110KM) `86
Audi 80 B2 LS 1,8 DS (90KM) `79

Jest:
Audi Coupe Typ 85 1,8 (DS 90KM)
 
 
Flasher 
Specjalista

Auto: C4
Skąd: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 102
Wysłany: Pon Gru 03, 2007 11:53   

bloku napisał/a:
Jest linka na potencjometrze. Jest elektroniczny potencjometr przy liczniku i jest mała kostka która odpowiada za określoną ilość obrotów wobec potencjimetru.


W samochodzie Ponurego jest tak:
- w skrzyni siedzi sobie czujnik kontaktronowy (względnie hall'a... ale nie sądzę)
- następnie leci już sobie kabelkami do deski :)
- w desce jest taki scalaczek (jest to przetwornik A/D)
- na końcu jest silnik który wychyla wskazówkę

Nie ma tam żadnych potencjometrów ani linek.... nie mieszaj ludziom w głowie. Linka była pewnie jeszcze w C3 ale nie w C4.
 
 
PONURY 
drifter


Auto: Audi 100 C4 Avant
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 415
Wysłany: Pon Gru 03, 2007 12:50   

Wyjołem zegary, sprawdził brejdak wszystko wychodzi na to ze na zegarach jest wszystko ok, moze coś przy skrzyni jest nie tak.



P.s Natomist okazało sie Flasher ze jeśli chodzi o podswietlenie zegarów to sory tam nie ma żaruwek z czerwonymi kapturkami, na zegarach jest czerwona pleksa. Jedyna metoda zeby zmienić podswietlenie to zmiana tarcz zegarów.
_________________

 
 
 
Flasher 
Specjalista

Auto: C4
Skąd: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 102
Wysłany: Pon Gru 03, 2007 12:57   

PONURY napisał/a:
P.s Natomist okazało sie Flasher ze jeśli chodzi o podswietlenie zegarów to sory tam nie ma żaruwek z czerwonymi kapturkami, na zegarach jest czerwona pleksa. Jedyna metoda zeby zmienić podswietlenie to zmiana tarcz zegarów.


Zgadza się.... na zegarach jest plkeksa ale jak założysz na żarówki czerwone kpturki to jaki uzyskasz kolor ?
Ja eksperymentalnie założyłem na termometr i efekt był zamierzony.

Co do zegarów.... w skrzyni siedzi sobie kontraktron dostępny od góry.... nie trzeba nic rozbierać, wystarczy podnieść zapadkę i przekęcić żeby wyjąć. Jakby co to mam takiego gdzieś w częściach więc mogę ci dać na podstawienie i stwierdzisz sobie czy to jego wina.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Sonic created by spleen for stylerbb.net modified by UnholyTeam