Auto: Audi 100 C4 Avant
Skąd: Okolice Lublina Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lis 2005 Posty: 415
Wysłany: Czw Lis 29, 2007 14:16 Prędkościomierz
Witam. Dzisiaj jezdząc dość długo po mieście zauważyłem ze strzałka od predkościomierza mi nie wskazuje prawdziwej predkosći. Zacina sie. Dodam ze cały czas miałem właczony nadmuch na przednia szybe i grzanie ma maxa. Stukanie w szybke nie pomogło.
Co moze być nie tak ?
Auto: Audi 100 C4 Avant
Skąd: Okolice Lublina Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lis 2005 Posty: 415
Wysłany: Czw Lis 29, 2007 16:54
Przycina sie tak od 20 do 60 km/h a jade ponad 80 zaniża. Przy dodawaniu gazu predkość ze wzrasta tzn strzałka sie nie podnosi.
W sumie mi licznik nie potrzebny licze latarnia. Jak nie zdarzam przeliczyć to jade za szybko.
Nie a tak poważnie to chciałbym zeby to działało. Ale sprawdzić licznik bede mógł dopiero w sobote lub w niedziele.
Dopiero dzisiaj zrobił sie ten problem.
Auto: C4
Skąd: Polska Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Sty 2007 Posty: 102
Wysłany: Czw Lis 29, 2007 22:44
Ponury na pewno linki nie ma
ale faktycznie może się gdzieś ośka przycinać, nieraz też świruje kontraktron w skrzyni (dlatego pytałem jak liczy kilometry), mogą być tradycyjnie zimne luty w desce ale żeby to stwierdzić trzeba by ją wyjąć.
Auto: C4
Skąd: Polska Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Sty 2007 Posty: 102
Wysłany: Czw Lis 29, 2007 23:07
Jak wyciągniesz deskę sprawdź sobie czy ładnie ci wskazówka wraca jak palcem ją przekręcisz.... jeżeli tak to szukaj zimnych lutów (nie wiem jaką masz wersję - z pamięcią czy bez) w każdym razie dostęp powinien być łatwy z tego co pamiętam.
A jak jedziesz dajmy na to 100km/h to zaniża Ci do ok 80km/h? nie zachowuje się przypadkiem tk że podskakuje w góre i opada zakres 2-3 mm? pewnie oprócz dmuchawy jeszcze Ci grało radio, włączone światła itp. może poprostu słabe ładowanie? ja tak miałem jak mi się odpiął kabel
_________________ Nie bój się cieni, one świadczą o tym, że gdzieś znajduje się światło...
Auto: Audi Coupe 1,8 `85
Skąd: Polska
Dołączył: 01 Gru 2007 Posty: 4
Wysłany: Sob Gru 01, 2007 01:55
Ponury czy słyszysz lekkie terkotanie z okolic deski rozdzielczej? Jeśli tak to oznacza że końcówka linki (kwadrat) się wyrobił lub też gniazdo linki się wytarło. Jeśłi nie, to sprawdz wskazówkę czy sama wraca. Możliwe iż sprężyna wracająca się "skończyła" - od niskiej temeperatury sprężyna zmieniła swoją elastyczność i oszukuje.
_________________ Było: Audi 80 B2a 1.6 DT (75KM) `85
Audi 80 B4 2.8 V6 (174KM) `94
Audi 80 B2a GTE 1,8 PV G-kat (110KM) `86
Audi 80 B2 LS 1,8 DS (90KM) `79 Jest: Audi Coupe Typ 85 1,8 (DS 90KM)
Auto: Audi Coupe 1,8 `85
Skąd: Polska
Dołączył: 01 Gru 2007 Posty: 4
Wysłany: Pon Gru 03, 2007 08:34
Jest linka na potencjometrze. Jest elektroniczny potencjometr przy liczniku i jest mała kostka która odpowiada za określoną ilość obrotów wobec potencjimetru.
_________________ Było: Audi 80 B2a 1.6 DT (75KM) `85
Audi 80 B4 2.8 V6 (174KM) `94
Audi 80 B2a GTE 1,8 PV G-kat (110KM) `86
Audi 80 B2 LS 1,8 DS (90KM) `79 Jest: Audi Coupe Typ 85 1,8 (DS 90KM)
Auto: C4
Skąd: Polska Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Sty 2007 Posty: 102
Wysłany: Pon Gru 03, 2007 11:53
bloku napisał/a:
Jest linka na potencjometrze. Jest elektroniczny potencjometr przy liczniku i jest mała kostka która odpowiada za określoną ilość obrotów wobec potencjimetru.
W samochodzie Ponurego jest tak:
- w skrzyni siedzi sobie czujnik kontaktronowy (względnie hall'a... ale nie sądzę)
- następnie leci już sobie kabelkami do deski
- w desce jest taki scalaczek (jest to przetwornik A/D)
- na końcu jest silnik który wychyla wskazówkę
Nie ma tam żadnych potencjometrów ani linek.... nie mieszaj ludziom w głowie. Linka była pewnie jeszcze w C3 ale nie w C4.
Auto: Audi 100 C4 Avant
Skąd: Okolice Lublina Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lis 2005 Posty: 415
Wysłany: Pon Gru 03, 2007 12:50
Wyjołem zegary, sprawdził brejdak wszystko wychodzi na to ze na zegarach jest wszystko ok, moze coś przy skrzyni jest nie tak.
P.s Natomist okazało sie Flasher ze jeśli chodzi o podswietlenie zegarów to sory tam nie ma żaruwek z czerwonymi kapturkami, na zegarach jest czerwona pleksa. Jedyna metoda zeby zmienić podswietlenie to zmiana tarcz zegarów.
Auto: C4
Skąd: Polska Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Sty 2007 Posty: 102
Wysłany: Pon Gru 03, 2007 12:57
PONURY napisał/a:
P.s Natomist okazało sie Flasher ze jeśli chodzi o podswietlenie zegarów to sory tam nie ma żaruwek z czerwonymi kapturkami, na zegarach jest czerwona pleksa. Jedyna metoda zeby zmienić podswietlenie to zmiana tarcz zegarów.
Zgadza się.... na zegarach jest plkeksa ale jak założysz na żarówki czerwone kpturki to jaki uzyskasz kolor ?
Ja eksperymentalnie założyłem na termometr i efekt był zamierzony.
Co do zegarów.... w skrzyni siedzi sobie kontraktron dostępny od góry.... nie trzeba nic rozbierać, wystarczy podnieść zapadkę i przekęcić żeby wyjąć. Jakby co to mam takiego gdzieś w częściach więc mogę ci dać na podstawienie i stwierdzisz sobie czy to jego wina.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach