Auto: audi a3 1.8
Skąd: Dziesiąta
Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 5
Wysłany: Pon Maj 05, 2008 21:18 opinie o audi a6
witam wszystkich Klubowiczów,nosze sie z zamiarem kupna audi a6 98-00 rok czytałem juz o tych autach troche i wyczytałem tylko ze w 2.5TDi V6 motory te są strasznie awaryjne,szukam coś do 25.000zł mysle nad 2.4 V6.auto ma mi słuzyc tylko do jazdy w 95% po miescie,tak iwec liczy sie tez dla mnie spalanie i jak tam jest z zawieszeniem,czekam na porady i z góry wielkie dzieki
wyczytałem tylko ze w 2.5TDi V6 motory te są strasznie awaryjne
dobrze wyczytałeś nie kupuj lepiej z tym motorem bo może być przykro
a tu masz troche info o A6
Audi A6, zaprezentowane wiosną 1997 r. podczas salonu samochodowego w Genewie, zastąpiło model o tej samej nazwie produkowany od 1994 r. Największą różnicą między nimi była nowa linia nadwozia o zaokrąglonych kształtach, w ocenie części miłośników marki nawet Fot. Auto-Sim: Audi A6 to auta klasy wyższej średniej. Jak na przedstawiciela tego segmentu przystało, jest pojazdem luksusowym. awangardowa, ale nadal elegancka. W rok po limuzynie producent wprowadził na rynek wersję kombi, zwaną Avantem. W obydwu wariantach nadwozia występowała także wersja z napędem na cztery koła, czyli Quattro.
Nowe A6 miało tę samą długość co poprzednia wersja, ale było szersze i wyższe. Zmiany te przyczyniły się do zwiększenia komfortu podróżowania i poprawy własności jezdnych. Kabina wewnątrz jest przestronna, bardzo dobrze wyciszona, z dużą ilością miejsca z przodu i z tyłu, zaś wysoko poprowadzona linia dachu sprawia wrażenie sporej przestrzeni nad głową. Kokpit jest w „stylu niemieckim” – czytelny, ergonomiczny, ale bez fantazji stylistycznych. Z myślą o pasażerach przygotowano trochę różnych schowków i uchwytów na napoje. Gama silników A6 jest szeroka. Każdy ma więc szansę znaleźć coś dla siebie. Bagażnik A6 ma pojemność 550 litrów z łatwym dostępem. Można go też powiększyć, składając oparcie tylnej kanapy dzielone w stosunku 2:1. Auto prowadzi się bardzo dobrze, a podczas pokonywania zakrętów zachowuje się neutralnie. Jest to zasługa zawieszenia: z przodu czterowahaczowa oś z ramą pomocniczą i stabilizatorem poprzecznym (unowocześniona wersja stosowana wcześniej w modelu A8), zaś z tyłu zespolona oś skrętna z amortyzatorami gazowymi i stabilizatorami przechyłów.
Silniki
Audi A6 oferowane było z dużą paletą silników benzynowych i wysokoprężnych. Do najbardziej popularnych jednostek napędowych można zaliczyć silniki 1,8 l/125 KM (najsłabiej radzi sobie z Fot. Auto-Sim: Dostęp do bagażnika jest łatwy. autem), 1,8 l T/150 KM (bardzo trwały), 2,4 l V6/165 KM (bardzo dobra kultura pracy), 2,8 l V6/193 KM, 2,7 l T V6/230 KM oraz diesel 1,9 l z mocami 110 lub 130 KM (dość głośne). Inne silniki to np. 4,2 l V8/300 KM benzynowy i wysokoprężny 2.5 TDI V6 o mocy 150 KM lub 179 KM (dynamiczny, cichy). Wszystkie jednostki napędowe odznaczają się wysoką kulturą pracy i wytrzymałością. Najwięcej zastrzeżeń eksploatacyjnych dotyczy silników V6. W benzynowych przypadłościami są wycieki z okolicy głowicy i spore zużycie oleju. W dieslu natomiast, szczególnie z początku produkcji, były kłopoty z wałkami rozrządu i hydraulicznymi kompensatorami luzu zaworowego. Zdarzają się także awarie pomp wtryskowych.
Eksploatacja
Od Audi A6, reprezentanta samochodów wyższej klasy, oczekuje się odpowiednio wysokiej jakości wykonania, bezpieczeństwa, trwałości, odporności na korozję. Większość tych życzeń auto spełnia, ale i temu modelowi zdarzają się usterki.
Z pewnością nie ma problemów z korozją, gdyż wszystkie blachy nadwozia są ocynkowane. Fot. Wojciech Kołatek: Kokpit jest w „stylu niemieckim” – czytelny, ergonomiczny, ale bez fantazji stylistycznych. Natomiast lista usterek nie jest krótka jak na tę klasę auta, choć w większości dotyczy wcześniejszych roczników. Na auta po face liftingu, od 2002 r. nie ma prawie narzekań.
Najwięcej zastrzeżeń dotyczy przedniego zawieszenia, bywają kłopoty z przepływomierzem i filtrem powietrza, uszkodzeniu ulega pompa wodna, występują nieszczelności skrzyni biegów (tiptronic). Użytkownicy zgłaszają też usterki układu elektrycznego – czujników włączania oświetlenia wnętrza, sterowników szyb, mechanizmu zamka centralnego.
Na rynku jest dużo Audi A6 drugiej generacji. Są to auta z bogatym wyposażeniem seryjnym, takim jak ABS, EDS, pełna elektryka, poduszki powietrzne, klimatyzacja, koła z lekkich stopów. Samochody po face liftingu mają zmieniony kształt kraty wlotu powietrza do silnika oraz przednich i tylnych lamp. Zmodernizowane zostało także przednie zawieszenie: „odchudzono” je o 5 kg, wprowadzając m.in. ramiona zwrotnic odkuwane z aluminium. Model zyskał także bogatsze wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa.
W zdecydowanej większości dostępne u nas A6 pochodzą z importu, głównie z rynku niemieckiego, z przebiegami powyżej 150 tys. km. W sporej części są to także auta powypadkowe – naprawione lub sprzedawane z widocznymi uszkodzeniami. Dominują wersje z lat 1998 – 1999 i te są w przystępnych cenach. Zdecydowanie droższe są samochody po modernizacji. W ofertach najwięcej jest aut z silnikiem diesla o pojemności 2,5 l. Warto także pamiętać, że utrzymanie Audi jest dość kosztowne, szczególnie, jeżeli nie mieliśmy szczęścia przy zakupie. Oryginalne części są drogie, a zamienniki nie zawsze „trzymają” jakość.
Szczerze mówiąc...
kupiłbym A6 C4 okolo roku 1997. Najlepiej 2.5 TDI. Za takie pieniążki możesz kupić bardzo dobry egzemplarz, bezwypadek, full opcja itp. i zrobic z nim co chcesz juz bardziej pod siebie. Dużą przewagą nad "garbatą" A6 jest prostota budowy (zawieszenie niemal identyczne jak u mnie w secie C3 z 1988r.), dostepnosc i koszt czesci zamiennych.
Silnik 2.5 TDI ma 5 cylindrow w rzędzie, a nie jak w nowszej V6. Kultura pracy porównywalna - koszty radykalnie niższe. Silnik praktycznie bezawaryjny. Spalanie trasa 6, miasto ok 8 oleju napędowego można osiągnąć spokojnie. Jest wystarczjąco mocny.
Jesli chodzi o benzyne masz 2.6 V6 - jesli gaz to tylko sekwencja oraz 2.8 V6. troszke słabsze jest 1.8 125KM 20V i 2.0 - te są lepsze do gazu jeśli chcesz gazować.
Jakby nie patrzeć... 2.5 TDI w budzie C4 to jedno z najlepszych Audi według mnie.
...jest jeszcze wersja S6 2.2turbo
_________________ Jest: A6 C4 ACK Quattro Avant
Było: 100 C3 Biel Dubaju - na zawsze w pamięci
Ostatnio zmieniony przez czekereke Wto Maj 06, 2008 11:04, w całości zmieniany 1 raz
ja osobiście słyszałem tak o 2.5 TDI V6...
każdy słyszał co innego jak zawsze ale fakt że 5cio cylindrowe TDI montowali to do A6, Volvo 850, póżniej Volvo S70/V70 z powodzeniem, i kilku dostawczych VW - pochodne tego motoru - o czymś świadczy.
_________________ Jest: A6 C4 ACK Quattro Avant
Było: 100 C3 Biel Dubaju - na zawsze w pamięci
Ostatnio zmieniony przez czekereke Wto Maj 06, 2008 13:58, w całości zmieniany 1 raz
Auto: audi a3 1.8
Skąd: Dziesiąta
Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 5
Wysłany: Wto Maj 06, 2008 12:03
z chęcią skusiłbym się nad 2.5TDi ale nie v6 tylko zwykla pięciocylindrową,a co sadzicie na temat 2.4 jaka te silniki mają opinie??jeśli bym wybrał benzynke to lepiej 2.4 niż 1.8T bo 1.8Tjak przeglądam ogłoszenia to jest rzadkością,wiekszy silnik lepiej poradziłby sobie moze z taką masą,a jak ze spalaniem z tym 2.4??jesli było by przyzwoite czyli w granicach 12-13l na miescie to bym niezakładał nawet gazu.w sumie to sam mam mieszane uczucia juz bo w gre wchodzi też bmw e39 2.5 192KM,wg.mnie klasa ta sama ale nie wiem jak z eksploatacją tych aut bedzie.
Auto: Audi B4 TornadoRot
Skąd: Czechów Pomógł: 5 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 129
Wysłany: Wto Maj 06, 2008 20:12
jesli 95% jazdy, to jazda po miescie - tak pisales wczesniej
to powinienes skusic sie na motor 1.9 TDI 130 PS - jesli koszty eksploatacji sa dla Ciebie priorytetem.
jesli nie - pozostaje 2,4 albo 1,8 T - rozsadny wybor z gamy silnikow benzynowych a jesli do tego do lozysz naped Q - to powinienes byc wniebowziety........
znajomy ma 2,4 w modelu A4 - i sobie chwali spalanie w miescie na poziomie 13 l
zaznaczam jednak ze kazdy z nas jezdzi inaczej............
Auto: Audi 100 C4 Avant
Skąd: Okolice Lublina Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lis 2005 Posty: 415
Wysłany: Sro Maj 07, 2008 05:19 Re: opinie o audi a6
Ptasiek napisał/a:
witam wszystkich Klubowiczów,nosze sie z zamiarem kupna audi a6 98-00 rok czytałem juz o tych autach troche i wyczytałem tylko ze w 2.5TDi V6 motory te są strasznie awaryjne,szukam coś do 25.000zł mysle nad 2.4 V6.auto ma mi słuzyc tylko do jazdy w 95% po miescie,tak iwec liczy sie tez dla mnie spalanie i jak tam jest z zawieszeniem,czekam na porady i z góry wielkie dzieki
Najwiecej sie dowiesz na tym forum http://www.a6klub.pl/
Lub od kogos kto posiada u nas w klubie podobne autko.
Sorka koledzy ale ci ktorzy tu sie wypowiadaja nie maja takiego autka i wypowiadacie sie tylko czysto teoretycznie.
Wiec po co ta dyskusja, chcecie koledze pomoc to niech sie wypowiedza ci ktorzy mieli takie autko i sa w stanie cos o nim powiedzic.
Sorka koledzy ale ci ktorzy tu sie wypowiadaja nie maja takiego autka i wypowiadacie sie tylko czysto teoretycznie.
Wiec po co ta dyskusja, chcecie koledze pomoc to niech sie wypowiedza ci ktorzy mieli takie autko i sa w stanie cos o nim powiedzic.
hehe a Ty wypowiadasz sie tylko na temat 80 B2 i 100 C4?
Fakt, że najlepiej powiedzą użytkownicy ale z tym tez bywa różnie.
Jestem pewien tego co pisze i zawsze zaznaczam ze jest to moje prywatne zdanie. Tu akurat moge cos powiedziec. Jezdzilem A6 w kilku silnikach i miewam kontakt z takimi samochodami i ich uzytkownikami.
Pozdrówki
_________________ Jest: A6 C4 ACK Quattro Avant
Było: 100 C3 Biel Dubaju - na zawsze w pamięci
Auto: audi a3 1.8
Skąd: Dziesiąta
Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 5
Wysłany: Sro Maj 07, 2008 19:05
a tak co do napędu quattro,na co zwraca tam uwage??czy trzeba dbac jakoś szczególnie o taki napęd??szczerze to nawet niebrałem pod uwage quattro,zalety tego napędu to znam ale nie wiem jakie są i czy w ogóle są jakieś,
Auto: Audi A3 1.9TDi
Skąd: Woj. Lubelskie Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Lip 2004 Posty: 287
Wysłany: Sro Maj 07, 2008 19:42
Od siebie tylko dodam a w sumie potwierdze ze: silniki 2.5 TDi V6 do 2004r mialy problemy z walkami oraz ogolnie maja "wrazliwa" pompe Silnik 2.5 TDi R5 w C4 jest naprawde wart uwagi. W C5 najlepiej wziac 1.8T + LPG (wtrysk) - bedzie tanio i wystarczajaco elastycznie, badz 1.9TDI 130PS + chips z tym ze to juz nowsze auto i juz nie w tych pieniadzach.
Co do quattro to w jezdzie miejskiej mysle ze nie bedzie az tak przydatne a zawsze bedzie powodowac wieksze spalanie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach