Auto: Audi 80 / Audi 100 C4/???
Skąd: Radzyń Podlaski
Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2
Wysłany: Pon Mar 02, 2009 20:51 Wymiana pompy wody i termostatu C4 2.6 V6
Mam pytanie: Czy do wymiany pompy wodnej i termostatu w AUDI 100 C4 2.6 V6 trzeba rozkręcać cały przód w celu lepszego dostępu???
i czy są jakieś dodatkowe komplikacje przy tego typu wymianie?????
_________________ moje audi to już nie audi................................to marzenie:)
Auto: Audi B4 2,6 V6 quattro
Skąd: Woj. Lubelskie
Dołączył: 14 Maj 2008 Posty: 7
Wysłany: Wto Mar 03, 2009 23:57
Do wymiany termostatu nie musisz ściągać paska rozrządu, da radę zrobić bez tej czynności i nie jest taki ciężki dostęp. Musisz ściągnąć obudowę paska wieloklinowego, i lewą część paska rozrządu (stojąc przodem do auta). ściągasz przewód, odkręcasz 2 śruby i wymieniasz termostat.
Do wymiany pompy demontaż paska jest niezbędny, bo rolkę pompy napędza własnie pasek rowkowy - rozrządu
Czepiam się, ale ściąganie lewej części paska to chyba to samo co rozbiórka rozrządu w oczach mechanika, zresztą takie ściąganie i zakładanie paska bez ustawiania wałków to chyba coś nie halo.
MACIOR,
popieram ja mialem ten sam problem u siebie pompa wody wysypala sie totalnie i podczas wymiany pojebał mi sie rozrząd przy okazji pozmienialem wszystkie rolki od paska
Auto: Audi B4 2,6 V6 quattro
Skąd: Woj. Lubelskie
Dołączył: 14 Maj 2008 Posty: 7
Wysłany: Czw Mar 05, 2009 18:32
MACIOR napisał/a:
Czepiam się, ale ściąganie lewej części paska to chyba to samo co rozbiórka rozrządu w oczach mechanika, zresztą takie ściąganie i zakładanie paska bez ustawiania wałków to chyba coś nie halo.
nie zrozumiałeś mnie... przy wymianie termostatu mówiłem o ściąganiu lewej częsci OSŁONY paska rozrządu
Czepiam się, ale ściąganie lewej części paska to chyba to samo co rozbiórka rozrządu w oczach mechanika, zresztą takie ściąganie i zakładanie paska bez ustawiania wałków to chyba coś nie halo.
nie zrozumiałeś mnie... przy wymianie termostatu mówiłem o ściąganiu lewej częsci OSŁONY paska rozrządu
W 2.8 nie dało się bez ściągania, "kapa" (profilowana rura) przechodziła pod paskiem, a pod nią był termostat i niestety.
Czepiam się, ale ściąganie lewej części paska to chyba to samo co rozbiórka rozrządu w oczach mechanika, zresztą takie ściąganie i zakładanie paska bez ustawiania wałków to chyba coś nie halo.
nie zrozumiałeś mnie... przy wymianie termostatu mówiłem o ściąganiu lewej częsci OSŁONY paska rozrządu
W 2.8 nie dało się bez ściągania, "kapa" (profilowana rura) przechodziła pod paskiem, a pod nią był termostat i niestety.
tak 2.8 tak miało a 2.6 sie chyba niczym nie różni? C4 2.8 nie trzeba było ściągać przodu (przedniego pasa z lampami) jest tam dosyć miejsca
_________________ Jest Quattro, Jest dobrze, Nie ma Quattro, Jest wanna!
Wanna Klub Polska --OOOO--
Co tu gadać co tu kryć nie da się bez jazdy żyć!!!!
Auto: Audi 80 / Audi 100 C4/???
Skąd: Radzyń Podlaski
Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2
Wysłany: Czw Mar 05, 2009 23:56
Dziękuje Panowie za słuszne uwagi, już jest po wymianie pompy i termostatu, obyło się bez kątownika i bez rozbierania całego przodu auta . Tylko temperatura jaką auto osiąga na postoju jest niepokojąca [ 100 stopni]???!!!!
_________________ moje audi to już nie audi................................to marzenie:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach