Auto: Audi A3 1.9TDI DPF S-Line
Skąd: Woj. Lubelskie
Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 171
Wysłany: Sob Mar 07, 2009 01:08 Problem z obrotami (1.9 TDI DPF 105KM)
witam, jak w temacie- mam kłopot z obrotami w mojej niuni, rocznik '06, kiedyś w poprzedniej Audiczce z 97r. (1.6 8V 102KM) miałem podobny kłopot- obroty falowały na biegu jałowym czasem trzymając określony poziom (np. 3tys. obr./min) więc wymieniłem silniczek krokowy. podobno jednak w TDI-kach jest "trochę inaczej z tym silnikiem krokowym", tak słyszałem od znajomego mechanika.. objawia się to inaczej niż w benzynowym silniku, mianowicie 80% czasu jazdy wszystko gra a czasami gdy stoję na światłach obroty rosną do równo 1tys. lub 1050 maksymalnie i później ciężko już to obejść, trzeba gasić silnik i odpalać znów a i tak sytuacja się za jakiś czas powtarza.. czy ktoś wie o co tutaj chodzi ? pozdrawiam
Auto: audi a4
Skąd: Dziesiąta Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Paź 2007 Posty: 864
Wysłany: Sob Mar 07, 2009 10:15
Marselus napisał/a:
kiedyś w poprzedniej Audiczce z 97r. (1.6 8V 102KM) miałem podobny kłopot- obroty falowały na biegu jałowym czasem trzymając określony poziom (np. 3tys. obr./min) więc wymieniłem silniczek krokowy.
Identyczną miałem sytuacje niedawno w takim silniku.
Przyczyną był przewód od powietrza (przetarty) - ten co idzie pod kolektorem wydechowym.
Może zerknij na ten właśnie kawałek materiału o ile taki występuje w TDI
a ja mam troszke inne pytanie czy u was jak przekrecicie kluczykiem to słychac pompke paliwową bo u mnie nie i jesli postoi dobe to tragedia z zapaleniem silnika... czy to meze byc wina pompki paliwowej??
_________________ jedna jest rzecz dla której warto zyć AUDI i nie zmienia sie nic;]
Auto: A4//grande P.
Skąd: Woj. Lubelskie Pomógł: 7 razy Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 423
Wysłany: Sob Mar 07, 2009 12:20
z tym silnikiem co masz w opisie to nie masz pompki paliwowej, paliwo ze zbiornika jest podawane do pompy wtryskowej VP-37 rzędowej podciśniem (zasysane ze zbiornika przez pompę wtryskową) problem z uruchomieniem może wynikać z:
-zły kąt wtrysku (regulowany samą pompą)
-świece żarowe
-filtr paliwa nie zaszkodzi wymienić zresztą to bardzo ważne dbanie o czystość paliwa
-....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach