Wysłany: Pią Lip 10, 2009 15:23 Zmiana silnika w audi 100
Witam. Posiadam audi 100 c4 2,0l 115km Chce zmienić silnik w swoim aucie gdyż obecny nie dosc ze duzo pali to jeszcze jest dość wolny. Rozmyślam na silnikiem 2.6l v6 150km lub 2,3l DOHC 170km Co dokładnie musiałbym zmienić a co mogło by zostać ze starego(jeśli by coś mogło)? Co z osprzętu itp było by dokładnie do wymiany? Odrazu zaznacze że wiem że koszta są nie małe bo już sie orientowałem w cenach
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.
Auto: Pomoc Drogowa
Skąd: Węglin Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Sty 2005 Posty: 337
Wysłany: Nie Lip 12, 2009 10:18
Jeżeli już chcesz robić swapa to nie zakładaj 2.6 v6 tylko 2.8 v6 pali to praktycznie tyle samo a różnica ponad 20Ps robi swoje. Pozatym lepiej jest sprzedać auto i kupić takie samo tylko mocniejsze. Posiadam C4 2.6 v6 i uważam że ten silnik jest dobry do spokojniej jazdy bo jak chcesz depnąć to poprostu nie ma czym i nie jest to spowodowane złym stanem technicznym silnika bo oleju między wymianami nie dolewam. Sam zamierzam sprzedać swoje C4 i kupić takie samo tyle że 2.2T lub 4.2 V8.
Zrobienie swapa z 2.0 na 2.6 lub 2.8v6 wiąże się praktycznie ze zmianą wszystkiego. Nowe wiązki elektryczne silnika, komp, układ wydechowy ( średnica rur w 2.0 to jak dobrze pamiętam 45 lub 48mm a w V6 55mm ), skrzynia, większe półosie i chyba wielokliny są większe przez co zwrotnice też do wymiany. Dobrze się zastanów zanim zaczniesz " zabawe " czy jest sens...
Auto: B5 Syncro i FIREBLADE ;)
Skąd: Węglin Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2007 Posty: 218
Wysłany: Nie Lip 12, 2009 10:27
Nie wiem czy ci się to opłaca. Przy wymianie silnika do wymiany będzie komputer, wiązka i najprawdopodobniej skrzynia. Silnik 2.6 V6 nie jest wcale tak żwawy a spalanie też nie jest rewelacyjne. Następna sprawa to znalezienie silnika w dobrym stanie. Ewentualne koszty remontu też pewnie małe nie są także nie wiem czy to gra warta świeczki z tym swapem. Nie lepiej sprzedać obecne auto i rozejrzeć się za C4 z większym silnikiem?
Jeżeli upierasz się przy zmianie silnika to weź pod uwagę silnik 2.8 5V. Moim zdaniem łatwiej znaleźć jednostkę w miarę do jazdy- dużo jest angoli na części.
Silnik 2.6 V6 nie jest wcale tak żwawy a spalanie też nie jest rewelacyjne
bez urazy ale w takim razie poco kupować wiekszy silnik skoro ma mało palić ludzie albo samochód jedzie i swoje pali albo ledwo co sie turla i jest oszczędny
Auto: Pomoc Drogowa
Skąd: Węglin Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Sty 2005 Posty: 337
Wysłany: Pon Lip 13, 2009 09:09
Co do silnika 2.0 16v tak samo masz całą wiązke do zmiany łącznie z kompem ( sterownik silnika używka do 2.0 16v kiedyś kosztował 1000zł i były problemy żeby go znaleść - nie wiem jak jest teraz) Ogólnie silnik 2.0 16v jest silnikiem drogim w częściach i jeżeli już się upierasz na swapowaniu to jepiej na 2.8 v6.
Zastanów się nad tym swapem dość poważnie bo to jest jedno wielkie nieporozumienie, wejdź na strony z ogłoszeniami z niemiec, holandii, belgii i zobaczysz za jakie pieniądze można kupić takie C4 2.8 z niezłym wypasem
Auto: B5 Syncro i FIREBLADE ;)
Skąd: Węglin Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2007 Posty: 218
Wysłany: Pon Lip 13, 2009 15:50
mattey napisał/a:
Lukas23 napisał/a:
Silnik 2.6 V6 nie jest wcale tak żwawy a spalanie też nie jest rewelacyjne
bez urazy ale w takim razie poco kupować wiekszy silnik skoro ma mało palić ludzie albo samochód jedzie i swoje pali albo ledwo co sie turla i jest oszczędny
I tu się zgadzam w 1000000% bo zawsze jest coś kosztem czegoś (tu osiągi kosztem oszczędności). Chodziło mi o to, że ten silnik to stara konstrukcja i dużo pali a wcale nie jedzie także lepiej już poszukać 2.8 i na lepszym wyposażeniu niż robić przekładkę.
I tu się zgadzam w 1000000% bo zawsze jest coś kosztem czegoś (tu osiągi kosztem oszczędności). Chodziło mi o to, że ten silnik to stara konstrukcja i dużo pali a wcale nie jedzie także lepiej już poszukać 2.8 i na lepszym wyposażeniu niż robić przekładkę.
pierdolicie Hipolicie jak jade spokojnie to czasem i do 9l na trasie zejde ze spalaniem za to jak wracam do LBN lub wracam do wawy to jeszcze nidy nie spalił mi mniej nie 19l ale poniżej 160 na trasie radom w-wa nie opada wskazówka no chyba że na zwężce
Auto: Audi 100 - C4
Skąd: Śródmieście Pomogła: 1 raz Dołączyła: 06 Wrz 2007 Posty: 236
Wysłany: Sro Lip 15, 2009 22:00
Witam posiadam C4 2.0 l. nic nie zmieniaj sprzedaj to i kup silniejszą wersję . Tyle co mam problemów po wymianie tylko skrzyni na taką samą z takimi samymi oznaczeniami to tylko ja wiem.
_________________ Skoro może być gorzej to znaczy nie jest źle, a skoro nie jest źle to jest dobrze.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach