Auto: MK IV 1.8T @ Yaris D4D
Skąd: Węglin Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 70
Wysłany: Nie Cze 07, 2009 19:39 dziwne zachowanie turbo, czyżby n75 ?
witam,
mam dziwny problem czasami ciśnienie doładowania podczas jazdy spada do 0.3 bara ( normalnie pompuje ok. 1.1bara) lub pompuje do tego 1.1 bara i nagle widzę jak na zegarze ciśnienie powoli spada, gdy auto chwile postoi zgaszone lub nawet podczas jazdy problem znika co jest? czyżby n75?
na vagu brak błędów, na n75 sprawdzana oporność niby jest ok,nieszczelności w układzie żadnej nie zaobserwowałem
Auto: MK IV 1.8T @ Yaris D4D
Skąd: Węglin Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 70
Wysłany: Wto Cze 30, 2009 12:36
byłem na komputerze sprawdzili sondę przepływke i vag pokazuje ze wszystko działa poprawnie, pomocy bo już nie mam siły z tym samochodem....
wiecie kto w Lbn by to ogarną>??
dodam jeszcze ze auto potrafi spalic 17l przy spokojnej jezdzie czyli jak by go zalewało paliwem, poszarpuje podczas jazdy, i teraz wiecej jak 0.3 bara nie chce pompować;/
Auto: STI & Polonez 1500
Skąd: Dziesiąta Pomógł: 34 razy Dołączył: 06 Paź 2004 Posty: 3372
Wysłany: Wto Cze 30, 2009 16:23
a czytałes co Ci kolega B5 napisał? podmień N75 na chwile i zobacz czy dalej bedzie to samo. Opornośc na n75 moze być ksiązkowa i komp nic nie pokaże ale bedzie sie zacinał i objawy bedziesz miał takie jak opisujesz
dalej proponuje wgrać serię, zobaczyć co się będzie działo czy dolegliwości przejdą podobne objawy są po sofcie maiłem zaszczyt walczyć z podobnym tematem, zmiana softu na ori sprawę załatwiła N75 też montowałem nowy brak jakiego kol wiek rezultatu kwestia tylko kiedy pojawiły się dolegliwości ?? czy od razu po programie...
Auto: Audi A6 3.0TDi V6 Quattro
Skąd: Okolice Lublina Pomógł: 12 razy Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 857
Wysłany: Sro Lip 01, 2009 09:34
DV sprawdzony ?
[ Dodano: Sro Lip 01, 2009 11:23 ]
juz widze na SR napisales coś czego tu nie pisałeś , masz wgranego jakiegos gotowca nie od tego sterownika , stąd problemy , nie jeździj już do tego "tunera" bo chyba nie ma gorszej rzeczy w tym fachu niż wgranie gotowego moda z innego sterownika i pobranie kasy za "robote"
Auto: Audi A6 3.0TDi V6 Quattro
Skąd: Okolice Lublina Pomógł: 12 razy Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 857
Wysłany: Sro Lip 01, 2009 14:28
Zawsze mozesz zapodać byle jakie mbc w miejsce n75 , pozostawiając go podłączonego elektrycznie , mbc skrecic na tyle ile Twoje turbo trzyma przy 6k rpm (nie wiem jakie masz) i wtedy zobaczysz co sie bedzie działo , co do poprawieniu softu , to chyba w Lublinie będzie ciężko. Jak chcesz dobry soft do 1.8T , to musisz jechać do Bielska , firma CompSport.
w miejsce N75 mbc to dobry pomysł ale nie do końca ori komp razem z osprzętem to jeden z najlepszych sterowników jeśli chodzi o algorytmy ochrony silnika więc zaworu N75 bym nie wywalał raczej bym wszystko po ustawiał jak trzeba , co do poniedziałka i jego programów , opinij to radzę zapytać takiego kolegi od S3 nie wiem jak on ma na imię chyba kazik to kolega kolegi niech on się wypowie , czy jest zadowolony...
Auto: Audi A6 3.0TDi V6 Quattro
Skąd: Okolice Lublina Pomógł: 12 razy Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 857
Wysłany: Czw Lip 02, 2009 11:51
euromax napisał/a:
ori komp razem z osprzętem to jeden z najlepszych sterowników jeśli chodzi o algorytmy ochrony silnika
zgadzam sie , a dokładniej to nie ma nic bezpieczniejszego algorytmu , pod warunkiem seryjnego programu , lub programu zrobionego z głową przez kogoś kto naprawde umie to robić a nie jako bonus do softu dokłada mbc , bo nie udało sie opanować doładowania w zmodyfikowanym sofcie. Moim zdaniem w przypadku kolegi od golfa zastosowanie przy obecnym sofcie w ecu (gdzie podejrzewam że zamkniecie wg dochodzi do 95% przy 3k rpm) mbc będzie dobrym rozwiązaniem , bo wg będzie zamkniete dalej na bezpiecznym poziomie , czyli okolice 50% przy 3k rpm. Co do zapłonu i czasów wtrysku ecu dostosuje się do bezpiecznie zadanego doładowania przez mbc. Generalnie kolega musi zrobić dobry soft , i chyba tyle w temacie
Pozdro
Auto: MK IV 1.8T @ Yaris D4D
Skąd: Węglin Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 70
Wysłany: Czw Lip 02, 2009 13:38
wiec tak podmieniłem n75 i auto lata tak jak trzeba
tylko teraz czy kupować nowy ori n75 który koszt ~150zł czy w podobnej cenie wybrać mbc np w shift r mają coś takiego:
http://www.shift-r.com/e-...07bce5267487351
druga sprawa czy przez n75 auto mogło tyle palić ? czy to dalej może być wina softu...?
Auto: Audi A6 3.0TDi V6 Quattro
Skąd: Okolice Lublina Pomógł: 12 razy Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 857
Wysłany: Czw Lip 02, 2009 13:56
jeśli w sofcie masz opanowane doładowanie , czyli bez przesadnych pików , to tylko seryjny oryginalny N75 , jeśli nie to MBC. Mogło więcej palić jeśli turbo dmuchało więcej niż trzeba w średnim zakresie rpm.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach