1. Bałagan w aucie sprzyja gromadzeniu się kurzu i powstawaniu wilgoci.
2. Przetarte, uszkodzone, stare, poszarpane, pocięte sparciałe uszczelki ułatwiają przenikanie wody do wnętrza samochodu
3. wilgoci sprzyja piasek i kurz, powbijany w dywaniki i tapicerkę.
4. woda przenika też do drzwi i pokrywy bagażnika przez zamki i inne szczeliny.
5. Oprócz w/w przyczyn, często też za przenikanie wody, odpowiedzialne jest niedokładne wklejenie szyb przedniej lub tylnej, bądź utrata kleju w miejscu łączenia szyby z karoserią.
jak sobie radzić z tym?
1. Wkładanie pod dywaniki i wykładzine gazet pozwala wyciagnac wilgoc (polecam wybiórcza do tego celu, tylko nie warto jej kupowac, a pozyczyc od zgrzybialego sasiada ). A na powaznie to reczniki kuchenne sa zdecydowanie najlepsze do tego celu. Pamiętajmy o kontrolowaniu - częstej wymianie wilgotnego materiału chłonącego
2. Bardzo dokładne odkurzanie, w miare częste, pamiętać o systematycznym trzepaniu dywaników, gumowych również!
3. Na usprawnienie pracy uszczelek, czyli odzyskanie ich elastyczności, wplywa posmarowanie ich silikonem lub gliceryną (polecam preparat USZCZELKA), jeżeli są sparciałe, poważnie odkształcone lub uszkodzone - wymiana.
4. poprawienie drożności i dbałość o kanaliki odpływowe zlokalizowane najczęściej w okolicy progów auta. Często ulegają zatkaniu, co sprzyja gromadzeniu wody w odpływach!
5. W autach z szyberdachem - częsta kontrola i udrożnienie kanalików odpływowych spod wanienki okna dachowego.
6. Naprawde warto sprzątać sprzątać i jeszcze raz sprzątać, wymiana filtru p/pyłkowego to nie wszystko. bardzo ważny jest kurz i piasek ktory po prostu trzyma wode! sprzatajmy w bagazniku, schowku boczkach i innych skrytkach.
7. dbajmy o bębenki zamków drzwi i bagażnika.
8. Chociaż to półśrodek - dbajmy o częste wietrzenie pojazdu. Na słonecznym miejscu otwieramy okna, drzwi, bagażnik, wyjmujemy dywaniki, warto zdjąć pokrowce z foteli (i je np wyprać w tym czasie) ... i zostawiamy samochód - niech się wietrzy. Jeżeli jest taka możliwość wyjmijmy wykładzinę.
9. na zimę - gumowe dywaniki.
10. wymiana filtra p/pyłkowego MAX co 30 tysięcy, chyba że producent zaleca inaczej.
(c) LKT.pl Kopiowanie i przetwarzanie bez zgody autora zabronione
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach