FAQ » Szukaj » Użytkownicy » Grupy » Rejestracja » Profil » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości » Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Rover 220 TD
Autor Wiadomość
sylipp 
Widać, że się stara

Auto: Honda civic
Skąd: Łęczna
Dołączył: 21 Lut 2007
Posty: 39
Wysłany: Nie Sty 27, 2008 20:18   Rover 220 TD

Mało jest na temat modyfikacji i przeróbek dość popularnego silnika Perkinsa montowanego w Roverach oraz hondach z lat 1995 - 2000. Silnik o pojemności 2 l oraz sprężarce z intercoolerem wg danych producenta generuje moc 105 KM i moment 210 NM. Postanowiliśmy na kumpla aucie sprawdzić jak to się ma w praktyce, oraz czy domowym tanim sposobem da się coś jeszcze z niego wyciągnąć. Ciśnienie doładowania zostało podniesione z 1 bar do 1.1 bar i w wyniku zwiększenia ilości powietrza podniesiona została dawka paliwa za pomocą opornika przy czujniku położenia szyny paliwowej w skutek czego dawka rośnie proporcjonalnie do wciśnięcia pedału gazu. Czas pracy to ok 1 godziny i koszt rzędu 8 zł (opornik, okablowaniwe i włącznik - po to aby przy codziennej jeździe nie zwiększać zużycia paliwa, a np na trasie podnieść moc i moment na czas wyprzedzania).
I oto wyniki (dzięki uprzejmości i znalezieniu czasu na dokonanie pomiaru na hamowni przez TTomka):
http://www.fotosik.pl/pok...7e837fc6da.html
Wynik seryjnego motoru jest trochę niższy niż dane producenta, ale prawdopodobnie przyczyną tego był brak nawiewu zimnego powietrza na intercooler podczas pomiaru. Pewnie więc i moc po przeróbce też byłaby wyższa.
Ostatnio zmieniony przez sylipp Wto Sty 29, 2008 09:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Jaqub 
speed demon
8000K power zenon


Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 10 Sty 2005
Posty: 3256
Wysłany: Nie Sty 27, 2008 20:30   

niby bez rewelki ale stosunek cena/przyrost kosmiczny :mrgreen:
_________________
Gabinet Neurologiczny Lublin:
http://www.zumi.pl/115163...blin,firma.html
 
 
Kruchy 
DRUGA ZOLTA KARTKA
MOTOR PANY


Auto: Jeszcze Troche
Skąd: Dziesiąta
Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 587
Wysłany: Nie Sty 27, 2008 20:48   

No no niespodziewałem sie :wow:
_________________
 
 
 
KIT GTO 
speed demon


Auto: DESTRUKCJA
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Mar 2007
Posty: 3345
Wysłany: Nie Sty 27, 2008 23:56   

nie mów że to opornik (o przepraszam chip) z allegro, za parę groszy?
_________________
PRZEKŁADAM LANS NAD OSIĄGI.... 19CALI :D :D :D
 
 
 
malcu 
prawdziwy tuner


Auto: Clio ;)
Skąd: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 643
Wysłany: Pon Sty 28, 2008 00:46   

Robi robote opornik :P tylko ciekawe na jak dlugo ;)
Dla przykladu wklejam 1 lepszy pomiar 1z w mk3 z forum golfa

Seria i po wlaczeniu opornika 8)
_________________

 
 
slg 
streetracer


Auto: Audi A6 3.0TDi V6 Quattro
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 857
Wysłany: Pon Sty 28, 2008 12:37   

Wszystko fajnie , tylko te oporniki podnoszą dawke w całym zakresie obrotów , nawet podczas spokojnej jazdy , przez co spalanie wzrasta zauważalnie. Dobrze przeprowadzony chiptuning , nie polega tylko na podnoszeniu map w góre , ale i opuszczaniu , a dawke zwiększa sie tylko w momentach wysokiego obciążenia / wysokich obrotów , czego opornik nie potrafi , bo jak pisałem wczesniej , podnosi on całą mape w góre , o tyle samo dla 4tys obr , co dla 2tys obr.
 
 
 
sylipp 
Widać, że się stara

Auto: Honda civic
Skąd: Łęczna
Dołączył: 21 Lut 2007
Posty: 39
Wysłany: Pon Sty 28, 2008 18:11   

KIT GTO napisał/a:
nie mów że to opornik (o przepraszam chip) z allegro, za parę groszy?

Taki "chip"na allegro kosztuje od 20 do 400 zł :D . Oczywiście wszystkie komponenty zostały zakupione osobno w sklepach z artykułami elektronicznymi. Propos dawki to jest ona podnoszona stopniowo i w sumie to max. dawka jest większa gdy wciskamy pedał gazu do oporu, a nie jak w przypadku opornika na czujniku temperatury który podnosi cały czas dawkę niezależnie od wciśnięcia gazu. Przy normalnej jeździe spalanie zostaje w normie.
 
 
 
misiek 
prawdziwy tuner


Auto: lowrider
Skąd: Nałkowskich
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Cze 2006
Posty: 716
Wysłany: Pon Sty 28, 2008 18:34   

sylipp napisał/a:
Przy normalnej jeździe spalanie zostaje w normie.

Wiec sam sobie przeczysz
sylipp napisał/a:
i włącznik - po to aby przy codziennej jeździe nie zwiększać zużycia paliwa, a np na trasie podnieść moc i moment na czas wyprzedzania
 
 
 
sylipp 
Widać, że się stara

Auto: Honda civic
Skąd: Łęczna
Dołączył: 21 Lut 2007
Posty: 39
Wysłany: Pon Sty 28, 2008 18:45   

Owszem, ale jeżeli jeździe się nie wykorzystując pełnych osiągów to spalanie jest podobne. Jeżeli jednak (a tak jest w praktyce) przyciska się do podłogi to różnica w spalaniu jest koło 1 litra/100. Tak więc włącznik jest po to aby nie uważać cały czas na technikę jazdy.
 
 
 
MACIOR 
speed demon
aaaapsik!!!


Auto: jeździ :)
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 05 Lip 2004
Posty: 3969
Wysłany: Pon Sty 28, 2008 19:34   

Tuning dla bidoty lub jak kto woli drut mod, ale powodzenia może przejeździ pare km zanim coś powalony.
_________________
 
 
 
sylipp 
Widać, że się stara

Auto: Honda civic
Skąd: Łęczna
Dołączył: 21 Lut 2007
Posty: 39
Wysłany: Pon Sty 28, 2008 20:27   

Jeździ już dwa lata i 20 000 km i jakoś nic nie padło. Ale to nie mój samochód więc kumpel zrobi jak ze chce. Ja w sumie go tylko prezentuje jak by ktoś chciał zaoszczędzić kilka groszy i podnieść moc posiadając pompę VP (rover TD i starsze TDI). Nikogo nie namawiam, ale przyrost osiągów w stosunku do poniesionych kosztów jest astronomicznmy. :mrgreen:
 
 
 
MACIOR 
speed demon
aaaapsik!!!


Auto: jeździ :)
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 05 Lip 2004
Posty: 3969
Wysłany: Pon Sty 28, 2008 21:20   

Pompy w starszych TDI to już V-MAXXX i Sluger ogarniają mega zajebiście, także lepiej niech dłubie ten kto wie co do czego, a nie Jan czy Czesiek który sprzedaje cud drut. Zresztą jak ktoś napisze dobry soft to turbognój będzie jarał mniej niż seria czy taki opornik tuning baj allegromadafaka.
_________________
 
 
 
sylipp 
Widać, że się stara

Auto: Honda civic
Skąd: Łęczna
Dołączył: 21 Lut 2007
Posty: 39
Wysłany: Pon Sty 28, 2008 21:40   

MACIOR napisał/a:
allegromadafaka.

:D Fajne powiedzonko
Profesjonalny chip nie zwiększa zasadniczo spalania, a osiągi podnosi znacznie. To rozwiązanie nie jest tak ryzykowne jak oporniki czujnika temp., ale zobaczymy jak będzie na dłuższą metę. Na pewno dobre oleje i ich regularna wymiana do motoru to podstawa oraz dobre paliwo.
 
 
 
V-MAXXX 
drifter

Auto: o_0
Skąd: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lis 2004
Posty: 273
Wysłany: Pon Sty 28, 2008 23:03   

sa 2 szkoły podnoszenia mocy jedna tak zwana chujw to oby jechało, druga książkowa. Obie maja zalety wady i tylko od właściciela auta zalezy która droge wybierze. Trzeba było zapytac dał bym Ci jednym uderzeniam młotka wiecej koni niz dał ten opornik a zuzycie ON uzależnione było by tylko od tego jak mocno wciskasz pedał gazu. :D
_________________
o_0
 
 
marewel 
Specjalista


Auto: 1.9TDI
Skąd: Chełm
Dołączył: 27 Maj 2007
Posty: 144
Wysłany: Pon Sty 28, 2008 23:31   

Nie wiedzialem ze TTomek to najblizszy tuner w województwie.Mam nadzieje ze nie doprowadzi do bankructwa Masersa i Rogala :haha:

jeszcze jeden post nie na temat w Twoim wykonaniu i będzie WARN ...i nie odbieraj tego zbyt osobiście
Ostatnio zmieniony przez TTomek Wto Sty 29, 2008 22:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Sonic created by spleen for stylerbb.net modified by UnholyTeam