Mało jest na temat modyfikacji i przeróbek dość popularnego silnika Perkinsa montowanego w Roverach oraz hondach z lat 1995 - 2000. Silnik o pojemności 2 l oraz sprężarce z intercoolerem wg danych producenta generuje moc 105 KM i moment 210 NM. Postanowiliśmy na kumpla aucie sprawdzić jak to się ma w praktyce, oraz czy domowym tanim sposobem da się coś jeszcze z niego wyciągnąć. Ciśnienie doładowania zostało podniesione z 1 bar do 1.1 bar i w wyniku zwiększenia ilości powietrza podniesiona została dawka paliwa za pomocą opornika przy czujniku położenia szyny paliwowej w skutek czego dawka rośnie proporcjonalnie do wciśnięcia pedału gazu. Czas pracy to ok 1 godziny i koszt rzędu 8 zł (opornik, okablowaniwe i włącznik - po to aby przy codziennej jeździe nie zwiększać zużycia paliwa, a np na trasie podnieść moc i moment na czas wyprzedzania).
I oto wyniki (dzięki uprzejmości i znalezieniu czasu na dokonanie pomiaru na hamowni przez TTomka):
http://www.fotosik.pl/pok...7e837fc6da.html
Wynik seryjnego motoru jest trochę niższy niż dane producenta, ale prawdopodobnie przyczyną tego był brak nawiewu zimnego powietrza na intercooler podczas pomiaru. Pewnie więc i moc po przeróbce też byłaby wyższa.
Ostatnio zmieniony przez sylipp Wto Sty 29, 2008 09:15, w całości zmieniany 2 razy
Auto: Audi A6 3.0TDi V6 Quattro
Skąd: Okolice Lublina Pomógł: 12 razy Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 857
Wysłany: Pon Sty 28, 2008 12:37
Wszystko fajnie , tylko te oporniki podnoszą dawke w całym zakresie obrotów , nawet podczas spokojnej jazdy , przez co spalanie wzrasta zauważalnie. Dobrze przeprowadzony chiptuning , nie polega tylko na podnoszeniu map w góre , ale i opuszczaniu , a dawke zwiększa sie tylko w momentach wysokiego obciążenia / wysokich obrotów , czego opornik nie potrafi , bo jak pisałem wczesniej , podnosi on całą mape w góre , o tyle samo dla 4tys obr , co dla 2tys obr.
nie mów że to opornik (o przepraszam chip) z allegro, za parę groszy?
Taki "chip"na allegro kosztuje od 20 do 400 zł . Oczywiście wszystkie komponenty zostały zakupione osobno w sklepach z artykułami elektronicznymi. Propos dawki to jest ona podnoszona stopniowo i w sumie to max. dawka jest większa gdy wciskamy pedał gazu do oporu, a nie jak w przypadku opornika na czujniku temperatury który podnosi cały czas dawkę niezależnie od wciśnięcia gazu. Przy normalnej jeździe spalanie zostaje w normie.
Owszem, ale jeżeli jeździe się nie wykorzystując pełnych osiągów to spalanie jest podobne. Jeżeli jednak (a tak jest w praktyce) przyciska się do podłogi to różnica w spalaniu jest koło 1 litra/100. Tak więc włącznik jest po to aby nie uważać cały czas na technikę jazdy.
Jeździ już dwa lata i 20 000 km i jakoś nic nie padło. Ale to nie mój samochód więc kumpel zrobi jak ze chce. Ja w sumie go tylko prezentuje jak by ktoś chciał zaoszczędzić kilka groszy i podnieść moc posiadając pompę VP (rover TD i starsze TDI). Nikogo nie namawiam, ale przyrost osiągów w stosunku do poniesionych kosztów jest astronomicznmy.
Pompy w starszych TDI to już V-MAXXX i Sluger ogarniają mega zajebiście, także lepiej niech dłubie ten kto wie co do czego, a nie Jan czy Czesiek który sprzedaje cud drut. Zresztą jak ktoś napisze dobry soft to turbognój będzie jarał mniej niż seria czy taki opornik tuning baj allegromadafaka.
Fajne powiedzonko
Profesjonalny chip nie zwiększa zasadniczo spalania, a osiągi podnosi znacznie. To rozwiązanie nie jest tak ryzykowne jak oporniki czujnika temp., ale zobaczymy jak będzie na dłuższą metę. Na pewno dobre oleje i ich regularna wymiana do motoru to podstawa oraz dobre paliwo.
Auto: o_0
Skąd: Polska Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Lis 2004 Posty: 273
Wysłany: Pon Sty 28, 2008 23:03
sa 2 szkoły podnoszenia mocy jedna tak zwana chujw to oby jechało, druga książkowa. Obie maja zalety wady i tylko od właściciela auta zalezy która droge wybierze. Trzeba było zapytac dał bym Ci jednym uderzeniam młotka wiecej koni niz dał ten opornik a zuzycie ON uzależnione było by tylko od tego jak mocno wciskasz pedał gazu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach