FAQ » Szukaj » Użytkownicy » Grupy » Rejestracja » Profil » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości » Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Renault Clio Williams
Autor Wiadomość
Stacho_16V 
fast driver
JDM


Auto: Civic
Skąd: Dziesiąta
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 1503
Wysłany: Sob Lut 02, 2008 01:55   Renault Clio Williams

Co można powiedzieć o Clio Williams? Wychwalany juz krótko po jego wprowadzeniu jako najlepszy hot-hatch, który kiedykolwiek powstał, ma teraz (po paru latach) świeższych, szybszych pretendentów do jego korony. Dzień w którym postawiliśmy go w szranki przeciwko Clio 172 oraz Ibizie Cupra R, tylko podkreślił jego prymat. W rzeczywistości, gdyby został ujęty w naszym piętnastopojazdowym teście Best Driver's Car in the Real World' jestem pewien, że mógłby "wyciąć" 306 GTI-6.

Szybki i dający się kontrolować podczas slalomu, giętki, łagodny i ogromnie przyjemny w prowadzeniu po torze, zasługuje na punkty dodatkowe za czucie i płynną dynamikę. Jakkolwiek mocno przyciśniesz, po prostu przyjmuje to rzadko okazując cokolwiek więcej ponad niedościgłą kontrolę i nieporównywalne z niczym innym zaangażowanie. I chociaż jest najmocniejszy ze "staruszków", Williamsowi ciągle brakuje ponad 20 KM do Clio 172 i 30 KM do Seata. Nawet pomimo tego, nie trzymał się wcale sporo dalej w testach przyspieszeń i konsekwentnie prześcignął ich czasy na torze testowym.

Perfekcyjny kompromis pomiędzy precyzyjnymi niczym brzytwa reakcjami 205-tki, płynnością Golfa, ze swoją przyjaznością dla kierowcy, Williams jest jednym z tych rzadkich aut, które pozwalają tobie na wydzielenie każdej porcji tempa bez ryzyka jakichkolwiek złych konsekwencji, czy pozbawiając przyjemności pochodzącej z jazdy. Po prostu czujesz dokładnie, co robi przód i tył auta - fakt, że oba końce współpracują w harmonii, a nie walczą jeden z drugim, jest magiczną przyprawą. Jeżeli chcesz pchnąć go do nadsterowności poprzez wąskie odcinki albo delikatnie, lecz bez litości dozowany podsterowny balans pomiędzy szybkimi zakrętami - Williams nie sprawi zawodu.
Gdy Renault wypuściło limitowaną edycję Clio Williams zasugerowało, że ten wyciskacz łez będzie rzadki jak les dents d'un poulet - ząb kurczaka. Promowany hasłem 'musisz go mieć', Williams błyskawicznie się sprzedał, a jego nowi właściciele odjeżdżali autem z przeświadczeniem, że jego wartość nie roztopi się jak kostka masła w słońcu. Zatem gdy tylko Williams 2 pojawił się, linie telefoniczne Renault szybko zaczęły brzęczeć - właściciele Williamsa 1 narzekali na oszustwo firmy.
Renault przebąkiwało, że Williams 2 nie jest inwestycją, gdyż nie ma numerowanych plakietek kolejnych egzemplarzy na kokpitach, ale nikt nie wierzył w takie bzdury. Druga edycja różniła się tylko w najdrobniejszych detalach - duchem była wciąż taka sama.
Ta złą wiadomość dla kupców pierwszej edycji, którzy nauczyli się, że spekulowanie o autach jest niebezpieczne, była jednocześnie dobrą wieścią dla kogokolwiek innego, a biorąc pod uwagę samo auto - po prostu znakomita. Zasługuje ono na bycie kupowanym w pędzie. Kompanie ubezpieczeniowe zaczęły patrzeć na 'błyskawicznych kupujących' z mniejszą wrogością, choć faktycznie z małą szansą, że oni sami zwolnią.
Samo patrzenie na nie powoduje, że szczerzysz zęby w uśmiechu, bo wiesz, co w nim tkwi. Wygląda jak przymilający się pies, który przyczajony, jest jednocześnie naładowany mięśniami - ogólna impresja, która pasuje do jego charakteru: jak zła osa. Jest dokładnie tym, czego byś oczekiwał, przy jego gabarytach, 150-konnym silniku i szerokich Michelinach.
Pokusą jest, by prowadzić go tak, jak gdyby się było gonionym przez oszalałego kowboja. To Renault może prześlizgiwać się po ulicach, zmieniając każdą spokojną przejażdżkę w niezgodny z prawem wyścig, gdy się jest nieostrożnym. On jedzie, trzyma się drogi, skręca i zatrzymuje z gracją auta wyścigowego, a oprócz tego ma nienaganne maniery. Prowadzi się jedwabiście, płynnie jeździ, ma opanowany głos. Można kierować nim i nie czuć kuszenia demonów. Ale nie często. Mamy jednakże jedno zastrzeżenie - kubełkowe siedzenie jest absurdalnie ciasne, i nie przesuwa się wystarczająco daleko do tyłu. I to by było na tyle.


zdjęcia i artykuł by:
google.pl
www.renaultclio.pl
_________________
Gieorgij z You can dance napisał/a:
[quote="Gieorgij"]A do.je.bać ci?[quote]
 
 
 
Kamil 
the fastest furious

Auto: .
Skąd: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 14 Wrz 2004
Posty: 2020
Wysłany: Sob Lut 02, 2008 09:41   

nie to,żebym coś miał do Clio...ale jeszcze nie uważam tego samochodu za klasyk ;)
może jakaś tam legenda świetności Renaulta...ale żeby odrazu do klasyków ;)
_________________
Pokrycia Dachowe - www.kejm.pl .
 
 
Stacho_16V 
fast driver
JDM


Auto: Civic
Skąd: Dziesiąta
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 1503
Wysłany: Sob Lut 02, 2008 13:46   

o gustach się nie dyskutuje :]
_________________
Gieorgij z You can dance napisał/a:
[quote="Gieorgij"]A do.je.bać ci?[quote]
 
 
 
Rysiek 
speed demon
Prawie jak STIG


Auto: służbowe
Skąd: Czuby
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 26 Lis 2004
Posty: 4326
Wysłany: Sob Lut 02, 2008 16:18   

Stacho_16V napisał/a:
o gustach się nie dyskutuje :]


ale to nie gust :D
klasyk to klasyk :) a clio to clio :D
_________________
POKRYCIA DACHOWE - Wszystko do dachu 794-998-001
 
 
 
Stacho_16V 
fast driver
JDM


Auto: Civic
Skąd: Dziesiąta
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 1503
Wysłany: Sob Lut 02, 2008 17:12   

clio a clio williams to 2 inne bajki :)
_________________
Gieorgij z You can dance napisał/a:
[quote="Gieorgij"]A do.je.bać ci?[quote]
 
 
 
siwy 
speed demon


Auto: znalazlem na otomoto ;)
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 03 Maj 2004
Posty: 3578
Wysłany: Sob Lut 02, 2008 21:02   

Dzial jest dla klasykow i youngtimerow i nie widze nic w tym zlego. Wiele osob na pytanie w ankieciie "youngtimer do zabawy i na pokazy czy jakos tak" wskazywalo na Clio W. wiec w czym problem by tutaj wisial ten opis?
_________________
 
 
KLOCEK 
streetracer
KLOCEK RALLY TEAM


Auto: BMW e39 523i
Skąd: Choiny
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Wrz 2004
Posty: 918
Wysłany: Sob Lut 02, 2008 21:51   

jak dla mnie Willi jest klasykiem w 100% :spoko:
_________________
http://img17.imageshack.u...tytuughtiiu.jpg
 
 
 
Kamil 
the fastest furious

Auto: .
Skąd: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 14 Wrz 2004
Posty: 2020
Wysłany: Nie Lut 03, 2008 01:20   

no dobra przekonaliście mnie ;)
Ap ropo jest jakiś prawdziwy Williams w lubelskim?
_________________
Pokrycia Dachowe - www.kejm.pl .
 
 
Misiek_lbn 
the fastest furious


Auto: 200sx s14a
Skąd: Dziesiąta
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Wrz 2006
Posty: 2292
Wysłany: Nie Lut 03, 2008 01:22   

jest, ale na szwajcarskich blachach i niedługo znów wraca do CH ;)
_________________
Przejeżdżam przez Inżynierską w 7.19 sek, a TY ???
 
 
 
Vesti 
drag czempion
FUCKING GREAT


Auto: F7P
Skąd: Polska
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 17 Cze 2004
Posty: 1894
Wysłany: Nie Lut 03, 2008 01:22   

Reszta lektury.

http://lkt.pl/viewtopic.p...highlight=willi

Kamil napisał/a:
nie to,żebym coś miał do Clio...ale jeszcze nie uważam tego samochodu za klasyk

Kamilo, to jest klasyk.
Żeby to poczuc trzeba tym sie przejechac po krętej drodze..
To nie jest zwykłe clio..
"Wilk w owczej skórze" tak go określiło ADAC.
_________________
Lubelski Shadow, Friend KATservis.
 
 
 
daniel325 
pr0 killer
;)


Auto: z3 w częściach
Skąd: Świdnik
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Maj 2005
Posty: 1002
Wysłany: Nie Lut 03, 2008 13:46   

Kamil napisał/a:
no dobra przekonaliście mnie ;)
Ap ropo jest jakiś prawdziwy Williams w lubelskim?


z 2 lata temu sprzedawałem "paipera" kolesiowi z lublina ponoć do williamsa przyjechał nim nie oglądałem go ale właściciel mówił że idzie do odbudowy kupił go ponoć od jakiegoś znanego polskiego tunera (nie pamietam juz od kogo ) coś mowł o hamowaniu i miał ponoć coś koło 200 koni ciekawe co to za auto i co teraz z nim się dzieje
znacie /gościa ? koles jest właścicielem jakiś salonów fryzjerskich w lublinie, chyba!
 
 
 
Stacho_16V 
fast driver
JDM


Auto: Civic
Skąd: Dziesiąta
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 1503
Wysłany: Nie Lut 03, 2008 17:12   

Ogólnie w polsce nie ma dużo williamsów :)
_________________
Gieorgij z You can dance napisał/a:
[quote="Gieorgij"]A do.je.bać ci?[quote]
Ostatnio zmieniony przez Misiek_lbn Nie Lut 03, 2008 17:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Vesti 
drag czempion
FUCKING GREAT


Auto: F7P
Skąd: Polska
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 17 Cze 2004
Posty: 1894
Wysłany: Nie Lut 03, 2008 23:56   

Nie jest tak łatwo zdłubac williego na 200KM

180Km jakos idzie kolejne 20 to już żmudna praca..
Ciekawi mnie który to egzemplarz.. z checia bym podpatrzył co nie co.
_________________
Lubelski Shadow, Friend KATservis.
 
 
 
daniel325 
pr0 killer
;)


Auto: z3 w częściach
Skąd: Świdnik
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Maj 2005
Posty: 1002
Wysłany: Pon Lut 04, 2008 00:11   

szkoda bo miałem go w telefonie ale po tym jak zesrał sie straciłem wszystkie nr-y. auto miało iść na klatkę i do renowacji miałem odezwać sie do gościa powiedziałem mu ze w piatki czasem na mc jest trochę aut zdziwił się i kazał dać znać miał przyjechać, ciekawe co z tego wszystkiego wyszlo
 
 
 
Rysiek 
speed demon
Prawie jak STIG


Auto: służbowe
Skąd: Czuby
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 26 Lis 2004
Posty: 4326
Wysłany: Pon Lut 04, 2008 00:33   

zapytam kumpla bo jego szef jest wlascicielem kilku zakladow fryzjerskich i tez ma fiola na punkcie takich zabawek, latał bardzo mocną S2 w rallycrossie :>

A Willi to klasyk :spoko:
_________________
POKRYCIA DACHOWE - Wszystko do dachu 794-998-001
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Sonic created by spleen for stylerbb.net modified by UnholyTeam