Auto: sej, gej
Skąd: Wrotków Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Cze 2004 Posty: 2627
Wysłany: Sro Lut 06, 2008 12:31 FIAT PANDA KIT CAR
Kod:
Już w maju na trasach rajdowych pojawi się całkowicie nowy samochód rajdowy Fiat Panda gr. A.
Puchar rajdowy, w którym szanse dla wszystkich są jednakowe a o wyniku decydują jedynie umiejętności, jest pomysłem niemożliwym do zrealizowania. Dzieje się tak, ponieważ w rajdach samochodowych o wyniku decyduje tysiące czynników, w dużej mierze niezależnych od kierowców. Dlatego głównym celem, jaki przyświecał pomysłowi Pandacup było maksymalne ograniczenie głównego problemu, mogącego wypaczać przebieg rywalizacji - różnic między pojazdami, biorącymi udział w zawodach.
Przygotowanie identycznych samochodów pozwala wyrównać szanse zawodników i wyłonić najlepszego kierowcę sezonu na podstawie jego umiejętności. Drugim założeniem, tkwiącym u podstaw idei Pandacup jest przekazanie zawodnikom samochodów rajdowych w pełnym tego słowa znaczeniu, a nie zwykłych aut doposażonych w klatki bezpieczeństwa, gaśnice czy zapinki na maskach. Fiat Panda jest najmniejszym autem, które może startować w specyfikacji KIT CAR (gr. A). W takiej wersji stanowi przykład wyczynowej rajdówki, z sześciobiegową, kłową skrzynią biegów i profesjonalną blokadą mechanizmu różnicowego (szpera), wzmocnionymi przegubami i półosiami napędowymi, wentylowanymi tarczami hamulcowymi o średnicy 285 mm z przodu i 240 mm z tyłu, hydraulicznym hamulcem ręcznym. Jeszcze jeden atut to zawieszenie, w którym tuleje metalowo – gumowe (silentblocki) zastąpiono przegubami typu „uniball” a przednie wahacze znacznie lżejszymi, rurowymi konstrukcjami, typowymi dla prawdziwych aut rajdowych. Silnikiem o mocy 140 KM zarządza jednostka sterująca programowalna w 100 % (mapy wtrysku paliwa i zapłonu) z wewnętrzną pamięcią umożliwiającą rejestrowanie parametrów pracy silnika na odcinkach specjalnych oraz ich późniejszą analizę.
Styl prowadzenia samochodu gr. A oraz technika jazdy takim autem zdecydowanie różni się od samochodu gr. N i daje zawodnikowi znacznie lepsze perspektywy. Ważne jest, by jak najwcześniej zaczynać jazdę samochodem A-grupowym, przygotowując się do prowadzenia w przyszłości najszybszych aut rajdowych, gwarantujących najlepsze wyniki. Pandacup daje waśnie taką możliwość, a dodatkowo niezwykłą frajdę z jazdy, charakterystyczną jedynie dla tego typu samochodów rajdowych. Ktoś kto kiedykolwiek w życiu stał na kostce w Walimiu i słyszał zjeżdżającą z przełęczy „ośkę” gr. A, przeżył z pewnością ten swoisty dreszcz emocji i wie, o co chodzi. Dźwięku zjeżdżających z góry Kit Car’ów, określanych często przydomkiem Maxi, po prostu nie można zapomnieć.
Bazą do budowy samochodu jest seryjna Panda z ośmiozaworowym silnikiem 1.2. Nadwozie samochodu zostało oczyszczone do gołej blachy i dodatkowo obspawane w newralgicznych punktach. Na tym etapie we wnętrzu została zamontowana klatka bezpieczeństwa sięgająca aż do punktów mocowania zawieszenia.
Dane techniczne
Dane techniczne Fiat Panda 1.2 Fiat PandaCup
prędkość maksymalna 155 km/h 156 km/h
przyśpieszenie 14,0 s ok 7,0 s
zużycie paliwa 7,0/4,6/5,5 ok 16
silnik benzynowy benzynowy
pojemność skokowa 1242 cm3 1368 cm3
moc maksymalna 60KM/5500 140KM/7700
max moment obrotowy 102 Nm/2500 152 Nm/5000
skrzynia biegów ręczna 5-biegowa ręczna kłowa 6-biegowa
hamulce (mm) tarcz. 240/bębnowe tarczowe 285/240
Fiat Panda w specyfikacji KIT CAR
* 1368 cm3, 140 KM
* 930 kg
* 6-biegowa (kłowa) skrzynia biegów
* mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym
* chłodnica oleju
* hamulce tarczowe wentylowane przednie 285 mm
* hamulce tarczowe tylne 240 mm
* hydrauliczny hamulec ręczny
* przekładnia kierownicza o krótszym przełożeniu
* sportowe zawieszenie z przegubami typu UNIBALL
kalendarz startów
5 eliminacji RSMP oraz jedna PZM
Rajd Elmot 9-10 maja
Rajd Subaru 4-6 lipca
Rajd Rzeszowski 8-10 sierpnia
Rajd Karkonowski 29-30 sieprnia
Rajd Wisły 5-6 września
Rajd Dolnośląski 10-11 października
No widziałem( na zdjeciu) 100 konną wersje.:P ...ale ja mówie o serii czyli tej zwykłej za 26 tys:) Ale nie ma co się spierać...ważne ze bedzie dobrze jeździła. wkońcu 140KM w takim małym popierdułku zrobi swoje:)...pzdr.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach