Autorem nadwozia Golfa pierwszej generacji jest Giorgio Giugiaro z firmy Ital Design.
Nowy projekt całkowicie odbiegał od stylistyki Garbusa. Miejsce obłości zajęły linie proste i kanty. Produkcja samochodu rozpoczęła się w 1974 roku. Samochód sprzedawany był pod nazwą Golf w Europie, Rabbit w USA i Kanadzie, jako Volkswagen Caribe w Ameryce Łacińskiej, do dziś produkowany jest w Republice Południowej Afryki i sprzedawany pod nazwą City Golf.
Golf jak na owe czasy był samochodem bardzo nowoczesnym: przedni napęd, silnik montowany poprzecznie, zawieszenie z kolumnami McPhersona z przodu i belką skrętną z tyłu. Samochód był produkowany jako trzy- lub pięciodrzwiowy hatchback. Nadwozie zapewniało wygodną podróż czterem osobom i zadowalającą ilość miejsca na bagaż.
Niska masa (750 kg) pozwalała silnikowi o mocy 50 KM i pojemności 1.100 cm3 rozpędzić samochód do 140 km/h, 100 km/h osiągał w 16,5 s.
Żeby samochód mógł być sprzedawany w Stanach Zjednoczonych musiał spełniać tamtejsze normy bezpieczeństwa: auto było wyposażone w bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa oraz dwuobwodowy układ hamulcowy.
Dzięki niskiej cenie (wersja podstawowa - 7995 DM) samochód był dostępny szerokiej grupie nabywców - do tej pory (samochód nadal jest produkowany w RPA) sprzedano około 6 milionów egzemplarzy Golfa MK1 w różnych odmianach nadwoziowych.
VW Golf I pojawił się w sprzedaży wiosną 1974 roku. Volkswagen zerwał z tradycją modeli z silnikami montowanymi z tyłu i zaprojektował pojazd niezwykle, jak na owe czasy, nowoczesny. Był to hatchback z kompaktowym nadwoziem, posiadający przedni napęd, chłodzony wodą czterocylindrowy silnik montowany poprzecznie, zawieszenie przednie z kolumnami McPhersona i sprężynami śrubowymi, oraz oś tylną z belką skrętną. Nowy model został powitany entuzjastycznie. Sylwetka hatchbacka okazała się bardziej praktyczna od popularnego “Garbusa” - dostępna była wersja czterodrzwiowa a pojazd był szybszy i bardziej bezpieczny. W roku 1976 przedstawiony został model GTI. W krótkim czasie stał się on samochodem kultowym a wokół całej rodziny Golfa wytworzył się klimat fascynacji. Nasiliło go jeszcze pojawienie się w tym samym roku modelu VW Golf Diesel - pierwszego małego samochodu osobowego z silnikiem wysokoprężnym. W ciągu pierwszych dziewięciu lat obecności na rynku VW Golf I wyprodukowany został w ilości 6.780.050 egzemplay.
Świetny klasyk pierwszy raz za kółkiem 4 lata temu jeździłem takim 1.6 diesel, super wrażenia i samochodzik nawet zastanawiałem sie nad kupnem takiego pozostał sentyment
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach