Auto: ropniak
Skąd: LSM
Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 964
Wysłany: Czw Kwi 03, 2008 17:44 Clio Stacha 16v-co o nim sądzicie i czy to normalne???
Witam.
Postanowiłem założyć ten temat,bo nie mogę sie dogadać ze Stachem co do jego Clio.Byłem zainteresowany kupnem i myślę że ten temat jest jak najbardziej odpowiedni,tymbardziej,że to człowiek z tego forum i dobrze by było wiedzieć wszystko na temat tego auta,żeby nie wpaść na minę.
Zacznę od tego,że jak pisałem wcześniej jak tylko pojawiło się ogłoszenie zaproponowałem 5000zł za Clio Stacha.Oczywiście się oburzył i że w żadnym wypadku nie sprzeda,powiedziałem ,że 6000zł daje ostatecznie,to mnie wyśmiał i kazał szukać gdzie indziej ,bo jego Clio jest warte 10.000zł.(histori gg nie będę wstawiał ,bo to chyba naruszenie prywatności by było).
Odpuściłem-mysle poczekam.
Długo nie czekałem
Za miesiąc widzę już cena 7.999zł ,to na forum odezwałem się żę oferta moja aktualna.Tymbardziej ,że jakiś dokład mały do auta zrobił.
Za chwilę był odzew ,że za 7000zł z hakiem by oddał,a po dniu że za 6500zł ale tak po znajomości.I się zdziwiłem ,że tak szybko cena zmalała,jak auto taka igła
Po chwili kilku uczciwych forumowiczów po przeczytaniu pewnie moich postów na forum,że zainteresowany jestem zakupem,aby mieć autko na tor zaczęło mi opisywać stan faktyczny auta.I na przykład wyszła sprawa dymienia auta,o czym wcześniej szczery i uczciwy,bo jak powiedział kolegi z forum by nie oszukiwał Stacho o niczym nie wspominał.
Stacho tłumaczy,że po wywaleniu katalizatora auto zaczęło dymieć i,że to normalne bo robi się jakaś flejma i auto zaczyna dymieć.
Mnie to dziwi,bo co ma katalizator do brania oleju,ale powiedział że po zalaniu oleju 10w-60 przestanie dymić.Okej pomyślałem zaryzykuje i mówie,że dołoże 500zł żeby zalać olej zalecany przez Stacha i przejedziemy się do Warszawy i z powrotem żeby sie olej dobrze rozchlapał i zobaczymy czy ustanie.Mysle że dobrze zaproponowałem,ale za żadne skarby Stacho nie chciał pójść na ten układ,ale dalej stanowczo twierdzi,że jak zaleje 10w-60 to przestanie dymić.
Moje pytanie jest takie,czy to normalne i dlaczego jeśli tak,że auto dymi olejem po wywaleniu katalizatora?
Czy moga się osoby znające to auto konkretnie wypowiedzieć o nim?
Może jeszcze tranzakcja nie zaprzepaszczona,ale nie chce utopić 7000zł,bo wole przepić
Znam wiele osób co jeżdzi bez kata i nic im nie dymi,to samo na rajdach nawet dawnych oleju nie widać a kata nie ma.
Ten temat może otworzy oczy nie tylko mi ,ale i wielu innym użytkownikom,bo robili duże oczy,że po wywaleniu kata auto dymi.
Ps.Stachu,chyba sam przyznasz że napisałem samą prawdę i byłem uczciwy nie kopiując całej histori gg.
Dziękuję osobom anonimowym w tym poście co mi oczy otwożyły na temat tego Clio i przykro mi,że na swoim formu niektórzy myslą tylko o pozbyciu się problemu ,a nie o wspólnym się szanowaniu.
Ostatnio zmieniony przez _Rafi_ Pią Kwi 04, 2008 10:40, w całości zmieniany 1 raz
Debata była dość długa :]
Dowiedziałem się wiele rzeczy co do mojego auta silnik zarżnięty, że będzie trzeba go wymieniać i wogóle, skoro ludzie z forum wiedzą lepiej to ok.
Co do twojego pytania to odpowiem Ci tak samo jak na gg:
Więc napisze Ci wprost:
Silnik 1.8 czy 2.0 potrafi zjeść od 0,8L do 1.2L oleju wszystko pisze w książe serwisowej tak poprostu został skonstrułowany ten silnik.
Po zrobieniu kompletnego przelotu, wydech będzie szybciej się opróżniał przez co będą flejmy i będą "chmury" i w tym momencie zalecany jest np. Olej Valvoline 10W60(czy też LIQUID MOLY czy CASTROL) dzięki niemu dymienie powinno ustąpić ponieważ olej ten ma bardzo dużą wytrzymałość termiczną a nawet powinien wyciszyć prace silnika
A gdy masz normalny wydech z katalizatorem i tłumikiem przelotowym, nie masz flejmów bo wszystko tłumi tłumik przelotowy i kat, wtedy też nie widać dymienia ponieważ wydech wolniej się opróżnia.
Tyle odemnie
dodam że nie jest to tylko moje zdanie, lecz i innego użytkownika Clio (rajdowego)
_________________ Gieorgij z You can dance napisał/a:
[quote="Gieorgij"]A do.je.bać ci?[quote]
_Rafi_, jak na mój gust to zachowujesz sie jak panienka...
Nie jestes pewny auta to nie kupuj, a nie wylewasz jakieś swoje żale na forum. Myślę, ze 95% tego forum ma głęboko w pupci interesy innych i czy komuś coś dymi czy nie.
_________________ POKRYCIA DACHOWE - Wszystko do dachu 794-998-001
Auto: ropniak
Skąd: LSM
Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 964
Wysłany: Czw Kwi 03, 2008 17:51
Stacho_16V napisał/a:
Po zrobieniu kompletnego przelotu, wydech będzie szybciej się opróżniał przez co będą flejmy i będą "chmury" i w tym momencie zalecany jest np. Olej Valvoline 10W60(czy też LIQUID MOLY czy CASTROL) dzięki niemu dymienie powinno ustąpić
Przecież chciałem zalać i zrobić trasę na własny koszt,to czemu nie chciałeś???
Wracamy nie dymi i masz 6,5klocka w kieszeni
Dodam jeszcze to:
ta flejma o której wspomniałeś, powstaje gdy silnik schodzi z wysokich obrotów,
a przelot to nie jest tylko wywalenie Katalizatora lecz również i tłumika przelotowego tak jak w moim przypadku przez co wydesz szybciej się opróżnia no i powstają flejmy(takowe strzały z wydechu)
zobaczymy co inni powiedzą
_________________ Gieorgij z You can dance napisał/a:
[quote="Gieorgij"]A do.je.bać ci?[quote]
Auto: ropniak
Skąd: LSM
Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 964
Wysłany: Czw Kwi 03, 2008 17:55
Rysiek napisał/a:
_Rafi_, jak na mój gust to zachowujesz sie jak panienka...
Nie jestes pewny auta to nie kupuj, a nie wylewasz jakieś swoje żale na forum. Myślę, ze 95% tego forum ma głęboko w pupci interesy innych i czy komuś coś dymi czy nie.
A ja myslałem ,że forum od tego,żeby sobie pomagać.
Wiem,Ty myślisz inaczej bo niedawno też długo szukałeś jelenia na pozbycie się problemu.A jakby to trafił się sąsia to pal licho obym ja miał juz to z głowy.Nieładnie tak myśleć.
A wogóle jak juz tak pisze to przypomniało mi sie coś ,że ponoć jest jakaś rękojma na zakupy auta uzywanego,że jak wyjdą wady ukryte ,podkreślam ukryte to sprzedający może być pociągnięty do odpowiedzialnośi.
Wiem ,wiem zaraz powiecie że kto by sie w to bawił i ja też bym sie w to nie bawił bo to nie te ceny aut,ale chodzi o to czy jest taki jakiś przepis???
Auto: ...
Skąd: Polska
Dołączył: 08 Maj 2004 Posty: 3215
Wysłany: Czw Kwi 03, 2008 17:55
Moim zdaniem bardzo dobrze ze chce sie dowiedziec wszytkiego o samochodzie wkoncu to nie jest 5 zł , których w razie czego nie bedzie szkoda. Mysle ze kupujacy powienien sprawdzic samochód na stacji diagnostycznej , jezeli przejdzie cała diagnostyke bardzo szczegółowa i dokładna to mozna brac
_________________ "nie sztuką jest zwrócić na siebię uwagę tonami spojlerów i neonów... sztuką jest zrobić to bez nich..."
Auto: ropniak
Skąd: LSM
Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 964
Wysłany: Czw Kwi 03, 2008 17:58
Acha Rysiu zapomniałem,że ty lejesz na innych tylko ty sie liczysz,a tyczy się to twoich xenonów co nie raz pisano że walą po oczach,ale co tam lans najważniejszy.Co w tym złego ,że pytam o coś.Jak Ciebie to zlewa to nie pisz nic,a na przyszłość jak chcesz ze mną podyskutawać to bądz na drodze w porządku,bo przez takie światło w niebo-niekoniecznie twoje- może ktoś zginąć lub zostac kaleką i wtedy się zastanowisz co znaczy mieć światło dobrze ustawione.Ale to dopiero dochodzi do człowieka jak sprawa dotyczy siebie samego lub najbliższej rodziny.
Rafi za 6500 nie kupisz lepszego przecinaka na tor... Uwierz...
astre gsi mozna w de wyrwac i jeszcze zarejestrowac
a moim zdaniem jest ona lepsza od clio, bo skrzynie sie tak nie sypia
mi w punto brak kata nie spowodowal ze kopcil.
pamietam kiedys okuliczowi dymki puszczal i niby to benzyna tak walilo - tak samo sie tlumacza wlascicie vti ze dymek z wydechu to nie olej tylko wacha - nie bede z tym polemizowal bo takiej fury nie mialem
ale to co pisza w ksiazkach serwisowych to bzdury - wszedzie sie zabezpieczaja ze samochod moze brac do litra oleju na 1000km- jak samochod tyle bierze to totalny remont - swego czasu punto mi tyle bralo i na kazdych swiatlach piekna siwuche zostawialo
Auto: Toyota Corolla E11
Skąd: Czechów
Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 200
Wysłany: Czw Kwi 03, 2008 18:09
ja tam nigdy nie zauważyłem, zeby Clio Stacha dymiło tak, zeby możnabyło sie tym zaniepokoić, a oglądałem je często na torze. Co do głowicy to planowanie 16-zworowej głowicy 45zł + 16 uszczelniaczy + umycie jej dokładne to koszt ok 170-200zł a uszczelki nie kosztują aż tak dużo, zeby cała robota kosztowała Cie 1000zł ja uważam, ze cena za to Clio jest całkiem dobra, a samochód idealnie nadaje się na tor.
Rafi masz racje sprawdzaj auto jak sie da tym bardziej ze ktos od razu cos kreci , to trzeba sobie odpuścić ale dobrze sprawdzić . Pamietaj ze ty jako kupujacy masz do tego prawo .
Stachu jak ja mialem takich kupujacych zawsze byli odprawiani z kwitkiem po co pozniej jakies problemy.
PS. Obyscie sie dogadali i nie mieli pozniej do siebie pretensji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach