Wysłany: Czw Maj 08, 2008 08:29 15-metrowy skok honkera
15-metrowy skok honkera
WICHER TEAM Przemysław Gawin za kierownicą terenówki. Fot. PM
W Suwałkach rozegrano pierwszą eliminację rajdowych mistrzostw Polski samochodów terenowych, w której pojechali ubiegłoroczni brązowi medaliści tej rywalizacji, lublinianie Małgorzata i Przemysław Gawinowie. Załoga z ulicy Glinianej, startująca na honkerze w klasie 02 samochodów z silnikami o pojemności do 2500 ccm, potwierdziła przynależność do krajowej czołówki plasując się na trzecim miejscu.
Do rywalizacji przystąpiły 33 załogi, w tym debiutujące w mistrzostwach Polski załogi z Litwy. Powszechną sensację wzbudzał nissan pajero, który 3-krotnie dojeżdżał do mety Rajdu Paryż – Dakar.
Auto, które tyle razy pokonało piaski Sahary, nie dało sobie jednak rady już na pierwszym suwalskim „oesie”.
Był nim długi stromy podjazd, na którym kłopoty miały nawet 400-konne maszyny. Lubelski honker nie bez trudu ukończył to zadanie, za to drugi odcinek specjalny okazał się wprost wymarzony dla lublinian. Na twardej, żwirowej nawierzchni z długimi prostymi pozwolił Przemkowi, pomimo wcześniejszej awarii siłownika sprzęgła, dosłownie „zamknąć licznik”.
– Na jednym z odcinków tej trasy prawdopodobnie ustanowiłem rekord życiowy w skoku samochodem na odległość. Przeleciałem w powietrzu około piętnastu metrów – mówi kierowca zwany w środowisku „Wichrem”.
Lubelski team zajął nie tylko trzecie miejsce w swojej kategorii, ale jest też dziesiąty w klasyfikacji generalnej. Druga tegoroczna eliminacja rajdowych mistrzostw Polski samochodów terenowych odbędzie się w dniach 16-17 maja na torze w Wałbrzychu. Zawody przejdą do historii jako pierwsza wspólna eliminacja mistrzostw Polski i mistrzostw Czech.
silnik turbo z Audi plus sprzęgło chyba ceramika i skrzynia Audi, koła - wiadomo, blachy - robione pod klatkę przez nich samych, chłodnica, zbiornik oktanów.
Oryginał: mosty, hamulce, rama, szyba i podszybie, reduktor, wały, lampy przód.
_________________ z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
zdarzają się w przyrodzie (nie często) przekładki mostów napędowych od Nissana Patrola do Pajero, ze względu na to że w Pajero jest z przodu most z niezależnym zawieszeniem, a mosty Patrolowe są sztywne. Zabieg ten ma na celu zwiększenie możliwości terenowych pojary, głównie wykrzyżu osi.
_________________ z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach