FAQ » Szukaj » Użytkownicy » Grupy » Rejestracja » Profil » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości » Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: siwy
Sro Maj 14, 2008 13:58
Odpowiednie cisnienie w oponach
Autor Wiadomość
noodl3s 
prawdziwy tuner


Auto: audi 90q 2.3 20V & AR
Skąd: Woj. Lubelskie
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 540
Wysłany: Sro Maj 14, 2008 08:47   Odpowiednie cisnienie w oponach

Witam, jako że nie mam gtecha zeby sobie to sprawdzic samemu, a szukajka mi nie pomogła może ktoś z Was będzie mógł się podzielić spostrzeżeniami.
Otóż, zastanawia mnie na jakim ciśnieniu opona będzie miała największą przyczepność i jednocześnie nie spowoduje zbyt dużych strat na dystansie 1/4 m. Wiem, że z tyłu trzeba dać możliwie jak najwięcej, żeby zmniejszyć opory toczenia, a jak wygląda sprawa z przodem?
Oponki to 205/45/16 Good Year Eagle F1, w tej chwili jeżdżę na 2.2.
Jeżeli temat lamerski bądź zbyt oczywisty to proszę o usunięcie 8)
_________________
Best ET - 14.5
http://www.lco.org.pl
http://www.radcaprawny-lublin.pl
 
 
 
Jaqub 
speed demon
8000K power zenon


Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 10 Sty 2005
Posty: 3256
Wysłany: Sro Maj 14, 2008 11:32   

takie cisnienie jak zaleca producent auta do danego rozmiaru opony... zbyt wysokie= opona dotyka podloza srodkiem (mniejszy kontakt z podlozem), zbyt niskie= opona dotyka podloza bokami...
_________________
Gabinet Neurologiczny Lublin:
http://www.zumi.pl/115163...blin,firma.html
 
 
pilachgt 
the fastest furious
die Welt der Huren


Auto: destrukcja
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Gru 2004
Posty: 2249
Wysłany: Sro Maj 14, 2008 12:17   

Jaqub napisał/a:
takie cisnienie jak zaleca producent auta do danego rozmiaru opony... zbyt wysokie= opona dotyka podloza srodkiem (mniejszy kontakt z podlozem), zbyt niskie= opona dotyka podloza bokami...

czyli ja w evo powinienem mieć 2,2 na przód i 2,0 na tył.

więc spierałbym się z tymi zaleceniami producenta
_________________

ELPIDŻI RAKIET FJUŁEL 15,15s/400m
PB PAŁER 6s/14,58s

 
 
crOOchy 
the fastest furious


Auto: Jeep WJ Limited 2.7 CRD
Skąd: Czuby
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 2208
Wysłany: Sro Maj 14, 2008 12:19   

nie wiem czy to ci pomoże, ale 2.3 z przodu, 2,2 z tyłu ja mam. na 2.5 to było sztywno i ładnie przyczepność rwało
_________________
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
 
 
 
Jaqub 
speed demon
8000K power zenon


Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 10 Sty 2005
Posty: 3256
Wysłany: Sro Maj 14, 2008 13:38   

pilachgt napisał/a:
czyli ja w evo powinienem mieć 2,2 na przód i 2,0 na tył.

więc spierałbym się z tymi zaleceniami producenta
_________________



jesli masz fabryczny rozmiar opon i producent podaje cisnienie dla takiego rozmiaru opon to raczej tak byc powinno... ew. czasem na dobrych wulkanizacjach maja katalogi z zamiennikami opon dla danego auta i cisnieniami jakie powinno byc...
_________________
Gabinet Neurologiczny Lublin:
http://www.zumi.pl/115163...blin,firma.html
 
 
Zell 
drifter


Auto: Fajne
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Sie 2006
Posty: 308
Wysłany: Sro Maj 14, 2008 14:14   

Musisz poeksperymentować z jakim ciśnieniem masz dobry start i nie zrywa za łatwo przyczepności (bo rozumiem że chodzi o odpowiednie ciśnienie do dragu), seryjne to taki minimum (przy niższym będzie za bardzo opona siadać na starcie), za dużo też nie można bo za łatwo będzie przyczepność rwać. Dla każdego auta to ciśnienie będzie inne, zależy to od dość wielu czynników i na oko nie da się określić jak będzie najlepiej.

Spróbuj napompować przód do 2.5 bara, jak będzie strasznie tracić trakcję to o 0.1 w dół i zobacz czy będzie lepiej, i tak dalej dopóki nie znajdziesz tego najbardziej odpowiedniego ciśnienia.
 
 
 
Drift_King 
prawdziwy tuner
dryfciarz


Auto: Subu
Skąd: Czuby
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 654
Wysłany: Sro Maj 14, 2008 15:06   

Ja eksperymentowałem swego czasu w tym temacie,z tym że chodziło mi o dokładnie odwrotny skutek,chciałem żeby auto niskiej mocy traciło jak najłatwiej trakcję.
Z obserwacji wynikło ze im bardziej ciśnienie w górę tym słabsza przyczepność(to chyba oczywiste) ale nie wydaje mi sie,zeby ów przyczepność spadała gdy ciśnienie będzie poniżej optymalnego(nie mylić z katalogowym).Wydaje mi się że nawet gdy będzie ono zbyt niskie to przyczepność na tym nie ucierpi bo powierzchnia styku opony z asfaltem będzie wielka,ucierpią na tym tylko opory toczenia więc tak jak sam napisałes musisz przyeksperymentować chocby z gejtechem w reku.Tak jak Zell napisał nie da sie tego jednoznacznie określić,szerokość felgi,opony,marka/model auta/jego ciężar na oś itepe itede warunkują to właściwe ciśnienie i albo skorzystasz z gotowca od kogoś kto już to w TAKIM SAMYM aucie przerobił albo będziesz musiał eksperymentować do skutku.

Pomijając już hardcory typu maxymalnie duże lub małe ciśnienie myslę że różnice czasowe nie będa zbyt wielke :/
_________________
'96 Subaru Impreza GT wozi dupę
'00 Daewoo Matiz Van rolniczo-służbowy
'95 Daewoo Nexja GSi 16v szczur na tor
 
 
crOOchy 
the fastest furious


Auto: Jeep WJ Limited 2.7 CRD
Skąd: Czuby
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 2208
Wysłany: Sro Maj 14, 2008 15:14   

W samochodach terenowych daje się jak najmniejsze ciśnienie żeby zwiększyć przyczepność. Bardzo często jest to poniżej 1,5
_________________
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
 
 
 
MACIOR 
speed demon
aaaapsik!!!


Auto: jeździ :)
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 05 Lip 2004
Posty: 3969
Wysłany: Sro Maj 14, 2008 15:21   

Wszystkie teorie o pompowaniu tyle ile fabryka zaleca można wsadzić między bajki, podchodząc profi do tematu to termometr laserowy, prosta około 1km i dajesz w palnik, stajesz i mierzysz termometrem temperature na pow. opony która przylega do gleby w 4-5 miejscach (środek, boki, pośrednio), wprowadasz korekty w ciśnieniu i dalej palnik, ważne by mierzyć na obu kołach napędzanych (jeżeli latamy na wprost) i nie dziw się jak wyjdzie, że w lewej przy 2.1 jest git, a w prawej przy 2.3 też jest git, a przy 2.1 kupa. Oczywiście podczas testu lepiej nieskręcać zbytnio bo falszujesz wyniki no i ustawienia zawiasu (zbieżność, kąty i inne cuda) mają być igiełka fabryka, a na koniec możesz kliknąć "pomógł" :mrgreen:
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Sonic created by spleen for stylerbb.net modified by UnholyTeam