FAQ » Szukaj » Użytkownicy » Grupy » Rejestracja » Profil » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości » Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
niedogrzany
Autor Wiadomość
slaw86 
drifter


Auto: A4//grande P.
Skąd: Woj. Lubelskie
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 423
Wysłany: Pią Lis 28, 2008 15:09   niedogrzany

przez ostatnie zimniejsze dni zauważyłem że w moim tdi silnik nie łapie temp. na trasie jest w miarę dobrze na wskaźniku ~90 na vagu 85, tyle że w mieście spada na wskaźniku ~80 na vagu 75C. dosyć to dziwne ale zawsze myślałem że w mieście złapie temp a tu jeszcze spada,ale po ostrym butowaniu wraca do normy. ciepłe powietrze dmucha po jakiś 10min. termostat wymieniałem na wiosne razem z pompa. zastanawiam się czy nie przysłonić chłodnicy :|
_________________

 
 
 
ilo 
technical monster


Auto: TOYOTA RAV4
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 1322
Wysłany: Pią Lis 28, 2008 17:12   

Prawdopodobnie nie domyka się całkowicie termostat
 
 
 
bebik 
znawca


Auto: jest
Skąd: Chełm
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 68
Wysłany: Sob Lis 29, 2008 07:54   

ilo, coś mi się wydaje, że jednak nie masz racji.
gdyby termostat był niedomknięty to sytuacja byłaby zupełnie odwrotna. czyli w mieście wzrastała by temperatura, a na trasie gdzie chłodzenie jest wydajniejsze temp. by spadała. ja tak miałem przy niedomykającym się termostacie, i w zasadzie to jest logiczne.
ale u slaw86 jest zupełnie odwrotnie.
 
 
slaw86 
drifter


Auto: A4//grande P.
Skąd: Woj. Lubelskie
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 423
Wysłany: Sob Lis 29, 2008 10:44   

termostat jest od danelczyka, ale w grę wchodzi jeszcze uszkodzony czujnik :idea:
_________________

 
 
 
ryssioo 
Specjalista
fdsw


Auto: audi a4 1,9tdi
Skąd: Woj. Lubelskie
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 147
Wysłany: Sob Lis 29, 2008 18:29   

ja stawiam na termostat. a jak kupiles ten nowy na wiosne to wzbudzales go przez np. gotowanie?
_________________
sprzedam:
koła 16" do bmw (felgi alu + opony)
 
 
 
slaw86 
drifter


Auto: A4//grande P.
Skąd: Woj. Lubelskie
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 423
Wysłany: Sob Lis 29, 2008 21:11   

nic nie robiłem i podejrzewam że mechanior też tego nie zrobił, poprostu założył i już :/
_________________

 
 
 
ryssioo 
Specjalista
fdsw


Auto: audi a4 1,9tdi
Skąd: Woj. Lubelskie
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 147
Wysłany: Nie Lis 30, 2008 11:14   

bo wlasnie gdzies slyszalem ze przed zalozeniem nowego termostatu trzeba go pobudzic (najlepiej zagotowac). tak zrobilem jak zmienialem u siebie i nie mam zadnych problemow z temperatura. u mnie czy to miasto czy trasa mialem 75 - 80 stopni. jak mu przycisnalem to wskakiwalo na 90 i zaraz spadalo. warto sie tym zajac bo jak silnik jest niedogrzany to wiecej spala i glosniej pracuje
_________________
sprzedam:
koła 16" do bmw (felgi alu + opony)
 
 
 
slaw86 
drifter


Auto: A4//grande P.
Skąd: Woj. Lubelskie
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 423
Wysłany: Nie Lis 30, 2008 14:38   

ryssioo napisał/a:
glosniej pracuje

a tu sie zgodzę, stojący obok passat b4tdi pracuje ciszej :/
najgorsze to bebeszenie spuszczanie płynu itp...w tym tygodniu sie tym zajmę zobaczymy co wyjdzie
_________________

 
 
 
Kornolio 
Uczy sie pisac


Auto: Audi Coupe
Skąd: Łuków
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 13
Wysłany: Nie Lis 30, 2008 15:13   

ryssioo napisał/a:
bo wlasnie gdzies slyszalem ze przed zalozeniem nowego termostatu trzeba go pobudzic (najlepiej zagotowac). tak zrobilem jak zmienialem u siebie i nie mam zadnych problemow z temperatura. u mnie czy to miasto czy trasa mialem 75 - 80 stopni. jak mu przycisnalem to wskakiwalo na 90 i zaraz spadalo. warto sie tym zajac bo jak silnik jest niedogrzany to wiecej spala i glosniej pracuje


75- 80 stopni to nie jest dobra temperatura, dla tego silnika.

Winą może być termostat, albo czujnik G62, należało by go sprawdzić. Albo nawet porównać wskazania z Vaga i deski rozdzielczej. Czujnik jest dwu- funkcyjny.

Wczoraj właśnie naprawiałem taki przypadek jak mówisz, wymieniliśmy termostat, i wszystko jest ok dopóki nie włączy się ogrzewania na max. Wtedy temperatura ze wskaźnika spada w dół. Wygląda na uszkodzony czujnik, za tydzień zmieniamy na nowy, oczywiście wszystkie części z ASO.

Prawidłowa temperatura dla silnika 1.9TDi to 90 stopni i nie ma prawa drgnąć po rozgrzaniu samochodu czy to trasa czy miasto.
 
 
Gosia 
drifter


Auto: Audi 100 - C4
Skąd: Śródmieście
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 06 Wrz 2007
Posty: 236
Wysłany: Nie Lis 30, 2008 15:16   

A jaka powinna być temperatura dla silnika 2.0 benzyna ? :roll:
_________________
Skoro może być gorzej to znaczy nie jest źle, a skoro nie jest źle to jest dobrze.
 
 
ryssioo 
Specjalista
fdsw


Auto: audi a4 1,9tdi
Skąd: Woj. Lubelskie
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 147
Wysłany: Nie Lis 30, 2008 16:24   

kajtek napisał/a:
A jaka powinna być temperatura dla silnika 2.0 benzyna ? :roll:


wydaje mi sie ze tez 90 stopni
_________________
sprzedam:
koła 16" do bmw (felgi alu + opony)
 
 
 
Kornolio 
Uczy sie pisac


Auto: Audi Coupe
Skąd: Łuków
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 13
Wysłany: Nie Lis 30, 2008 17:23   

kajtek napisał/a:
A jaka powinna być temperatura dla silnika 2.0 benzyna ? :roll:


90 do 92, dalej będą włączały się wentylatory przy ok 98, zależy od włącznika.
 
 
Gosia 
drifter


Auto: Audi 100 - C4
Skąd: Śródmieście
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 06 Wrz 2007
Posty: 236
Wysłany: Nie Lis 30, 2008 17:37   

Kornolio napisał/a:
kajtek napisał/a:
A jaka powinna być temperatura dla silnika 2.0 benzyna ? :roll:


90 do 92, dalej będą włączały się wentylatory przy ok 98, zależy od włącznika.


Dziękuję czyli u mnie wszystko jest dobrze :)
_________________
Skoro może być gorzej to znaczy nie jest źle, a skoro nie jest źle to jest dobrze.
 
 
marcino 
Widać, że się stara
vaglublin.pl


Auto: VW golf III 1,8 ABS '94
Skąd: Lublin
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 45
Wysłany: Pon Gru 01, 2008 18:25   

daję sobie rękę uciąć ze to termostat bebik się myli poprostu się nie domyka i puszcza schłodzony płyn z chłodnicy do bloku silnika co za tym idzie jest cały czas chłodzony silnik i nie może złapać temperatury. Jak by termostat był dobry to puścił by dopiero przy 87 stopniach i nie otwiera się do końca całkowite otwarcie następuje przy 105 stopniach aby puścić maksymalnie schłodzonego płynu z silnika.
jest to niedobre dla silnika i podejrzewam ze musiałeś w wakacje złapać temperaturę i termostat kaput, często sie to dzieje szczególnie przed zimą kiedy właściciel nie może sie zagrzać we własnym autku bo ma temperaturę silnika 75-80 stopni., TERMOSTAT KOLEGO WYMIEŃ bo szkoda silnika
 
 
 
rafii 
Specjalista


Auto: Audi B4 TornadoRot
Skąd: Czechów
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 129
Wysłany: Pon Gru 01, 2008 21:26   

podlacze sie do tematu
otoz w trakcie jazdy po miescie, wydaje mi sie ze jest ok. :spoko: silnik zlapie temp. 90 stopni czasami wiecej wowczas wlaczaja sie wentylatory czyli :spoko: nie zauwazylem aby dzialo sie cos niepokojacego czyli zbyt niska tem. lub zbyt wysoka ;)
ale na trasie jest juz inaczej....hmhmm :roll: temp. silnika oscyluje ok.60 -70 stopni wiec jest niedogrzany!!!!!!! czy taka sytuacja zeczywiscie wskazuje na niedomykajacy sie termostat!!??????czy jest sens podpiac vag i sprawdzic - moze jakis czujnik???czy od razu jechac po nowy termostat????? i plyn????
_________________
my red, pussy ;-) zobacz http://lkt.pl/viewtopic.php?t=9629
www.lkaudi.pl
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Sonic created by spleen for stylerbb.net modified by UnholyTeam