Auto: A4//grande P.
Skąd: Woj. Lubelskie Pomógł: 7 razy Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 423
Wysłany: Pią Lis 28, 2008 15:09 niedogrzany
przez ostatnie zimniejsze dni zauważyłem że w moim tdi silnik nie łapie temp. na trasie jest w miarę dobrze na wskaźniku ~90 na vagu 85, tyle że w mieście spada na wskaźniku ~80 na vagu 75C. dosyć to dziwne ale zawsze myślałem że w mieście złapie temp a tu jeszcze spada,ale po ostrym butowaniu wraca do normy. ciepłe powietrze dmucha po jakiś 10min. termostat wymieniałem na wiosne razem z pompa. zastanawiam się czy nie przysłonić chłodnicy
Auto: jest
Skąd: Chełm Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 68
Wysłany: Sob Lis 29, 2008 07:54
ilo, coś mi się wydaje, że jednak nie masz racji.
gdyby termostat był niedomknięty to sytuacja byłaby zupełnie odwrotna. czyli w mieście wzrastała by temperatura, a na trasie gdzie chłodzenie jest wydajniejsze temp. by spadała. ja tak miałem przy niedomykającym się termostacie, i w zasadzie to jest logiczne.
ale u slaw86 jest zupełnie odwrotnie.
Auto: audi a4 1,9tdi
Skąd: Woj. Lubelskie Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 147
Wysłany: Nie Lis 30, 2008 11:14
bo wlasnie gdzies slyszalem ze przed zalozeniem nowego termostatu trzeba go pobudzic (najlepiej zagotowac). tak zrobilem jak zmienialem u siebie i nie mam zadnych problemow z temperatura. u mnie czy to miasto czy trasa mialem 75 - 80 stopni. jak mu przycisnalem to wskakiwalo na 90 i zaraz spadalo. warto sie tym zajac bo jak silnik jest niedogrzany to wiecej spala i glosniej pracuje
_________________ sprzedam:
koła 16" do bmw (felgi alu + opony)
Auto: A4//grande P.
Skąd: Woj. Lubelskie Pomógł: 7 razy Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 423
Wysłany: Nie Lis 30, 2008 14:38
ryssioo napisał/a:
glosniej pracuje
a tu sie zgodzę, stojący obok passat b4tdi pracuje ciszej
najgorsze to bebeszenie spuszczanie płynu itp...w tym tygodniu sie tym zajmę zobaczymy co wyjdzie
Auto: Audi Coupe
Skąd: Łuków
Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 13
Wysłany: Nie Lis 30, 2008 15:13
ryssioo napisał/a:
bo wlasnie gdzies slyszalem ze przed zalozeniem nowego termostatu trzeba go pobudzic (najlepiej zagotowac). tak zrobilem jak zmienialem u siebie i nie mam zadnych problemow z temperatura. u mnie czy to miasto czy trasa mialem 75 - 80 stopni. jak mu przycisnalem to wskakiwalo na 90 i zaraz spadalo. warto sie tym zajac bo jak silnik jest niedogrzany to wiecej spala i glosniej pracuje
75- 80 stopni to nie jest dobra temperatura, dla tego silnika.
Winą może być termostat, albo czujnik G62, należało by go sprawdzić. Albo nawet porównać wskazania z Vaga i deski rozdzielczej. Czujnik jest dwu- funkcyjny.
Wczoraj właśnie naprawiałem taki przypadek jak mówisz, wymieniliśmy termostat, i wszystko jest ok dopóki nie włączy się ogrzewania na max. Wtedy temperatura ze wskaźnika spada w dół. Wygląda na uszkodzony czujnik, za tydzień zmieniamy na nowy, oczywiście wszystkie części z ASO.
Prawidłowa temperatura dla silnika 1.9TDi to 90 stopni i nie ma prawa drgnąć po rozgrzaniu samochodu czy to trasa czy miasto.
daję sobie rękę uciąć ze to termostat bebik się myli poprostu się nie domyka i puszcza schłodzony płyn z chłodnicy do bloku silnika co za tym idzie jest cały czas chłodzony silnik i nie może złapać temperatury. Jak by termostat był dobry to puścił by dopiero przy 87 stopniach i nie otwiera się do końca całkowite otwarcie następuje przy 105 stopniach aby puścić maksymalnie schłodzonego płynu z silnika.
jest to niedobre dla silnika i podejrzewam ze musiałeś w wakacje złapać temperaturę i termostat kaput, często sie to dzieje szczególnie przed zimą kiedy właściciel nie może sie zagrzać we własnym autku bo ma temperaturę silnika 75-80 stopni., TERMOSTAT KOLEGO WYMIEŃ bo szkoda silnika
Auto: Audi B4 TornadoRot
Skąd: Czechów Pomógł: 5 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 129
Wysłany: Pon Gru 01, 2008 21:26
podlacze sie do tematu
otoz w trakcie jazdy po miescie, wydaje mi sie ze jest ok. silnik zlapie temp. 90 stopni czasami wiecej wowczas wlaczaja sie wentylatory czyli nie zauwazylem aby dzialo sie cos niepokojacego czyli zbyt niska tem. lub zbyt wysoka
ale na trasie jest juz inaczej....hmhmm temp. silnika oscyluje ok.60 -70 stopni wiec jest niedogrzany!!!!!!! czy taka sytuacja zeczywiscie wskazuje na niedomykajacy sie termostat!!??????czy jest sens podpiac vag i sprawdzic - moze jakis czujnik???czy od razu jechac po nowy termostat????? i plyn????
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach