FAQ » Szukaj » Użytkownicy » Grupy » Rejestracja » Profil » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości » Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: .Gelo.
Sro Sty 07, 2009 13:23
A4 TDI czy 80 TDI Pooomocy..
Autor Wiadomość
alpinab10 
Widać, że się stara
A f R y K a

Auto: FaAaaAScyNat :D
Skąd: Okolice Lublina
Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 24
Wysłany: Sob Gru 27, 2008 12:15   A4 TDI czy 80 TDI Pooomocy..

Witam :)

Mam pewien problem:(
Mam ok 15-16 tysi i nie wiem co mam kupić..:( Czy bardziej oplaca kupić 80 1,9TDI 90Ps która jak na swoj wiek i pieniądze 13-14 tysi powinna być "dopieszczona" i warta swojej ceny:)
Czy A4 nie będzie jednak(jak za cene 15) wytłuczone i zamiast jeździć będzie stać jak skarbonka :(
_________________
PIOTREK_42GV => Chwila bokiem :D miesiąc w szopie :D Tak PowiNNo być :D
 
 
 
slaw86 
drifter


Auto: A4//grande P.
Skąd: Woj. Lubelskie
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 423
Wysłany: Sob Gru 27, 2008 12:37   

a4 wymaga więcej kasy w utrzymaniu. pomyśl nad silnikiem czy warto tdi kupować bo jeżeli nie robisz dużych tras to nie warto i lepiej kupić Pb zadbane
_________________

 
 
 
PONURY 
drifter


Auto: Audi 100 C4 Avant
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 415
Wysłany: Sob Gru 27, 2008 12:41   Re: A4 TDI czy 80 TDI Pooomocy..

alpinab10 napisał/a:
Witam :)

Mam pewien problem:(
Mam ok 15-16 tysi i nie wiem co mam kupić..:( Czy bardziej oplaca kupić 80 1,9TDI 90Ps która jak na swoj wiek i pieniądze 13-14 tysi powinna być "dopieszczona" i warta swojej ceny:)
Czy A4 nie będzie jednak(jak za cene 15) wytłuczone i zamiast jeździć będzie stać jak skarbonka :(


A który Ci sie bardziej podoba ? A4 czy b4. A moze audi 100 C4 2.5 tdi.
To twoja kasa i ty bedziesz tym jezdził. Ja też stałem przed takim dylematem rok temu. 80 b4 avant czy 100 c4 avant.
_________________

 
 
 
alpinab10 
Widać, że się stara
A f R y K a

Auto: FaAaaAScyNat :D
Skąd: Okolice Lublina
Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 24
Wysłany: Sob Gru 27, 2008 12:48   

Przebiegi rzędu 15 tys. rocznie:)
2,5 średnio wciągnie 11-12 a 1,9 przy spokojnej jezdzie mysle kolo 8:)
A4 wiadomo ladniejsze:) Widzialem na allegro np. zestaw przedniego zawieszenia wszystkie wahacze za 550pln a remont zawieszenia w mojej wołowinie 440 pochłoną 700... :/ wiadomo do francuza cześci drogie...
_________________
PIOTREK_42GV => Chwila bokiem :D miesiąc w szopie :D Tak PowiNNo być :D
 
 
 
slaw86 
drifter


Auto: A4//grande P.
Skąd: Woj. Lubelskie
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 423
Wysłany: Sob Gru 27, 2008 13:45   

alpinab10 napisał/a:
A4 wiadomo ladniejsze:) Widzialem na allegro np. zestaw przedniego zawieszenia wszystkie wahacze za 550pln...

nie polecam takich zestawów sam miałem dylemat tej jesieni i na zawieszenie wydałem 1600zł
czy A4 ładniejsze zależy od gustu mi sie osobiście podoba chociaż miał być passat b5 8)
_________________

 
 
 
Sebeq 
Widać, że się stara
Sebeq


Auto: Audi 80 B4 Avant
Skąd: LSM
Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 26
Wysłany: Sob Gru 27, 2008 15:52   

ja bym wolał b4 . raz że jest tańsza w utrzymaniu chodzi mi tu o części i ewentualne naprawy dwa też jak a4 jest ładna
_________________

 
 
 
zxc 
Widać, że się stara

Auto: ...
Skąd: Polska
Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 19
Wysłany: Sob Gru 27, 2008 16:03   

a tam prosty wybór, bierz 100 c3 :mrgreen: :spoko:
 
 
chudy 2.0 
drifter

Auto: wanna
Skąd: Tatary
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 348
Wysłany: Sob Gru 27, 2008 18:44   

zxc napisał/a:
a tam prosty wybór, bierz 100 c3 :mrgreen: :spoko:


Bardzo dobra podpowiedż bierz kolego audi 100 C3 z silnikiem 2.3 i będziesz zadowolony części pełno i wszystko sam naprawisz a jeżdząc spokojnie zejdziesz do spalanie 12,5 gazu przy kacie 13,5 ja bym brał sete komfort i wygoda :spoko: :spoko: :spoko: :spoko:
 
 
alpinab10 
Widać, że się stara
A f R y K a

Auto: FaAaaAScyNat :D
Skąd: Okolice Lublina
Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 24
Wysłany: Sob Gru 27, 2008 20:31   

Chyba trzeba bedzie dobrze zastanowić się nad 80 :D bo C3 znalezc w przyzwoitym stanie to wiadomo.. :D szczegolnie kombi :D Najlepszy byl by TDI bo polskiego NITRO mam juz serdecznie dość :D

[ Dodano: Sob Gru 27, 2008 20:47 ]
a mam jeszcze takie pytanie?:D bo slyszalem że w niektórych 1,9TDi nie bylo swiec żarowych? ;) Na jakiej zasadzie to dziala?;)
_________________
PIOTREK_42GV => Chwila bokiem :D miesiąc w szopie :D Tak PowiNNo być :D
 
 
 
slaw86 
drifter


Auto: A4//grande P.
Skąd: Woj. Lubelskie
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 423
Wysłany: Sob Gru 27, 2008 21:43   

nie spotkałem sie z czym takim żeby świec nie było w tdi nawet w pierwszych silnikach diesla z wstępną komorą spalania występowały świece żarowe.
świeca żarowa ogrzewa wnętrze cylindra przed rozruchem (działa także w trakcie pracy przez pewien czas) żeby łatwiej mogło występować zjawisko samozapłonu mieszanki paliwo-powietrze w niskiej temp.

ON do traktorów LPG do zapalniczek. jak 80 to tylko 1Z na więcej KM nie licz :x
_________________

 
 
 
alpinab10 
Widać, że się stara
A f R y K a

Auto: FaAaaAScyNat :D
Skąd: Okolice Lublina
Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 24
Wysłany: Sob Gru 27, 2008 23:20   

Z tego co ja się orientuje to jest kilka rodzajów tych silników 1,9TDI różnią się one oznaczeniem (AFN itd) chcial bym się dowiedzieć czy jest jakas zasadnicza różnica?? między nimi:)
_________________
PIOTREK_42GV => Chwila bokiem :D miesiąc w szopie :D Tak PowiNNo być :D
 
 
 
slaw86 
drifter


Auto: A4//grande P.
Skąd: Woj. Lubelskie
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 423
Wysłany: Sob Gru 27, 2008 23:54   

jeśli zdecydujesz sie na 80 to masz tylko 90konną 1Z i 75konny AAZ(?)
90KM - AHU i AHH, 1Z
110KM - AFN i AVG(?)
różnią sie turbinami i ich sterowaniem (AFN I AVG ze zmienną geometrią łopatek VTG które lubią sie zapiekać sterowane ; AHU i AHH z bypassem - zaworem upustowym) i wielkością wtryskiwaczy(?)
_________________

 
 
 
.Gelo. 
the fastest furious


Auto: Golf mk2 VR6
Skąd: Świdnik
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 2279
Wysłany: Nie Gru 28, 2008 13:48   

ja akurat mam takie dwa samochody nad jakimi się zastanawiasz a mianowicie
B4 1.9 TDI 90 KM i A4 1.9 TDI AFN 110 KM
i powiem ci tak B4 jest dużo tańsze utrzymaniu wiadoma sprawa że w A4 masz aluminiowe zawieszenie i niestety trzeba je naprawiać ale to jest koszt 200 zł za wahacz
w b4 idą tulejki w zawieszeniu tylko i są tanie
ale porównują komfort jazdy A4 jest dużo dużo lepsze
warto się też zastanowić jak chcesz jeździć tym samochodem czy powoli czy troche szybciej przemieszczać się z punktu A do punktu B bo jeśli chcesz jeździć troche szybciej to powiem ci ze b4 w dieslu jest strasznie mułowate
ja bym wolał A4 ale wybór pozostawiam tobie,pozdro
_________________
www.LKAudi.pl
 
 
 
marewel 
Specjalista


Auto: 1.9TDI
Skąd: Chełm
Dołączył: 27 Maj 2007
Posty: 144
Wysłany: Nie Gru 28, 2008 17:23   

Niestety miedzy b4 i a4 jest spora roznica jezeli chodzi o koszty utrzymania,ale i tak wolalbym a4.
 
 
 
alpinab10 
Widać, że się stara
A f R y K a

Auto: FaAaaAScyNat :D
Skąd: Okolice Lublina
Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 24
Wysłany: Pon Gru 29, 2008 14:29   

Na razie są to tylko przymiarki do A4 :) ale jeśli jest taka przepaść w utrzymaniu to chyba trzeba zastanowić się nad B4.. ;)
_________________
PIOTREK_42GV => Chwila bokiem :D miesiąc w szopie :D Tak PowiNNo być :D
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Sonic created by spleen for stylerbb.net modified by UnholyTeam