Hej.Pisze,bomam problem z wybraniem oleju do Audi 2.3.Mam juz pzejechane prawie 280 tyś.Do tej pory jeździłem na Mobilu 10W40.nie wiem jaki olej mam teraz zalać.Mineral czy dalej na półsyntetyku.Mówią,że mineral wycisza silnik i uszczelnia.Podpowiedzcie koledzy jakia firma(oznaczenie).Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez coupe Sob Kwi 18, 2009 13:36, w całości zmieniany 1 raz
Mam małe wycieki,a raczej miałem,bo je skasowałem(wyciek spod filtra i spod uszczelki miski)Kolega podpowiadał mi,że samochody z takim przebiegiem mają prawo się już POCIĆ .Nie wiem co dalej .Szukałem na forum o olejach-jedni pisali że mineralne są złe ,a drudzy że są ok.
Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście Pomógł: 30 razy Dołączył: 10 Sty 2005 Posty: 3256
Wysłany: Sob Kwi 18, 2009 18:42
masz strone castrola gdzie jest wyszukiwarka, masz (albo i nie) instrukcje obslugi do auta (jesli nie to w necie mozesz znalezc) i tam bedziesz mial napisane co zaleca producent. nie sluchaj innych bo chyba producent wiedzial najlepiej jaki zrobil silnik i jaki olej jest dla niego najlepszy...
Auto: s6 i pierdoloty
Skąd: Woj. Lubelskie Pomógł: 14 razy Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 592
Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 13:49
Lej taki na jakim jeździłeś, czyli ten mobil 10W40. Olej o zbyt dużej lepkości może powodować zawieszanie się hydropopychaczy. Poza tym w niskich temepraturach długo będzie docierał do wszystkich elementów silnika. Trzymaj się lepkości i klasy jakości jaką podaje producent do twojego silnika. A jak zacznie brać oliwe i mocno ją gubić tzn że trzeba remont zrobić a nie oliwe zmieniać... Bo tak zajedzesz cały silnik i nie będzie co remontować.
a ja bym spróbował zmienic mobila10W40 na olej innej firmy o takiej samej lepkosci, w aucie taty zmienilismy własnie olej z mobila10W40 na valvoline max live 10W40 i odziwo zużycie oleju spadło i to znacznie
Auto: s6 i pierdoloty
Skąd: Woj. Lubelskie Pomógł: 14 razy Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 592
Wysłany: Wto Kwi 21, 2009 10:04
coupe napisał/a:
Myślałem właśnie o Valvoline.A co jest powodem,że leci mi z wydechu????????
Jak wydechem wali olej to albo uszczelniacze zaworowe puszczają albo nie ma już ciśnienia na cylindrach.
Teraz jak chcesz dorżnąć silnik to zmień na jakiś 15W.... A jak nie to poważnie zastanów się nad remontem...
Osobiście mam bardzo dobrą opinię na temat tego mobila 10W40. Jeżdżą na tym u mni9e w rodzinie wszystkie starsze auta. Jeździł sunny 1,4 który miał nalatane ponad 300tys i nie brał ani grama. Aktualnie mam sunnego przebieg 210 tys i tylko na tym mobilu i też zużycie zerowe.
Auto: s6 i pierdoloty
Skąd: Woj. Lubelskie Pomógł: 14 razy Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 592
Wysłany: Pią Kwi 24, 2009 08:34
coupe napisał/a:
Kolega mówi że to gaz się skrapla i dlatego tak bije z wydechu. PRAWDA TO????
To zdecyduj się czy wali gazem czy olejem...
A co do remontu to poszukaj na forum było to milion razy wałkowane
A koszt jest uzależniony od tego na jakich częściach, czy chcesz przeprowadzić kompleksowy remont czy tylko usunąć bieżące niedomagania i oczywiście od warsztatu który będzie to robił
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach