FAQ » Szukaj » Użytkownicy » Grupy » Rejestracja » Profil » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości » Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Powiększanie kanałów
Autor Wiadomość
Raczkow 
drifter


Auto: cupa 16v
Skąd: Konstantynów
Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 253
Wysłany: Czw Cze 04, 2009 00:01   Powiększanie kanałów

Witam, mam takie pytanie do osób które trochę się znają na mechanice .

Mam zamiar pogrzebać w głowicy w swoim Eclipse, czy jest sens powiększać kanały dolotowe oraz je polerować itp, czy efekty będą odczówalne? mam zamiar dodać do tego ostre wałki, ale na forum Eclipsa mi to odradzają bo podobno ma to tylko sens z zastosowaniem tloków doprężających ? o czym osobiście pierwszy raz słyszę, no ale może i tak jest.

Co ogólnie można zrobić z głowicą żeby dodać mu trochę pary :| :roll:
 
 
MACIOR 
speed demon
aaaapsik!!!


Auto: jeździ :)
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 05 Lip 2004
Posty: 3969
Wysłany: Pią Cze 05, 2009 15:14   

Jak masz jedną głowicę na straty to można się pobawić, jak nie to przepoleruj kanały, zawory (warto też wyważyć), przy zmianie na ostrzejsze wałki koniecznie sprężynki i inne pierdoły eksploatacyjne głowicy.
_________________
 
 
 
L_BUBU 
znawca

Auto: Audi 80 B4 Avant
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Kwi 2005
Posty: 82
Wysłany: Sob Cze 06, 2009 21:07   

Polerka kanałów dolotowych na pewno coś da
Dołóż jeszcze wałek
Delikatnie mocniej splanuj głowice (poszukaj ile można)
Zawory daj sobie spokój te auta tego nie lubią
_________________
Zakład Blacharsko Lakierniczy Mechaniki Pojazdowej
Lublin ul. Wertera 1 B 601-23-80-57
 
 
 
kolczyk_lbn 
drifter
CorollaClub


Auto: Toyota Corolla E11
Skąd: Czechów
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 200
Wysłany: Pią Cze 12, 2009 11:36   

polerowanie i powiększanie oczywiście coś daje, ale napewno nie sa to wielkie przyrosty mocy. Do tego trzeba pobawić się dolotem, wydechem ewentualnie jakoś zestroić. Dużo daje odchudzenie koła zamachowego i wyważenie całego układu korbowego.
_________________
ride too fast, or be the last :P


WWW.DZIAK.PL - specjaliści od silników
 
 
 
MACIOR 
speed demon
aaaapsik!!!


Auto: jeździ :)
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 05 Lip 2004
Posty: 3969
Wysłany: Pią Cze 12, 2009 20:53   

kolczyk_lbn, pytanie, jesteście w stanie odciążyć i zaostrzyć przeciwwagi i wyważyć wszystko z tłokami, korbami, kołem ????
_________________
 
 
 
Kamikaze 
Uczy sie pisac

Auto: -
Skąd: Okolice Lublina
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 13
Wysłany: Pią Cze 12, 2009 21:55   

N/A jest piekielnie drogie, a przyrosty sa małe (nie mowie o profi N/A). Moim zdaniem w tunign N/A mozna sie bawic majac jakiegos rodzynka typu m3 e30 , kadet c itp . Modyfikacje o ktorych piszesz nie dadza odczuwalnego efektu.

1 MOdyfikacja głowicy wymaga modyfikacji dolotu , nalepiej ITB. ogolnie walka o
jak nalepszy stopień napełania cylindra .
2. Modyfikacja uladu paliwowego.
3. Warto zwiekszyc pojmnosc
4. Dopręzanie
5. kute tłoki , korby , zamach i mega precyzjne wyważenie
6. I to co jest istotą N/A czyli obroty , zakres roboczy od 5k do 9,5k ( taki mało hardcorowy) .

Koszta przeogromne , ukad korbowo tlokowy , zakuty i wywazany (+ dopręzenie) do m3 e30 to koszt 35k.


POLECAM SCH
 
 
kolczyk_lbn 
drifter
CorollaClub


Auto: Toyota Corolla E11
Skąd: Czechów
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 200
Wysłany: Pon Cze 15, 2009 12:20   

MACIOR napisał/a:
kolczyk_lbn, pytanie, jesteście w stanie odciążyć i zaostrzyć przeciwwagi i wyważyć wszystko z tłokami, korbami, kołem ????


PRAWDOPODOBNIE KONIEC SIERPNIA POCZĄTEK WRZEŚNIA MAMY MIEĆ JUŻ MASZYNY DO WYWARZANIA CAŁEGO UKŁADU.

[ Dodano: Pon Cze 15, 2009 12:23 ]
Kamikaze, a co do kasy, to jasna sprawa, ze to dużo kosztuje. Ale moim zdaniem większa frajda jest z wyciągania mocy z wolnossącego silnika niż dmuchanie turbiną. Ale będziemy w stanie przygotować silniki i do turbo i wolnossaków.
_________________
ride too fast, or be the last :P


WWW.DZIAK.PL - specjaliści od silników
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Sonic created by spleen for stylerbb.net modified by UnholyTeam