FAQ » Szukaj » Użytkownicy » Grupy » Rejestracja » Profil » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości » Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
blos
Autor Wiadomość
miracledrug2 
Widać, że się stara

Auto: audi 100 2.3 quattro '90
Skąd: Okolice Lublina
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 28
Wysłany: Nie Sie 30, 2009 21:06   blos

najbardziej interesuje mnie w silnikach 2.3
pozdro
 
 
 
Boczek 
drifter
What the fuck? o.O


Auto: Coupe
Skąd: Okolice Lublina
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 229
Wysłany: Pon Sie 31, 2009 19:04   

jedni mówią że super, inni psioczą, ja osobiście stwierdziłem że szkoda mi na to kasy, ponoć więcej pali.. dużo zabawy z montażem i przeróbkami. kolega pandamix ma blosa w swojej 90-tce 2.3 i chyba jest ok.

Ja u siebie mam zwykłą instalke i też chodzi ok.

Pozdro :piwo:
_________________
Miłego Dnia..
 
 
 
agrest82 
drifter


Auto: 100 2.2/polo
Skąd: Świdnik
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 257
Wysłany: Pon Sie 31, 2009 19:37   

Nie miałem nigdy, ale słyszałem że do 2.3 jest to dobre, bo poprawia osiągi i nie ma strzałów na gazie.
_________________
Jest Quattro, Jest dobrze, Nie ma Quattro, Jest wanna!
Wanna Klub Polska --OOOO--


Co tu gadać co tu kryć nie da się bez jazdy żyć!!!!
 
 
 
rafii 
Specjalista


Auto: Audi B4 TornadoRot
Skąd: Czechów
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 129
Wysłany: Pią Wrz 04, 2009 20:27   

troche o tym czytalem i powiem ze do silnikow z mechanicznym wtryskiem wrecz idealna instalacja!!!!!
kolega "kornolio" z AKP mial kedys w swojej qpecie zamontowanego blosa i sobie chwali.
niestety nie wiem kto w lublinie jest w stanie zamontowac blosa.....

ale najpierw troche teorii:

CZYM JEST BLOS ??
To nowatorskie rozwiązanie w dziedzinie mikserów LPG i CNG służących do zasilania
samochodów gazem LPG lub ziemnym.
System BLOS - lub po prostu BLOS - jest opatentowany w całym świecie.
BLOS jest rezultatem kilkuletnich badań a do jego wytwarzania używane są najbardziej
zaawansowane technologie.
DLACZEGO BLOS ZAMIAST TRADYCYJNEGO MIKSERA?
1. Tradycyjny mikser o małej średnicy wewnętrznej pracuje poprawnie na wolnych obrotach
i przy małych obciążeniach ale - właśnie z racji małego przelotu - zmniejsza radykalnie
maksymalne osiągi silnika. BLOS zachowuje się w tym przypadku jak mikser mający o
wiele większa średnicę redukując do minimum zmniejszenie mocy i pozwalając silnikowi
„oddychać pełną piersią”.
2. Tradycyjny mikser o dużej średnicy zachowuje się poprawnie przy dużych prędkościach
(dużych obciążeniach) ale z drugiej strony jest przyczyną niestabilnego składu mieszanki
na wolnych obrotach, „dziur” w przyspieszeniu i strzałów w dolot. BLOS dzięki swej
budowie jest pozbawiony tych niedogodności.
3. BLOS pozwala na znaczne oszczędności w zużyciu paliwa. Prawidłowy i optymalny skład
mieszanki paliwowo powietrznej w pełnym zakresie obrotów uzyskiwany dzięki
zastosowaniu BLOS’a pozwala na sprostanie najbardziej rygorystycznym normom
dotyczącym emisji spalin.
4. BLOS z powodzeniem może być zastosowany we wszelkich silnikach z wtryskiem
zasilanych LPG lub CNG.
5. Zastosowanie BLOS-a zdecydowanie upraszcza montaż instalacji.Z powodzeniem można
go zainstalować pomiędzy przepływomierzem klapkowym a przepustnicami bez
konieczności instalowania dodatkowych mierników przepływu czy jakichkolwiek
kompensatorów ciśnienia. Jeden model można zastosować zdecydowanej większości
typach samochodów.
6. BLOS minimalizuje ryzyko strzałów w dolot spowodowanych wadliwym składem
mieszanki. Należy jednak pamiętać, że to urządzenie nie zabezpiecza przed wystrzałami
spowodowanymi przez zły stan świec, instalacji wysokiego napięcia (przewody, kopułka
rozdzielacza, cewka etc.) czy też całkowite wypalenie gazu ze zbiornika ( co powoduje
zubożenie mieszanki ) Można dodatkowo wyposażyć instalację w ochronnik
przepływomierzy (do nabycia w sieci BRC), klapy antywybuchowe etc. Ochronnik
przepływomierza montuje się bezpośrednio na korpusie BLOSa spiłowując przedtem rant
na krawędzi dolotu.
ZASADA DZIAŁANIA
BLOS można nazwać mikserem o zmiennym przekroju. Mówiąc wprost jest to mikser, o
zmiennej średnicy uzależnionej od zapotrzebowania silnika. Może być równoważny
mikserowi o średnicy mniejszej niż 10mm na wolnych obrotach i mikserowi o średnicy sporo
przekraczającej 45 mm przy dużym obciążeniu gdy przelot jest całkowicie otwarty.
BLOS wytwarza praktycznie stałe podciśnienie w każdych warunkach pracy.
Diagram obok pokazuje, jak tradycyjny mikser wytwarza bardzo słabe podciśnienie na
wolnych obrotach (niestabilny skład mieszanki) i bardzo duże przy wysokiej prędkości
powodując problemy z wypełnianiem komory spalania)
BLOS natomiast na wolnych obrotach wytwarza podciśnienie większe o 20-50 razy niż
klasyczny mikser, co powoduje bardzo precyzyjne i dokładne dawkowanie gazu.
Przepływ powietrza przez BLOS-a powoduje powstanie
podciśnienia. Różnica ciśnień z obu stron membrany powoduje wytworzenie siły która unosi
przepustnicę aż do momentu uzyskania równowagi ciśnień.
Można więc określić, że ustalona pozycja przepustnicy odpowiada ilości przepływającego
powietrza. Przepustnica podnosząc się odsłania zmiennej geometrii otwór „gwizdka”, którym
dostaje się gaz w ilości proporcjonalnej do aktualnego przepływu powietrza. Dawkowanie
więc gazu odbywa się praktycznie jednocześnie z pomiarem ilości przepływającego powietrza
i są to procesy nieodłącznie ze sobą powiązane. Dzięki faktowi, że działanie urządzenia
oparte jest na prostych i niezawodnych prawach fizyki oraz, że nie zastosowano tu żadnych
elementów elektronicznych (które zawsze wprowadzają pewne opóźnienia i często niestety są
zawodne), urządzenie zyskuje coraz większą rzeszę zadowolonych użytkowników.

MONTAŻ BLOS-a
Blos został zaprojektowany z myślą o silnikach wtryskowych, jednakże dzięki niewielkiemu
podciśnieniu potrzebnemu do otwarcia przepustnicy może być również zastosowany do
silników gaźnikowych.
W pojazdach wyposażonych w przepływomierz należy go montować pomiędzy
przepływomierzem a przepustnicą/ami. W pojazdach bez przepływomierzy montujemy
BLOS-a pomiędzy filtrem powietrza a przepustnicą/ami.. Ponadto należy sprawdzić
czy otwór w gwizdku oraz otwory w przepustnicy są ustawione w stronę silnika. Wąż
doprowadzający gaz powinien być dołączony do kolanka 1 i bezpośrednio najkrótszą drogą
do parownika (usuwamy wszelkie registry, aktuatory itp.1) W wielu samochodach wystarczy
przeciąć wąż doprowadzający powietrze aby wstawić BLOS-a, jeżeli nie jest to możliwe to
należy użyć odpowiednich redukcji prostych lub giętych (np. 60x70, 70x70 czy 80x70,
produkcji BRC lub z innych dostępnych źródeł).
Można również wziąć pod uwagę zastosowanie ochrony klapkowej na przepływomierz np.
BRC 70x70 kod 90AV99010033 bezpośrednio na BLOS-a od strony silnika, (chociaż nie jest to
konieczne z racji na zminimalizowane ryzyko strzałów w dolot przy założeniu, że użytkownik
utrzymuje w należytym stanie instalację wysokiego napięcia, kable WN i świece.
1 Można na wężu doprowadzającym gaz od parownika zamontować np. atrapę registra (dla dociekliwych
diagnostów) ale sam przelot gazu musi być wolny od wszelkich regulacji i ograniczeń.
WAŻNE UWAGI
Należy zadbać o szczelność połączeń, szczególnie gazowych jak i pomiędzy blos-em a
silnikiem.
Najlepszą pozycją dla BLOS-a jest praca w pionie (kolanko u góry) lub z niewielkimi od
niego odchyłami. Praca w odwrotnym położeniu jest całkowicie odradzana i może
powodować nieprawidłowości w funkcjonowaniu.
Blos jest składany w sposób szczelny więc nie powinno się go rozkręcać aby uniknąć
rozszczelnienia lub uszkodzenia elementów.
REGULACJA
Ustawienie parownika.
Należy „rozkręcić” parownik na maksimum tzn. w zależności od parownika (sprawdzić
w instrukcji) wykręcić lub wkręcić śrubę regulacji jałowych obrotów (zazwyczaj wykręcić) .
Jeżeli istnieje dodatkowa śruba regulująca naprężenie membrany parownika to zostawiamy ją
w położeniu fabrycznym.
Używając analizatora spalin przy około 3500 rpm regulować śrubą 10 aby uzyskać jak
najniższą wartość CO a najwyższą CO2. Wkręcając śrubę podajemy mniej gazu, wykręcając
podajemy większą ilość.
Wykonać pomiar na obrotach jałowych i w razie potrzeby ustawić mieszankę śrubą 11. Po
ustawieniu jałowych sprawdzić jeszcze raz przy 3500 rpm i ewentualnie przeregulować.
Przy takich ustawieniach samochód powinien do prędkościaci 100-110 km/h pracować na
bardzo oszczędnej aczkolwiek jak najbardziej poprawnej dawce gazu. BLOS bez problemu i
bardzo szybko może tą mieszankę zubożyć/wzbogacić gdy zwolnimy/wciśniemy pedał gazu
– nie powinno być problemu z dużymi prędkościami oraz wkręcaniem się na wysokie obroty.
Wykonać jazdę testową i powtórzyć pomiary, w razie potrzeby przeregulować.
EKSPLOATACJA
Przy okresowych regulacjach ( ok. 20.000 km ) należy sprawdzić czy przepustnica BLOS-a
gładko i płynnie porusza się po gwizdku. W razie potrzeby wyczyścić (np. benzyną
ekstrakcyjną lub isopropanol-em) gwizdek z mazutu i innych zanieczyszczeń aby
przepustnica chodziła poprawnie.
W razie silnego zabrudzenia wymontować gwizdek i dokładnie wszystko oczyścić.

_________________
my red, pussy ;-) zobacz http://lkt.pl/viewtopic.php?t=9629
www.lkaudi.pl
 
 
 
Pawel_M 
drifter


Auto: Pomoc Drogowa
Skąd: Węglin
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Sty 2005
Posty: 337
Wysłany: Pią Wrz 11, 2009 21:57   

Kiedyś bawiłem się blosem w Bmw 535i i jeżeli chodzi o różnicę to była ogromna, auto dużo lepiej chodziło ale przy okazji więcej paliło. Ogólnie blosa polecam osobom które nie przejmują się wzrostem zużycia gazu a cenią sobie poprawienie osiągów auta na lpg. Montaż blosa nie sprawia problemów ale prawidłowa regulacja może być kłopotliwa dla przeciętnego użytkownika....
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Sonic created by spleen for stylerbb.net modified by UnholyTeam