właśnie jestem w trakcie załatwiania dokumentów ,tydzień czasu
troche opłaty się zmniejszyły przynajmniej w urzędzie celnym
np za audi b4 z 1992 roku zapłaciłem 48 zł akcyzy
a nie jak w tamtym roku 255
w urzędzie skarbowym 160
tłumaczenia 100
i koszty rejestracji zależnie ile teraz biorą za ten rycykling i książke pojazdu bo cały czas się to zmienia ,nie wiem jeszcze jaki wydatek czeka na mnie z tego tytułu
wie może ktoś ile to teraz kosztuje ?
Auto: STI & Polonez 1500
Skąd: Dziesiąta Pomógł: 34 razy Dołączył: 06 Paź 2004 Posty: 3372
Wysłany: Czw Lut 22, 2007 16:32
godzine to poczekam chodzi m o to czy w ciagu dnia to zalatwią bo ktos mi kiedys mówił ze trzeba ze trzy dni czekac, pojrebane to takie ze nie daje juz rady
Auto: Galant
Skąd: Bronowice Pomógł: 6 razy Dołączył: 21 Sie 2006 Posty: 661
Wysłany: Czw Lut 22, 2007 17:24
Nie tłumacz na elizówce! Tam biorą 50 zł. od dokumentu i czeka sie kilka dni! Najlepiej pojedz do jakiegos tlumacza sam. A jesli chodzi o umowę to nie wiem czy mimo iz jest po polsku nie trzeba będzie jej podbić przez tlumacza. Czasami sie czepiaja w Urzędzie Komunikacji.
Najpierw przetlumacz pozniej jedz do Celnego, pozniej Skarbowka. Czekasz pare dni jedziesz po papiery do Celnego i Skarbowki. Ze wszystkim i 750 zl w kieszeni na Leszczynskiego i 1-2 godzinki i wyjezdzasz na polskich tablicach.
_________________ "Never drive faster than your Angel can fly..."
Auto: Galant
Skąd: Bronowice Pomógł: 6 razy Dołączył: 21 Sie 2006 Posty: 661
Wysłany: Czw Lut 22, 2007 20:43
W Lublinie jest sporo tłumaczy przysięgłych. Szczególnie jeśli chodzi o niemiecki nie powinno być kłopotów. Tak jak napisał Paweel - Gógle przyjacielem Twym
_________________ "Never drive faster than your Angel can fly..."
Auto: Galant
Skąd: Bronowice Pomógł: 6 razy Dołączył: 21 Sie 2006 Posty: 661
Wysłany: Czw Lut 22, 2007 22:16
maly841 napisał/a:
Qsy lublin Choiny 57 firma profest Mysle ze chlopaki z tymi kilkoma dniami to przesadzaja tak bylo kiedys jak weszlismy do unii , teraz jest luzik
No co za człowiek. W tamtym tygodniu to robiłem więc wiem. Złożyłem w czwartek, a odebrałem tłumaczenia w poniedziałek. Wiec proszę nie mów, że jest inaczej niż wcześniej pisałem.
_________________ "Never drive faster than your Angel can fly..."
Auto: 2.0 TFSI
Skąd: Czechów Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Maj 2004 Posty: 1082
Wysłany: Pią Lut 23, 2007 06:58
noPROBlEm napisał/a:
maly841 napisał/a:
Qsy lublin Choiny 57 firma profest Mysle ze chlopaki z tymi kilkoma dniami to przesadzaja tak bylo kiedys jak weszlismy do unii , teraz jest luzik
No co za człowiek. W tamtym tygodniu to robiłem więc wiem. Złożyłem w czwartek, a odebrałem tłumaczenia w poniedziałek. Wiec proszę nie mów, że jest inaczej niż wcześniej pisałem.
Nie rozumiem o co ci chodzi ??? Jak robiles na elizowce to moze i czekales tydzien . Ja mu podaje miejsce gdzie sie tyle nie czeka .
Ps. Na poczatku tego miesiaca robilem na ul Zbozowej 35/3 pani robi tlumaczenie z dnia na dzien.
Auto: 80q Competition
Skąd: LSM Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 606
Wysłany: Czw Lis 12, 2009 13:51
Dodam punkt co należy zrobić, aby zarejestrować po raz pierwszy samochód w kraju.
1. Musimy zrobić pierwszy przegląd (tzw. jedynka) aktualnie koszt 98 zł.
Otrzymujemy dwa dokumenty: Dokument Identyfikacyjny Pojazdu i Zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu.
2. Kolejny punkt to tłumaczenie dokumentów u przysięgłego tłumacza danego języka. Jeśli umowa kupna auta nie jest dwujęzyczna, należy również zrobić jej przysięgłe tłumaczenie.
→Dokumenty z Niemiec:
tłumaczenie dowodu rejestracyjnego + karty pojazdu + faktury zakupu
→Dokumenty z Holandii:
tłumaczenie dowodu rejestracyjnego DEL I + tłumaczenie dowodu rejestracyjnego DEL II + faktury zakupu
→Dokumenty z Belgii:
tłumaczenie dowodu rejestracyjnego + tłumaczenie faktury
3. Z tymi dokumentami udajemy się do Urzędu Celnego w celu opłaty akcyzy w tym celu musimy złożyć wniosek o wydanie druku AKC-U.
W zależności od urzędu po złożeniu wszystkich dokumentów należy czekać od kilku dni (ekstremalnie kilkanaście zależy od kolejek w danym urzędzie).
→Akcyza wyliczana jest z faktury auta:(o ile z mała tolerancją ok. 10% różnicy zgadza się z wartością w katalogu)
18,6 % - dla samochodów o pojemności silnika powyżej 2000 cm3
3,1 % - dla pozostałych samochodów osobowych
Czasy kiedy na fakturze pisało się 100 czy 200 € przy realnej wartości samochodu 2000€ minęły właśnie dzięki tym, którzy byli pazerni i maksymalnie zaniżali wartość. Teraz owszem biorą cenę z faktury, ale musi ona oscylować w okolicach cen z katalogu Eurotax.
Jeśli przyprowadzamy auto uszkodzone lub z innymi wadami, które pozwoliły nam kupić je znacznie taniej czeka nas zrobienie opinii rzeczoznawcy, dopiero wtedy może zastać uznana niższa wartość na fakturze. Maksymalny odpis to 63%.
Po upływie danego czasu z potwierdzeniem zapłaty akcyzy przychodzimy po odbiór "Dokumentu potwierdzającego zapłatę akcyzy na terytorium kraju od samochodu osobowego w nabyciu wewnątrzwspólnotowym". Należy pamiętać również o opłacie Skarbowej w wysokości 17 zł. Po otrzymaniu tego dokumentu warto zrobić jego kopię.
4. Z kompletem zebranych wcześniej dokumentów kierujemy do właściwego dla miejsca zameldowania Urzędu Skarbowego dział VAT – druk VAT-24. Od złożenia wniosku urząd ma kilka dni na wydanie decyzji. W międzyczasie opłacamy VAT (aktualnie 165 zł) i z kopią potwierdzenia zapłaty po kilku dniach odbieramy "Zaświadczenie potwierdzające brak obowiązku uiszczania podatku od towaru i usług z tytułu nabycia środka transportu" - VAT-25
5. Ze wszystkimi dokumentami, które uzyskaliśmy do tej pory i ich kopiami, należy udać się do wydziału komunikacji i zarejestrować samochód. Czeka nas tam jeszcze słynna opłata recyklingowa w wysokości 500 zł oraz opłata za rejestrację i tablicę auta w wysokości 250 zł. Po otrzymaniu tablic wykupujemy ubezpieczenie i samochód jest już pełnoprawnie zarejestrowany w Polsce. Należy jeszcze pamiętać, że dostajemy miękki dowód, a po okresie maksymalnie 30 dni odbiera właściwy dowód rejestracyjny i kartę pojazdu.
PS: Dodam od siebie, że jeśli ktoś robi to pierwszy raz przed pójściem do Urzędu Celnego najlepiej udać się do Agencji Celnej - budynki rozsiane wokół urzędu. Wypiszą oni mam dokumenty potrzebne do Urzędu Celnego i Skarbowego, zrobią xero dokumentów i w przypadku gdy nie mamy jeszcze tłumaczeń również pomogą nam w tej kwestii.
W każdym mieście, a nawet w danym mieście w różnych oddziałach Urzędu są inne wymagania. Dla przykładu W Lublinie urzędnicy w celnym nie wymagają tłumaczeń dokumentów, w Warszawie już tak. W I Urzędzie Skarbowym, aby złożyć druk VAT-24 musimy mieć już "Dokumentu potwierdzającego zapłatę akcyzy na terytorium kraju od samochodu osobowego w nabyciu wewnątrzwspólnotowym" np. III w Urzędzie już tego nie wymagają. Dlatego trzeba znać niuanse danych urzędów.
Przed wyjściem do jakiegokolwiek z urzędów warto zrobić kopie wszystkich dokumentów + dowód osobisty, najlepiej po 4 sztuki. Dzięki temu uniknie się w popłochu szukania punktu xero i zbędnego latania. W tej chwili wszystko naprawdę da radę sprawnie załatwić, jest dużo osób zajmujących się tym w każdym urzędzie, więc ani przy złożeniu ani przy czekaniu na odbiór nie będziemy tracić wielu godzin.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez gornik Nie Lis 15, 2009 00:17, w całości zmieniany 1 raz
Auto: STI & Polonez 1500
Skąd: Dziesiąta Pomógł: 34 razy Dołączył: 06 Paź 2004 Posty: 3372
Wysłany: Sob Lis 14, 2009 09:28
a ja Ci dam pomógł bo to chyba najbardziej aktualny opis co trzeba zrobic zeby zarejestrowac.
od siebie dodam ze jak ktos nie ma uregulowanych zaległosci w skarbowym typu mandaty itp to nie dostanie kopii ze zapłacony został VAT24 a tym samym samochodu nie zaresjtrujemy bo nie bedziemy mieli kompletu dokumentów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach