Wysłany: Pon Mar 15, 2010 16:52 Honda accord 2,4 ivtec sedan generacja VIII czyli najnowsza
Witam, mam zamiar kupić accorda 2,4 ivtec jak w tytule. Problem polega na wyborze skrzyni biegów. Z tego co wyczytałem automat ma przyśpieszenie do setki mniejsze aż o 2 sekundy co jest dużą różnicą. Czy to prawda ? Proszę o odpowiedzi osoby , które miały styczność z tym modelem.
No dobrze, mogą także wypowiadać się osoby ,które czytały na ten temat.
_________________ Dojechać z puntku A do punktu B, ale w dobrym stylu
Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście Pomógł: 30 razy Dołączył: 10 Sty 2005 Posty: 3256
Wysłany: Pon Mar 15, 2010 23:05
po prostu nowe automaty sa lepsze niz kiedys... nie wiem tylko jak z przelozeniami a co za tym idzie ze spalaniem... trzeba tez pamietac o odpowiednim serwisie (jesli to zupelnie NOWE/salonowe auto z gwarancja) i ma sie zamiar dlugo nim jezdzic to trzeba tez brac pod uwage ze olej sie dosc czesto zmienia i filtr (wymiana dynamiczna troche kosztuje bo zuzywa sie wiecej oleju niz jest w skrzyni)... wiec warto by bylo dowiedziec sie o to. co do trwalosci to dobrze serwisowany automat moze przezyc manualna skrzynie (mity o awaryjnosci automatow)...
gornik a skąd wziąłeś takie osiągi automatu ?? Wszędzie są informacje o przyśpieszeniu 9,7 do "setki". Manual jak pisałeś 7,9 sekundy, ale też gdzieniegdzie podaja 8,1. Byłem wczoraj w salonie CHR i tam też mówili ,że automat wolniejszy. Więc o co tu chodzi ?
_________________ Dojechać z puntku A do punktu B, ale w dobrym stylu
whiteraben001, jeśli to ma być samochód do ścigania to odpuść temat... poza tym tak jak hagiet napisał... pozatym nie dojebiesz tak silnika jak w manualu jedyny szczegół o który trzeba dbać alby nie dawać mu pod pupci na zimno i pamiętać o wymianach filtra i oliwy i bedzie ci dłuuuugo służył bezawaryjnością. poza tym czy przy takim samochodzie jakim jest accord 0.2s mnijej czy wiecej ma jaki kolwiek sens...
matteyu Proszę czytać uważniej Nie chodzi o 2 setne sekundy tylko 2 sekundy całe prawie , a to już jest różnica przy wyprzedaniu . O serwis się nie martwcie, zadbam o to.
_________________ Dojechać z puntku A do punktu B, ale w dobrym stylu
Właśnie niech to ktoś objaśni, czy aż takiej różnicy w praktyce nie ma. Ja mam zamiar użytkować accorda a później przekazać matce, ale ona chce tylko automat, natomiast ja obawiam się ,że będzie dla mnie za mało dynamiczny.
_________________ Dojechać z puntku A do punktu B, ale w dobrym stylu
Auto: 80q Competition
Skąd: LSM Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 606
Wysłany: Sro Mar 17, 2010 11:38
whiteraben001, zrozum te 2 sekundy są nie realne. Jakim cudem ma skrzynia zmieniać w takim samym stopniu przyspieszenie? Nawet jeśli jest dwu sprzegłowa (znacznie cięższa od manualna czyli dochodzi wyższa masa).
Osiągi manuala podałem w oparciu o stronę www.honda.pl, a odjąłem dwie setne sekundy bo nie ma opcji, żeby skrzynia (żadna) ucinała osiągi o 2 sekundy. Zastanów jak Ty to widzisz?
Teraz zweryfikowałem dane na honda.co.uk i wychodzi na to, że:
0-100 km/h automat to 9.8 sekundy i masa 1607 kg!
0-100 km/h manual to 8 sekund i masa 1575 kg!
Więc Twoja teoria się zgadza, ale przekręciłeś manual jest szybszy od 2 sekundy.
Odpuść jeśli zależy Ci na automacie to kieruj się do koncernu VAG tam skrzynia DSG jest rzeczywiście minimalnie szybsza (ok. 0,5s) a tutaj Honda pomimo dość mocnego silnika będzie mułowata, a palić będzie jak smok.
Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście Pomógł: 30 razy Dołączył: 10 Sty 2005 Posty: 3256
Wysłany: Sro Mar 17, 2010 12:08
Co do automatu vs manual... to tak jak jedziesz normalnie i chcesz wyprzedzic dynamicznie to po prostu dajesz w podloge i w zaleznosci od predkosci i biegu automat sam zrzuci albo jeden albo dwa biegi czasem 3 nizej i wyprzedasz z pelnym ogniem... przy dobrych skrzyniach AT nie ma problemu z tzw "kickdown" zmieniaja plynnie i szybko biegi... na AT nie ruszysz z wysokich obrotow (np z pod swiatel) ale jak od razu wcisniesz przy starcie w podloge to tez ruszysz dynamicznie i bedzie sie wkrecal do konca (jesli bedziesz caly czas trzymal do podlogi)... nie oszukujmy sie ale accord nawet z 2.4 nie bedzie pociskiem bez wzgledu czy z manualem czy AT... jesli zastanawiasz sie nad takim autem to po prostu wybierz sie na jazdy probne/testowe i dylemat sie wyjasni... moim zdaniem automat da sobie rade... to nie lata 80te, technologia jest duzo lepsza... ja smigam w hultaju z AT i dynamika jak na 1.5 12v z lpg sekwencja jest naprawde zdumiewajaca
tylko jedno ale co do AT i "sportowej" dynamicznej jazdy... trzeba prawie o polowe wczesniej zmieniac olej i filtr w AT ( jest to nawet zastrzezone w intrukcji obslugi)...
[ Dodano: Sro Mar 17, 2010 12:10 ]
gornik napisał/a:
a tutaj Honda pomimo dość mocnego silnika będzie mułowata, a palić będzie jak smok.
to tez powoli mit... zalezy od ilosci biegow w AT... np nowe skrzynie w BMW (bodajze 7dmio biegowe AT) sa oszczedniejsze od manuala
Auto: 80q Competition
Skąd: LSM Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 606
Wysłany: Sro Mar 17, 2010 12:55
Brzozka sugerowałem się opiną zainteresowanego, że jest szybszy, ale przyjąłem, że o 0,2 s. bo 2 s. były totalnie nie realne. Na PL stronie nie było danych Hondy 2.4 automat i można powiedzieć, że napisałem to według logiki co okazuje się rzeczywiście bzdurą.
Jaqub zawsze automat będzie wolniejszy, chyba nawet DSG i rzeczywiście spala więcej. Była taka sytuacja, że mieliśmy w domu Passata 2.5 TDI 180 PS 4motion z tiptroniciem i A6 quattro manual ten sam motor. Pomimo wyższej masy Audi, Passat dostawał ostre baty nie ważne czy spod świateł czy z rolki i spalanie w cyklu mieszanym średnio o 2-3 L więcej.
Na pewno sytuacja się poprawiła przy skrzyniach 7 biegowych, ale Accord ma 5 biegów jak poczciwy Tiptronic sprzed ładnych paru lat.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach