Wysłany: Czw Mar 17, 2011 20:56 Czy na sali jest jakiś znachor ..?
Witam.
Pany jest taki problem.
Mam seja po SWAPie na 1.2 16V z punto I. I tu kwestia: tyrkoli. Pewnie niewielu się z Was z tym spotkało. O co chodzi: każda 16V wsadzona do seja / cc tyrkoli w pewnej granicy obrotów - wciskam gaz do spodu zaczyna jechać i jak dojdzie do 1800rpm następuje zamuła na jakąś sekundę - dwie (jakbym popuścił gaz) i nagle dostaje powera i wgniata w fotel i jedzie dalej. Na centomanii są co wiedzą jak to rozwiązac (za 500 zł ) i nikt nie chce się tym z resztą użytkowników podzielić. Podmieniałem TPS, MAP sensora i masę innych czujników i wogóle i nic. Dalej tyrkoli koło 1800 ateraz ostatnio dodatkowo potrafi wkurzyć koło 3900rpm. Ponoć trzeba pokminić coś z mapami.
Wcześniej była 900. Z osprzętu z silnika 900 została chłodnica z wentylatorem, bak. Wiązka silnikowa była przerabiana z 900 SPi na 1,2 16V MPi. Jest wsadzony silnik 1.2 skrzynia sportingowa z rodziny FIRE, półosie sporting, alternator rozrusznik wsio od 16V z punto. Komp jest z silnika punto od 1.2 16V ze zdjętym immo kolektory są wszystkie od 16V z punta. Wydech od kol leci pełen przelot fi ok 45mm (na końcu polish mugen ). Filtr powietrza ori się nie mieści do seja i każdy zakłada stożek. Tak mam i ja zrobione. Być może tu kwestia dolotu. Nie wiem.. Ale tyrkoli każda 16V z cc/sc i jak pisałem da się to prawdopodobnie programowo naprawić jakoś. Zmiana map itp ale dokładnie nie wiem bo wiedza kosztuje a ponoc jest to jakaś pierdółka. Bo w seju tyrkoli a w punto nie... i cholera wi ocb.
Auto: 120E88 328F30 550E60
Skąd: Woj. Lubelskie Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Lip 2004 Posty: 2476
Wysłany: Pią Mar 18, 2011 22:33
slg napisał/a:
jakby nie miał żadnego to by było za nim czarno jak za mocnym klekotem
wcale nie jest to normą ...
ja kiedyś zrobiłem podobny manewr w Astrze 2 ( tam przy zmianie silników X16XE na Z16XE ( bodajże w 2001r. ) właśnie przenieśli regulator ciśnienia z listwy na pompe ... )
a ja zarzuciłem silnik Z który nie miał regulatora na listwie wtryskiwaczy ... a i w zbiorniku go nie było bo buda była od silnika X
nie kopciła nadmiernie ale dławiła się itp. numery ( ale dokładnie nie pamiętam bo to było z 6 lat temu )
_________________ MAZDA ... i czujesz że korodujesz ...
Ostatnio zmieniony przez Paweel Pią Mar 18, 2011 22:34, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach