FAQ » Szukaj » Użytkownicy » Grupy » Rejestracja » Profil » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości » Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: johny
Czw Lip 18, 2013 17:50
Snieg na torze ! Jak jechac ?
Autor Wiadomość
rallymaniak 
Uczy sie pisac


Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 14
Wysłany: Nie Gru 02, 2007 19:47   

Chyba mnie Arsen nie zrozumiałeś. Nie chce aby ktokolwiek pomyślał żę się wymądzam ale według mnie wygląda to tak:
Zeby używać techniki hamowania lewą nogą trzeba mieć mocne auto. I po to się to robi lewą stopą żeby prawej nie zdejmować z gazu. Jeśli nie dajesz równocześnie gazu prawą stopą to po co się gimnastykować lewą? Po prostu zdejmij prawą z gazu i dohamuj tylko że nie o to tutaj chodzi. Do tej techniki trzeba naprawde dużo wyczucia, wjeżdżenia w auto i treningu. Celem stosowania tej techniki jest oprócz dohamowania dociążenie przedniej osi. Uchroni to nas od tzw płużenia przodem czyli utraty przyczepności przednich kół . Czyli wraz z wciśnięciem czy kopnięciem lewą po blokach gaz trzymamy do oporu. Oczywiście gwałtownie spada nam żywotność hamulców ale to jest taki skutek uboczny. W FWD idealnie sprawdza sie ta technika do ustawiania auta bokiem (testowane na 160 konnym Mitsubishi Colcie). LFB jest nagminnie stosowany w autach z turbiną ponieważ każde odjęcie gazu powoduje wypuszczenie ciśnienia z układu dolotowego przez zawór upustowy i drastyczny spadek mocy. Im większa turbina tym większa turbodziura. Gdybyśmy przed zakrętem zdjeli prawą nogę z gazu i dohamowali a potem znów "pedal to the metal" to prawdopodobnie zabrakło by nam mocy aby puścić auto bokiem czy wyjść z zakrętu z odpowiednią prędkościa. A tak trzymając gaz do oporu utrzymujemy max wartości doładowania przez cały czas.
Reasumując hamowanie lewa noga ma najwieksze znaczenie w samym zakrecie,jest wykorzystywane do niwelowania efektu podsterownosci. Może też służyć do wprowadzenia samochodu w poslizg.

Aha odnośnie szerokości opon zimowych, to również im węższa opona - tym większy jednostkowy nacisk na powierzchnię.

[ Dodano: 2007-12-02, 19:51 ]
Zapomniałem dodać że LFB jest bardziej przydatna na asfalcie, aczkolwiek na śniegu czy szutrze też zniej korzystam.
_________________
Nie ma to jak 4 łapy i sprężara :)
Ostatnio zmieniony przez rallymaniak Nie Gru 02, 2007 20:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
polll6 
drag czempion


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 1790
Wysłany: Pon Gru 03, 2007 20:48   

co do lewej chyba dopiero teraz dochodze do wniosku ze w wielu wypadkach jest stosowana niepotrzebne :) osobiscie uwazam ze w zimie powinno auto ustawiac sie przed zakretem i isc bez lewej :D lewej w zimie mozna uzywac do ruszania :D nieraz pomaga :D
_________________
Nie, nie, prędkość była OK... tylko zakręt trochę za ciasny.

"To jest pokolenie któro uczyło się jeździć na pachołkach... MY uczyliśmy się na zusie i zawadówce :-) "
 
 
 
DeeS6 
technical monster
VTS powaa forever !


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 1295
Wysłany: Pon Gru 03, 2007 21:34   

rallymaniak napisał/a:
Do tej techniki trzeba naprawde dużo wyczucia, wjeżdżenia w auto i treningu.


Swiete slowa.

polll napisał/a:
o do lewej chyba dopiero teraz dochodze do wniosku ze w wielu wypadkach jest stosowana niepotrzebne :)


A tlumaczylem Ci ze za czesto.. :)
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Sonic created by spleen for stylerbb.net modified by UnholyTeam