Chyba mnie Arsen nie zrozumiałeś. Nie chce aby ktokolwiek pomyślał żę się wymądzam ale według mnie wygląda to tak:
Zeby używać techniki hamowania lewą nogą trzeba mieć mocne auto. I po to się to robi lewą stopą żeby prawej nie zdejmować z gazu. Jeśli nie dajesz równocześnie gazu prawą stopą to po co się gimnastykować lewą? Po prostu zdejmij prawą z gazu i dohamuj tylko że nie o to tutaj chodzi. Do tej techniki trzeba naprawde dużo wyczucia, wjeżdżenia w auto i treningu. Celem stosowania tej techniki jest oprócz dohamowania dociążenie przedniej osi. Uchroni to nas od tzw płużenia przodem czyli utraty przyczepności przednich kół . Czyli wraz z wciśnięciem czy kopnięciem lewą po blokach gaz trzymamy do oporu. Oczywiście gwałtownie spada nam żywotność hamulców ale to jest taki skutek uboczny. W FWD idealnie sprawdza sie ta technika do ustawiania auta bokiem (testowane na 160 konnym Mitsubishi Colcie). LFB jest nagminnie stosowany w autach z turbiną ponieważ każde odjęcie gazu powoduje wypuszczenie ciśnienia z układu dolotowego przez zawór upustowy i drastyczny spadek mocy. Im większa turbina tym większa turbodziura. Gdybyśmy przed zakrętem zdjeli prawą nogę z gazu i dohamowali a potem znów "pedal to the metal" to prawdopodobnie zabrakło by nam mocy aby puścić auto bokiem czy wyjść z zakrętu z odpowiednią prędkościa. A tak trzymając gaz do oporu utrzymujemy max wartości doładowania przez cały czas.
Reasumując hamowanie lewa noga ma najwieksze znaczenie w samym zakrecie,jest wykorzystywane do niwelowania efektu podsterownosci. Może też służyć do wprowadzenia samochodu w poslizg.
Aha odnośnie szerokości opon zimowych, to również im węższa opona - tym większy jednostkowy nacisk na powierzchnię.
[ Dodano: 2007-12-02, 19:51 ]
Zapomniałem dodać że LFB jest bardziej przydatna na asfalcie, aczkolwiek na śniegu czy szutrze też zniej korzystam.
_________________ Nie ma to jak 4 łapy i sprężara
Ostatnio zmieniony przez rallymaniak Nie Gru 02, 2007 20:05, w całości zmieniany 1 raz
co do lewej chyba dopiero teraz dochodze do wniosku ze w wielu wypadkach jest stosowana niepotrzebne osobiscie uwazam ze w zimie powinno auto ustawiac sie przed zakretem i isc bez lewej lewej w zimie mozna uzywac do ruszania nieraz pomaga
_________________ Nie, nie, prędkość była OK... tylko zakręt trochę za ciasny.
"To jest pokolenie któro uczyło się jeździć na pachołkach... MY uczyliśmy się na zusie i zawadówce "
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach