FAQ » Szukaj » Użytkownicy » Grupy » Rejestracja » Profil » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości » Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: johny
Czw Lip 18, 2013 17:46
Regulamin KJS na rok 2009
Autor Wiadomość
MACIOR6 
Widać, że się stara

Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 20
Wysłany: Wto Lis 18, 2008 16:49   Regulamin KJS na rok 2009

Od jakiegoś czasu chodzą słuchy, że od przyszłego roku auta startujące w KJS nie mogą posiadać klatek, hydrauliki czy innych udogodnień, mają poprostu jeździć seryjne auta bez modyfikacji. Ktoś może wie coś więcej i czy ten idiotyczny zapis będzie przestrzegany na imprezach (minimaxy) z naszego okręgu???
 
 
polll6 
drag czempion


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 1790
Wysłany: Wto Lis 18, 2008 22:16   

zajebisty jest ten zapis... bo kjsy to zrobil sie wyscig zbrojen... z autami z pzm... jeszcze około 2002/3 roku byla masa seryjnych samochodow i liczyla sie zabawa... poprostu dla aut z klatkami brakuje 3 ligi... gdzie by sie latalo z utraconymi homo itd... a w mini maxach powinno latac wszystko :)
_________________
Nie, nie, prędkość była OK... tylko zakręt trochę za ciasny.

"To jest pokolenie któro uczyło się jeździć na pachołkach... MY uczyliśmy się na zusie i zawadówce :-) "
 
 
 
d_ARC 
Specjalista
GTI16 już wkrótce :D


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 103
Wysłany: Sro Lis 19, 2008 00:24   

Ciekawe jak sformułowany jest ten zapis. Sama klatka ma wpływ na bezpieczeństwo, a osiągi raczej obniża - większa waga auta więc co zyskasz na wybebeszeniu środka pójdzie na klatkę i wyjdzie na to samo.

Jak wzmocniłem nadwozie, poprawiłem heble, odchudziłem auto i swapowałem motor to teraz mam to wszystko wyrzucać i szukać serii!? Albo kolejne idiotyczne zapisy na wzór konieczności demontazu butli LPG. Głupota, strata kasy i czasu.

Przede wszystkim przepisy powinny być przemyślane, w miarę stałe i podawane do wiadomości z dużym wyprzedzeniem. Może zamiast podziału na klasy po prostu podział wg mocy i lub seria/auta podrasowane wzorem imprez wyższej rangi. W końcu taki KJS ma za cel do nich przygotować. Lub 3-liga z prawdziwego zdarzenia na przystępnych warunkach (nie dla nabijania kabzy PZM) i w KJS klasa gość. Inaczej pojedziesz parę kajtków seryjnym SC, a w II lidze wsiądziesz w przerobione auto i wydachujesz na pierwszym zakręcie. Zresztą już widzę szczegółowe BK przed MM i załogi czekające w rzadku z homologacją w ręku? Bez jaj, gdzie tu miejsce na zabawę.


Zgodzę się co do wyścigu zbrojeń, choć swego czasu na ogólnopolskich forach toczyły sie intensywne dyskusje na ten temat. Sam jeździłem kilkunastoletnim 70-konnym autem na serii zawieszeniu łysych oponach i rozwaloną skrzynią. Był fun a i czasem na 1. dyszkę na torze dało się załapać. Ale te czasy już nie wrócą. Już slicków zakazali a i tak wynik robi się na R888. Czyli skończy się jak z ograniczaniem biurokracji - każda próba i tak da efekt odwrotny. Lub znajdzie się luka pozwalająca obejść przepisy. Sam ciekaw jestem efektu :)
_________________
Back on the track :)
 
 
 
MACIOR6 
Widać, że się stara

Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 20
Wysłany: Sro Lis 19, 2008 18:03   

Poll teraz 80% ludzi będzie kupowało Imprezy GT do klepania w KJS i gdzie tu wyrównywanie szans???? Zrobić klasy auta seryjne i dłubane plus dodatkowo podział na RWD, FWD, AWD.
 
 
Mati 
prawdziwy tuner
LKR...


Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 597
Wysłany: Sro Lis 19, 2008 20:04   

MACIOR, zgadzam się mądrze mówisz;D trzeba Ci polac;D
_________________
"Życie zaczyna się powyżej 5 tyś obrotów....."
Ostatnio zmieniony przez Sro Lis 19, 2008 21:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
polll6 
drag czempion


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 1790
Wysłany: Sro Lis 19, 2008 21:02   

d_ARC napisał/a:
Bez jaj, gdzie tu miejsce na zabawę.


dokladnie chodzi o zabawe... spoko ktos wklada klatke do auta do kjsow... czuje sie bezpieczniej... fajnie... klatka usztywnia bude... wiadomo auto z klatka seryjnego zawiasu raczej nie bedzie mialo... zawias zrobiony a to zrobi sie tez i silnik... tak wlasnie powstaje wyscig zbrojen... a kjs to konkursowa jazda samochodem.

fajnie jakby byl podzial na auta seryjne i nieseryjne ale to jest nie wkonalne bo czesc ludzi nie da sie zakwalifikowac nigdzie

MACIOR napisał/a:
teraz 80% ludzi będzie kupowało Imprezy GT


z czego 5 % bedzie umialo wykorzystac to auto :D a reszte beda klepac przecietne oski :D

ja jestem za zabawa i nauka i oczekuje frajdy :) sciganie ma byc tanie tak jak bywalo dawniej... ale to tylko moje zdanie :)

tomek cecot to gosc ktory kiedys w pzm napie.......ł rwd i szukał w tym frajdy, wychodzilo mu to zawaliscie... posluchajcie co mowi dzis...



wiec gdyby zrobic porzadek w rajdach pzm... to i w kjsach bylo by latwiej seryjnymi autami :)
_________________
Nie, nie, prędkość była OK... tylko zakręt trochę za ciasny.

"To jest pokolenie któro uczyło się jeździć na pachołkach... MY uczyliśmy się na zusie i zawadówce :-) "
Ostatnio zmieniony przez polll6 Sro Lis 19, 2008 21:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
bolgi6 
znawca


Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 51
Wysłany: Sro Lis 19, 2008 21:47   

......01.2001/2002/2003/08.2004; auto: daewoo matiz 0.8cm3 52Km; opona lato:debica vivo, opona zima dębica frigo directional. kto dzis odwazył by sie przejezdzic 4lata w minimaxach seryjnym matizem. <lol>
 
 
Spawos6 
prawdziwy tuner


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lut 2007
Posty: 518
Wysłany: Sro Lis 19, 2008 21:55   

99% czesci co sie zmieni wplywa na bezpieczenstwo opony /zawias/ klatka tarcze klocki / itp to wszytko wplywa na bezpieczenstwo /

narazie nic nie wiadomo wiec nie ma co gdybac bedzie egulamin bedzie mozna gdybac i skladac pisma jakies hehe

oj dawniej kazdy zaczynal wiec nie bylo tego wkladu co teraz kazd yco teraz zaczyna zazwyczaj zaczyna seria

pollu sej to tez seria nie byla jak mowisz ;)

kazdy powoli zmieniena cos dojdzie sie do granicy mozliwosci auta i chce sie wiecce wiece :) moim zdaniem nie mozna sie cofac trzeba isc do przodu a seria tez mozna powalczyc nawet jakos sensownie ostatnio co yarisem 1,3 startowalem to 0,5s za polle bylem gdzie jechal na R88 w s16 i bylem chyba 23 nie pamietam dokladnie totalna seria gdzie to wogle sie drogi nie trzyma

bolek w zimie w sniegu ja sie nawet zamienie lanosem na takeigo matiza z dobrymi oponami( frigo2 ) jak dla mnie :)
_________________
www.gawra.turystyka.pl Miejsce na twoj wypoczynek :)
Ostatnio zmieniony przez Spawos6 Sro Lis 19, 2008 21:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
prezes 
drifter


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 465
Wysłany: Sro Lis 19, 2008 22:18   Re: Regulamin KJS na rok 2009

MACIOR napisał/a:
Od jakiegoś czasu chodzą słuchy, że od przyszłego roku auta startujące w KJS nie mogą posiadać klatek, hydrauliki czy innych udogodnień, mają poprostu jeździć seryjne auta bez modyfikacji. Ktoś może wie coś więcej i czy ten idiotyczny zapis będzie przestrzegany na imprezach (minimaxy) z naszego okręgu???


Ja słyszałem, że mają też nie mieć kół i szyb, a oprócz prawa jazdy trzeba będzie posiadać skończony kurs na zrywanie czereśni na wysokościach!
 
 
KLOCEK6 
drifter
KlocekMonsterGaraż


Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 310
Wysłany: Sro Lis 19, 2008 22:33   

d_ARC napisał/a:
Sama klatka ma wpływ na bezpieczeństwo


tak tak i jeszcze raz tak ,ale tylko pod jednym warunkiem ! musi być to klatka wykonana dobrze i zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi zasadami (nie mylić z regulaminami , załącznikami itp.)
do zrobienia klatki nie wystarczy parę rurek i spawarka , niektórzy myślą że jak obspawają się rurkami to mają "rajdófkę" i mogą walić w co popadnie i nic im nie będzie , a trzeba sobie powiedzieć jasno, źle wykonana klatka może narobić więcej złego niż dobrego. W rajdach na badaniu trzeba przedstawić papiery na klatkę , w kjs-ach nikt tego nie sprawdza więc nikt nie będzie robił klatki do malucha w ireco za 4 tyś.
Wiele fajnych konstrukcji już widziałem, rurki ze starego trzepaka, spawy takie że od kopniaka by popękały i wiele innych ciekawych wynalazków domorosłych tunerów.


Co do reszty przepisów to proponuję podejść też trochę od du.y strony i popatrzeć na bezpieczeństwo , bo jeden podejdzie do tematu profi i z głową a inny będzie chciał mieć to prawie tak samo ale za x razy mniej kasy, a są rzeczy jak hamulce czy zawias przy których głupie modyfikacje mogą skończyć się tragedią.
_________________

 
 
 
polll6 
drag czempion


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 1790
Wysłany: Sro Lis 19, 2008 22:43   

klatka klatka a nikt nie pisze ze pasowalo by zaczac od jakiegos kasku wmiare dobrego...
_________________
Nie, nie, prędkość była OK... tylko zakręt trochę za ciasny.

"To jest pokolenie któro uczyło się jeździć na pachołkach... MY uczyliśmy się na zusie i zawadówce :-) "
 
 
 
KLOCEK6 
drifter
KlocekMonsterGaraż


Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 310
Wysłany: Sro Lis 19, 2008 23:04   

polll napisał/a:
klatka klatka a nikt nie pisze ze pasowalo by zaczac od jakiegos kasku wmiare dobrego...


co do kasków to widziałem już budowlane, rowerowe czy tak zwane "orzeszki" tak że w tej dziedzinie też są artyści :]
_________________

 
 
 
d_ARC 
Specjalista
GTI16 już wkrótce :D


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 103
Wysłany: Czw Lis 20, 2008 00:40   

polll napisał/a:

fajnie jakby byl podzial na auta seryjne i nieseryjne ale to jest nie wkonalne bo czesc ludzi nie da sie zakwalifikowac nigdzie


Polllu da się, tylko trzeba pomysleć jak. Chyba lepiej niż cześć ludzi wykluczyć. Swoją drogą większą część, bo jakoś nie kojarzę seryjnego auta robiącego wynik w klasach bądź generalce (najbliżej serii jest Mario). Wiadomo wszystkim nie dogodzisz, więc mnożenie klas przy 10-15 załogach w KJS też nie ma sensu. Ale jakiś kompromis uzgodnić trzeba aby dać szansę i seryjnym N-kom i tym którym o serii przypomina już tylko znaczek na masce.

Klocek z wykonaniem klatki masz rację. Nie mówię o szaleńcach z migomatem, ale dziś do wielu aut tanio kupisz dedykowaną używkę. Ja tak zrobiłem. Inaczej byłbym potencjalnym samobójcą przy konstrukcji, wytrzymałości, mocy, wadze i wieku mojej 205-ki. Zresztą rajdówkę buduję dla siebie - spełnienie marzeń z dzieciństwa. Poza tym lubię dłubać w garażu więc zbieram info, robię większość sam, drutowania nie będzie. Jak regulamin mnie wykluczy to pojeżdżę jako pilot i też będzie OK. A swoim bolidem od czasu do czasu dla frajdy jak będzie coś ciekawego w naszej części Polandii :)

prezes napisał/a:
Ja słyszałem, że mają też nie mieć kół i szyb, a oprócz prawa jazdy trzeba będzie posiadać skończony kurs na zrywanie czereśni na wysokościach!


Prezes wymiękłem po tym tekście <rotfl> Ty przypadkiem nie bawiłeś się ostanio z dwójka randych z POmorza od 'bialego proszku, brązowego proszku i suszu roślinnego' :>
_________________
Back on the track :)
Ostatnio zmieniony przez d_ARC Czw Lis 20, 2008 00:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
fairplay 
znawca


Dołączył: 04 Maj 2007
Posty: 72
Wysłany: Sob Lis 29, 2008 12:42   

a moim zdaniem to gdybanie o gruszcze i pietruszce,a jak sobie szanowni koledzy wyobrażają ten podział na seryjne i nie seryjne,bo np jeśli załoze klocki ebc to już nie seryjne?????a co z silnikiem ??na bk będą mi głowice zdejmować???ja uważam ze to nie ma sensu i taki podział wg mnie nie przejdzie....
_________________
za wolno - przegrasz,za szybko - wypadniesz
 
 
 
tommi 
Nowiciusz ;>


Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 2
Wysłany: Nie Lis 30, 2008 18:20   

To są na razie projekty i prawdopodobnie na tym się zakończy- jak zwykle.

np. żeby zlikwidować PAPIKa a zmniejszyć wymagania co do aut w III lidze.
np. żeby nie dopuszczać aut ze slickami (nawet z E) a także R888
np. żeby auta nie posiadające hom. rajdowej (CRX) musiały pozostać seryjne (np bez klatki)
....ble ble...

Mam tylko nadzieję, żę ludzie z zamontowanymi klatkami i innym wyposażeniem zwiększającym bezpieczeństwo, przez dziwne przepisy nie zostaną na lodzie.

..a prawdopodobnie i tak skończy się na podniesieniu wpisowego <tak>
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Sonic created by spleen for stylerbb.net modified by UnholyTeam