Wysłany: Sro Paź 27, 2010 10:36 TOR LUBLIN - inicjatywa budowy
W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sportami motorowymi, czynnym uczestnictwem w zawodach i aktywnym spędzaniem czasu oraz doskonaleniem techniki jazdy motocyklem i samochodem, postanowiliśmy zawiązać inicjatywę społeczną, która ma swoimi działaniami doprowadzić do powstania obiektu szkoleniowo-sportowego w naszym regionie – województwie lubelskim. Projekt ten nosi obecnie roboczą nazwę „Tor Lublin”, chociaż zdajemy sobie sprawę, że lokalizacja obiektu może, a nawet powinna znajdować się poza granicami miasta i być usytuowana w taki sposób, aby swoim istnieniem nie utrudniała życia mieszkańcom, znajdującym się w jej bezpośrednim sąsiedztwie. Uważamy, że dobrym pomysłem byłoby umiejscowienie toru w okolicach powstającego lotniska w Świdniku. Ułatwiłoby to znacznie komunikację zawodnikom i kibicom odwiedzającym obiekt oraz umożliwiło korzystanie z hoteli i dróg dojazdowych przygotowanych na potrzeby portu lotniczego.
W tym momencie mamy w Polsce tylko dwa tory wyścigowe: Tor Poznań i Tor Kielce, przy czym ten drugi jest używany w ograniczonym stopniu, z racji tego, że część okrążenia przebiega po krajowej drodze publicznej. Są to obiekty przestarzałe, wybudowane w latach siedemdziesiątych, bez odpowiednich trybun i miejsc dla publiczności.
Wybudowanie w województwie lubelskim profesjonalnego toru wyścigowego wraz z całą infrastrukturą, zapleczem technicznym, medycznym, gastronomią i hotelami spowoduje, że nasz region odniesie wiele korzyści.
Można podzielić je na kilka kategorii:
1.Promocja miasta i regionu
Doświadczenia z Toru w Poznaniu i od naszych południowych sąsiadów pokazują, że na tego typu obiektach, praktycznie przez cały rok, organizowane są zawody różnej rangi, począwszy od Mistrzostw Europy, poprzez mistrzostwa kraju, na amatorskich zmaganiach i zlotach przeróżnych pojazdów kończąc. Nasze korzystne usytuowanie geograficzne może spowodować, iż przyjadą do nas zawodnicy i kibice zarówno z Zachodniej i Południowej Europy, jak też ze wschodu, gdzie również brakuje tego typu obiektów. Relacje z imprez będą emitowane przez media z całego świata. Lublin w 2016 ma aspiracje zostać Europejską Stolicą Kultury, rozgłos, jaki nasze miasto uzyska dzięki powstaniu pierwszego profesjonalnego toru w kraju, pomoże mu ten laur zdobyć.
2.Finanse publiczne
Mądrze zarządzany i dobrze zorganizowany obiekt sportowo – szkoleniowy, jakim ma być Tor Lublin to przysłowiowa „kura znosząca złote jajka”. Organizatorzy wyścigów, treningów, szkoleń i zlotów płacą duże pieniądze za możliwość skorzystania z obiektu, a z obserwacji innych torów np. na Słowacji (Slovakiaring) i w Czechach (Brno, Most) obłożenie imprezami jest bardzo duże. Również firmy produkujące pojazdy oraz media motoryzacyjne często korzystają z torów, jako poligonu doświadczalnego do różnego rodzaju testów. Część z tych pieniędzy mogłaby zasilić budżet województwa lub gminy, na której terenie byłby ten obiekt usytuowany.
3.Dodatkowe miejsca pracy
Obsługa toru i obiektów towarzyszących to zatrudnienie dla kilkudziesięciu, a nawet kilkuset osób. Będzie praca na długie lata dla menedżerów, sędziów, trenerów, mechaników, hotelarzy i innych, co w obecnej sytuacji rynkowej jest niezaprzeczalnym plusem.
4.Korzyści dla firm z regionu
Każdy prężnie działający biznes tworzy sieć naczyń połączonych, dzięki temu możliwość rozwoju zyskują podmioty z branż pokrewnych. Nasz region został prawie pominięty w przygotowaniach do Euro 2012 (jedynie w Puławach będzie centrum pobytowe), dlatego budowa toru byłaby świetnym katalizatorem gospodarczym dla regionu. Pójdą za tym kolejne inwestycje, powstaną drogi dojazdowe, będzie możliwość pozyskania dodatkowych środków z Unii Europejskiej, która ostatnimi czasy bardzo wspiera ścianę wschodnią.
5.Bezpieczeństwo
Statystyki i badania dowodzą, że lawinowo rośnie liczba zdających na prawo jazdy na motocykle i młodych kierowców samochodów oraz liczba wypadków z ich udziałem. Odpowiedzialne za to są między innymi: braki w szkoleniu z techniki jazdy, niewystarczająca ilość lub wręcz całkowity brak miejsc, gdzie młodzi ludzie w bezpiecznych warunkach mogą najeździć się do woli, doskonalić umiejętności lub spróbować swoich sił w wyścigach. Zaspokojenie ambicji sportowych oraz konfrontacja z innymi na torze skutkuje mniejszą brawurą w normalnych warunkach drogowych oraz większą świadomością własnych możliwości.
6.Rozwój sportu
Tor wyścigowy powinien być zaprojektowany i wykonany tak, aby udało się skonfigurować go w kilku wariantach, odpowiednich zarówno dla wyścigów motocyklowych, samochodowych, kartingowych, supermoto, driftu czy wyścigów na ¼ mili. Mamy wielu zdolnych zawodników w tych dyscyplinach, a ich wyniki będą jeszcze lepsze, w momencie kiedy będą mogli na co dzień trenować na torze z prawdziwego zdarzenia. Idealnym rozwiązaniem jest zbudowanie w pobliżu toru wyścigowego, również toru do motocrossu (takie rozwiązanie są spotykane w Europie i na świecie), gdyż można wtedy wykorzystać wspólną bazę noclegową i zaplecze techniczne. Biorąc pod uwagę znaczące osiągnięcia zawodników z naszego regionu startujących w rajdach terenowych i duże doświadczenie lubelskiego klubu KM Cross Ekoklinkier w organizacji zawodów motocrossowych, dysponując odpowiednim obiektem, moglibyśmy organizować eliminacje Mistrzostw Świata i Europy w tej dyscyplinie. Zagospodarowując otoczenie toru można wykorzystać je jako miejsce na pole golfowe (tak jest np. w Brnie), czy przystosować do innych form rekreacji.
[ Dodano: 2010-10-27, 11:37 ]
Rozpoczęliśmy zbieranie głosów poparcia dla projektu budowy toru wyścigowego na Lubelszczyźnie. W tym celu przygotowałem formularz, który wyślę każdemu kto napisze maila na adres torlublin@moto-gp.pl. W temacie wiadomości napisz "Lista poparcia". Formularz jest również do pobrania w dziale Aktualności na stronie http://www.moto-gp.pl. Po otrzymaniu formularza, wydrukuj go i zbierz głosy znajomych, rodziny i wszystkich tych którzy zechcą przyłączyć się do naszej akcji. Wypełnione listy wyślij lub przynieś osobiście do siedziby Moto-GP, ul. Nałęczowska 73, 20-701 Lublin. Również u nas na miejscu będziesz mógł oddać swój głos. Im więcej podpisów uda nam się zebrać tym większą siłę przebicia będzie miał nasz pomysł.
Jeśli chcesz wziąć udział w spotkaniu z politykami i mediami wyślij maila na adres torlublin@moto-gp.pl (temat wiadomości "Spotkanie", w mailu podaj swoje imię nazwisko i telefon). Pozwoli to zorientować się na jaką frekwencję możemy liczyć oraz poinformować Cię gdzie i kiedy takie spotkanie będzie miało miejsce.
[ Dodano: 2010-10-27, 11:39 ]
Takiego maila dostałem - pewnie część z Was również - myślę że warto podziałać w tym kierunku - dodałbym tylko jakiś rallycrossowy kawałek pętli toru na próby szutrowe i zimowe.... no i możnaby rozkręcić rallycross w Lublinie - bo to jest w zasięgu możliwości finansowych ...
_________________
Ostatnio zmieniony przez siwy Pon Wrz 19, 2011 17:07, w całości zmieniany 2 razy
Oprócz tego co napisał Stolkinnen - odbyły się już spotkania robocze w tej sprawie więc w których również brałem udział, więc nie jest to tylko inicjatywa papierowa. Bierze w niej udział nie tylko część automobilklubów ale osoby mające dużą wiedzę prawną, o finansach miasta jak i wiedzę na temat budowy tego typu obiektów - m.in z powstałego rok temu u naszych sąsiadów Slovakiaring.
28 października odbyła się konferencja prasowa natomiast:
Bardzo ważne – Debata w sprawie inicjatywy „TOR LUBLIN”.
Data – 09.11.2010 r.
Godzina – 19:00
Miejsce – Centrum Kongresowe Uniwersytetu Przyrodniczego, ul Akademicka 15, Lublin
Zadanie – Koniecznie weź udział w debacie na temat budowy toru wyścigowego na Lubelszczyźnie. W spotkaniu wezmą udział politycy, posłowie, radni, przedstawiciele mediów oraz inne, ważne osoby z życia publicznego i sportu.
Jestem przekonany, iż w tym dniu damy wyraz poparcia dla naszego pomysłu i na spotkanie przyjdzie taka liczba miłośników motoryzacji i sportów motorowych, że największa aula w mieście będzie pękała w szwach. Do dyskusji zapraszamy również przeciwników pomysłu, jeśli w ogóle tacy są. Przekażcie proszę tę informację znajomym, kolegom, rodzinie – musimy się naprawdę zmobilizować, bo tylko w ten sposób możemy coś wywalczyć. Jeśli pogoda na to pozwoli przyjedźcie na spotkanie motocyklami, samochodami sportowymi, quadami, zabytkami i wszystkimi sprzętami, które później będą jeździły po nowo powstałym torze. Po debacie przejedziemy w paradzie przez miasto i pokażemy wszystkim, że jest nas naprawdę bardzo wielu.
Bardzo proszę o wysyłanie na maila: michalk@iv.pl informacji od osób które przyjdą, przyjadą: Imie, Nazwisko + liczba osób które z tobą przyjdą.
żadnych konkretów, ale trzeba przyznać że debata przygotowana profesjonalnie, ciekawa prezentacja i filmiki nieźle zmontowane. ustalone zostało, że potrzeba 100 ha i 22 mln euro na taki tor. nikt nic nie obiecał konkretnie, ale niby wszyscy są za. po wyborach rzeczywistość zweryfikuje słowa polityków
Inicjatywa jak najbardziej słuszna. Niestety wczoraj się trochę zawiodłem- wypowiedzieli się mistrzowie i działacze jaki to profesjonalny tor jest potrzebny dla rozwoju tego sportu. Przedstawiciele władzy wysłuchali tego i nie omieszkali się zareklamować przed nadchodzącymi wyborami - coś w stylu zagłosujcie a będzie wam dane.
Nie było żadnych konkretów odnośnie planów, projektów, lokalizacji (wspomnieli coś o Niedzwiadzie ale to troszku daleko dla niektórych)
co i jak ze starym torem??? Nic konkretnego i potwierdzonego.
wypowiedz Artura Lisa (PIS) bezcenna - coś w tym stylu - na Al. Warszawskiej mamy piękny skansen i jak tak dalej pójdzie to cały lublin będzie skansenem.
wypowiedz Artura Lisa (PIS) bezcenna - coś w tym stylu - na Al. Warszawskiej mamy piękny skansen i jak tak dalej pójdzie to cały lublin będzie skansenem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach