Widziałem kilka aut już na nich śmiga - czy możecie się podzielić wrażeniami??
Jedną opinię już znalazłem: kolegi Mrck (biały civic)
Powiem tak.... kopa....
Kupiłem 2 sztuki na przetestowanie... wrzuciłem na przód do swojego civica i oto co zostało po zrobieniu razem ok 60km po torze Lublin... a wiec 20 okrążę....
Zniszczona opona była na prawym przodzie, gdzie to koło jest mniej obciążone...
Mieszanka średnia....
jedna opona wygląda jak nowa a drugiej już prawie nie ma .... bez komentarza....
Wg mnie szkoda kasy, a z reklamacja widzę ze już będzie problem.... <biggrin>
Opony bieżnikowane letnie to nieporozumienie - chyba że nie znam jakiejś - dobrej opony to niech mnie ktoś poprawi. Opony profil miałem przez 5 km na Scirocco i po tak krótkim teście ( potworne pływanie i uślizgi auta) zamieniłem na Eagle F1 - pod kątem KJS a wiec uniwersalna dobra opona .
Za to zimowe nalewki sprawdzaja sie świetnie w śniegu .
Panowie podepnę się pod ten temat z pytaniem odnośnie TOYO CF-1.
Macie jakieś opinie na ten temat??? Pomykał ktoś na takich???
Obecnie mam magiczne Fuldy 175 50 13 ale mi plomby z zębów wypadają a na mokrym to "Yellow Submarine"
Rozmiar opon 185 60 13 będzie toto jeździć w klasyku z pazurem...
To ostatnie to opona od strony kierowcy, jak by troszkę napłynęła na siebie. Jest to średnia mieszanka. Jako że zrobiłem w końcu odcięcie wszystkich "ogłupiaczy" (asb,asr,kontrola,itp,itd) to ciężko jednoznacznie mi odpowiedzieć czy jest dużo szybciej. Subiektywne odczucia są raczej na tak. Wiadomo że sama opona nie pojedzie. Na pewno są opony lepsze (z tego typu), ale dla mnie to wystarcza. Raczej generalki nie wygram (no chyba że graboss będzie drugi ). Najważniejsze że są Made in Poland, a na moje pojeżdzawki wystarczą. Oczywiście są to opony przednie.
_________________ Przekupki w Neapolu krzyczą - Synu, to nie Fiat, to Abarth na Boga!
Ostatnio zmieniony przez maniek276 Wto Mar 27, 2012 08:15, w całości zmieniany 1 raz
Niestety Maniek już na nich widać to o czym na racingforum mówiłem, jeszcze jedna dwie pojeżdżawki, zwłaszcza że coraz cieplej i się będą rozwarstwiać, te podłużne paski to właśnie początki rozwarstwiania.
Nadal używam XR-01, jednak tylko na tylnej osi, tam u mnie w średniej mieszance działa do przyjęcia, na napędzaną się nie nadaje u mnie całkowicie.
Ostatnio zmieniony przez GrzesiekK.6 Wto Mar 27, 2012 11:29, w całości zmieniany 1 raz
Mam pytanie do osób jeżdżących na r888 bądź innych semi slickach.
Chcę kupić jakieś kapcie bo guma ze smarta ma już 11 lat i nie trzyma.
Mam podobno 100 koni i jakieś 730 kg wagi. Obecne kapcie to 175/50/13 ale to jakaś pomyłka.
Mam dylemat czy zostać w 13" i utrzymać w miarę niski środek ciężkości i małą masę nieresorowalną czy zakupić 15" i mieć trochę szerszego kapcia, wyżej położony środek ciężko (o jakieś 3cm w stosunku do tego co teraz i ok.2 cm w stosunku do 13" semi slick).
Wybrać chce coś z poniższych:
185/60/13 (+11,85mm)
205/60/13 (+17,75mm)
195/50/15 (+30,4mm)
205/50/15 (+32.9mm)
I teraz pytanko jak będzie się zachowywać ścianka boczna w R8 bądź podobnych (semi) oponach na tak wysokim profilu jak 60 czy moim skromnym wozidełku ? Warto się pchać w wysoki profil czy lepiej kupić 15" i poświęcić trochę przyspieszenia oraz wysokości środka ciężkości ? W nawiasach różnica wysokości COG dla poszczególnych opon).
przy 1450kg na oponie 235/45 ścianka zachowuje się bardzo dobrze. moja wysokość profilu jest porównywalna do wymienionej 205/50/15. na wyzszym nie jezdzilem ale skoro te moje przy tak ciezkim samochodzie dawaly rade, to uwazam ze przy lekkim aucie wyzsza scianka tez sie zachowa jak nalezy, poza tym to r888 a nie jakies nalewki
_________________ Nie umiem jeździć, ale lubię
Ostatnio zmieniony przez pilachgt6 Czw Mar 29, 2012 14:22, w całości zmieniany 1 raz
moja corsa ma podobna wagę i jeżdżę na r888 w rozmiarze 195/50/15,wcześniej 185/60/14 i się bardzo dobrze zachowują ,bardzo mocna ściana boczna ,nawet mając kapcia z tyłu bardzo nie jest to odczuwalne:) ,testowałem również marguma S0-super miękka tył oraz S1-miękka przód ,guma dobrze trzyma ale w zakrętach to pomyłka w 195/50/15 wyścig Kazanów w przemyślu pod górę ślad na oponie sięgał prawie do felgi,margum kontra r888 na torze różnica około 2 sekund na próbie, co do wysokości opony niski profil bardziej na tor,na kjs lepiej wyższy,mniejsza prawdopodobieństwo uszkodzenia kapcia na dziurach czy krawężnikach
Auto: Gulf
Skąd: Rury
Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 23
Wysłany: Sob Cze 09, 2012 03:29
Pytanie małe,
wybieram się w niedziele na szuter do Chełma, polecicie bardziej stare zimówki 165/60 czy r888 195//50, co się będzie lepiej trzymało. Czy jak założę r888 to się strasznie zetrą na szutrze?
Pytanie małe,
wybieram się w niedziele na szuter do Chełma, polecicie bardziej stare zimówki 165/60 czy r888 195//50, co się będzie lepiej trzymało. Czy jak założę r888 to się strasznie zetrą na szutrze?
Na szuter zimówka-im grubsza tym lepiej.Toyo r888 na tej nawierzchni będzie baaaardzo słabe...
_________________ '96 Subaru Impreza GT wozi dupę
'00 Daewoo Matiz Van rolniczo-służbowy
'95 Daewoo Nexja GSi 16v szczur na tor
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach